492 visninger
|
Oprettet:
vi har desværre ikke tid mere {{forumTopicSubject}}
til vores hund mere så hunden søger nyt hjem!!!!!!!
Ok nu har jeg gang på gang stødt ind i denne sætning! synes sgu at det er synd for hunden, Hvorfor kommer det bag på folk??? Men mange folk anskaffer sig denne lille søde hvalp som er åhh så sød men så når den vokser og bliver stor så har man ikke tid mere(det kan da ikke komme bag på folk ??? helt ærligt synes at det er noget juks, og at man ikke kan tage dette ansvar man nu har taget! skal lige siges at jeg skær ikke alle under en kamp der kan ske at man bliver nød til at skaffe hunden et nyt hjem...... men alligevel! hvad synes i andre?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Men som du også siger.....man kan jo komme i en situation som virkelig tvinger en til at sælge.....og de personer skal ikke føle sig ramt her.
Forresten.....hit med frede, hvis du ikke har tid til ham *LoooooL*
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.635
Har set MANGE af den slags annonce - folk der fx har haft deres hund hjem i en uge, 9 uger gammel. søger de nyt hjem til hunden - fordi de skal flytte til udlandet - Og det vidste de ikke for en uge siden da de hentede hunden ?????????
Og mange andre i samme stil - syns sgu folk skal tænke sig om, inden de køber hund - Hvalp som voksen hund -
Derfor det ville være godt hvis der var meget mere kontrol med hundene... Og hvem der køber disse...
Har tilmed oplevet nogen der har solgt hund til en handicappet kvinde, som ikke kunne gå... Det må da være logisk for enhver at denne kvinde aldrig vil kunne lufte hunden i det omfang der er brug for det - hvorfor sælger man hund i sådan et tilfælde... ?????
Langt ude... Selvfølgelig skal man tænke sig om som køber - men som sælger har man jo også et vist ansvar for at prøve at få en fornemmesle af hvad det er for mennesker vi sælger til...
nov 2005
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 96 Svar: 2.111
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Fordi man ikke kan gå kan man vel godt have hund?
Jeg møder da dagligt en i kørestol og hans 2 hunde er fandme godt opdraget og får langt flere og længere ture end mange andre hunde *S*
René
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
maj 2005
Har da VIRKELIG også været irriteret på Daisy nogle gange.
Det tog flere måneder før hun blev renlig, men har virkelig ALDRIG bare TÆNKT på at skille mig af med hende. ALDRIG!!!!
Hun er jo min lille pige :o)
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.635
Har også set folk i kørestol med hunde - og det så ud til at fungere fint - man må jo tage hvert eksempel enkeltstående - Og i det her tilfælde var det bare HELT galt - smiler... !!
Sku ABSOLUT ikke forståes som at folk der ikke kan gå generelt ikke skulle have hund - ked af hvis det ku misforståes... smiler... !!
Julie -
nov 2005
Hvordan gik det med Lucky igår ?....jeg kan nemlig ikke finde tråden du skrev og er så nysgerrig :0)
okt 2005
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 38 Svar: 505
Syntes at der i dag er uhyggelig mange emsige mennesker der straks overfalder folk, når de skal af med deres elskede hund...
Hvad ret har de til det? Ingen!
Der i mod skulle man bruge sin sunde fornuft og gode hjerte og hjælpe med at finde hjem til hundene....
Takker for ordet og fortsat god dag
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 38 Svar: 505
maj 2005
Vi spørger dem i dag om vi ikke må beholde ham. Vi kan bare ikke få fat i dem :o(
nov 2005
Jeg er ikke den type som overfalder folk herinde når de har en hund tilsalg.....jeg er af den mening, at de sikkert har gjort op med sig selv, at det ikke går at beholde den og derfor behøver de ikke at høre på andres mening om det.
Men jeg tænker da mit......og har da et ønske om, at folk nogle gange bare gider at tænke sig lidt om......mange lever bare her og nu.....de tænker ikke på fremtiden....eller bare 2 mdr frem.
nov 2005
Øv da....men håber, at de går med til at han bliver hos jer :0)
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 399
vi har selv været i tvivl om om det nu også var det rigtige valg vi gjore, da vi fik Snoop... for der er enormt mange ting vi må droppe pga ham, og det er dyrt for et par studerende at have hund.
vi vil ikke af med ham, han er en del af familien, men stadig har vi været i tvivl.... og han får den opdragelse han skal have...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Tænker tit på de mennesker der har truffet en sådan beslutning, for det må squ være en af de sværeste at indrømme overfor sig selv at man ikke har tid eller i det hele taget magter sin egen hund.
Men som jeg også skrev i et andet indlæg er der også mange af disse omplaceringshunde der er udtryk for vores brug og smid væk samfund.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Jeg synes det ville være vidunderligt hvis i kunne beholde ham!
okt 2005
Nu tænker jeg på hundens tav da jeg set mange hunde som tager skade af at komme i mange forskellige hjem, de familier som anskaffer sig hunden de tager jo ikke skade....
okt 2005
okt 2005
nov 2005
Det kan godt være at det var lidt groft skåret, hvis du forstår :0).....men når jeg skriver sådan så er det altså med baggrund i mit job som pædagog.
Her ses meget ofte mennesker, som bare lige syntes det kunne være sjovt, at få nogle børn. De børn passer så bare ikke lige ind i deres liv efter 2-3-4 eller 5 år.......de finder ud af hvor hårdt det er at have børn og det var ikke lige hvad de havde drømt om alligevel. Nu er de bare i den situation, at børn dem har man altså bare....dem SKAL man tage sig af.....de kan ikke sælges ligesom hunden. Det er sådanne børn som lider af omsorgssvigt enten fordi forældrene ikke magter opgaven eller fordi de syntes det er meget sjovere at foretage sig noget andet......ja jeg kunne blive ved med at skrive.......har skrevet et bachlor projekt om netop omsorgssvigt.......
Jeg ved at det er meget hårdt stillet op, men dette er baggrunden for det jeg skrev.....og I behøver ikke skrive, at børn og hunde ikke kan sammenlignes for det ved jeg, men princippet er det samme .
vi har desværre ikke tid mere