{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

min hvalp vogter, hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 6½ måned har i løbet af de sidste par uger flere gange vist nogle mindre attraktive sider af hendes ellers dejlige personlighed.
Hun vogter mad, pladser og af og til legetøj overfor min anden hund. Lige nu passer jeg to store hanhunde og det sker også overfor dem.
Det er især sofaen hun vogter, men kun hvis jeg sidder i den.
Hun vogter også sin mad - som hun ofte ikke gider at spise - fra de andre hunde.
Indtil nu har jeg prøvet at bryde hendes pladsvogtning ved at gå i mellem hende og den anden hund og så rose hende hvis hun slappede af, fortsatte hun har jeg løftet hende ned fra sofaen - ikke råbt eller smidt, bare løftet hende bestemt ned.
Nogle der har idéer til hvordan man stopper ressourceforsvar?
Det skal lige siges at hun aldrig har vogtet noget som helst overfor mennesker, heller ikke fremmede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hvalp vogter, hvad gør man?
  • #1   26. jun 2009 Du skal træne hendes selværd lyder det som om. HUn er utryk og derfor går hun i forsvar.

  • #2   26. jun 2009 Hmm... det forstår jeg ikke helt. Skal lige siges at hun absolut ikke har nogen problemer med andre hunde ellers. I skrivende stund ligger alle fire i en stor klump i sofaen og hygger. Og ellers leger leger leger hun med andre hunde. Det er mere som om det er, når jeg er i sofaen at hun vil have det for sig selv.

  • #5   26. jun 2009 Krumme - hehe, ville gøre hende ret ulykkelig - er også bange for at situationen så bliver forbundet med endnu mere ubehag - hvis jeg tog hende udenfor og bandt hende, så tror jeg fortsætter med light-versionen, altså at hun bliver sat ned og dermed får en time-out fra sofahyggen.
    Mht. de andre ting giver det god mening. Jeg fjerner selvfølgelig hendes mad hvis ikke hun spiser den, men synes dog lige at hun må have den stående 5 min. inden jeg fjerner den (ofte skal hun lige have den stående lidt inden hun spiser).


  • #6   26. jun 2009 Har selv lavet masser af 'bytte-øvelser' (bytte madskål med godbidder, legetøj med bedre legetøj, hoppe ned fra sofaen for belønning etc.) med hende og har også fået andre til det. Men det er jo lidt svært at gøre blandt hunde indbyrdes... Nogle der har idéer?

  • #9   26. jun 2009 Krumme - Ja man skal jo ikke skyde gråspurve med kanoner :o), men vi er ret enige.

    Jytte B - Den er jeg helt med på, men kan jo ikke så godt fjerne mig selv (eller sofaen)...


Kommentér på:
min hvalp vogter, hvad gør man?

Annonce