{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Kommunikation - hund/fører {{forumTopicSubject}}

Har du en hund der forstår mange ting.. Ting som du ikke har indlært med vilje, men som hunden bare kan og gør?

Jeg har en hund der bare tuner sig ind på min sindstilstand og hvad jeg gør, og reagerer og kommunikerer med mig på den sjoveste måde..

Et blik fra min hund og jeg ved hvad han vil have, forventer eller søger - det er ikke indlært som sådan; hunden skal være villig til at kommunikere for at det lykkedes.
- Men jeg træner dog kontakt, mor er altid sjovest og mor er den trygge base på alle steder og tider..

Lidt eksempler på min hund der kommunikerer:

* Kaoz får mange kiksere, jeg har et lager uden lige og koen har naturligvis nogle han foretrækker mere end andre.

Nogle kiks tager han bare imod og går i kurven og spiser dem, men andre vil han have flere af ; )

Jeg giver ham en - han stepper med forbenene "1 til" !
- Dette fortsætter til han absolut ikke KAN have flere i munden.

Han kigger mig i øjnene med et vågent udtryk, stamper med et forben og skynder sig ind i kurven og læsse lageret af for så derefter at storme ud og tigge flere *GG*

(Dog stopper legen når jeg siger "du får ikke flere", og det er accepteret selvom der kun faldt en af denne gang)

* Kaoz er en meget småtspisende hund, og jeg har haft store kvaler med at få ham til at spise sin mad.

Når han så har tømt hele skålen, så henter han mig ved at komme hen og få øjenkontakt - og derefter smutte hen til køkkendøren og kigge i øjne igen "kom og se moar".

Jeg kigger iskålen og koen bryster sig stolt "jeg har ædt det HELE!!"

Og så hen og sætte næsen mod kikse-kommoden "Må jeg få en kiks for det så?"

***

Ikke alt han kommunikerer handler om mad (meget gør, men stopper mine fortællinger her, jeg er vist en af de eneste der synes han er fantastisk *GG*

***

* Hver aften sommeren igennem går vi til vandet o ser solnedgangen og lytter til mågernes aftensang..

Kaoz står tæt op ad mig, eller sidder sig mellem mine ben hvis jeg sidder mig på hug - og så nyder vi bare naturen.
- Hvad han får ud af det ved jeg ikke, men han er fuldstændig rolig og lader til at nyde denne stille stund før turen rigtigt begynder.

* Kaoz kigger på det moar kigger på. Jeg kalder ham hen og beder ham kigge hvis der er noget jeg synes kunne være spændende for en hund..

Han kigger selv rundt først, men kan kan ikke finde det jeg kigger på, så kigger han op og derefter i min synsretning..

Når han har fundet det stiller han sig logrende ved min side og glor hvis det er meget interessant - hvis ikke fnyser han, stikker næsen i jorden og finder sine egne mysterier.

- Finder han SELV noget der er værd at glo på (oftest vildt), så søger han øjenkontakt, stepper energisk og fnyser til han har fået min opmærksomhed og jeg spørger "hvad har du fundet?!" og så kigger vi ellers sammen indtil moar ikke gider mere og spørger "skal vi gå videre?".

* Når jeg har siddet på hug har jeg svært ved at komme op pga mine dårlige knæ..

Jeg siger gammelmandslyde (hehehe) og beder koen om hjælp.

Han stiller sig stift foran mig, og lader mig bruge ham som støtte til at komme op.

***

Jeg kan blive ved i en evighed, men stopper her ; )

Er du med så langt, og læser dette - så bliver du nu belønnet med et spørgsmål ; )

Er der stunder hvor din hund bare falder i med din sindstilstand, er der tider hvor din hund gerne deler en oplevelse med dig.. Kort og godt, fortæl om din hunds skøre ideer, søde vaner og intelligente kommunikation =)


Kommentarer på:  Kommunikation - hund/fører
  • #1   10. jun 2009 Hvor er det dejligt at læse om jeres samhørighed!!

    Til Lanka har jeg også et helt specielt bånd. Hun fornemmer, når jeg er ked af det, når jeg fryser osv.

    Når vi træner, kan jeg også nærmest telepatisk få hende til at fornemme, hvad jeg ønsker - selv når det er helt atypiske ting, som fx. at gå frem til et viskestykke og sætte sig på det. Sådan nogle øvelser udfører hun tit intuitivt, og ellers kræver det ihvertfald kun meget få guide-lines fra mig, før hun gør som jeg havde tænkt mig. Jeg bliver dybt imponeret hver gang!

    Tror det stammer fra, at vi da vi fandt hende ikke havde hverken halsbånd eller line til hende. Så som lille hvalp "valgte" hun os 100% og tussede bare rundt efter os i en hel uge. Hun var 100% opmærksom på os allerede dengang, og det er hun fortsat med. Hun er også den eneste af vores hunde, som vi aldrig har behøvet at lære et indkald. Hun går aldrig ret langt væk - og hvis hun er på afveje med de andre, så er hun tilbage igen nærmest inden man opdager hun er væk smiley


  • #2   10. jun 2009 Karina - Åh hun lyder dejlig at arbejde med hende Lanka =)

    Det er nemlig noget helt helt specielt når det tydeligvis gensidigt fungerer med kommunikationen mellem to forskellige arter =)

    Jeg bliver også selv imponeret til tider, især over den forståelse og den tillid hunden udviser.. Helt igennem fantastisk !


  • #3   10. jun 2009 Kai - Uuuhh en rigtig Lassie =D

    Jeg synes det er SÅ fantastisk når hunden vil dele sin opdagelse med en..
    - En flaske eller et vildt dyr, det kommer sgu ud på et; jeg er bare beæret over han vil dele det med sin moar ; )


  • #4   10. jun 2009 Det lyder fantastisk smiley

    Min gamle hund, Nikko, havde jeg også sådan med. Når jeg havde et migræneanfald, med dertil hørende kvalme og opkast, og bare ville sove i mørket, så lagde han ved min side og nøjes med en tissetur i haven. Han kunne uden problemer sove hele dagen og aftenen væk, bare han var ved min side.

    Derudover var der mange små ting, hvis jeg kiggede på ham i forbindelse med et eller andet, så vidste han hvad jeg ville have han skulle gøre uden at bede ham om det.

    Det sødeste var om morgenen, når jeg var stået op, så ville han gerne op i sengen og sove videre. Han satte sig hen til min side af sengen (ville kun sove i min side) og sad bare og kiggede på min hovedpude. Når der ikke skete noget kom han ud på badeværelset til mig, og søgte min øjenkontakt. Når jeg så imødekom hans kontakt, så spænede han ind ved min side af sengen og kigge igen op på min hovedpude, mens han ud af øjenkrogen holdt øje med om jeg nu også fulgte med. Så løftede jeg han op i sengen og så snork boblede han i løbet af 5 sek. Han elskede det og det var HVER morgen ;o))


  • #5   10. jun 2009 Ååårrree Ann-Sofie =)

    Har man ført opleet den kontakt og kommunikation med sin hund vil den altid have et helt speciel plads i både sind og hjerte =)


  • #6   10. jun 2009 Det vil den nemlig ;o)

  • #7   10. jun 2009 Kenzo går hen og puffer til tvet og kaster med hovedet hvis man sidder og ser tv og han vil luftes.

Kommentér på:
Kommunikation - hund/fører

Annonce