Sterilisation Sterilisation
Min tæve på tre år bliver efterhånden så stresset af at være i løbetid og er nu oveni så småt begyndt at være falsk drægtig, så jeg ser ikke rigtig nogen andre muligheder end en sterilisation. Jeg er selvfølgelig lidt nervøs og vil i den forbindelse gerne høre om jeres erfaringer - positive såvel som negative
Vi bor på 2. sal og det drejer sig om en schæferblanding på lidt over de 30kg. Hun fejler ellers ingenting og er i fin form. Jeg er lidt bange for at trapperne måske kunne blive et problem, for hun er temmelig ivrig på vej ned. Derudover vil jeg gerne høre om hunden kan være alene mens den har sting, eller om man skal tage ferie - og ikke mindst hvor mange af de første dage man skal være ekstra opmærksom på komplikationer.
Generelle gode råd om sterilisation er også meget velkomne!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=326535
Bare en ud af mange. Søg i forum
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
De første dage efter min mors tæve blev sterilliseret, var hun noget pylret, og havde tydeligt ondt (hun fik self smertestillende). Hun var meget forsigtig med at strække sig for meget, og lufteture var virkelig ikke mere end lige ud at tisse og så ind igen.
Men efter et par dage, var hun i fuld gang igen, og bortset fra da stingene begyndte at stramme lidt lige inden de skulle ud, virkede hun ikke generet af det.
Mi mor tog fri de første 3-4 dage, og herefter fik hun en "trøje" på når hun var alene, så hun ikke slikkede i stingene.
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
Michelle - Det lyder meget godt hvis hun bliver lidt pylret og kan holde sig i ro på den baggrund.... bare et par dage
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
Det en beslutning vi har fortrudt noget så inderligt siden.
hendes temperament har ændret sig markant efterfølgende, og desværre til den negative side,
hun er blevet en rigtig sur madam overfor fremmede hunde (dvs. hunde hun ikke kendte inden sterilisationen) de "gamle kan hun fint med"
hun er blevet nervøs, især om aftenen hvis der kommer pludselige høje lyde osv.
Der var en flersiders artikel i hund og træning for et par mdr siden netop med ændring af adfærd efter kastration og sterilisation og i rigtig mange af tævernes tilfælde udviklede de problem adfærd efter sterilisation, hvorimod hannerne enten blev mere rolige eller der ingen ændring var i adfærden.
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 105
vi fik det gjort fordi hun havde underlivs betændelse( mere detaljeret historie på vores side hvis du vil læse). de første tre dage skulle vi bære hende ned ad trappen( vi boede på 1 sal).
vi er glade for at vi fik det gjort nu når det ikke kunne blive anderledes for vi har fået en hund der er mere rolig.
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 1
Sterilisation