3.574 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hjertelungeorm - hvordan ser den ud? hjertelungeorm - hvordan ser den ud?

Hejsa

Der skulle vel ikke være nogle der kunne fortælle mig hvordan sådan en fransk hjerte lunge orm ser ud?
Jeg har kun kunne finde billeder, hvor man ikke kan se dem i virkeligheden...

Så nogle der ved hvor lange og tykke de er? hvad farve de har osv?

På forhånd tak
Bettina

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjertelungeorm - hvordan ser den ud?
  • #1   9. jun 2009 Er det ikke kun noget man kan se i blodet og med sådan en kikkert???

• #2   9. jun 2009 Så vidt jeg ved, kan den slet ikke ses med det blotte øje. Den skal ses under mikroskop i hundens afføring.

• #3   9. jun 2009 du kan ikke se den rigtigt. men søg på google der er masser af billeder.

du kan kun se den i mikroskop efter en afførringsprøve er blevet lavet.

• #4   9. jun 2009 her der er et billed

(link fjernet)

• #5   9. jun 2009 Jeg har kun set dem rumstere rundt i blodprøver, og jeg går ud fra at de ses på samme måde i aff. som både Pernille og GE også skriver.
    De kan nemlig ikke ses ligesom f.eks bændelorm der ligner små makaroni stykker der ligger og bevæger sig i hundens afføring.

• #6   9. jun 2009 forresten er en hjerte orm og en lungeorm to forskellige ting. de ser næsten ens ud men hjerte ormen har en kroget spids for enden.. som du nærmest kan se på billede, hvor lunge ormen ikke har den kroget spids.

hjerte ormen er dne farligste af de to.

• #7   9. jun 2009 Chiki rigtig har nemlig set på animal planet at de tager en blodprøve...

• #8   9. jun 2009 Hjertelungeorm -
    Er nogle parasitter hunden får ind i sig. Ved at eks. spise en snegl der bærer denne.
    Parasitten vil dernæst komme ud i blodet, som, når til lungevævet, lægger æg, når disse udklækkes, vandrer ormene ud i blodet, og sætter sig fast i hjertet.
    I starten er disse meget små, og kan kun ses med mikroskop, men forbliver tilstanden ubehandlet vil antallet af orme drastisk stige, og det er set, på slemme tilfælde, hjerter der var helt 'gennemboret' af orme.

• #9   9. jun 2009 det kan ikke ses i blodprøver i DK

• #10   9. jun 2009 Maj-britt har du nok ret i da det var en program fra Usa jeg så det i.

• #11   9. jun 2009 Sille er forhåbentligt ikke syg?

• #12   9. jun 2009 Ja og i USA har de tropisk hjerteorm, og den kan ses i blodet. Vi har fransk hjerteorm, og er man meget heldig kan dyrlægen se det i afføringen under et mikroskop

• #13   9. jun 2009 uhhh sikke mange svar.... nårh men når man ik kan se dem i virkeligheden så er jeg mere rolig smiley
    Jeg har nemlig taget Sille i at forsøge at spise en snegl for en måned siden, men hun hoster ikke eller noget....

Men i nat kastede hun op 3 gang.... kl. 4, 4,30 og 5... Sidste gang gav jeg hende noget zoolac og siden har hun ikke kastet op...
    Hendes bræk tørede jeg selvfølgelig op med toiletpapir og smed i toilettet, og trak ud....

Her for nogle timer siden opdagede vi en spaghettitynd rød orm i toilettet... ca. 8-10 lang... og den har ikke ben, men er måske lidt loden, eller også er det bare fordi man ligesom kan se blod/afførringen inden i den.

I løbet af dagen har jeg jo været på toilettet flere gange, og trukket ud...
    Så ved ikke om den kan komme fra Sille...
    Hunde kaster jo op når de har orm (men den franske hjertelungeorm er jo direkte livsfarlig)., og må ærlig indrømme at jeg ikke kiggede nærmere på opkastet... tørrede bare op... Men den sidste gang var det som om det sådan hang ud af munden på hende indtil det svuppede ud... (kunne jo være ormen)....

Kan selvfølgelig også være fra et menneske... eller et dyr udefra... Men det er sgu noget skummelt...

Men min ven har fisket den op af toilettet og puttet det i et tætslukket uringlas med toiletvand i... Og den lever stadig i bedste velgående efter over 2 timer....
    Den er ik lige så nem at tage billede af, når den er i et glas... men har da optaget noget video mens den var i toilettet....
    Kan måske finde ud af at smide det på i morgen...

Men nogen der har ide om hvad det kan være?

Har pt planer om måde at tage den med til lægen og dyrlægen i morgen... selvom jeg får kvalme bare at at kigge på den. griner sødt.

• #14   9. jun 2009 Betinna Det lyder ikke godt, synes du skal kontakte dyrlægen

• #15   9. jun 2009 Har ringet til kbh dyrehospital... Men de mente ikke det var akut...

Så kontakter min egen i morgen.... Men ellers er Sille frisk nok...

• #16   9. jun 2009 Ja - og gem ormen så dyrlægen ikke er i tvivl om hvilken slags det drejer sig om.

Men det kunne lyde som en slags bændel eller-spoleorm, disse ses i blandt andet opkast, og mennesker kan også nemt få dem - hunde får det ofte hvis de ikke har fået omekur og spiser katte eller hestebæ - specielt katte - da de kommer i kontakt med en masse via fugle, mus m.m.

• #17   11. jun 2009 Dyrlægen mente at det var en spoleorm, selvom den var rød og ikke bleg. Så sille har fået en ormepille....

Kommentér på:
hjertelungeorm - hvordan ser den ud?

Annonce