{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville DU gøre ??
  • #1   23. jun 2009 Åhhhh. Den var tarvelig.

    Hvis personen er røget i og ved at drukne, er personen nok så langt i at jeg også ville ryge i og drukne grundet dybden på vandet.
    Min hund ville så være røget i hvor vandet er lavt nok til at jeg kan bunde når jeg går igennem isen.. Ehh.. *GGG*

    Nej.. Det rigtigste ville jo være at gå efter personen, og det ville jeg også


  • #2   23. jun 2009 Sagen er den, at det ville være dumt at prøve at redde nogen af dem - det lærer du til førstehjælp såmen..

    Det bedste du kan gøre for nogen af dem er at ringe efter hjælp, eller prøve at række noget ud til dem for de kan hjælpe sig selv op..


  • #3   23. jun 2009 Nu får min hund ikke lov til at gå på isen og den er så godt som altid i snor men HVIS så ville jeg også sige min hund

  • #4   23. jun 2009 Hunden var også min første tanke, men jeg tror helt ærligt hvis jeg stod i situationen, ikke jeg ville kunne lade et menneske dø på grund af min hund.

  • #5   23. jun 2009 Ja jeg ville også vælge min hund.. SS...

  • #6   23. jun 2009 jeg tror måske også hunden bedre kan 'klare' sig i vandet, længere tid end et menneske, men jeg ville skynde mig at ringe 112 og så tage den derfra:-(

  • #7   23. jun 2009 Hvis nu personen var et barn ??? Ville hunden så stadig være første valg ?

  • #8   23. jun 2009 Ville redde den der var nemmest først og håbe på redningstjenesten (falck eller hvem der nu kommer) kommer hurtigt frem...
    Jeg vil ikke risikere selv at skulle reddes.. så er der bare pludselig meget mere for redningsmandskabet at klare..

    Men shit et dilemma altså


  • #9   23. jun 2009 Arhj, nu må i sgu da styre jer lidt.... Selvfølgelig redder man sgu da......

  • #10   23. jun 2009 Sin HUND :=)

  • #11   23. jun 2009 Altså det var sku da en svær en. Personen er sku da oz for dum hvis han / hun render rundt ude på isen.... så vi vælger min hund ! smiley

  • #12   23. jun 2009 Jeg er slet ikke i tvivl. Min hund er MIT "barn" er personen røget i så har det sku været en idiot, sorry men det må han/hun jo være.

    Men et barn ville jeg hjælpe, HVIS jeg IKKE risikerede at forværre sagen ved selv at skulle reddes, men nu er jeg ALDRIG i nærheden af vandet når der er is på, og kommer jeg det, så vil hundene være i snor KONSTANT, men det var godt nok et spørgsmål ,som giver mange grunde til at overveje at lære førstehjælp som Nina også siger.
    Det har jeg heldigvis været på, pga. mine 2 uddannelser det er de udvidede førstehjælps kurser jeg har gennemgået., er jo gammel sygehjælper og vet sygeplejerske, selv begge udd. ligger mange år tilbage *Smiler*
    Men jeg kan da alt det jeg lærte på de kurser endnu. ;o)


  • #13   23. jun 2009 Det kan jeg slet ikke svare på..

    I sådan en situation tænker man jo ikke så meget, man rationaliserer ikke, man reagerer.


  • #14   23. jun 2009 <b>Stands ulykken:</b> (sørg for at ikke flere bevæger sig ud på isen ...)

    <b>Giv livreddende 1. hjælp:</b> (Forhindre yderligere drukning og nedkøling)
    Først ville jeg trække hunden op i den snor den heldigvis har på (havde den ikke så var jeg gået direkte til mennesket).
    Derefter vil jeg gøre hvad jeg kan for at få mennesket op (men ville ikke bringe mit eget liv i fare).

    <b>Alarmering 112:</b> Jah det siger sig selv og det kan jeg gøre samtidig med at jeg vurderer skaderne

    <b>Giv almindelig 1. hjælp:</b>
    Hvis mennesket var ved bevidsthed ville jeg pakke vedkommende ind og gå i gang med chokbehandl. (har udstyr i min bil) og derpå tjekke op på min hund ..
    Hvis mennesket var bevidstløs og uden puls/vejrtrækning ville jeg gå i gang med genoplivning ... Når hvis mennesket trak vejret ville jeg pakke vedkommende ind og gå i gang med chokbehandl. og derpå gå i gang med min hund.

    Kunne ikke leve med ikke at have forsøgt at redde mennesket men ville kunne leve med at min hund var død i mit forsøg på at redde et menneske ...


  • #15   23. jun 2009 CH: Enig. Man handler bare.
    Når jeg står i de situationer så bliver min hjerne helt klar og jeg handler bare ud fra de regimer der er hamret ind i mit hoved ... Bagefter kan jeg reagere psykisk ...

    I dag skal alle der tager kørekort også tage 1. hjælpskursus så lad os håbe at flere bliver reddet ...


  • #16   23. jun 2009 CH. Det har du ved gud ret i.
    Nu reagere jeg selv nærmest på "rygradden" og tænker slet ikke "før det er overstået" men så kommer chokket, og jeg ryster og græder som blev jeg pisket *Ss*
    Men igen hvor har du bare ret. :o))


  • #17   23. jun 2009 LOL. Sanne, hvor er vi enige. Dejligt at hører du også kan de ting.

    Jeg mente bare ikke at der var grund til at forklare hele proceduren.
    For jeg er sikker på at de fleste har glemt ALT om de råd, når det bliver vinter igen, med mindre at folk selv tar redningskurserne, om ikke andet så for at kunne redde deres hund, for der findes også kurser i førstehjælp til hunde/dyr, og med de svar her er kommet så AFSTED med jer der IKKE har taget 1stehjælpeskurset endnu...*Ss* ;o)))


  • #18   23. jun 2009 Og så er det i øvrigt om at holde sig ajour med de kurser der.. Et kursus kan bare slet ikke gøre det, det kan jeg mærke.

    Det er tre år siden jeg tog 12 timerskursus - og HOLD da op, hvor jeg trænger til at få frisket tingene op.


  • #19   23. jun 2009 jeg ville ikke rede nogen af dem det ville simpelhen være for farlig at gå ud på isen men kunne man komme der ud sikkert ville jeg klart rede et meneske dyr må aldrig komme forud for menesker

  • #20   23. jun 2009 Chiki: Gentagelse skader ikke :o)

    Flemming: Ingen siger at du skal ud på isen. Du kunne måske bruge hundes snor til evt. at trække den ene eller den anden op, måske endda begge ...


  • #21   23. jun 2009 CH og Sanne, i har begge 2 100% ret.
    Jeg vil også ha dem genopfrisket, også for at se hvor meget jeg kan nu hvor jeg er delvis lammet i den ene arm og har astma, så det gør f.eks at hjertemassagen og alm. genoplivning nok vil blive et problem for mig, og det har jeg det af H til med at vide.
    Men det er aldrig "sjovt" at man pludseligt selv har skader/sygdomme som gør, at man ikke kan alt det man har kunne i årevis. *Ss*
    Men jeg vil sgu gi kunstigt åndedræt til jeg selv besvimer Ggg det kender jeg mig selv godt nok ttil at vide. ;o))


  • #22   23. jun 2009 Håber bare at have bilen i nærheden hvis noget sker. Har Rubensmaske, Adrenalin, væske + venflon og lidt ekstra i bilen i tilfælde af biluheld ...

  • #23   23. jun 2009 Flemming. Er det ikke op til hver enkelt at bedømme.
    For jeg har det sådan, at hvis voksent menneske som begiver sig ud på isen ja så er de altså selv skyld i at de ryger gennem, og da jeg faktisk ikke bryder mig ret meget om menneskeheden, for de er det værste pattedyr der eksister på jorden, så jeg har ingen skrupler over at hjælpe min/e hunde først, men OK ved sgu ikke om jeg så ville gøre det IRL. men pt. hvor det er snak,så er jeg ikke i tvivl. ;o))


  • #24   23. jun 2009 Chiki: Ikke helt. Hvis du KAN hjælpe mennesket er du ifølge loven forpligtet til dette og vil blive straffet idet du havde rig mulighed herfor men fravalgte det

  • #25   23. jun 2009 men syens også det fuldstendit uforsvarlig at give sin hund lov til at gå på is

  • #26   23. jun 2009 Sanne, jeg har også pænt masken med overalt - de andre gode sager må være overladt til jer, der kan finde ud at bruge det *GG*

    Og så må vi andre bare sørge for at holde lidt cirkulation i gang ;o)


  • #27   23. jun 2009 Cirkulationen er også det vigtigste. men det er nu ret hårdt nu hvor det hedder 30 tryk, 2 indblæsninger Pyh

  • #28   23. jun 2009 Sanne OK det vidste jeg så ikke.
    Jeg så for ikke SÅ lang tid siden et program med sjult kamera hvor en person fik et "hjertestop" på en gågade med masser af mennesker, men INGEN hjalp, de kiggede bare den anden vej når de passerede, det var sgu grimt at se på.
    Det er een af grundene til at jeg syntes mennesker er satans yngel *Ss*
    Men Alle dem jeg har passet mens jeg jobbede som sygehjælper, der følte jeg helt anderledes, men det var nok fordi jeg VIDSTE at de havde brug for hjælp, og jeg elskede at hjælpe dem.
    Ved godt at jeg er lidt dobbeltmoralsk at hører på i denne tråd.
    Sorry for det. Ss*


  • #29   23. jun 2009 Da jeg var til førstehjælp for de tre år siden var det 30 tryk og 5 indblæsninger..

    Der sker sgu noget ;o)



  • #30   23. jun 2009 Puha, 30-5, kan godt høre at jeg selv nærmest ville dø i forsøget på at redde en anden *S*

  • #31   23. jun 2009 Man skal sørge for at være to, og så selv score pustetjansen ;o)))))

  • #32   23. jun 2009 CH Ggg ja men hvis du har læst det men det program jeg så, hvor for man så fat i den hjælpende person ??
    Bliver stadig chokket når jeg tænker på det, øv hvor er mange dog egoistiske.


  • #33   23. jun 2009 Jeg tror ikke, man skal måle så meget på den slags - fiktive situationer, som egentlig er ude på at sætte fælder op for folk.

    Det er heldigvis normen, at man her i landet for hjælp af folk, der ser et menneske, der har brug for hjælp.

    Og mon ikke, der ville være nogen, der ville komme til, hvis man selv kalder mens man laver hjerte-lungemassage? Tror de fleste forstår alvoren, når det kommer dertil.


  • #34   23. jun 2009 Jeg håber du har ret, men med alle de ting jeg har hørt fra den yngre generation, når man taler med dem ang.syge og andre ting, så syntes de enten at det er for ulækker, el også kommer der en masse andre "dårlige" undskyldninger, som viser at egoismen lever og bliver værre og værre, så jeg er "lettere" nervøs for at det kunne blive en svær opgave, men jeg håber bestemt at jeg tar grueligt fejl,

    "SORRY til jer der hører til i den kategori, altså yngre G." *Ss* ;o)
    Jeg taler kun ud fra dem jeg selv har talt med, og det jeg har set.


  • #35   23. jun 2009 Chiki - igen... der behøver ikke at være sammenhæng mellem måden man forestiller sig man reagerer og så sådan som man reagerer, når der sker noget i virkeligheden.

    Jeg har det sådan med den yngre generation, at jeg tænker de i den grad er kompetente - så jeg tror på, at det nok skal gå...

    Uansvarlige mennesker finder vi i alle aldersgrupper - og alle aldersgrupper er jo repræsenterede i vores hverdag.

    Og så kommer jeg faktisk i tanker om, at vi havde førstehjælp da jeg gik i folkeskolen - og min veninde og jeg NÆGTEDE at komme i nærheden af genoplivningsdukken fordi vi syntes den var klam. Der var en historie om, at den var en model af et dødt menneske fra Holland...

    Egoisme? Nej, det var det ikke. Det var bare der, vi var på det tidspunkt. Og den slags forandrer sig.


  • #36   23. jun 2009 jeg ville redde mennesket..
    jeg elsker min hund over alt på jorden, og vil bryde helt sammen hvis jeg mister hende, men .. jeg vil aldrig kunne se mig selv i øjnene hvis jeg havde ladet et andet menneske dø, pga. min egoisme..



  • #37   23. jun 2009 Det ved jeg jo godt, for jeg har selv skrevet det samme lidt højre oppe, at jeg skriver een ting her, men IRL. ville jeg garenteret reagere anderledes. *S*

  • #38   23. jun 2009 Jeg ville først hive min hund i land for den har snor på og "nem" at hive op igen......og dernæst personen, hvis det overhoved var en lille chance for, at få personen op.
    var min hund ikke i snor og personen tæt på, så ville jeg forsøge at smide min snor ud til ham/hende og hjælpe personen op.......et menneske har en hel masse pårørende, som vil blive frygtelig kede af det hvis personen dør......min hund har kun os der er tættest på hende, som bliver kede af det.
    Og hvis det var mig så ville jeg nemmere komme over tabet af en hund end tabet af et menneske.


  • #39   23. jun 2009 Hvad er det for et menneske?
    medmindre vedkommende var usympatisk (ja, det er nok ledt at sige) eller sådan noget ville jeg redde vedkommende.
    Og ja, hvis min hund kun lige stod til at redde, men mennesket ville kunne vente, ville jeg redde hunden.
    Var det omvendt ville jeg redde mennesket. Hvis det var et barn ville jeg også redde mennesket.

    jeg elsker min hund men ville ikke kunne leve med mig selv hvis jeg skulle forklare nogle fremmede at jeg prioriterede min egen hund frem for deres mor/far/søster/bror/elskede..


Kommentér på:
Hvad ville DU gøre ??

Annonce