{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

Erfaringer med hunde sukkersyge? {{forumTopicSubject}}

Jeg er fortvivlet......

Sidder her og har lige fået at vide at der er en risiko for at min papillon tæve har sukkersyge.
Naturligvis skal dyrelægen tjekke hende, men vil lige høre om jeres erfaringer med det.........

Min tæve er snart 1 år og 2 mdr. Jeg har kun haft hende knapt en mdr.
Hun tisser indendørs, på trods af gåture hver 3 time, jeg er hjemmegående med hende.
Synes ikke hun drikker vildt, men hun SLIKKER overdrevent på os.
Det kan hun gøre i timer.

Fik at vide da jeg købte hende at hun er stereliseret, og nu hvor jeg har henvendt til forhenværende ejer, får jeg at vide, at hun havde mistanke om sukkersyge!!!!

Først nu.

Vi har som sagt ikke haft hende renlig endnu, aner ikke mine levende råd.

Har læst på nettet og der står oz at de anbefaler sterelisetion af tæver i første omgang, og nu lægger jeg to og to sammen.

Hvorfor sker det altid for en selv, og vores hund har jeg da oz enormt ondt af.....
Hun betaler jo prisen.

Vil bare høre om jeres erfaringer hvis I har nogen og pas på, når I køber "brugt" hund.

Rigtig god jul herfra!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med hunde sukkersyge?
  • #1   8. dec 2008 Min søsters chow havde sukkersyge, dog viste hun ingen tegn på det overhovdt! men så her for 3 uger siden, blev hun lige pluselig syg, hun gik som om hun var fuld og væltede omkring, så min søster tog straks til dyrlæge, hvor de så konstaterede at hun havde en dødelig grad af sukkersyge, dog mente dyrlægerene at de kunne rede hende, meen efter 2 dage på¨medicin uden bedring sagde min søster stop! hun kunne ikke klare at se hendes lille "baby" lide... så det endte med at Niqi (hunden) blev aflivet... det skal så siges at Niqi havde en sukker% på 73%.. og normalt ligger den på 8%.. så hun var død syg!

  • #2   8. dec 2008 Puha... Det gør mig ondt at høre. Stakkels din søster og hunden. Håber ikke vi ender sådan, hun viser kun at hun tisser overdrevent indtil videre.

  • #3   8. dec 2008 Mine forældres hund har sukkersyge og har haft det i 2 år hun er nu 10 år gammel.
    De symtomer som gjorde at mine forældre tog til dyrlæge var at hun begyndte at drikke meget vand og tisse indenfor, hvilket hun aldrig havde gjort, ikke engang da hun var lille hvalp, og hun så meget flov ud over at ha gjort det, og så virkede hun bare ikke frisk. Hun var bare ligepludseligt begyndt at virke meget gammel.

    Hendes tal var også meget for høje, de skal helst ligge på 200 hendes var på 1500 hvis jeg husker rigtigt. Hun kører i dag en meget fast rutine, hun får sin diætfoder på faste tidspunkter 2 gange om dagen efterfulgt af sin insulin-sprøjte 20 minutter senere. Hun må ikke få andet end hende foder, ingen godbidder, tyggepinde eller noget som helst andet. fodderet er vejet meget nøje af osv,

    Hende profil er forresten her:
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=41296


Kommentér på:
Erfaringer med hunde sukkersyge?

Annonce