{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

en lille hund er en sur hund? {{forumTopicSubject}}

Når jeg møder nye mennesker med Joey, får jeg altid ros for at han er så glad, åben og kærlig og kan lege med store hunde som små, med børn som med voksne.. og bagefter fortæller de så at de troede små hunde var nogle hidsige gøende sataner der bed bare man stak en hånd ned til snuden...
kom så til at tænke på om det er en gængs opfattelse blandt mennesker at små hunde er hidsige? for hvis små hunde er hidsige og farlige, muskelhunde er onde og dumme, store hunde er kluntede og voldsomme.. hvilke racer har vi så snart tilbage, og hvor kommer de fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en lille hund er en sur hund?
  • #1   28. jun 2009 Næh en lille hund er da ikke en sur hund. Det er blot endnu e af de fordommer "tæppetisserne" har på sig;o)

    Men der er desværre mange der glemmer at små hunde osse skal både trænes og opdrages på lige fod med de store, og nogen har en tendens til at være lidt for overbeskyttende, og derfor ikke lære dem at omgåes større hunde = en hund der sandsynligvis vil være utryg ved fremmede/store hunde, og dette kan vise sig ved overdreven gøen.


  • #2   28. jun 2009 Jeg har endnu ikke mødt dem med fordommene om at en lille hund er en sur hund....kun nogle der syntes hun er rigtig sød . Hun er så også meget glad og venlig over for alle hunde og mennesker vi møder *ss*

  • #3   28. jun 2009 De fleste af de små hunde jeg kender er mærkelige og aggressive og de er IKKE opdraget hvilket jo ligesom forklarer deres adfærd.
    Forstår ikke hvorfor at ejerne ikke tror at deres hunde kræver opdragelse bare fordi de er små men sådan er der dog en del der er ...


  • #4   28. jun 2009 Jeg møder RIGTIG mange små hunde, som gør og tér sig..

    Jeg bor i i byen, og langt de fleste hunde er små, og hvis du bad mig om det kunne jeg lave lange lister over hunde som opfører sig helt vanvittigt.

    Det er jo selvfølgelig opdragelsen (eller mange på samme) der gør det, men det er voldsomt.

    Der er blandt andet to unge, unge, unge piger med en Chi hver (med ung mener jeg teenager) og de går nuts når de ser min hund! Gør og skaber sig, og ved slet ikke hvad de skal gøre af sig selv.

    Min nabos to små hunde gør konstant af andre hunde, og hvis nogle går nede på fortovet står de på altanen og gør.

    En dag gik jeg ned af fortovet og gik en pige på min egen alder i møde. Hun havde to hunde: en BC-blanding og en taskehund. Hun gik og snakkede i telefon, men havde da lige to sekunder til at sige "den lille er farlig, men den store er sød"... Tak for advarslen!!

    Jeg oplever rigtig tit at små hunde gør, heldigvis er Bassen så vant til det at hun bare glor på dem.. Hun bliver til gengæld meget trykket når store hunde gør..

    Hvis jeg møder 10 små hunde på min tur, gør 8 af dem.. Og det er lidt irriterende..


  • #5   28. jun 2009 Og, hos mange af de hunde vi møder er det tydeligt at de er nervøse ved min hund som trodsalt kun er en mellem-strørrelse hund. De har simpelthen ikke lært at omgås den slags hunde..

    Min nabos hund er dog bare skidesur, og den hader min hund.. De er jævnaldrende ned til SAMME UGE, men den går amok hver gang den ser hende, og hvis min en dag vovede at knurre eller andet, er jeg sikker på at den lille ville bide.. Meget sært..


  • #8   28. jun 2009 Søren,
    det er nemlig skidevigtigt ja..

    Jeg er godt klar over at mange af de små racer er hunde der generelt gør, men jeg synes det er voldsomt.. Især med alle de chi
    er som kan stå flere minutter og gø af andre hunde..
    Det kunne min Basse godt nok aldrig finde på..

    Men ja, som du siger, de bliver behandlet som små børn.. Ofte synes jeg også det er gamle damer der har dem..


  • #10   28. jun 2009 Anja - nu siger du at mange af de små hunde du møder er nervøse i mødet med din hund. Det synes jeg tit, at jeg oplever at folk tror om min hund. Jeg får tit kommentarer om, at hun er sky eller bange og hun er altså hverken den ene eller det andet.
    Hun gider ikke ret mange fremmede hunde (hyrddhunde undtaget) og trækker sig altid i mødet med fremmede hunde. Det synes jeg faktisk er helt ok - jeg forlanger ikke at min hund elsker alle fremmede hunde og ønsker det heller ikke. Men jeg oplever tit at det bliver tolket som angst.
    Det samme, hvis folk vil kæle med hende. For en lille hund - ja den vil da gerne kæles med. Nej - det vil den faktisk ikke altid. Min egen er ikke en kælehund og har ikke lyst til at blive klappet af en fremmed. Det bliver tit tolket som usikkerhed eller nervøsitet.



  • #13   28. jun 2009 Jeg har heller ikke oplevet problemer med små hidsige hunde - snarere de store. Tilgengæld har jeg oplevet mange problemer med små hunde og de lange flexiliner. Du godeste hvor er det irriterende. Bare fordi din hund er lille og sød, betyder det ikke at min hund skal hilse på din. Så rul lige den flexiline ind igen og hold din hund væk!
    Når jeg så rent faktisk siger noget til folk (for min hund må ikke hilse på andre iden kommando) så bliver ejerne vildt irriterede, fornærmede og ser ud som om, at jeg da er den ondeste hundeejer i verden!


  • #14   28. jun 2009 Jamen det er da til at blive vanvittig af. Og jeg oplever faktisk udelukkende flexilineproblemet hos de små hunde. Jeg møder altid store hunde i en rigtig snor.. heldigvis da!
    Jeg bliver altid lidt en kælling og beder folk om at få styr på deres hund. Er de særligt slemme plejer jeg at sige at min har skab eller kennelhoste - det plejer at virke:)


  • #15   28. jun 2009 Tror at problemet med at mange opfatter de små hunde som hidsige, er fordi folk måske tit overskrider de små hundes grænser, ved at læne sig ind over dem for at hilse, kommer med hånden oppe fra luften og ned over hunden.
    Og en lille hund kan så blive forskrækket eller føle sig trykket og derfor reagere med enten at gø, knurre eller snappe, hvis man har overset alle deres signaler om, at deres grænse overskrides.

    Børn og voksne kan godt nogen gange komme brasende hen til en lille hund, fordi den er åh så sød og nuttet. Der er ikke mange børn og voksne som bare ville brase hen til en stor hund på den måde.


  • #16   28. jun 2009 Siri,
    hvis de hunde jeg møder ikke er nervøse/angste, så er de godt nok ualmindeligt dårligt opdragede..

    Ofte begynder de at gø mens jeg er mange meter væk.. Nogle gange kan det godt være op til 100 meter, og jeg synes det er voldsomt at de gør sådan så tidligt..

    Som regel synes jeg ikke de gør, hvis de er interesseret i at hilse. Måske et enkelt bjæf for at vise at de har set min hund, men sjældent noget værre end det..


  • #17   28. jun 2009 Er jo selv ejer af en "rotte" på 3 kilo, hun har aldrig så meget som sagt et lille bitte vuf når hun møder en hund. Tværtimod er hun fuldstændig ligeglad med dem. Vi møder tilgengæld ofte store hunde der ter sig som sindsyge når vi går forbi dem.

    Hmmmmmm bekymre mig kun om ejerne en dag mister kontrollen over deres hidsige hunde smiley har været tæt på et par gange.....

    Opdrag dig lille hund som du ville en stor, det gør jeg og det virker upåklageligt. Kunne aldrig drømme om at give den tøj på eller slæbe rundt på den i en taske, den har 4 ben som alle andre hunde, de skal BRUGES! smiley


Kommentér på:
en lille hund er en sur hund?

Annonce