{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

erfaringer med hunde der mødes {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig blanding ( 25% pekingeser og 75% pappilon)
Hun er opvokset med at komme med hjem til folk og der er ingen problemer med hundene i de huse vi kommer til, hvor bla. hendes mor (førhen hendes far og onkel Basse (stor labber + rotte) ) + katten, har gået, hun elsker/elskede at lege med dem. Hjemme ved svigermor og svigerfar leger hun også gevaldingt med de 2 gravhunde... Men at møde nye hunde, så skal hun vise hvem der er "boss" uanset str. hun gør, piver og snapper nogen gange efter dem, så nu er jeg holdt op med at stoppe op og hilse på andre hunde med hende, men det sys jeg jo er træls, vil jo gerne hun bliver mere socaliseret med andre hunde(som hun ikke kender).

Jeg kan ikke finde ud af om det er fordi hun har snor på, at hun måske føler sig "bundet"??

eks. Jeg tog hende med hjem til min venindes forældre der ejer 2 yokshire terrier. en af hvert køn. Hannen gøede konstant af hende, men kom hende ikk nær, tæven var nysgerrig og ville lege.
Vi sad på terresen og så var de de sagde jeg skulle tage snoren af hende, men jeg var så ræd for hun ville snappe efter tæven, men alt leg gik gidt efter hun fik sin snor af..

andet eks. jeg var hjemme ved min venindes mor (ejer af 2 mini pudler, han og tæve) jeg kom ind af døren med chica på armen, hun gøede af hannen og han af hende, da jeg så satte hende på gulvet snerrede de af hinanden og snappede efter hianden, som de pylrede hundeejere vi nu engang er tog vi den ene op og når den ene kom ned tog vi den anden op., Og der var konstant snerren.

Har læst og læst og prøvet mig frem, men sys ikk jeg kan finde en løsning på det..

nogen der har nogen erfaringer?

skal jeg bare, næste gang jeg kommer hjem til min venindes mor, lukke chica ind og ikke have hende på armen og så se hvad der sker? eller?

har bestemt ikke lyst til at give op..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med hunde der mødes
  • #2   17. jun 2008 ** TANTE BRAHE ** *: det er jo for de andres hunde skyld jeg gør det..


    Julie & Gucci A: Også min tanke..


  • #3   17. jun 2008 okay, prøveklud.. det har jeg aldrig prøvet før.. har du læst teksten?
    hun mødes med andre hunde flere gange om ugen, men det er hunde hun kender..


  • #4   17. jun 2008 hmm.. hvor har du det fra at det er for de andres hunde skyld??

    Jeg har oprettet dette emne konsentreret omk. min egen hund.. og generaliserer du ikk lige nu+ skal jeg sættes i bås bare fordi jeg har en lille hund?

    Har haft en dejlig labber og hun havde ikk det problem..


  • #6   17. jun 2008 min hund er 2 år og jeg har prøvet dette igennem alt den tid jeg har haft hende.. måske har jeg været naiv at tro at det gik over eftersom hun blev voksen..

    og nej, jeg har ment jeg har socaliseret hende netop ved at komme ved andre hunde..

    Det er stadig mødet mellem fremmede og min egen hund, dette emne er baseret på..


  • #7   17. jun 2008 Tante Braha: ja, okay, så har du misforstået det.. det er for andres hunde skyld jeg tager hende på armen.. jeg ved jo hvordan min hund reagere, men ved jo ikk hvordan andres reagere.

  • #9   17. jun 2008 tanta brahe: Okay, tak for din mening..

    Tror ikke jeg har udtrykt mig klart nok:

    Jeg har IKKE behov for at mødes med andre (fremmede) hunde,
    min hund har IKKE behov for at mødes med fremmede hund, men da chica er med os overalt kan det ikke lade sig gøre at kun ikk vil løbe ind i fremmede hund ( jeg hentyder til camping pladsen + folks huse hvor jeg kommer tit) Jeg tager hende ikke med ind til fremmede hunde og presser hende til at mødes med dem..

    Når jeg har nævnt de to eks. er det fordi jeg er kommet forbi og havde chica med, er stoppet op og snakket med dem..


  • #12   17. jun 2008 Egentlig synes jeg ikke, det er problematisk at en hund viser, at den gerne vil bestemme (eller hvad den nu viser med sin knurren).

    Det den gør er jo almindelig kommunikation og et forsøg på at finde ud af, hvem den fremmede er og om den har reelle hensigter.

    Medmindre hunden bider andre, så ville jeg lade dem være og klare tingene selv - man får overført en masse skidt hvis man blander sig..

    Dog vil jeg sige, at jeg nu heller ikke er tilhænger af, af at hunde, der mødes tilfældigt skal snakke med hinanden.
    Det er ikke noget vi praktiserer, det må jeg indrømme...


  • #13   17. jun 2008 C*

    Når en hund knurrer, betyder det "Vær venlig at hold afstand". Det gør din hund jo, fordi den af en eller anden årsag er usikker.

    Lad derfor være med at vade ind i hjertet af en - ja oven i købet to fremmede hundes territorium for dernæst at sætte din hund ned til dem.

    Start med at gå en tur med din hund, og den hund, som du gerne vil have den introduceret til. Gå parrallelt, - og tillad ikke i starten nogen af hundene at snuse til hinanden. På den måde vokser nysgerrigheden mens frygten daler efterhånden, som der går lidt tid og hundene bliver godt afledt af alle duftene på gåturen.

    Efter ca. 20 min - ½ times gåtur, kan man så "tilfældigt" lade hundene nærme sig, snuse lidt til hinanden - gå lidt videre igen - igen lad dem snuse til hinanden osv.

    Først efter nogle gåture på den måde, lærer hundene at forbinde hinanden med noget dejligt - gåturen, - og tilliden mellem dem vil vokse, hvorfor man dernæst kan lukke dem hurtigere og hurtigere sammen.

    Lad være med at stresse din hund med for mange hundemøder med fremmede hunde på én uge - et par stykker er ok på den beskrevne måde. Men tag hensyn til din hunds psyke - det er dén, som har det værst.
    Og respekter din hund - hvis det viser sig, at den bare ikke er så fantastisk social, som du gerne vil have den til, så lad være med at tving den sammen med en masse andre hunde.

    Ps. Det er din hund, som skal være en begrænsende faktor i mødet med andre hunde, såfremt den viser disse usikkerhedstegn. Sørg for at den anden hund ikke kan overskride din hunds grænser.



  • #14   18. jun 2008 tak fo rådet Lise L, det vil jeg tage til mig..

  • #15   18. jun 2008 C*

    Selvtak.


Kommentér på:
erfaringer med hunde der mødes

Annonce