{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd med kat... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...

Vi har en schæfer hund på 14 uger i dag, og 2 katte på 3 år og en på godt 1 år..
Hunden vil jage kattene, og især den lille løber den rundt efter og fatter ikk når vi siger stop, da den er helt fokuseret på den..

Igår tog vi den lille kat og hunden i et størrer rum hvor katten ikke ku hoppe væk, for at de ku prøve at snuse til hinanden..
Hunden var meget underlig og det samme var katten egentlig.. Den hvæste et par gange, men slog den ikke.. Hunden ville lægge sin pote på den, og ville simpelthen pare sig med den..
Det skal sige at katten ikke er stor og hunden er en STOR hvalp.. Det var så underlig en adfærd.. Og min kæreste og jeg grinede af det, katten gik enten stille væk eller lå stille.. Og hunden var oppe og køre, men bed ikke efter den, men ville sådan tumle med den..
Vores store kat hvæser vildt af den og slår den hvis den kommer tæt på.. Og så gør den af den, som om den ikke forstår det.. Men den tør den slet ikk gå hen til som den lille kat...
Nogen der har set denne adfærd før, for hunden var helt vild og meget intresseret i katten.. Så er nervøs for om den vil skade den, hvis den engang får muligheden.

// Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig adfærd med kat...
  • #1   29. jun 2009 Jeg tror absolut ikke at jeres hvalp vil gøre jeres katte noget, i hvert fald ikke med vilje.

• #2   29. jun 2009 Nej det virker også så skørt det den har gang i.. Hehe... Tumler rundt og er vild, lidt for vild efter kattens mening.

• #3   29. jun 2009 Kattene er jo spændende. smiley
    Bella gør det samme når hun er med hjemme hos mine forældre som har kat, hun vil bare lege - men katten gider hende virkelig ikke hehe

• #4   29. jun 2009 Da vi fik vores lille hvalp der opførte han sig også sjovt overfor katten... Han tog fat i halen og sbingede katten rundt på gulvet, hvilket han selvfølgelig ikke måtte. En dag fandt vi så ud af, at katten faktisk selv lagde op til og egentlig gerne ville igen og igen.... Men hvis katten synes det bliver for meget, så siger hun selv fra, så får hunden en med poten.... Tror ikke i skal være nervøse, det er bare leg..

• #5   29. jun 2009 Ja, som de andre siger. Det er bare leg.

• #6   29. jun 2009 Det er helt sikkert bare leg, men leg kan blive for meget, og efter min mening, er det Jeres ansvar at gå ind og stoppe det. Ikke alle katte er lige gode til at sige fra, og de har alligevel fortjent at blive ordentligt behandlet.
    Og i sidste ende bryder man sig jo heller ikke om en katteklo i et hvalpeøje.

• #7   29. jun 2009 Vi siger også fra hele tiden, hunden er bare meget ustyrelig når han ser dem.. Især efter den lille kat, men ja den lille kat ligger nogle gang selv op til leg i haven feks. Hvor hun løber rundt og gør sig til.. Men synes igår at de lige sku ha muligheden for at snuse til hinanden, mens vi var over dem.. Så tro endelig ikke at vi bare lader hunden gå løs uden et nej.. Men dermed sagt at den ikke helt hører efter og der er en fangeleg igang nogle gange i haven.. Men det ligner nu også leg, det virker som om han ikke forstår de ikke gider lege rigtig..

• #8   29. jun 2009 Lene N..: Mine katte blir ordentlig behandlet, de er husets kæledægger og har det som blommen i et æg. Med egen kælder, dobbeltseng og lækkerier.. Og er så kjælle ved mig, så det er helt uhyggelig. Dermed sagt, vil man jo gerne at ens hund og katte kan sammen.. Så tro mig, der sker ikke noget hvor de ikke blir behandlet ordentlig.

• #9   29. jun 2009 Ja Trine, det lyder som det samme, den snuste meget til katten og prøvede at vende den med poten, fordi han ville på og pare sig.. Lidt komisk... :O) Men bed slet ikk efter hende eller noget..

• #10   29. jun 2009 Det er klart, det er svært at stoppe hvalpen, hvis katten selv lægger op til leg. Det indtryk fik jeg så ikke af dit første indlæg.
    Og 14 uger gammel, så selvfølgelig lystrer et nej perfekt, når han er i gang med noget rigtig sjovt.

Jeg mener bare man skal være opmærksom på, om katten også synes det er sjovt. Hvis det bliver for meget er det på tide at bryde ind.

Mange har den holdning, at det klarer de selv, men nej, det gør de ikke altid. Mine katte har aldrig været i stand til at stoppe mine hvalpe, så det har jeg måtte gøre. Og for mine hvalpe har det også kun været leg, men kattene synes ikke det var sjovt.

• #11   29. jun 2009 Der skulle have stået: selvfølgelig lystrer han ikke et nej perfekt

• #12   29. jun 2009 Nej den lille mis siger ikke fra, men løber bare. Hvor den store kat stiller sig op face 2 face og hvæser.. Der er meget forskel på katte..
    Vi prøver altid at sige nej, når han løber efter dem ude, men høre vil den altså ikke altid.. Det blir nok bedre med tiden. Bare sjovt at han vil pare sig med katten.. hehe

• #13   29. jun 2009 Vores hund vil også hellere end gerne lege med vores lille nye kattekilling, hun lægger sig med med rumpen i vejret, og springer fra side til side fordi hun vil lege med katten (Nogen gange er det lidt vildt og så vælter hun katten omkuld med poten). Men katten gider bare overhoved ikke hverken snakke eller lege med hunden smiley Den flygter ikke engang, den sidder bare lige så stille og væser af hunden. Men tror de bliver gode venner en eller anden dag ! Men synes faktisk vores hund har taget rigtig godt imod katten.
    Håber også det lykkedes der smiley

• #14   30. jun 2009 Ja mine katte var der først, og den virker ikke truede over for dem.. Men håber også når Balder bliver størrer at den ikke er så vild efter at tumle med kattene.

Kommentér på:
Underlig adfærd med kat...

Annonce