{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

mike a
mike a
Tilmeldt:
21. okt 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 250

Hvalp vogter mad {{forumTopicSubject}}

Idag sagde min kæreste at vores hvalp knorred af hende og vores søn fordi hun tabte et brød på gulvet og ville tag den fra hunden igen jeg har aldrig set det overhovedet når jeg er hjemme skal jeg bare sige nej højt så smider han det! Er det bare fordi han prøver grænser eller? Han er os begyndt at stoppe op på gå turen og ikke tør gå forbi ting som han har set 1000 gange. han er dog slet ikke agressiv på nogen måder. Hvordan skal vi tackle han ville passe på hans mad? Går det over igen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp vogter mad
  • #1   27. okt 2012 Din hvalpe prøver ikke grænser af. Ressourceforsvar er helt naturligt, og betyder at hunden ikke stoler på i ikke tager hans ting.

    Naturligvis er det meget smart at kunne tage fx. giftige ting fra hunden, men det skal ikke trænes når hunden har noget i har givet den.
    ind til i har opbygget kontakt og trænet "slip" bør i lade bør i lade hunden beholde ting i har givet den, også selv om det er noget der er tabt. Så længe det ikke er noget farligt.

    Mht. frygten, hvor gammel er jeres hvalp?


  • #2   27. okt 2012 By the way, hvis i insistere på at rode ved hundens ting så risikere i at gøre problemet værre.

  • #3   27. okt 2012 Den er knap 6 måneder. Og vil meget gerne ha en hund som man kan tag ting fra og det skal han lære! Og det er ikke altid han gør der normal kan hun godt tag det fra ham

  • #4   27. okt 2012 En hund skal ikke lære at man skal tage dens mad! Den skal lære at man netop ikke tager dens mad. Og det indlærer man, ved at i holder nallerne fra den når den spiser.

  • #5   27. okt 2012 Nå okay så en lille dreng på 1 år kan blive bidt hvis man ikke lige ser hvad han laver! Kender nu mange hunde hvor folk kan tag deres hund mad uden problemer

  • #6   27. okt 2012 Han bliver netop ikke bidt hvis hunden har tillid, og det får den ved at man holder nallerne væk. Og så er det jo altid en god ide at holde ungen væk fra hunden når der er mad i farvandet. Det var muligt da jeg var barn, så det må det stadig være....

  • #10   27. okt 2012 Et barn på 1 år skal da under alle omstændigheder aldrig være ladt alene med en hund! Altid omgang med dyr under opsyn, de ved jo ikke hvordan man omgåes dyr korrekt...

  • #12   27. okt 2012 Isabelle: Selvfølgelig skal et barn kunne gå forbi en hund med mad smiley Men at lade en 1-årig alene med en evt. spisende hund, uden opsyn, dét synes jeg er liiige lidt for meget spænding i hverdagen for mit vedkommende smiley

  • #17   27. okt 2012 Jeg forstår simpelthen ikke at der er hunden der skal rette ind, og tilpasse sig situationer der ligger uden for dens adfærd/instinkter. Det er ski da os der er de kloge.

  • #21   27. okt 2012 Så du mener simpelthen at et bad osv. og at nogen piller ved hundens mad er det samme?
    Jeg synes det er et søgt eksempel. Og igen hvis hunden ikke kan lide at komme i bad, så bør dens menneske nok sørge for den ikke ruller sig i nastyheder. For det er jo os der har et behov for at hunden ikke lugter af rådenskab.
    Hvis den ikke kan lide at gå i snor, så træner man den i at kunne lide det.
    osv.


  • #26   28. okt 2012 Er det så bedre den bider uden at advare? For det kan godt gå hen og blive konsekvensen af at lære hunden den ikke må knurre...

  • #27   28. okt 2012 Nu har jeg ikke læst det hele. men syntes abselut ikke hunden skal knore når i taber mad på gulvet det i taber må hunden ikke tage før i har sagt værsgo. i skal starte med at træne nej. har ik gået til hundetræning med den? for hvis i har det træner man det også der. men i kan starte med at tabe godbider tilfædigt på gulvet. nogle sætter i en fod oven på og siger nej. når hunden kigger op klikker i og siger væsgo. det gentager i. efter noget tid siger i nej til tilfældige godbider uden og sætte forden oven på.

    Når hunden spiser skulle i kunne røre ved madskålen. hunden stoler ikke nok på at i ikke tager den. når min hun lægger og spiser ben i haven og vi skal have ham ind, bytter jeg benet ud med en godbid. det samme kan man gøre med maden.

    har han mad hele tiden? for måske han bare skal have 2 gange om dagen. en hund skal ikke knurre af børn og voksne fordi den har mad.


  • #28   28. okt 2012 Han kan godt bytte mad osv og lad det ligge når jeg siger nej med mindre det falder lige ved ham, men får han først fat i det springer han ud i hans kurv med det

  • #30   28. okt 2012 Vores vogter os ben over hinanden

  • #31   28. okt 2012 Mike. det gør min også og det kan du nok ikke pille af den. men det med maden der falder på gulvet skal han ikke vogte over. vores får slet ikke lov til at tage det mad jeg taber på gulvet. det ryger i skrallespanden.
    måske skal hunden beordres hen på tæppet når i laver mad i køkkenet eller spiser. vores vogter også godbider i græsplænen til hundetræning ham finder. men han er jo også ved at komme i den alder hvor han bliver homonforstyret, måske det har en del at sige.


  • #33   28. okt 2012 min får ikke lov til at tage noget mad der ryger på gulvet eller andet, grunden den går på bordet og tager andre ting den kan nå hvis den hopper op af køkkenbordet. så for at vende den af med det. der har ikke været noget siden.

  • #34   28. okt 2012 Oksesteg ha ha gad jeg godt se!!!!

  • #35   29. okt 2012 Altså problemet kan jo nemt løses ved at lære hunden at den skal have værsgo inden den må tage det der ryger ned. Det har vi heldigvis gjort. Og det er alene af den årsag at hvis vi taber noget der er giftigt for ham, vil vi have mulighed for at fjerne det.
    Og oveni det har vi ALDRIG rodet i hans mad mens han spiste, det eneste vi har gjort er at putte ekstra ting i skålen mens han spiste.
    Her ville et barn sagtens kunne komme til hunden mens den spiser, men det skal de ikke. Og det er da klart at når vi selv får børn bliver de opdraget med at have respekt for hunden, for selvfølgelig skal en hund ikke finde sig i alt, hverken fra børn eller voksne.


Kommentér på:
Hvalp vogter mad

Annonce