{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lov på vej....
  • #1   3. jun 2009 Tamt !!

  • #2   3. jun 2009 Ja, jeg synes de politikkere selv skal påføres mundkurv og føres i stram snor!

  • #3   3. jun 2009 Såmå jeg findet line og halsbånd frem - og det kan man takke de satans muskelhunde for... tak for det.

  • #4   3. jun 2009 Og det hjælper hvordan..??

  • #5   3. jun 2009 Ikke ret meget nyt dér eller her... ja tamt er vist udemærket udtryk...

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-22778180.html?forside


  • #6   3. jun 2009 Synes da umiddelbart det lyder fint det de er kommet med.

    -og en hel del bedre end det udgangspunkt de havde, med at alle hunde skulle være i snor alle offentlige steder (self med undtagelse af hundeskov osv).

    Kørekort ideen håber jeg aldrig bliver til noget


  • #7   3. jun 2009 Jamn lidt tiltag er vel bedre end ingen.. Tænker bare at det der ikke er nok til at forebygge de mange overfald der er for tiden..



  • #9   3. jun 2009 Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem at holde sine hunde i snor i byerne ?

    Jeg synes det er fint.


  • #10   3. jun 2009 Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men har man ikke altid skulle have snor på sin hund inde i byerne???


  • #11   3. jun 2009 Tanja - Nej, ikke så længe de er "under kontrol".... Og hvis det bare blev håndhævet, ville problemet ikke være ret stort.....

  • #12   3. jun 2009 Ja mine hunde skal have deres frihed, lov eller ej. Det er kun pga de muskelhunde. Men det er jo ikke hundenes skyld det er ejerens. Det er dem der opdrager hunden eller mangel på samme. Der findes dog gudskelov MANGE som ved hvad det egentlig er for en hund de har med at gøre.

  • #13   3. jun 2009 ja ville da være rart, for der er faktisk folk der er bange for hunde, og så der ikke noget mere trælst for dem at de møder løse hunde når de er i byerne, skal ens hund være løs må det være hjemme, i hundeskove og lign.

    min er også altid i snor, af respekt for andre mennesker.


  • #14   3. jun 2009 Tanja -nix, hunden skl bare være under kontrol, medmindre self der er skiltet med andet, eller man gå et af de steder hvor lovgivningen siger at hunde skal være i snor (f.eks. i skoven)

    Jeg ville foretrække hvis man istedet for nye love, gav politiet midler til at håndhæve de der allerede eksisterer + at man satte bøderne for overtrædelser op.
    Men når nu de pinedød vil have nye love, så var dette da et af de bedre forslag, der ikke tvinger os alle til at skulle lufte hund i hundeskove o.l. hvis de nogensinde skal have lov at være løse


  • #15   3. jun 2009 Jeg syntes at det lyder som en god idé, de skal jo starte et sted..

    Men nu har jeg jo også altid snor på min hund, så mig genere det ikke, tænk også på alle de mennesker som er bange for hunde, de må jo også blive lidt mere trygge, når der kommer snor på....(uanset race)


  • #16   3. jun 2009 Mie -hvis hunden er under kontrol er det da fløjtende ligegyldigt om den har snor på eller ej. Den går jo på plads uanset, når nogen eller noget skal passeres

  • #17   3. jun 2009 Undskyld jeg spørger, men hvad kan man kalde en by?

    Altså vi bor i en mini by med ca 20-30 huse sådan lige i en "klump", gælder det også her?


  • #18   3. jun 2009 Hvad er der galt med snor i byerne???
    Jeg synes da klart det er bedre end ingenting,
    Og så må jeres hunde rende løs andre steder uden for byerne...


  • #19   3. jun 2009 Men ja jeg efterlyser også hvad "by" er...

  • #20   3. jun 2009 ja, men gør folk mere tryge hvis de kan se hunden er i snor.

    der er nogen der ikke er tryge ved hunde og må man accepter.



  • #21   3. jun 2009 Jeg syns det er en super ide.
    Jeg hader når folk kommer gående med hund uden snor på. For det sket tit at folk ikke kalder dem til sig, og de løber og til en. Der er altid nogen der tror de har styr på ders hund men slet ikke har det alligevel..
    Og jeg er skide bange for specielt store løse hunde jeg ikke kender.. Lige meget hvor mange gange folk så siger at den ik gør noget.
    Ville være skønt hvis de indførte det.


  • #23   3. jun 2009 Sætter lige det ind som jeg skrev i går..........
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    Jah... jeg ved ikke rigtigt....

    Mange har kørekort til Bil..... alligevel kører mange ad Hel**** til.

    Hvordan vil man garantere , at kørekort til hunde... forhindrer at tosser alligevel ikke " kører galt " så snart man kommer hjem med hunden.

    Ok.... man kan inddrage kørekortet.... men man kan stadig køre bil og anskaffe hund......
    For der er masser der laver hvalpe , og sælger til hvem som helst..... kørekort eller ej.

    Så er det egentlig ikke spild af tid og resourcer... ??
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


  • #24   3. jun 2009 Casio og Mike: troede jeg også..

    Men igen - hvad er "by"?


  • #25   3. jun 2009 Syntes der fair nok de skal være i snor i byen, Så sker der da noget i stramningen. Og Mogens, pas nu på blodtrykket! Elsker når folk sætter alle under en kam....

  • #26   3. jun 2009 en by er vel der hvor der er byskilte.

  • #27   3. jun 2009 Mie -forstå mig ret, jeg mener bestemt vi skal tage hensyn til vores medmennesker. Men helt ærligt så er det altså ikke MIT problem at nogen folk har hundefobier og hvad ved jeg. Jeg kender en fyr der ikke tør gå ud på fortovet hvis der går en hund på den anden side af gaden -skal vi så bare smide hundene helt ud af byerne?

    Jeg mener at hvis hunden er under kontrol, ikke udgør nogen trudsel, og ikke er til gene for nogen ved sin opførsel, så er den i vinkel. Om den har snor på eller ej er ligegyldigt.
    AT der ikke er mange hunde/ejere der lever op til disse krav er en anden sag. Men de findes, og jeg kan ikke forstå hvorfor de skal straffes for at have opdraget deres hunde godt.


  • #28   3. jun 2009 Jeg er da også træt af løse ustyrlige (især muskel-)hunde, men jeg mener ikke at ovenstående forslag er løsningen!

    Hvorfor skal det gå ud over alle dem, der faktisk har styr på deres hunde?!?! Og kan finde ud af at begå sig blandt andre mennesker og hunde?


  • #29   3. jun 2009 Endnu en ting vi kan takke muskelhundene for..

    Sjovt nok tvivler jeg på at de der virkelig bør holde deres hunde i snor har tænkt sig at gøre det alligevel...


  • Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 46
    #30   3. jun 2009 hmmm... der er da ikke noget nyt i det forslag...sådan rigtig.. men synes det lyder super alligevel. hader alle de små hunde der render og overfalder vores hunde.

    Bor i en mellemstor by, og folk lader sku bare deres taske hunde og andet krat løbe frit rundt...


  • #31   3. jun 2009 Belinda -det er lige netop det der er min tanke osse. Det er sgu ikke Brian og Muhammed der finder snoren frem. Næææh det er os andre i lovlydige borgere:o(

    Og dertil kommer at jeg endnu har tilgode at se et forslag der inkluderer financiering. For man kan vel ikke bare lave love uden at man osse forventer at det skal kontrolleres om de overholdes?
    -så hvor bliver de ekstra timer/kroner til politiet af?


  • #32   3. jun 2009 Natascha..det er vel stadig en by ??

    Ved det faktisk ikke !!


  • #33   3. jun 2009 Syntes det er en god ide.
    Men håber stadig, at der kommer nogle flere stramninger.

    Jeg syntes det er en god ide med snor påbud inde i byen.
    Mange mennesker er bange for løse hunde, og så er det lige meget om det er en amstaff, schæfer eller en golden retriver. Jeg syntes det er mangel på respekt for andre, at gå med sin hund løs, hvor der færdes mange andre mennesker. Og en anden ting er, at mange hunde ejere ikke selv er i stand til at vurdere, om ens hund er egnet eller ej.
    Jeg er godt klar over, at der er nogen derude, med super velopdragende hunde, som lyster perfekt, som vil føle, at de bliver uretfærdigt behandlet.
    Man kunne evt indføre en lydigheds prøve, med strenge krav, og kan man bestå den, så kan man evt få et bevis på, at man må føre sin hund uden snor.

    Og så syntes jeg ikke det er fair at give muskel/kamphunde skylden for dette lov forslag. Ja det er rigtigt, at de typer hunde står bag hoved delen af de alvorlige overfald vi ser for tiden, men problemet med løse hunde har hele tiden været her, også lang tid før muskelhunde kom på mode.


  • #34   3. jun 2009 Nicolai -nu går jeg ikke med min hund løs i byen, for så er han ikke under kontrol.
    Men hvorfor skulle man ikke kunne være ansvarlig selvom hunden går løs?

    jeg kender da flere med løse hunde, hvis hunde er til mindre gene end når Lille Lise går med sin rottweiler der trækker afsted med hende.
    Lille Lise vil med den nye lov lufte hunden fuldt lovligt, selvom det er svært at se om det er hende der lufter hunden eller omvendt.
    Hunden uden snor går pænt på plads uden at snuse/hoppe op osv af folk der passerer.
    -hvem af de to vil du helst møde (jeg selv ville foretrække at møde ejeren med den løse hund)


  • #35   3. jun 2009 Annette A - Hvad skal de ellers gøre ?
    Der er ingen der aner hvem der har styr på deres hunde, og hvem der ikke har.

    Jeg ser heller ikke problemet, hvis hunden alligevel går på plads, så er det da ligemeget om der er snor på den også :S


  • #36   3. jun 2009 Nu sker det altså også at andre hunde en muskelhunde render løse - og dem er jeg faktisk også utryg ved når jeg færdes på offentlig grund med min hund i snor. Så hvorfor skal vi gå der og være utrygge ved hinanden når det meste kan løses ved en simpel snor?

    Jeg kan ikke se problemet i at hunden må rende løs andre steder end lige i byen.
    Jeg mener hvorfor skal den rende løs på offentlig vej hvor der kommer biler og andet? Det kan alligevel ikke kaldes frihed når hunden beordres til at gå ved din side.
    var det ik bedre at køre uden for byen og finde en mark/skov hvor området er egnet og hunden faktisk kan få fri?


  • #37   3. jun 2009 Jeg har altid selv mine hunde i snor, de er kun løse på marker hvor vi ved at der ikke er andre. Så det ændrer ikke noget for mig, men der bor nogle ældre mennesker tæt på os, som ALDRIG har deres DSG i snor, og det er da p*sse belastende at deres kræ render inde på vores grund, og ydermere provokerer vores hunde når de er inde.

    Eller når jeg går med mine hunde, og møder dem, så render den skide køter hen og stiller sig 1m foran min hunde, og står og skaber sig op i hovedet på dem.

    Derfor vil jeg gerne vide hvad der betegnes som en by, da de så forhåbentlig skal have deres hund i snor.


  • Antez -
    Antez - Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 46
    #38   3. jun 2009 Synes det er en rigtig god ide at også "små" hunde ejere så skal have deres hunde i snor... rigtig godt smiley

  • #39   3. jun 2009 Camilla og Heidi -nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men her hvor jeg bor, og i mange af de byer jeg kommer i, der er byen altså ikke en stor cementblok fyldt med veje, biler, mennesker og hvad har vi.
    Næh der er grønne områder og diverse andet. Og her har jeg veninder der lader deres hund være "fri" (fri i den forstand at hunden ikke bare tæsker derudaf, men bliver indenfor en vis radius, og i øvrigt kommer omgående hvis der kaldes). kommer der mennesker, andre hunde eller hvad det nu måtte være, kaldes hunden på plads til den/de er passeret.

    Og nu er det ikke alle der er udstyret med en bil, så har man så godt styr på hunden, så kan jeg virkelig ikke se hvad problemet er, selvom det foregår indenfor byskiltet.



  • #40   3. jun 2009 En anden fordel ved snor påbud er, at det kan alle politifolk se/forstå. Der er mange betjente, som ikke kan kende forskel på en pitbull og en puddel.
    De kan evt køre ud i de boligblok områder som har problemer med løse hunde, og så bare smække den ene bøde efter den anden ud, og så tror jeg nok der er nogle der bliver træt af at have deres hund løs.


  • #41   3. jun 2009 Michelle: Netop derfor vil jeg gerne vide hvad der betegnes som by?

    Jeg bor skam selv i en lille flække lige ved bygrænsen...


  • #42   3. jun 2009
    Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! - tja, jeg holder stadig fast på min mening, så har jeg måske igen mulighed for at gå ned i det grønne areal vi har, uden at være bange for at mine hunde bliver overfaldet - fordi folk HER lader deres hunde rende langt foran hvor de ikke kan se dem.


  • #43   3. jun 2009 Nu er min kæreste sådan en som de fleste ville betegne som en brian type.. Og han kunne aldrig finde på at lade aya gå uden snor steder der ikke er til det. Syns folk er meget dømmende.
    Syns lige så meget problemet er hos den middelaldrene familiefar der tror han har styr på hunden, hvilket han måske også har når der ikke er andre dyr i nærheden. Men man er jo ik alene altid når man er ude og gå tur.


  • #44   3. jun 2009 Nicolai -og hvad så med os der ikke just er tilhænger af hundeparkerne og den junglelov der hersker der?

    Nu er jeg så heldig at have marker og plads nok her hvor jeg bor, så Reiki skal nok få lov at løbe frit uanset hvordan loven så skrues sammen.
    Men så heldige er vi ikke allesammen.
    Og hvis reiki kun kunne slippes i hundeparkerne, så ville det betyde at jeg skulle lufte hund midt om natten osv, for jeg sætter ikke mine ben der når der er flokke af andre hunde. Ikke fordi han ikke kan med dem, men fordi folk åbenbart tror at hundeskov = hundelegeplads hvor alverdens revl og krat pinedød skal lege med hinanden.

    Hvis reiki ikke får lov at løbe frit dagligt, så kravler han altså på væggene inden ugen er omme.


  • #45   3. jun 2009 Helt enig med Michelle....Denne lov rammer mange af de forkerte.
    Stakkelt hunde der bor i lejlighed og aldrig får lov til at løbe frit, med mindre der er en hundeskov omkring hjørnet.
    Jeg tvivler desuden på hvor effektiv denne lov vil blive..Tvivler på, at politiet gider kigge forbi hvis jeg ringer og siger at der render en ls hund rundt


  • #46   3. jun 2009 Johanna -jamen så drager vi da lige Brian, Muhammed OG "Poul" 8den midaldrende familiefar) med ind i det *GG*
    -men ja, jeg tror såmænd heller ikke "Poul" tager sin hund i snor, bare fordi loven ændres.

    -i øvrigt ville det komme bag på mig hvis der deles ret mange bøder ud. For der er jo igen igen IKKE kommet nogen forslag om mere kontrol med at hundeloven overholdes.


  • #47   3. jun 2009 Alle jer der ikke er med på dette forslag:
    Hvordan skal det så gribes an?
    Skal kun nogen rammes af dette og hvordan skal man vælge hvem?
    Man kan ikke kun sige muskelhunde, da labrador, schæfere osv faktisk også kan være udstyret med en tumpet ejer...


  • #48   3. jun 2009 Hvis det kun gælder byer af visse størrelser, så kan os der bor i småbyer vel se frem til at vi bliver overrendt af løse hunde der bor i storbyerne

  • #49   3. jun 2009 Nicolai: Det kan så være svært det der, for folk der har hund nu, har jo købt dem inden alle disse regler kom på tale. Så at sige at hunden ikke r det rigtige valg for dem fordi de ikke kan overholde disse regler er måske skarpt nok, de købte dem jo ud fra de forudsætninger der var gældende på daværende tidspunkt?

  • #50   3. jun 2009 Tjaaaa........ hvis ALLE hunde nu kom i snor ALLE steder..... både i byer og lidt længere ude...... så er løsningen her....

    LØBEBÅND........... det kan man have både i lejligheder og i huse...... og hvis hunden samtidig skal have frisk luft........ så UD på altanen med løbebåndet..... eller åben vinduerne.....

    Vupti... så er problemerne løst.

    Yes........... jeg er smart...... *GG*


  • #51   3. jun 2009 Jeg har intet imod loven, havde bare håbet på lidt mere, ved ikke præcis hvad men jeg skal stadig gå som en paranoid kælling på hver eneste gåtur og kigge mig omkring hvert sekund om der ikke er løse hunde der lige pludselig kommer løbende som der nu er sket 6 gange. Og selv dem med påbud om mundkurv går glædeligt uden den og politiet gør nada.. så jeg kan ikke se den stor forbedring i det.

  • #52   3. jun 2009 Nicolai -ok, så når jeg mener hundeskove er noget fanden har skabt i vrede, så er det bare fordi jeg slet ikke skulle have haft hund (sagt med et smil på læben, men dog et alvorligt spørgsmål) ;o)

    Jeg har været i en del hundeskove. Fælles for dem alle har været at folk ser det som deres legeplads for hunde som på ingen måde er under kontrol, da hundeskoven jo oftest er indhegnet.
    Hvis jeg går i hundeskoven (det sker faktisk en sjælden gang imellem, på tidspunkter hvor jeg ved der er rimeligt tomt), så gør jeg det for at reiki kan rende løs snuse og hygge sig. Ikke for at han kan hilse på og lege med 50 andre hunde på en halv time.
    Og i hundeskoven er folk hamrende ligeglade med almen høflighed der byder en hundeejer at spørge om hunden vil lege før man blot slipper sit kræ og lader den fare hen i hovedet af den anden hund.

    Jeg har ikke oplevet overfald o.l. så det er slet ikke sådan noget jeg vil ud i. men så længe folk ikke kan finde ud af at holde gældende lovgivning for hundeskove (som osse er et offentligt sted hvor hunden skal være i snor eller under kontrol) og så længe folk tror at det er ligemeget at deres hund farer ustyrligt rundt, så vil jeg ikke lufte hund der.

    -men du kan være ganske forvisset om at min hund får al den sociale kontakt han har behov for, rigeligt med motion inkl uden snor, og godt med træning og aktivering.
    At jeg ikke vil lufte hund i en hundeskov, betyder derfor ikke at jeg ikke kan tilbyde min hund det liv han fortjener og har behov for.

    Heidi -det kan siges meget kort (igen igen): mit forslag er flere midler til politiet som skal bruges på at kontrollere at den nuværende hundelov bliver overholdt.
    Den er faktisk ganske fin og brugbar vores hundelov. Hunde kan gives påbud om line eller mundkurv. De kan fjernes hvis det ikke overholdes osv.
    Det eneste jeg gerne så ændret, er at mundkurvepåbud følger hunden istedet for ejeren, og at bøderne ryger i vejret.
    Resten handler udelukkende om mere kontrol.


  • #53   3. jun 2009 Hvis man spørger samtlige hunde ejere i danmark, om de går med deres hund løs inde i byen, og om de mener at de har den under kontrol, så tror jeg mange vil svare ja.
    Jeg tror dog ikke, at over 5% af danmarks hunde har 100% perfekt indkald mm.
    Hvis det skal være op til ejerne selv, at vurdere om en hund kan gå løs, så er vi lige vidt. Alt for mange mener de har fuld kontrol over deres hund, uden at have det. Eneste mulighed som jeg kan se det, er at man kan tage en lydigheds prøve, som så kan give en tilladelse til at gå uden snor. Det skal selvfølgelig være en svær prøve, som kun de aller mest lydige hunde vil kunne bestå.

    Jeg syntes det er utrolig egoistisk at sige, at det er andre folks problem, hvis de er bange for løse hunde mm.
    Det kan også være, at der er nogen som har en hund med eget køns aggressioner, som er træt af at løse hunde løber hen til deres hund osv.
    Man bliver nødt til at se på hele hunde problemet i danmark, og hvordan man bedst kan forebygge undgå de mange problemer vi har med hunde.
    Og uanset hvordan man lovgiver, så er der nogen der føler sig stødt eller ramt.
    Mange af dem der er utilfredse med dette nye lovkrav, er også dem der siger, at muskelhunde ejere piver, når der er lovforslag frem vedr. de typer hunde. Man bliver nødt til at se på helheden, og jeg er villig til at indgå under nogle mere strikse restriktioner med mine hunde, hvis det kan hjælpe med at forebygge de mange overfald.
    Løse hunde er ikke kun et muskelhunde problem, og derfor syntes jeg også, at vi alle skal acceptere et snor påbud til gavn for flertallet i danmark.


  • #54   3. jun 2009 Prøv at tage ......" Snor på alle hunde ".... og sæt det op ligesom ...
    " Rygning forbudt på offentlige steder "........................begge dele er at tage hensyn til andre mennesker..... :O)


  • #55   3. jun 2009 Tonny -hov hov, du kalder mig egoistisk og så gengiver du mit skrevne i en noget fordrejet udgave;o)

    Jeg skrev at HVIS hunden er under kontrol, går på plads når nogen eller noget skal passeres osv osv, så er det ikke mit problem om fru jensen er bange for hunde eller ej. For jeg sørger jo på den måde for at hundne ikke kommer nær hende.
    Og så nævner du egetkønsagressive hunde, som er trætte af fremmede hunde kommer over til dem -jamen hov. Det gør hunden jeg omtaler altså ikke. For den er jo netop under kontrol.

    At der er mange der tror de har hunden under kontrol (eller i mine æjne retter: er ligeglade for "den gør ikke noget"), er jeg helt klar over. Men det skyldes jo nok at ordene i loven bør præciseres. Der står så vidt jeg husker "under fuldt herredømme" -og det tolker folk så på som vinden blæser.
    -og her skulle det nok defineres hvad man i lovens øjne netragter som fuldt herredømme.

    Og igen -kontrol kontrol kontrol... Det nytter ikke en fløjtende fis at lave nye love, når man ikke samtidig giver midlerne til at håndhæve dem.
    Og hvis man gav midlerne til det, så var nye love slet ikke nødvendigt.


  • #56   3. jun 2009 NITTIB -jeg synes jo så heller ikke at rygning skal forbydes på alle offentlige steder;o)
    Jeg kan godt tage hensyn OG ryge offentligt på samme tid. Sådan er jeg nemlig. Jeg kan godt finde ud af at tage de der oar ekstra skridt uden om de andre mennesker osv, uanset om det er med en smøg eller en hund i hånden:op


  • #57   3. jun 2009 Syntes egentlig at det er ret fair, men kan ikke finde ud af hvornår den lov træder i kraft, nogen som ved det?


  • #58   3. jun 2009 Jeg synes sgu, at det er fint. Det er at tage hensyn til andre mennesker, som ikke er trygge ved hunde (og der er forskel på om en hund har snor på eller ej, for en som er angst for en hund) og for os med små hunde (jeg hader at måtte springe imellem folks store tunge labradorer/schæfere/muskelhunde/etc etc mens ejeren står 20 meter væk og råber "den gør ikke noget". Nej men det gør min hund når han har snor på, og jeg aner ikke, hvordan din klump af en hund reagerer på en lille snerrende møghund)
    Hvis man vil lade sin hund rende løs, så må man finde en af de utroligt mange hundeskove, og der kan den også blive socialiseret. Mit eneste problem er at der altså er lige så stor risiko for at ens hund bliver ædt i en hundeskov, som inde i en by. Hvad med raceopdelte hundeskove?


  • #59   3. jun 2009 Julie -og så er vi tilbage ved det igen. Hvis folk ikke har styr på deres hund, så hører den HELLER IKKE til i en hundeskov. Eller jo -men med snor på.


  • #60   3. jun 2009 Julie P

    Sjovt du nævner det, jeg er i dialog med skov og naturstyrelsen om indhegnet arealer, som man skal booke en tid til, dem der tilmelder sig får hver især udleveret en hængelås, så man sætter den fast når man har arealet.. Bliver ikke som en hundeskov, men bare et stort område hvor der kan strækkes ud, leges og trænes...
    Og de er ikke helt lukket for forslaget, der er bare mange detaljer der skal på plads, håber at jeg i løbet af sommeren kan komme med mere info..


  • #61   3. jun 2009 Ja, en raceopdelt vil ikke hjælpe en dyt, store problemer vil det stadig give..

  • #62   3. jun 2009 Michelle - Selvf. skal der også resourcer til at håndhæve hundeloven, men med denne løsning kan alle betjente jo hurtigt se om der sker en overtrædelse eller ej, og er måske også mere tilbøjelig til at gribe ind (må man håbe).

    Men ja uanset hvad de vælger at gøre vil det ramme nogen...

    Måske folk som bor inde i byen i lejlighed vil tænke sig om en ekstra gang inden de anskaffede sig en hund... Eller satte sig ind i racens behov..


  • #64   3. jun 2009 Michelle: problemet er jo bare at folk vil tænke, at det ene fristed som hundene har, er alle hundes ret (og jeg kan forstå at flere herinde mener at det er hundens ret at løbe frit både det ene og det andet sted) hvis man har 100%styr på sin hund, så går den på plads altid. Hvorfor skal den så ikke have snor på? Og hvorfor overhovedet ha hundeskove, hvis den alligevel bare skal gå ved siden af ejeren hele tiden.
    Ja jeg ved det sgu ikke.
    Jeg er så heldig at bo ved en hundeskov, som ligger op af 4 boligafdelinger som ikke tillader muskelhunde, så vi ser aldrig nogen. Og en schæfer/lab. tør jeg godt kaste mig i kamp med, hvis den vil æde Louie. Og jeg har altid ham i snor med mindre vi er på det store areal og jeg kan se at der ikke kommer/er andre og slipper ham kun når han skal hilse på andre.


  • #65   3. jun 2009 Michelle:
    Den var nu ikke møntet på dig, men en generel holdning til løse hunde.
    Mange er total ligeglade med om andre folk er bange for deres hunde.
    Jeg bor i et kvarter med mange gamle mennesker, og her er der mange der er bange for løse hunde.
    Jeg har altid mine hunde i snor, når jeg færdes offentligt, og der er af 2 årsager.

    1). Det er potientielle farlige hunde jeg har, også selvom de er kærlige og generelt kan med alle hunde, så vil jeg ikke stole 100% på dem.
    Mine indkald virker måske også kun i 98% af tilfældene, og det er ikke nok.

    2). Af respekt for andre mennesker. Mange vil blive bange for mine hunde, hvis de løb løse. Også selvom de kun ville være få meter væk fra mig.


    Jeg mener bare ikke, at alle folk har en objektiv holdning til, om deres hund kan gå uden snor eller ej. Med den nuværende hundelov, er det også svært for politiet at se, om en ejer har 100% kontrol over hans løse hund. Den kan godt gå fint på plads, når politiet kører forbi, men 2 min senere løber den måske 50-100 meter fra sin ejer.
    Et snor påbud vil ramme nogle få, men gavne mange.
    Men uanset hvad der kommer af love og regler, så hjælper det ikke, hvis politiet ikke følger op på det. Om det er flere recurser eller uddannelse politiet skal have ved jeg ikke, men den nuværende hundelov udnytter de meget sjældent.


  • #66   3. jun 2009 Julie -kan hunden da kun være under kontrol hvis den går klistret til ens ben?

    De folk jeg af og til går ture med og som har deres hunde løse, har nu altså fuldt kontrol over dem. De får lov at tøffe omkring (ikek får langt væk naturligvis, men så de kan løbe lidt, snuse osv), og møder man nogen, så går de på plads mens disse passeres.


  • #67   3. jun 2009 Jeg vil også gerne vide hvad en by er. Jeg bor i en lille by hvor jeg lufter mine hunde uden snor på et grønt område. Jeg tager altid snor på dem når der kommer nogen forbi hvad enten de har hund eller ej. Er det så også slut nu?

  • #68   3. jun 2009 Hvor er jeg glad for, at jeg bor ude på landet, med store åbne arealer hvor hundene rigtig kan hygge sig. smiley

  • #69   3. jun 2009 Mener jeg læste et sted at det var alle byer med over 15.000 indbyggere.. Men hæng mig ik op på det...

  • #70   3. jun 2009 M & R Jeg håber virkelig at du har ret for så mange indbyggere er der ihvertfald ikke hvor jeg bor. (:

  • #71   3. jun 2009 Jeg er spændt på, hvordan denne regel vil blive fremlagt...er ganske enig med bl.a. Belinda og ser foreløbig ind i fremtiden, at de i forvejen uansvarlige hundeluftere stadigt vil gå med muskelbundtet på en mørk villavej og konfronterer man ham m/k med det, ser de tåbeligt på én og udbryder ´Dét her er da ikk nede i byen !´.....Bah...

  • #72   3. jun 2009 Det slet ikke muskelhundenes skyld det de forkerte ejere! Der er nogle der har anskaffet sig en muskelhund og slet ikke ved hvad det handler om. Så jeg synes ikke alle skal blive så sure på muskelhundene.
    Synes det en fin lov, det generer ihvertfald ikke mig.
    Heldigvis er der ikke så mange muskelhunde i mit område men lov er vel en lov. Men jeg tror både jeg og mine hunde vil blive ulykkelig hvis man ikke måtte gå med uden snor i skoven. Heldigvis tror jeg ikke den lov kommer.. (:


  • #73   3. jun 2009 IDA -øøøh den lov eksisterer allerede. I skoven SKAL hunden være i snor, uanset hvor lydig og veltrænet den så måtte være, self medmindre der er tale om en hundeskov.

Kommentér på:
Ny lov på vej....

Annonce