{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Ny hvalp? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en blandingshund på 4 år. Det er en stor hanhund, blanding mellem rottweiler, doberman og en form for slædehund.
Jeg kunne godt tænke mig en hund mere men denne gang skal den ikke være SÅ stor for mener ikke vi har pladsen til to store hunde.

Disse hunde har jeg overvejet:

Dværgpincher
Engelsk Bulldog
(Fransk Bulldog)

Er der nogle med nogle erfaringer indenfor disse hunde?
Og ville de kunne lege med en så stor hund som vi har nu?
Nogle sygdomme man skal være opmærksomme på ved dværgpincheren?
(kender til de fleste alm. sygdomme ved fransk og engelsk men vil gerne hører for og imod)

Min hanhund er 4 år nu så det er vel meget passende at få en hund mere nu.
Han bryder sig ikke om andre hanhunde der er dominerende, kan vi få en hanhund og de så lære at være sammen eller vil dette skabe problemer?

Det blev lidt langt men håber i vil svare:-)

PS: Uden tvivl MED stamtavle:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp?
  • #1   1. jun 2009 Jeg har set nogle have en dværgpinscher og en grand danois, men det er da klart at en meget lille hund nemmere kommer til skade ved leg med jeres store hund. Dertil kender I jo bedre selv jeres hund og ved hvordan den leger med andre hunde og må vurdere om den vil kunne være forsigtig nok ved en meget lille hund som dværgpinscheren.....

  • #2   1. jun 2009 Lene: nej det er jeg opmærksom på og er heller ikke sikker på jeg vil støtte racen da der er så mange følgesygdomme pga. indavl...

    Men ville gerne hører mere. Hvordan er racerne evt. til børn?


  • #3   1. jun 2009 Jeg har en fransk bulldog:) og han er meget sød og kærlig overfor børn. Lidt voldsom til tider, da han gerne vil lege med dem, men generelt er han bare glad for mennesker og endnu mere hvis de vil hilse på ham;)

  • #4   1. jun 2009 Ja altså han har kun været sammen med en lille hund før og der gad han den ikke rigtigt. Denville hele tiden snuse ham bagi og det blev han noget træt af til sidst.
    Med de store hunde leger han vildt, meget vildt.

    Måske sku jeg finde en "prøveklud"?

    Håber på flere svar over natten og dagen i morgen:-)


Kommentér på:
Ny hvalp?

Annonce