{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastration
  • #1   22. jun 2009 Det er en svær en..

    Der er mange meninger om kastration.... Nogle gør det forebyggende i forhold til både hvalpe og adfærd, andre gør det hvis der er opstået problemer.

    Og så er der der sådan nogle som mig, som først begynder at overveje det, hvis der ikke er andre løsninger, og hundens helbred er afhængigt af det.

    Jeg synes man skal overveje, at kastration kan være en løsning for mange ting, men at alting medfører konsekvenser. Der er en række undersøgelser der tyder på, at kastration kan medføre adfærdsproblemer eller adfærdsændringer - og det skal man bestemt have med i sine overvejelser inden man beslutter sig, synes jeg.


  • #2   22. jun 2009 det kommer an på rigtig mange ting!!

    min første hund kom fra et internat og var kastereret.

    min anden hund var en baby da jeg fik ham, men så snart han havde lært at lette ben (9 måneder) fik vi ham kastereret. I bakspejlet skulle vi aldrig have gjort det!! men han var også ligeglad med andre hunde, i løbetid, hanhunde - det var han ligeglad med.

    Ham jeg har nu fik vi kastereret som 7 måneders! det lyder helt vild tidligt, men han var en rigtig bølle!! han begyndte at lette ben da han var 12 uger!!! og var så strid ved andre hunde, og var bare en rigtig ballademager! derfor fik vi det gjort så tidligt og har IKKE fortrudt!

    din hund indeholder mut og de kan have stor tendens til at slås med andre hanhunde. kasteration kunne hjælpe på dette problem hvis det bliver gjort i tide.



Kommentér på:
kastration

Annonce