1.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Husdyr tilladt, vil ikk ha dyr :S Husdyr tilladt, vil ikk ha dyr :S

Hehe, vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften! Nå, men der er noget jeg har tænkt på i et stykke tid, men ved ikke om det er mig der bare er streng eller om der faktisk kan være noget om snakken:)
Jeg vil gerne have hund igen og leder derfor efter en lejlighed hvor husdyr er tilladt. Det er utrolig svært som de fleste ved og det har resulteret i at jeg bor hjemme hos mine forældre indtil jeg finder et sted hvor jeg må have hund. Jeg møder tilfældigvis to bekendte her idag som begge er flyttet i lejlighed. Jeg spørger lidt ind til det og det viser sig at begge må have husdyr, men ingen af dem vil have husdyr - overhovedet, ikke engang en hamster eller en guldfisk. Og så er det jeg bliver sådan lidt: GRR! Jeg kan faktisk ikke rigtig finde ud af om jeg synes det er fair for lejligheder er der nok af, bare ikke dem hvor husdyr er tilladt? Hvad synes I: er det fair man tager en lejlighed hvor dyr er tilladt, men ikke vil have? Sagde ikke noget selvfølgelig, lod bare som om jeg var glad på deres vegne:D

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husdyr tilladt, vil ikk ha dyr :S
  • #1   30. jun 2009 Ja selvfølgelig er det da fair at de tar den lejlighed. Kan godt forstå din frustration, men sån er livet....

• #2   30. jun 2009 så du synes at hvis man må have dyr i en bolig forening så skal alle have dyr? hihi.. ville nok synes det var et problem. bare det at det er mere end 4 i en opgang der har hund kan godt være ret stressende, så synes nu det er fint ikke lader gider have hund eller kat bare fordi de må

men kan da godt se for din side det er lidt øv. måske du kigger de forkerte steder. efter et sted at bo.

• #3   30. jun 2009 Hehe synes da ikke det er noget sådan og blive sur over smiley Men ja man synes nok ikke det er helt fair, når man selv går og leder så meget.
    Jeg bor til leje hos en privat, og i min kontrakt står der ingen husdyr. Men jeg gik så over til ham og tiggede og bad og til sidst overga han sig så. Så vi lavede en kontrakt med et par betingelser og så hentede jeg Lexi smiley

• #4   30. jun 2009 Jeg kan nu heller ikke se problemet.

• #5   30. jun 2009 Pernille: Ja det er måske rigtigt nok:) De bor i hver sin lejlighed. Tænker bare på hvor mange der egentlig siger ja til en lejlighed hvor dyr er tilladt, men ikke selv vil have. Det virker bare lidt åndssvagt når de kan tage alle andre lejligheder. Så ville jeg, og mange andre ikke sidde og skulle vente en evighed på at få en..

• #6   30. jun 2009 Det er da fair nok. men kan da ikke forvente bare fordi man bor et sted hvor man må havde husdyr at man så SKAL ha det. selvfølgelige er det ikke fair for dig, men desværre er det bare sådan.

Jeg har selv haft problemer med at finde noget at bo i hvor jeg måtte havde hund. Nu bor jeg eget hus. :o))

• #7   30. jun 2009 Hehe, er ikke sur, bare rolig:) Men ville lyve hvis jeg sagde det ikke irreterede mig en lille smule, men det er nok også fordi jeg selv har problemer med at finde en lejlighed der passer til mine behov:( Det behøvede nu heller ikke være hund eller kat, bare en kanin haha:D

• #8   30. jun 2009 Det er også bare rigtigt svært at finde et sted hvor husdyr er tilladt. så kan godt forstå at det irretere dig.

• #9   30. jun 2009 Jeg kan sagtens følge dig i at det er irriterende, men puuha.... Hvis alle i min boligforening havde hunde fordi de måtte, ville der være over 750 hunde her i boligerne....Og det ville dælme være stressende, især hvis der var mange med mere end en hund. Hold da maule.... :o)

• #10   30. jun 2009 Ja det er nemlig svært! Men det ved dem uden husdyr nok ikke.

• #11   30. jun 2009 Nej det er de overhovedet ikke klar over.... desværre.

• #12   30. jun 2009 Jeg tror såmænd altid at du må have en kanin, det er nok kun hunde og katte der har restriktioner....

• #13   30. jun 2009 Pernille C: Haha ja det tænkte jeg jo ikk lige på:D Det kan du da have ret i.. I det mindste har jeg et sted at bo..

• #14   30. jun 2009 Kan ikke lige se hvorfor det skulle være unfair?

At husdyr er tilladt, er jo ikke ensbetydende med at man SKAL have nogen.

• #15   30. jun 2009 Michelle: Det er mere det der med, at det er så svært at finde en bolig hvor kat/hund er tilladt. Så føles det uretfærdigt når folk der ingen husdyr vil have tager en lejlighed hvor husdyr er tilladt når de ligeså godt kunne tage hvilken som helst anden lejlighed.. Men kan sagtens se hvad I mener, og ja det er nok også fordi jeg selv har problemer med at finde en lejlighed at jeg blev sådan lidt irreteret:)

• #16   30. jun 2009 Det skal så lige siges at jeg har ventet et halvt år og højst sandsynligt kommer til at vente et halvt år mere - det er nok også en af grundene til at jeg synes det er uretfærdigt for nej, selvfølgelig skal man ikke tvinges til at have husdyr hehe..

• #17   30. jun 2009 Rebecca -men du kan da ikke forvente at udlejer skal fravælge gode lejere fordi de ikke har husdyr, eller at folk skal takke nej til en lækker lejlighed, fordi husdyr er tilladt.

Det kan jo osse være at man får sig en lejlighed med tilladelse til husdyr fordi man måske i fremtiden kunne tænke sig husdyr, men at det bare ikke skal være lige nu...

• #18   30. jun 2009 Michelle: Nej det har du ret i, men håbede nok lidt på folk der aldrig ville have husdyr ville vælge en anden lejlighed hvor husdyr ikke var tilladt:D Men som sagt så kan jeg godt se hvad I mener, og inderst inde er jeg vel nok også enig med jer. Men igen, er irreteret det vil jeg ikk lyve om, men det ville alle være hvis de havde samme problem som jeg har lige nu. Uanset hvad så tror jeg godt de fleste kan forstå min frustration og sætte sig ind i hvad jeg mener:)

• #19   30. jun 2009 Jeg har heldigvis ikke haft problemet. De lejligheder jeg har kigget på, har som udgangspunkt osse haft "ingen husdyr".
    Jeg har så bare spurgt om det var ok alligevel, og udlejer har så sagt ja, og tilføjet det i kontrakten:o)

• #20   30. jun 2009 Michelle: Okay, det troede jeg ikke man kunne. Det kunne være en mulighed selvfølgelig:)

• #21   30. jun 2009 Jeg kender flere udlejere af huse, og her har man også taget den beslutning om at ingen husdyr er tilladt. Og det er selv om der er langt til nærmeste nabo, og meget stor have.
    Men igen er det jo op til den enkelte udlejere om hvad der er tilladt og ikke.
    Nogen er blevet sat ud samme dag som man har opdaget man holder husdyr. det er et brud på lejekontrakten. og så er det bare fraflytning med det samme.

• #22   30. jun 2009 Rebecca -det er jo heller ikke altid man er så heldig. Nogen er til at snakke med, andre er ikke. Men får man lov et sted hvor der normalt ikke må være husdyr, så er det vigtigt at man får det tilføjet til lejekontrakten, så der ikke bliver problemer senere hen

• #23   30. jun 2009 Jeg synes man burde oprettte boligforeninger kun for folk med kæledyr, det ville ski da være smart for alle parter. Hundeejerne han finde et sted og bo og hundehaderne ved hvor de skal holde sig fra.

• #24   30. jun 2009 Tror ikke jeg ville bo sådan et sted. Hvis alle havde hunde i en hel boligblok, kan jeg lige forestille mig hvordan det ville være med hunde der gør, folk der ikke samler op, hunde der ikke kan enes osv.

Det ville trods alt være temmeligt mange hunde samlet på et sted

• #25   30. jun 2009 Tja, det er selvfølgelig rigtig nok.

• #26   30. jun 2009 Patrulje hunden babett.

Det er da vist ikke lovligt bare at smide folk paa porten uden at sende skriftlige advarsler inden ? Har en i familien som sidder i et boligselskab , og ordner udlejning , og ved at de der ikke bare kan satte folk paa porten .

Det er noget med at der skal to advarsler ud , inden de maa opsige leje maalet.

• #27   1. jul 2009 nu er det jo sådan at man som regel er skrevet op i en boligforening hvis man skal have en lejlighed, og når det er din tur på listen så sender de et tilbud til dig på den pågældne lejlighed og der tages ikke hensyn til om du ikke vil have dyr, men siger du nej til lejligheden så kan du risikere at der kan gå meget længere tid før den næste lejlighed kommer, og dem der ikke vil have dyr, vil jo også gerne have noget at bo i, så derfor er de jo nød til at tage den de bliver tilbudt hvad enten de vil have dyr eller ej.

Kommentér på:
Husdyr tilladt, vil ikk ha dyr :S

Annonce