{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Fedtknude var kræft. {{forumTopicSubject}}

Tyson var onsdag i sidste uge ved dyrlæge for at få fjernet en fedtknude. I forbindelse med han var i narkose spugte de om de skulle give ham et grundigt tjek og om de skulle sende den knude til nærmere undersøgelse, hvis de var i tvivl om, hvad det var hvilket jeg selvfølgelig gav dem lov til. De mente nu ikke det blev nødvendigt da det ud fra hvordan knuden sad (løst under huden og man kunne li´som få fat om den), men de ville da gerne ha´ mit accept, hvis nu ......
Idag har jeg så fået svaret .. det var ikke en fedtknude, men en form for hudkræft. En hudkræft, hvor sandsynligt for at den vil blive ved med at komme igen og igen er der, men den vil så tilgengæld altid komme det samme sted altså var den også let at holde øje med. Jeg skal så tjekke Tyson mindst 1 gang hver 14 dage fordi den kan komme som lyn fra en klar himmel. De forskellige former for kræft inddeler de i kategorier alt efter, hvor livstruende de er ... Tyson er en kategori 0. Den sværeste er en kategori 5 altså Tyson´s er en meget mild form for kræft og han kan sagtens leve med den også i mange år endnu. Tyson skal ha´ taget stingene sidst på ugen og når der er gået 14 dage bliver vi indkaldt til et kontroltjek, hvor de vil undersøge han´s ar grundigt og dér vil jeg få at vide mere udførligt, hvad jeg selv kan gøre, hvordan og hvad jeg skal holde øje med.
Solen varmer pludseligt ikke så meget længere for selvom jeg er blevet forsikret om at han sagtens kan blive gammel på trods af kræften har beskeden både gjort mig urolig og ked af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedtknude var kræft.
  • #1   23. jun 2009 Arhj, hvor øv. Har det noget at gøre med at han er hvid, altså pga solen?

  • #2   23. jun 2009 Åh nej dog..
    Hvor var det godt I besluttede at fjerne "fedtknuden".. Mange lader den bare være, for den generer jo ikke....
    Nu hvor det er konstateret kan man ligesom være på forkant..

    Men jeg forstår fuldt ud din bekymring ( Hele min familie på den ene side er døde af kræft)..
    Det er en ondskabsfuld sygdom, men heldigvis er hans i en mild form..
    Jeg er sikker på I får mange dejlige år sammen endnu.

    Op med humøret og god bedring til Tyson


  • #3   23. jun 2009 Michelle & Henriette J
    Det har intet med han´s farve at gøre (eller mangel på samme) ej heller er det pga solen.

    Tina og Alex N
    Tyson´s knude sad lige bag det højre forben og nej fedtknuder giver ikke just problemer, men jeg syntes alligevel den skulle fjernest fordi jeg ved den forsvinder ikke af sig selv ... den eneste forandring med sådan en er at de højest sandsynligt bare bliver størrer. Meget muligt den ikke giver helbredsmæssige gener eller problemer, men på den anden side gavner den heller ikke altså mener jeg den ligeså godt kunne fjernes. Dét er jeg også glad for jeg gjorde. Jeg ved godt Tyson kan blive gammel alligevel, men pokkerme om ikke humøret det smuttede i kulkælderen da jeg fik beskeden .. den skal lige synke lidt så kommer humøret igen. =) Og Tak. =)


  • #4   23. jun 2009 vildt nok. Min tæve fik fjernet en knude i sidste mdr. som man også formodede var en fedtknude men dyrlægen anbefalede at vi sendte den ind til undersøgelse fordi den var vokset over det sidste stykke tid. Heldigvis var det en godartet knude for vores vedkommende

  • #5   23. jun 2009 ej altså sikke en besked, men jeg er sikker på at dig at Tyson får mange gode år sammen endnu smiley

  • #6   23. jun 2009 Max&Elena :
    Det gør altid ondt at miste uanset om man har haft mange år sammen eller ej ... man knytter sig jo hurtigt til de kræ og jo længere man har dem jo mere kravler de os under huden.

    Linda A
    Tyson´s knude kom for 1 lille månede siden .. ikke meget størrer end en ært og havde den ikke her indenfor den sidste uge vokset sig stor som en valnød ville jeg ikke ha´ skænket den en tanke, men i og med den voksede voldsomt på så kort tid frygtede jeg egentlig det værste ... hvilket det så heldigvis og trods alt ikke var/er.


  • #7   23. jun 2009 Nina og de skøre hunde .
    Et er jeg sikker på ... uanset, hvor mange år vi får sammen så bliver de mindeværdige. =)




  • #8   23. jun 2009 Århh nej Linda, sikke en væmmelig besked, når man går og tror at det "bare" er noget ufarligt fedt.

    Men gud ske lov for at du er/var så fornuftig at du gik til dr.dyr med Tyson, og også sagde ja til at knuden blev tjekket.

    Du har min største medfølelse, for uanset om man ved at den knude ikke var/er "så farlig" så er det svært at tænke på at ens hund har en sygdom i kroppen som kan gøre at knuden kommer igen.

    Sorry for min lidt rodede kommentar, men jeg føler bare så meget med dig,og har svært ved at finde de rigtige ord lige nu.

    Men god bedring til din dejlige dreng, og en masse kæmpe trøsteknus til dig fra Anita.


  • #9   23. jun 2009 Åh nej da, jeg har lige opdaget en knuden i huden henover rygger på min hvalp, men tænkte netop pga hendes unge alder at det måtte være en fedtknude.. ved ikke om man bør få den tjekket?

    Sender en masse positive tanker til dig og din dreng!


  • #10   23. jun 2009 caroline, afsted med jer, better safe than sorry ik oz.
    Held og lykke, det er sikkert kun en uskadlig en hun har, men den SKAL tjekkes.


  • #11   23. jun 2009 Jeg havde en korthår der blev opereret for det samme. han var ca. 3 år da han fik kræft. Han blev kontrolleret igennem 1 år, og der kom aldrig noget igen. Og han blev da 10 år. Han døde af en hjerneblødning.
    Desværre er de knuder meget almindelige på hvalpe og unghunde.
    Men kommer man i tide bliver de som regel også helbredt


  • #12   23. jun 2009 Nemlig Maj-Britt.
    Det er tit hvalpe for knuder, men de er også tit dem der får cancerknuder, sammen med gamle vuffer desv. derfor jeg råder til at ALTID få knuder tjekket hurtist muligt.


Kommentér på:
Fedtknude var kræft.

Annonce