bad. bad.
Ej hvor er det altså bare irriterende det her..
Min kæreste og jeg er SÅ ueninge om det her..
Han vil gerne have at hunden skal i bad mindst en gang om ugen, og jeg synes bare slet ikke det er nødvendigt! Og havde aldrig tænkt mig at bruge hverken babyshampoo eller hundeshampoo, men det SKAL hun siger han
.. Fordi der er mange mennesker der rør ved hende hver dag når vi er ude?
Indtil videre har hun været i bad 5-6 gange måske i hele sit liv, bare med vand.. Og hun er 5 måneder gammel..
Synes virkelig slet ikke at det er nødvendigt..
Han er DUM! DUM DUM DUM!!
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.522
Vores kommer i bad med shampoo og det hele ca. 2 gange om året. Der ved siden af kan de lige få skyllet ben og mave, hvis de er meget mudrede, eller de bliver "klatvaskede" hvis de har rullet sig. Og de er altså aldrig beskidte, så man fx. får beskide hænder af at røre ved dem.
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Man ødelægger det naturlige fedtlag som hunden har, og hvis det bliver "ødelagt", så kan hunden få problemer med tør hud, skæl, rifter opstår hurtigere og dermed er den "åben" får større smitterisiko for diverse sydomme.
men jeg ved det ikke 100%
Jeg ved, at vores hunde kun kommer i bad (eller Toffie gør) 2-3 gange om året, hvis han er rigtig møj beskidt.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 1.693
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 66
Han bliver ved med at sige at der ingenting sker.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige mere, for det lyder som om han bare VIL have det skal blive på hans måde.. Sådan er han underligt nok aldrig normalt, men lige omkring det her, vil han altså bare have sin vilje..
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Han er jo nødt til at forstå, at det på ingen måde er godt eller naturligt, at smide en hund i bad så tit.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
I princippet skader det ikke at bade hunden -det er ikke sådan at den får eksem, tør hud osv -det KAN den få, men normalt vil det ikke ske.
MEN du ødelægger fedtlaget, og dermed osse hundens evne til at tåle vind og vejr.
jan 2007
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
En hund bliver ren og lækker efter et bad med shampoo og dens pels er nemmere at holde jo oftere man vasker den...
jan 2007
Reiki fryser normalt aldrig. Han har masser af underuld og generelt en kraftig pels. Men når han har været i bad, så går der altså flere dage hvor han fryser hvis vejret er dårligt.
Så helt ukritisk skal man nu ikke være (oplevede det samme ved min gamle hund)
jan 2007
Jeg bader hunden hvis det er nødvendigt før en udstilling (det er det oftest, for vi er ikke så tit afsted hehe), self hvis han har rullet sig i noget klamt, og så når han går i fæld -det hjælper nemlig med at løsne de sidste hår, og forkorter fældetiden betydeligt. I hvert fald med den type pels Reiki har
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 115
bad.