{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

hunde der mødes {{forumTopicSubject}}

vi har 5 hunde. vores problem er at labradoren ikke kan med min onkels bassethund og må i enrum når den er på besøg.de har jo nok mødtes forkert.kan man lære dem at være sammen på en god måde.vi har altid haft mange hunde,men aldrig det problem før.gode råd søges.


Kommentarer på:  hunde der mødes
  • #1   5. jul 2009 Forstår ikke hvorfor den hund de bor der skal i enerum...
    Hvorfor tage en hund med som ikke kan med husets hunde ???

    Svært at give råd om noget man ikke har set. der kan være en milllion årsager og løsninger afhængigt af hvordan de reagerer


  • #2   5. jul 2009 vedr mit inlæg om hundemøde.vi har prøvet at lade dem mødes på sranden. .de er begge to kastrerede. jeg søgte bare nogle råd, da vi spiser sammen.labradoren er kun lukket inde i en time.vi går meget i skoven og kunne så have haft min onkels hund med.

  • #3   5. jul 2009 Mit råd er at acceptere det.

    De to hunde bryder sig ikke om hinanden, og de viser det meget tydeligt. Jeg ville respektere det.

    Så er det jo en smagssag, om man synes at det er den hund, der bor der, der skal væk, eller det er gæstehunden.....

    Her hos os kommer min egen hund ind som 1. prioritet.


  • #4   5. jul 2009 jeg ville bare høre hvad man kunne gøre ved det.så alle hundene kunne være sammen til flere ting.hvad gør iandre når familien får flere hunde.hvordan lader i dem møde hinanden så at det bliver en positv oplevelse.

  • #5   5. jul 2009 Mine hunde møder ikke voksne fremmede hunde.. For jeg ved det ikke går..
    De møder fremmede hvalpe.. Og er sammen med dem jævnligt, og så kan de også fint fungere sammen når hvalpen bliver voksen...

    Folk slæber ikke deres hund med når de kommer på besøg her... Og hvis de så endelig skulle gøre det, så må gæstehunden enten være i bilen eller ude i haven alene..

    Jeg ser ingen grund til at tvinge 2 hunde som ikke kan lide hinanden til at være sammen..

    Hvis det så en dag blev absolut nødvendigt, så ville jeg gå en tur med begge hunde (2 personer) og hundene i snor. Gå med passende afstand, så hundene er sammen men for tæt.. og evt lade dem hilse på helt neutral grund.. Dvs. et sted der er fremmed for begge hunde.

    Du kan evt gøre som i "det er mig eller hunden" der blev sendt i onsdags


  • #6   5. jul 2009 men IKKE for tæt ... selvfølgelig

  • #7   5. jul 2009 Max&Elena : Tak ...

    Pernille Storm : Hvad gør labben ? Og hvordan reagerer din onkels basset ?


  • #8   5. jul 2009 tak for jeres god råd. vi skal lade dem mødes sammem snarest muligt da vi haft problemet i et halvt år.

  • #9   5. jul 2009 For mig at se, kan man træne det, og hvis man er RIGTIG god til at træne det, ville hundene kunne komme til at være i stue sammen. Men det vil altid være en tikkende bombe.

    De kan ikke lide hinanden, og de kommer aldrig til det, heller ikke selvom det trænes.

    Så hvad med at lade onkels hund være i bilen, når han er inde at spise i den time? Hvorfor dog pådutte labben at skulle være sammen med en hund, den ikke kan lide i sit eget hjem?


  • #10   5. jul 2009 labben, knurre lidt, men ikke så meget som den har gjort.bassethunden kak ikke forstå at labben sidder inde bag døren og ikke kan lege med den da den er 2 år.

  • #11   5. jul 2009 Ros hunden for at se på den anden hund, men uden at reagere aggressivt... Her er det super effektivt med en klkker og LÆKRE godbidder... Pølsestykker eller kogt kylling i små bidder.

    Klik for ønsket adfærd og beløn straks derefter..


  • #12   5. jul 2009 Den knurrer lidt ????
    Ingen udfald og ingen slåskampe ??


  • #13   5. jul 2009 de kan jo ikke slås da den ene jo er lukket inde.men de kan høre hinanden og da er der ingen knurren. man hører heller ingen udfald.så på en måde kan det måske lykkes at få dem til at være sammen.

  • #14   5. jul 2009 Der må være sket noget siden I har valgt at de skal være på hver sin side af en dør ??

  • #15   5. jul 2009 sidst de mødtes blev labben lidt gal, vi fik af vide at dyrlægen at de begge skulle kasteres for at dæmpe deres homoner.men de har så heller ikke mødtes siden.kan det så overhovedt lade sig gøre, at de bliver gode venner og kommer i skoven sammen.

  • #16   5. jul 2009 Hvis de sådan rigtig kommer op og slås ville jeg sige at den anden hund måtte blive hjemme, jeg ville aldrig lukke min hund inde for at andre kunne have deres hund med i mit hjem.

    Hvis den bare knurre lidt kan jeg slet ikke se grunden til at adskille dem, den siger nok bare fra i forhold til den anden der måske oven i købet er vildere.

    Men det er jo ret svært at udtale sig om når man ikke har set det. Hvis I synes det er et kæmpe problem så må mit forslag være at kontakte en adfærdsterapeut, men personligt ville min løsning være at sige til onkelen at hans hund ikke kunne komme på besøg


  • #17   5. jul 2009 Lidt gal ??

    Du er nødt til at beskrive præcis hvad den gjorde og om hundene var i snor.. Hvad den anden hund gjorde og hvad I gjorde..

    Lidt gal kan være alt fra at den knurrer eller vrænger overlæben og til den indleder et direkte angreb... Jeg ved ikke hvad du mener når du skriver "lidt gal"

    Knurren er ikke nødvendigvis aggressivt.... det er et afstandssøgende signal.. den siger " gå lige lidt væk.. Jeg kan ikke lide du er så tæt på"


  • #18   5. jul 2009 hundene var begge uden snor og labben farede i hovedet på den for at fortælle hvem der bestemmer. bassethunden troede den skulle lege,da den kom og ville gerne havde været sammen med den.

  • #19   5. jul 2009 Er nødt til at vide meget mere om forløbet for at danne mig et indtryk af hvad der skete..
    Hvordan var optakten ?
    Hvilke signaler sendte hundene inden det gik galt ? Begge to..
    I hvilket miljø skete det ?
    Gik labben frem og markerede og så slut der ?
    Hvis ikke hvor længe varede det så?
    Gik der hul på basset hunden ?
    Svarede den igen ?
    Blandede I jer og hvor hurtigt?


  • #20   5. jul 2009 vi blandede os ret hurtigt.trak dem væk fra hinanden. og der var ingen der havde skader af nogen art.bassethunden svarede ikke igen.bassethunde viger altid fra slagsmål og overgreb fra andre hunde.labben gjorde kun meget voldsomt udfald.hundene mødte hinanden på stranden. da var de anden gang de mødte hinanden, men det havde labben tilsyneladene glemt.

  • #21   5. jul 2009 Okay..
    Så har jeg lidt svært ved at se det skal være et problem...
    men måske har I i løbet af det sidste halve år lært jeres lab at den bliver isoleret og udelukket fra samvær med jer, når den hund kommer, og derfor associerer den med noget ubehageligt nu..
    Hvis I istedet kaster en masse godbidder i hovedet på labben når den ser den anden hund, så får den et positivt indtryk af hvad der sker når den kommer på besøg.

    Prøv at start med at gå en tur med de to hunde i snor, så de lige kan vænne sig til hinanden..
    En markering er en hel naturlig del af hundes sprog.. og hvis basset hunden altid viger, så bør labben hurtigt holde igen.. Og så er det ligesom sat på plads


Kommentér på:
hunde der mødes

Annonce