{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Når hunden er kræsen/intetspisende {{forumTopicSubject}}

"Som en hund efter mad" .. jojo, nogle hunde er VILDE med mad, og spiser hvad som helst der ryger i skålen..

Jeg selv har en hund der spiser kiks og lever til hver en tid, men hans mad falder ikke altid i god jord, og er han gået fra er der INTET at gøre..

Har du en hund der lider af madlede / kræsenhed / intetspisende?

En hund der har sultet sig så længe at den kaster galde op og er ude af sig selv af sult, men det du serverer er ikke lige DET den vil have?

Har du en hund hvor "bare sult den, så skal den nok æde" bare på INGEN måde virker?

Så ved du som jeg hvor frustrerende fodringstid kan være.. Hvor mange produkter man har forsøgt sig med - og ikke mindst hvor lidt forståelse der er af de fleste andre hundeejere med "normal appetit"..

Lad mig høre om dine erfaringer =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden er kræsen/intetspisende
  • #1   27. maj 2009 Min gamle hund var sådan.

    Han led af spisevægring og det der "trick" som oftes læses og høres med at tage maden fra den, det virkede bare ikke.. Ikke medmindre vi var villige til at se på en hund, der var ekstrem undervægtig.

    Meck spiste bare ikke.. Han kunne snildt holde fem dages pause uden noget mad - og hans mave larmede så meget, at vi blev holdt vågen om natten.

    Det ganske givet svært at forestille sig, hvis man ikke har prøvet det - derfor får man ofte det råd, at tage maden fra hunden.. Det virker sikkert også på nogen, men bestemt ikke alle.

    Vores løsning var, at blande voksenfoder med hvalpefoder i perioder, hvor det stod grelt til. Og når maven larmede efter en del dage uden mad, så lokkede vi med et eller andet godt - nogengange fik det ham til at få appetit.

    Meck vejede 28-29 kilo det meste af sit liv... Det er meget lidt for en schæferhan - og vi fik da også en pæn mængde kommentarer med på vejen om hans foderstand.
    Dog havde det den fordel, at han også så ung ud i mange år....


  • #3   27. maj 2009 En halvbror til min Shiba, nægtede at spise, og der virkede "bare sult hunden" heller ikke. Han måtte til dyrlægen og vejede farligt lidt...det var så pga. hormonerne og han blev kastreret og begyndte at spise normalt igen, heldigvis :o)

    Men jeg tvivler ikke på, at der e rhunde hvor man altså ikke kan bruge den metode, med at sulte hunden.

    Min Shiba var heller ikke synderligt begejstret for mad, men det ændrede sig heldigvis, da jeg startede på råt. Han gik fra det en sjælden gang imellem, men spiste generelt godt efter han kom på det smiley

    Så har desværre ingen råd til alle jer med sultende hunde, men jeg føler med jer ;o))


  • #4   27. maj 2009 ja såan havde vi det de første 6 måneder , men ikke efter vi er startet på barf

  • #5   27. maj 2009 Uha, hvor kender jeg kun alt for godt det problem......
    Samtidig med at jeg har en hund der lider af foderallergi, så det oven i købet ikke er alt foder han kan tåle.....
    Han kan nærmest gå sukkerkold af ikke at spise......
    Underligt nok fik han smag på Frolic en gang han var med på besøg, addr, men han spiser dem og kan underligt nok tåle dem, sådan da......
    Efter at have undersøgt markedet grundigt og efter råd fra bl.a. allergi-gruppen har jeg MÅSKE fundet et supergodt foder han vil have. Jeg hentede det i går, og han har spist af det hele 3 gange nu - det er stort, men jeg tør alligevel ikke glæde mig for tidligt. Det hedder Ziwipeak og skulle være et godt alternativ til Barf.


  • #6   27. maj 2009 Sanne - Alligevel længe du får hende til at spise det samme i forhold til min ko !

    Hvad fodrer du med? Kun tørkost, eller blander du sommetider noget i?


    CH - Ja vi har haft en del samtaler om emnet du og jeg..

    Det er SÅ frustrerende og hjerteskærende at have en hund der kryber væk fra sin mad (gør min hund), og som ligner en der bliver slået når jeg siger "værsgo" i hans "perioder" =,(

    Og meldingen "du forkæler ham, han snørrer dig om poten" er SÅ rammende, for der ER virkelig ingen løsning ved bare at tage maden væk og tilbyde det samme igen og igen =(


  • #7   27. maj 2009 Hvad siger han evt. til tørkost med rester fra jeres mad i?? Så vil der da være variation i maden stort set hver dag...hmm tossede hunde, de ved ikke hvor godt de har :o)

  • #8   27. maj 2009 Forresten tror jeg med vores allergi-erfaring lidt på at man skal lægge mærke til om hunden måske undgår fodere med bestemte ingredienser, fordi den ikke kan tåle dem......

  • #9   27. maj 2009 Vil lige sige, at jeg har forsøgt mig med det rå, og det er gået bedre end noget andet fordi jeg der kan variere så meget !

    Det er dog stadig oplevet, at han går fra en due, hestekød eller andet han ellers er glad for - så det forekommer stadig..

    Hans tænder kan så ikke helt holde til at blive råfodret på fuld tid (han har mistet emalien på de bageste tyggeflader), så jeg må supplere med tørfoder og håbe på det virker..


  • #10   27. maj 2009 Ann-Sofie, det der er særligt med de hunde, der har det sådan er, at det mere minder om madlede end kræsenhed.

    Og når det er sådan, så kan man servere hvad som helst - de vil ikke have det.

    Vi fandt heldigvis nogle tricks.. Meck var hele sit liv ualmindeligt glad for Frolic - og vi kunne nogengange kickstarte hans appetit, hvis vi gav ham en lille smule Frolic i den helt rette mængde. Ramte vi rigtigt, gik han ud og spiste en smule af sin mad....


  • #11   27. maj 2009 CH: pyhhh det må være ulideligt at se sin hund sådan smiley og slet ikke rart for hunden heller....

  • #12   27. maj 2009 Ann-Sofie- Det eneste jeg ALTID kan få i ham er rå lever og frolic =/

    Inden vi skiftede til det rå fik han alt muligt blandet i tørkosten..

    A30, æg, kødsovs, leverpostej, dåsemad ja endda kattemad, men lige lidt hjalp det..

    Er set jeg har håndfodret ham med kitekat dåsemad på en ske en dag hvor han havde kastet meget op og virkede direkte syg (han er tjekket ad dyrlæge, der er intet i vejen med ham)..

    Tager jeg maden væk og går en tur er han frisk og frejdig.. Han bliver bare "ked af sin mad" i perioder =(


  • #13   27. maj 2009 Åhhh det er ikke nemt så...forfærdeligt at de kan have det sådan overfor mad...

  • #14   27. maj 2009 frolic hvad er det ?

  • #15   27. maj 2009 Line - Det er gulerødder, sukker, farvestoffer og andet nasty presset til en rund olieret godbid..

  • #16   27. maj 2009 Ann-Sofie, nej, det er ikke rigtig sjovt - specielt den der, hvor de kaster op af sult...

    Men men - vi vænnede os faktisk til det, og erkendte, at hunden var meget slank. Fandt vores tricks, som kunne holde ham på de knap 30 kilo.
    Dyrlægen var hele tiden indover, og hunden trivedes heldigvis på alle andre områder.
    Han var glad og frisk, legesyg og på hele tiden... Bare meget meget slank...


  • #17   27. maj 2009 arg okay smiley

  • #18   27. maj 2009 Ann - Sofie - Ja det er så frygteligt at være vidne til =(

    Og en stædig kamp med at finde NOGET der virker.. Næsten hvad som helst, bare det ligner nærring =/


  • #19   27. maj 2009 Sanne - Ja han får rå fisk (han kan ikke lide fisk fra dåse), og de glider ned på hans gode dage =)

  • #20   27. maj 2009 Nu har vi en hund, der er et madører uden lige.

    Han har været igennem en meget lang skadesperiode, og i den var han på penicillin i en del uger.
    En af kurene tog appetiten fuldstændig fra ham, og der fik vi et rigtig kedeligt flash-back..

    DET var til gengæld ikke rart - det er bare sjovere, når hunden har appetit. Det virker sundere, gladere og det er langt lettere at motivere en hund på den måde..

    Så vi var glade, da hans appetit vendte tilbage - og nu er den atter på fuld styrke ;o)


  • #21   27. maj 2009 Det eneste der kan få Lilly til at spise sin mad er konkurrence. Så da min gamle hund døde, stoppede Lilly med at spise, for ingen ville tage maden fra hende. Hun kunne sulte sig selv i flere dage.

    Jeg købte en kat og det virkede sådan da. Hun begyndte at spise hver 2. dag ca. Da jeg fik Silas og nu spreder maden ud over gulvet, spiser hun - ikke af lyst, men fordi Silas ikke skal spise det.
    Det er min metode - måske ikke den bedste, men holdbar nok til at få Lilly til at spise.

    Skiftede fodermærker - intet virkede dengang.


  • #22   27. maj 2009 En rund olieret godbid - også med smagsfremmer, salt og tørret majs..... addrrr...

  • #23   27. maj 2009 Tinna - Hun spiser, så det er en fin metode =)

    Kaoz spiser ikke af konkurrence, ingen hund kan få ham til at æde sin mad, og spredt kan enten tricke det eller ligge og rådne - kommer an på humøret..


  • #24   27. maj 2009 Ej det er da frygtigt at læse. Min hvalp gider absolut heller ikke sin mad, men jeg kan dog få hende til at spise det som godbidder eller i hendes aktiveringsbold og også hvis jeg hælder en smule lever-vand i det. Dyrlægen synes det er et skråplan og at hun jo netop ville spise når hun blev sulten nok. Men synes nu også det er noget pjat at jeg skal servere hende noget hun åbenbart synes er døddsygt når en lille skefuld lever-vand kan give hende en smule madlyst... Vil prøve at skifte foder men skal lige finde vej igennem junglen af foder og håber da aldrig det bliver så grælt som I oplever smiley

  • #25   27. maj 2009 Så har du et problem. Du må finde det der kan få ham til at spise. Men kender frustrationen over at hunden slet ikke vil spise noget. Hverken menneskemad eller hundemad.

    Lilly kan finde på at tage lækker rå kød med i kurven og bare vogte over det - uden at spise. Det eneste hun spørger for er at andre ikke tager det.

    Det kan hun ikke med tørkost der er spredt. Er det i en skål, ligger hun også bare og vogter over skålen.


  • #26   27. maj 2009 sørger for*

  • #27   27. maj 2009 Jeg ved det Tinna... Et stort problem i de perioder han synes mad er ulækkert =(

    Han er en glad hund med energi og kan tigge kiksere som ingen anden ; )

    Han er intelligent og dejlig, lydig og klare øjne... Men for fan**n hvor ville jeg ønske han bare havde labrador-mave og åd sig igennem livet med en skøn appetit =)


  • #28   27. maj 2009 Så må du stopfodre ham med kikser smiley

  • #29   27. maj 2009 Ja der er ikke andet for ; )

    Der står også "fuldfodder" på frolic, så det går nok *GGG*


  • #30   28. maj 2009 når han nu gerne vil have rå lever, har du så overvejet at blende det og blande det op med tørfoder?

    Vodka var osse slem med mad, tror jeg har prøvet næsten alle mærker, intet ville han spise, så jeg måtte håndfodre ham

    og han var ultra tynd til sidst, men kunne jo intet gøre, andet end prøve at få så meget mad i ham

    han har fået lov til at spise direkte af foderspanden og så har jeg håndfodret ham.


  • #31   28. maj 2009 Janne - Problemet er at han da bare sorterer (kan sortere blændede grønt fra kød ved at ryste det), og er der lever skal man jo ikke spise andet end det =/

  • #32   28. maj 2009 Jeg har samme problem og har skiftet fra tørt til råt og så til tørt igen af samme årsag. Nu er hun på tørt og jeg fodrer med hhv. RC4800 og hvalpefoder. Da hun spiser så utrolig lidt (hvis jeg er heldig) skal der bare være så meget krudt som muligt i maden.


  • #33   28. maj 2009 Jo tak.. Kender det godt..
    1½ sæk foder a 15 kg og så ville damen have et andet mærke..
    Håndpillede rejer gik også an, men både besværligt og dyrt til en 28 kg. hund...

    Jeg forsøgte med div. fiskeolier og "hundesovs"...
    Den store forandring kom da jeg fandt det foder hun nu har spist i over 2 år uden at klage.... Skålen er tom efter HVER fodring.

    Arion premium med lam og ris
    www.arion-premium.dk

    Sikke en lettelse.. Der er ikke ret meget der er så fustrerende som når ens dyr nægter at æde


  • #34   28. maj 2009 Tina og Alex - Håber også jeg finder LØSNINGEN på et tidspunkt..



  • #35   28. maj 2009 Min hund er nøjagtig lige sådan - hun kan sagtens sultestrejke i en uge hvis det er smiley det kan jeg så ikke holde til...

    Jeg har taget konsekvensen og fodrer med hjemmelavet hundefoder. Det betyder ikke at hun spiser hver gang - men dog næsten! Så længe jeg husker at variere, for heller ikke her går den at fodre med det samme i over 1 uge af gangen...

    Hun spiser stadig i underkanten af hvad jeg ville ønske - men med lidt frolic som godbidder smiley så holder hun sig pæn og slank uden at være mager at se på...

    Men hvor jeg kender det - jeg har på det nærmeste været ved at tude over det, da hun var hvalp og søgt dyrlæge igen og igen - for der måtte da for fanden være noget GALT med hende... det er der bare ikke... hun er bare meget meget selektiv med hensyn til mad!


  • #36   28. maj 2009 Gitte S> Tror nu heller ikke at Nina fodrer ham med Frolic, tror hun lavede en joke med at Frolic er "fuldfoder"... det står der jo faktisk også på pakken at det er...

    Ligemegte hvor meget lyv det så er smiley Men til godbidder er det jo en fest, tror sgu de putter dope i lortet så vilde som hundene er med det smiley


  • #37   28. maj 2009 Miki er også kræsen, af og til vil han dog gerne spise sit foder af sig selv.

    Men for ham har det hjulpet med at give ham foderet som beløning i træningen. Selvom han ikke gad og spise det af skålen, så tog han det gerne, når det kom som belønning i træningen. Men han er altså også tændt på klikkertræning.


  • #38   28. maj 2009 Gitte - Jeg fodrer ham ikke med frolic *GG*

Kommentér på:
Når hunden er kræsen/intetspisende

Annonce