{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med to hunde
  • #1   6. sep 2013 Her fungerer det godt. De er bedste venner og får sindssygt meget ud af hinanden.

    Men man skal huske at der bestemt også er ulemper. Det koster mere i foder, forsikring og dyrlæge regninger. Der skal bruges dobbelt så lang tid på træning og det sviner altså noget mere.
    Men har man overskud til ovenstående, så er det fantastisk at have to.


  • #2   6. sep 2013 Her er det ikke så rosenrødt, som man kunne have håbet.
    Vi fik hvalp for nu 4 måneder siden - en skøn hund, som i øvrigt har været fantastisk let at have med at gøre.
    Hun er fræk på den fede måde og er ellers superskøn.

    MEN - Coffey, som er 3 år, har forandret sig meget. Han er generelt nedstemt i hendes nærvær - det i et omfang så vi er nødt til at skille dem ad i perioder for at han også får plads til at være glad og fjollet.

    Jeg håber dette er noget der bliver bedre, så han med tiden bliver ligeså glad for hende, som hun er for ham. Men lige nu er det ikke så simpelt.

    Arbejdet med at have hund fordobles naturligvis. To der skal gås ture med, to der skal trænes, to der skal gøres rent efter, to der skal købes foder til - osv.
    Det er dobbelt op på de fleste opgaver....


  • #3   6. sep 2013 Der er både fordele og ulemper...

    Der er dobbeltudgifter, til mad, forsikring og dyrlæge..
    Det er ikke sikkert de kan med hinanden, eller er specielt interesserede i hinanden ... det kan de være , men der er ingen garanti....

    De kan have haft glæde af hinanden i længere tid, men pludselig ændres noget og de ender med at slås ...

    Men de kan også være glade for hinanden, have glæde af at gå 2 sammen, lege sammen ....

    Så tror ikke der er et entydigt svar...

    Vores ældste var 20 mdr da vi fik hvalp på 9 uger, det brød hun sig bestemt ikke om , hun hakkede og nakkede efter den der lille hvalp, der bare gjorde alt det rigtige for at indynde sig ... den søgte selskab, men endte altid med den ydmyge smiden sig på ryggen ... når den ældste lagde sig, lagde den lille sig så tæt på den turde og sendte længelsfulde blikke mod den ældste, for hvor ville den gerne putte ...
    Synes det var hårdt at se på, og der gik flere måneder før vi var sikre på at vi kunne have dem begge.... De gik ikke sammen alene i lang tid, nok det første ½ år....
    Nu efter 2 år går det godt nok, dog er den yngste stadig den der hele tiden ligger op til leg, den ældste gider nogen gange og så er det herligt, de kan ligge side om side, men gør det ikke ofte...
    Er sikker på den ældste overhovedet ikke ville savne den lille hvis den en dag ikke længere var her ...
    Men der er fred og ro, de slåsser ikke, de skændes heller ikke, kan spise både mad og godbidder og ben lige ved siden af hinanden, så der er pt ingen rivalisering ... men det kan jo komme med tiden, garantier får man ikke ...


  • #4   6. sep 2013 Tak for jeres svar, det er altid godt at høre både negativt og positivt omkring det smiley
    Og selvom man kan læse om det, at have to hunde i en bog, er det meget federe at høre folks personlige erfaringer omkring det smiley


  • #5   6. sep 2013 Det kan aldrig blive nemmere med to hunde end med en. Så er det slået fast!
    For der er dobbelte udgifter, dobbelt så mange gåture, dobbelt træning, to forskellige behov at dække osv.

    Nogle racer egner sig som flokhund, andre som enehund.
    Med min race er det tæt på at være tortur at være enehund. De skal have en makker for at trives optimalt,
    Har man to forskellige racer, skal de passe sammen i legemåde og cirkastørrelse, for at have gavn af hinanden.

    Vi ser store fordele i at have flere hunde, men der er så sandeligt også ekstraarbejde i det. I en hvalps første år kan den jo slet ikke lave det samme som de voksne hunde, så man går til dobbelt så meget træning fx.


  • #6   6. sep 2013 her er det heller ikke helt rosenrødt smiley
    Trofast, vores jack russel blanding, er knap så glad for min Grand danois, Avlin's selskab.
    men de acceptere hinanden, så længe vi sørge for at holde dem adskildt, når Alvin får sine hvalpe/teenage flip... smiley
    her leger de ikke sammen, sover ikke sammen, og har faktisk ikke den vilde glæde af hinanden...
    vi flytter heldigvis snart, og så bliver hundene skilt mellem mig og min søster. smiley


  • #7   6. sep 2013 Jeg vil for altid have min. 2, synes der er flere fordele ved en lille flok, end alene hund.
    Bare det at køre hjemmefra, og vide at hunden ikke ligger mutters alene derhjemme og venter på at flokken kommer hjem.. og det at der altid er en legekammerat ved hånden, og bare glæden ved at se dem være hunde sammen, det synes jeg er stort.
    jo det er dyrere med flere og endnu dyrere med endnu flere, og ja, der er selvfølgelig flere mudderpoter der kan myldre ind, og mere hår når der fældes smiley
    men jeg synes det er det værd, og så slemt er det nu heller ikke...
    Jeg har så aldrig oplevet problemer af nogen betydning i mine flokke gennem tiden.


  • #8   6. sep 2013 Den Danske Kæmpe - det er jeg rigtig ked af at høre.. Øv, hvor trist altså.. smiley

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #9   6. sep 2013 Vi elsker vores to hystader - men vi vil aldrig have to hunde igen. Luna elsker Olivia, men Olivia ændrede sig meget efter vi fik hende, ligesom CH's hund. Olivia blev meget "voksen" med et sæt, og var meget jaloux i starten (ved godt de ikke har menneske følelser, men det var sådan det så ud). Olivia er derudover blevet og mere overbeskyttende overfor Luna, med tiden.

    De har<b> vidt forskellige</b> personlighedder og behov. Og det er svært at træne dem hver for sig, men endnu sværere at træne dem sammen. De er rigtig gode til at lære af hinanden, både det gode og det dårlige. Jeg synes det værste er at alt det her får en til at føle at man er en dårlig hundeejer fordi man føler at de slet ikke når deres potentiale, og at man kun giver dem halvdelen hvad de kunne ha fået.

    Jeg har overvejet meget om det ville være en fordel at købte to søskende - nogen der ved det?


  • #10   6. sep 2013 tror det er størrelses forskellen der giver problemet desværre. Trofast bliver hurtigt usikker på Alvin, fordi Alvin stadig er en stor hvalp, og jo rigtig gerne vil lege.
    men han vejer altså 5 gange mere end Trofast gør, så når Alvin ikke reagere på Trofast's signaler, så råber han "RØV".. og så er Alvin sikker på de skal lege...

    så vi skiller dem, når vi flytter smiley


  • #11   6. sep 2013 Måske er det kemien der blot ikke er der? misforståede signaler?
    Her er der 70 kg forskel på den mindste cairn og den irske, og de to især, er bedste legekammerater, synes generelt at det store lokum på 80 kg er kanon god til at aflæse situationen, og ved udmærket godt hvad det vil sige, når en cairn har fået nok og synes at man er en idiot, så trækker han sig pænt.


  • #12   6. sep 2013 @ Matilde, tror bestemt ikke det er en entydig fordel at købe 2 søskende.... slet ikke fra samme kuld, for så har de samme alder, og man risikerer at de på et tidspunkt skal afgøre hvem der er fører og hvem der skal indordne sig, det kan give gevaldige kampe, og hunde har ikke søskende følelser på samme måde som mennesker.

    En stor forde for os ved at have 2 er når vi besøger venner med dem over flere dage, eller når vi har dem med på rejser ... Går vi så fx ud og spiser uden hundene så er de ikke et fremmed sted alene, det synes jeg har været en fordel ...

    Det er også hyggeligt når det går godt og dejligt når de endelig leger, men en decideret fordel ved 2 synes jeg ikke vi har.


  • #13   6. sep 2013 Jeg har et par gange haft to hunde på een gang, og det er min erfaring, at man får den bedste harmoni mellem dem, når hundene har ca. samme størrelse og aktivitetsniveau + at der er en aldersforskel på 1½-2 år.

    Har engang sendt to søskende ud sammen. Det var ingen succes.
    De sloges og den ene kunne ikke blive renlig, så den tog jeg tilbage. Den fik et andet (nøje udvalgt) hjem, hvor den fra dag ét var renlig og meget kærlig.



  • #14   6. sep 2013 måske. Vi er lige kommet af med to puddelhunde på JR terrierens størrelse, og det reagere ligesådan.. (hvorfor vi kom af med dem er en længere personlig historie)

    vi arbejder meget på Alvin's hunde sprog.. fjerner ham, når andre hunde giver signal til, at han er for tæt på, at de bliver utrygge osv. og det bliver da også bedre og bedre smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #15   6. sep 2013 Nu er mine endnu ikke så gamle, så meget kan nå at ændre sig, men indtil videre går det over al forventning. (Den ældste er 20 måneder, den yngste 4.)

    Jeg er ikke i tvivl om, at de er meget glade for hinanden; når de har været adskilt, hilser de på hinanden med samme "entusiasme" (læs: overvældende begejstring!) som de hilser på mig, når de har været alene hjemme. Faktisk vil den ældste helst ikke forlade huset, hvis den lille ikke er med.

    De leger rigtigt godt sammen, og indtil videre er de begge gode til at acceptere, når den anden gerne vil have lov at være i fred.

    Ligesom mange af de andre har jeg oplevet, at den ældste har ændret sig en del, efter at hvalpen er flyttet ind. I begyndelsen virkede han meget mere voksen og alvorlig, men efterhånden som den yngste er blevet ældre, lader det til, at den evigt fjollede og lalleglade Gustav er på vej tilbage.

    Jeg har været meget opmærksom på at give dem begge alenetid med mig, og jeg forsøger så vidt muligt at tage hensyn til den ældste, så hvalpen ikke får lov at udnytte sin hvalpelicens på det groveste.

    Om det er nemmere at have 2 hunde? Nej, bestemt ikke! Jeg bruger meget mere tid på træning, opdragelse, gåture osv., men jeg får også meget mere igen, så for mig er det besværet værd.


  • #16   6. sep 2013 Vi har også to... En han og en tæve med 2 år imellem (havde tre tidligere - en han der var 3 år ældre)
    Klart der er dobbelt op på alle udgifter og al arbejde.... men er man indstillet på det, er det ikke noget problem.... (desuden er rutine besøg ved dyrlægen ikke dobbeltpris, når man har begge med samtidig smiley )
    Vores er helt sikkert glade for hinanden, og har rigtig meget glæde af hinanden.... DOG er tæven mildest talt en hysterisk kælling.... Hannen er MEGET tålmodig, men en sjælden gang går det galt...
    De har taget enkelte ture (måske én gang årligt) det har ikke givet skrammer, men det har været nødvendigt at skride ind... dette skete også før tæven kom til (mellem de to hanner)
    tror det er meget naturligt, og en ting man må tage med smiley

    med ordentlig træning - OG god humor ser jeg intet problem i to hunde smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #17   6. sep 2013 Ah... okay, tak for svar Hanne og Natteravnen.
    Ja, vi havde jo absolut ingen forstand på hunde og gjorde <b>alt</b> det forkerte i forbindelse med køb mv. af vores to.
    Hos os er den eneste deciderede fordel, den du også nævner Hanne, at de har hinanden når de er alene hjemme, bli'r passet og når vi alle fire er ude.
    Min erfaring i forhold til aktivitetsniveau, Natteravnen, er at begge mine har et høøøjtet af slagsen - det er bare på to vidt forskellige måder. Det gør lidt ondt at se Luna hoppe rundt om Olivia og prøve at få hende til at lege, og Olivia bare kigger på hende og gider slet ikke lege.


  • #18   6. sep 2013 Jeg er super glad for at have to hunde, de fungere så godt sammen. Da Lilly var lille havde jeg en Cavalier og de to fungerede også perfekt.

    Eneste ulempe er at det koster mere og det kan være svært at have to hunde med på slæb. Jeg kunne forstille mig at 2 store hunde ville være endnu svære.

    Jeg vil i fremtiden altid have 2 eller flere hunde. Synes de har godt af hinandens selskab smiley


  • #19   6. sep 2013 Jeg synes det er fantastisk at have to hunde.
    De er hinandens bedste venner! smiley
    Udover dobbelt udgifter, så skal man jo ud og gå, om man har en eller to hunde.. træning osv. man lærer hurtigt at have to hunde med sig smiley


  • #20   6. sep 2013 @ Matilde, lige netop det når den ene gerne vil lege, og afvises, det synes jeg også er /har været svært...

    Lige nu har de så lige taget den store fang mig, fang mig tur med 140 i timen i hele huset, og så er det selvfølge fantastisk .....


  • #21   6. sep 2013 Jeg tror også mange hunde trives rigtig godt sammen, og er hinandens bedste venner, man skal bare have i overvejelserne at det ikke ALTID er sådan, for så kan man kun blive skuffet ..... så ja som med alt andet indenfor hundehold er en god portion realisme en god ting

  • #22   6. sep 2013 Jeg har ikke dobbelte gåture. Mine fungere fint sammen på gåturerne og er næsten altid med begge to. Jeg træner dem også næsten altid sammen smiley

    Synes ens samvittighed har det nemmere når man tager hjemmefra fordi man ved de har hinanden og nyder hinanden. Mine to sover altid sammen (og sammen med katten) og Lilly blev en helt anden, mere glad hund da Silas kom ind i vores liv smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #23   6. sep 2013 Jaer, og Oliva afviser næsten altid - dvs. 1 ud af 30 gange løber Olivia rundt med hende i 2 minutter.. stakkels Luna..

  • #24   6. sep 2013 Jeg har to og regner med at introducere en tredje næste år engang.

    Hos mig er det gået smertefrit. Den store adopterede den lille efter et døgn og de er hinandens bedste venner.

    Men for hundeejeren er det dobbelt tidsforbrug, dobbelt rengøring, dobbelte udgifter derudover kommer den dobbelte dårlige samvittighed når jeg ikke får lavet nok med dem.

    Jeg tror min første ville have levet et vidunderligt liv som enehund - heller ingen tvivl om at jeg stadig er stjernen over dem alle i hendes univers. Hun vil til hver en tid fravælge leg med den anden hvis hun kan få leg med mig...

    Nummer 2 er meget stærkt knyttet til nummer 1 og selvom jeg også har en stor stjerne i hendes liv, så tror jeg stadig er Karla er hendes nummer 1.

    De har enorm stor glæde af hinanden i hverdagen, men man skal også huske at hver af dem har brug for kvalitetstid med mig - alene!


    profilbillede
  • #25   6. sep 2013 Vi har 3 hunde, og faktisk 4.

    Vi har en frank Bulldog på 2 år, basset hound på 2 år, og en border collie blanding på 11 år.
    Og har faktisk nr. 4 I fødekassen, en fransk bulldog.

    Vi har ALDRIG haft problemer.
    Den gamle er en hanhund, og alle de andre er tæver.

    Dog tror jeg helt sikkert også at det kommer meget an på hundens temperament, og ejerens viden.
    Forstår man at give sine hunde det som de har brug for?
    F.eks basset hound, som skal lave noget med næsen?
    Border collie....som er meget aktiv.....osv.

    Men helt sikkert også hvordan de bliver opdraget og helt sikkert igen....væremåde.
    Vi andre har nok også prøvet at møde et andet menneske, hvor vi tænkte....godt jeg ikke skal bo med vedkommende til daglig.
    Hundene kan jo bare ikke vælge.
    Vi skal lærer at tolke dem, deres kropssprog osv.

    Men ja, alt er ikke rosenrødt.
    og det er HÅRDT arbejde.


  • #27   6. sep 2013 Skal da lige sige, at vores leger sammen, sover sammen og vasker hinanden ovenikøbet.

    Så de er glade for hinanden.


  • #28   6. sep 2013 @ maiken, de to på dit profil billede, er det ikke nogen du har nu ?? på det billede ser jeg 2 hunde der leger, eller ??

  • #29   6. sep 2013 Det skal siges at min gamle hund på 10 og Albert på 5 havde ingen glæde af hinanden. Den gamle gad simpelthen ikke A, men alligvel ændrede A sig meget da den gamle rejste ud til mine svigerforældre, han var altid klar på leg og træning, men når jeg ikke beskæftigede ham virkede han lidt nedstemt og sov meget. Der gik 1 år inden Icon ankom. Albert er 5 og Icon 6 mdr. Albert er igen den hund jeg kender. Krudt i røven og gang i den.
    De ville også gøre alt sammen hvis de fik lov.

    De fleste ture foregår også sammen, men jeg træner med dem seperat. Selvom de elsker hinanden, så er jeg ret sikker på at jeg er nr. 1 ved dem begge smiley

    Og ja 2 border collier kræver sgu en god portion humor engang i mellem.
    Dobbelt glæde, dobbelt ballade og jeg kan love jer, de er kreative sammen.


  • #31   6. sep 2013 @ Maiken, ah ok .....
    Nova her er også helt sikkert mere til leg med os, og ville bytte Ipsen ud til hver en tid med leg med mennesker ... hvorimod Ipsen gerne leger med Nova helt af sig selv ... De kan dog begge finde på at tage pind7tov eller andet og vifte den anden om snuden med så de starter leg op af sig selv og med hinanden ...


  • #32   6. sep 2013 Jeg har haft 3 hunde sammen - to collier og en pomeranian. Her var det collierne der havde mest ud af hinanden, de elskede hinanden, og havde ens legemønstre og matchede rigtig fint.

    Nu har jeg kun en hund tilbage, da den ene collie blev aflivet i februar grundet sygdom, og min eks og jeg gik fra hinanden kort efter, og han beholdte pomsen og jeg tog collien med mig.
    Han trives rigtig fint som enehund, trods han aldrig havde været ene hund i sit liv, og hånden på hjertet, så tror jeg at han forbliver enehund. Delvis fordi han bare ikke er særlig glad for hvalpe og delvis fordi han får langt mere opmærksomhed og er en del mere aktiv som alenehund da det er nemmere at have en hund med frem for 3.


  • #33   7. sep 2013 Fedt med alle jeres svar, det er jeg super glad for - giver stof til eftertanke smiley
    Min hund er en blanding af chihuahua, dværgpincher og dansk/svensk gårdhund og hun er et halvt år om et par dage. Den hund som jeg har tænkt mig at købe er blanding af chihuahua, papillon og Prazsky Krysarik - også en tæve smiley


  • #34   7. sep 2013 Jeg vil på det aller kraftigste fraråde dig at købe endnu en tæve nu, to tæver med så lidt aldersforskel er næsten dømt til at gå galt! Vil du have en tæve mere bør der som minimum være 2 år mellem dem

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #36   7. sep 2013 Grunden til, at de fleste af os oplever, at hvalp nr. 2 er nemmere end nr. 1 er, at den lille lærer af den store. Som flere skriver, gælder det også unoderne, så at have to hvalpe sammen gør sandsynligvis det hele meget mere besværligt.

    Jeg har selv fået hund nr. 2 et halvt år "for tidligt", og jeg er ikke i tvivl om, at mit liv ville have været lettere, hvis jeg havde ventet. Da jeg fik hvalpen, var den ældste 18 måneder, og havde han ikke været rimeligt velopdragen og inden for pædagogisk rækkevidde, havde mit hjem været totalt kaos nu.


  • #37   7. sep 2013 To hunde var bestemt heller ikke lyserødt hos os.. Nummer 1 var kun 11 mnd, da vi fik nummer 2, og det var simpelthen en alt for lille aldersforskel på to tæver..

    Jeg ville vente til den ældste er min. to år.. Set i bakspejlet skulle vi også have ventet..


  • #38   7. sep 2013 Okay, det er godt at vide. Igen, tak for jeres svar smiley

  • #39   7. sep 2013 Hvor gammel er din nuværende hund? Der er tre år imellem mine og nummer 3 indfinder sig ikke før nummer 2 er fyldt 3... Dette kyldes både, at jeg vil have at hundene i husstanden er voksne og fornuftige når næste hund ankommer, men især, at jeg har intakte tæver!

    Der skal altså gerne være et naturligt aldershieraki så man ikke kommer i problemer når kønsmodninhen sætter ind ved nummer 2


  • #40   7. sep 2013 Anna - Mollie bliver et halvt år om et par dage smiley
    Jeg er super glad for jeres tilbagemeldinger. Der er jo altid nogle ting som man ikke har tænkt ordentligt igennem, så det er fedt at høre jeres forskellige historier smiley

    Min veninde har en yorkshire terrier tæve på 3 år og de har fået endnu en yorkshire hvalp (også en tæve) og den ældste kan ikke FORDRAGE den lille.. Den lille er så dygtig og gør alt det rigtige og er rigtig god til ikke at forstyrre den ældste, men alligevel sker der rigtig mange udfald. Altså hvor den ældste bider ud efter den lille.
    Så jeg tænkte, at det måske var smart at få nr. 2 mens den første stadig var en hvalp.. Men jeg kan godt forstå det med lømmelalder og kønsmodning..


  • #41   7. sep 2013 Puha, det lyder træls med venindens hunde .... det var også sådan Nova modtog Ipsen, jeg havde det virkeligt hårdt med at se den der lille charme trold af en hvalp netop gøre ALT det rigtige og så i bedste fald blive afvist, i værste få et hak i tuden...

    Ja jeg ved ikke hvad det på sigt gør ved hvalpens tilgang til tingene, men er helt sikker på at det er stærkt medvirkende til at mine 2 aldrig bliver bedste venner ... at de lever sammen nu i fred og fordragelighed, men ikke i det der tætte bånd som andre oplever mellem deres hunde, og et eller andet sted var det jo ok det man drømte om ...

    håber din veninde ved hvad hun har med at gøre, og har en ide om hvordan det tackles, ellers kan det ende helt galt ... hun må under ingen omstændigheder lade dem gå alene sammen....
    Her lod vi Nova sig fra af og til, men hvis vi mente hun var for grov sp greb vi ind og stoppede hende, en ældre hund skal selvfølgelig have lov at sætte grænser, men det skal ikke udarte sig til overgreb mod hvalpen så den ender utryg og bange ...


  • #42   7. sep 2013 Desværre er det jo ikke altid til at vide før de kommer hjem, men hvis det fungerer, så er det en fantastisk oplevele som hundeejer... Jeg blev totalt nyforelsket i min voksne hund, fordi hun bare var sådan en fantastisk mentor og rollemodel da den lille kom hjem...

    Det første døgn ventede hun tydeligt på at den lille blev hentet. Da det ikke skete, så accepterede hun at den måtte være her... Og aftenen på dag 2 så det således ud



    profilbillede
  • #43   7. sep 2013 Vi har selv to hunde, det fungerer virkelig godt! De har bare så meget glæde af hinanden. På fredag får vi en tredje til flokken, så vi krydser vores fingre og håber på, at de vil tage godt imod den lille ny. smiley

  • #44   7. sep 2013 @ Anna G, ja så er det skønt ..

    Havde Ipsen foretaget den der manøvre på dag 2 er jeg sikker på det var endt med drab ....

    Vi havde Nova med da vi hentede Ipsen, de hilste ude på opdrætters græsplæne, Ipsen i fuld glad galop hen mod Nova, og hilsnen var et bredt gebis og et knur .... Vi satte Nova i bilen, da jeg satte mig ind til hende på bagsædet for hun i hovedet på Ipsen, er sikker på Ipsen´s opdrætter allerhelst da havde sagt at vi ikke skulle have Ipsen med, hun så meget bekymret ud ....

    Det skal siges at Nova lige da havde afsluttet en løbetid og vi skulle senere erfare at dette havde meget at sige ...
    Da Nova var ca. 3 mdr. fra løbetiden kom legen og den langt bedre kemi mellem de 2, da hun kom i løb igen kom en del af problemerne igen, så hun blev efter den løbetid steriliseret, og siden da har der ingen problemer været ..... andet end at Ipsen er lidt ligesådan at hun intet gider fra løb start og ca. 3 mdr. frem ... så den står snart på endnu en sterilisering ....


  • #45   7. sep 2013 Puha Hanne, grim start på dobbelt hundehold... Jeg havde været skrækkelig nervøs, for min ældste kan som generel regel ikke lide andre hunde, men har altid været ok med hvalpe....

    Jeg havde håbet at hun ville tolerer den og så havde jeg turdet forvente mere, så at de skulle blive hinandens bedste venner er jo bare fantastisk!

    Til trådstarter, som alle de andre ville jeg vente et par år. Din venindes historie er ikke unik, men der er langt større risiko for at det går skrækkeligt galt hvis der kun er 6 mdr imellem. Især ved samme køn. Og så må vi bare erkende, at tæver er nogle kællinger, og ser de sig først gale på hinanden, så er der sjældent andet at gøre, end at omplacere den ene...

    Så nyd din hund etpar år endnu og tag så op til genovervejelse om du skal have nummer 2. Med en voksen hund i huset kan hvalpetiden blive en leg, min den ældste har sådan set stået for hele opdragelsen af nummer 2... Desværre glemte hun at lære den at gå pænt i snor hahaha men ellers har jeg ingen klager smiley


    profilbillede
  • #46   7. sep 2013 Hanne - ja, det er trist at se. Jeg er på besøg og har været det helt dagen og min Mollie og den lille leger og løber rundt for fulde gardiner, så det er jo dejligt smiley
    Min veninde lader dem aldrig være alene hjemme sammen, hun er så angst for at der skal ske et eller andet og hun er vildt trist, for hun håbede jo sådan at de kunne sammen.


  • #47   7. sep 2013 Her har det heller ikke været helt perfekt fra starten..

    Kato var virkelig RØV fornærmet på mig fra den dag jeg fik Afrodithe (Ditte i daglig tale) hjem og 4-6 mdr frem.. Han ville ikke snakke med mig eller Ditte, han ville end ikke ligge eller sidde ved siden af mig..

    Men efter de 4-6 (MEGET lange) måneder.. Jamen så har der absolut intet været..
    De hænger sammen som ærtehalm, og tro mig, det er fantastisk..
    De virker begge så triste hvis den anden ikke er der..

    Nu skal de dog nok snart til at være adskilt i 3-4 uger.. Ditte burde nemlig snart gå i løb igen..

    Kato var forresten 2 år da jeg fik Ditte hjem..
    Og 2 år er også den alder jeg vil anbefale at den "gamle" hund har før man får en lille ny hvalp ind i flokken.. smiley


  • #48   7. sep 2013 Og ja som andre siger.. Så er 2 hunde dobbelt op på alt.. Udgifter, mad, lufte-ture, osv osv..

    Men det er også dobbelt på kærligheden.. smiley


  • #49   7. sep 2013 @ TS, hvornår har din venindes ældste tæve været i løbetid sidst ??

  • #50   8. sep 2013 Andre hunde som Kia ikke har kendt siden hun selv var hvalp siger hende ikke noget overhovedet.
    Hun tolererer dem men interagerer ikke mere end højst nødvendigt med dem.

    Der er ingen tvivl om at hun allerhelst vil være alenehund. Hun synes 100% at dette også burde betyde at katten bør flytte hvis det stod til hende.
    Hun vil have sin moar for sig selv.

    Men fra tid til anden så passer vi forskellige hunde og Kia siger ikke det store. Hun lader mest som om de slet ikke er her. Så det er ikke for hendes skyld hvis der skulle endnu en hund ind i hjemmet.

    Men jeg tror vitterligt ikke hun ville trives med det i længden. Hun ville sikkert ændre sig præcist som CH beskriver. Kia er 6 år nu. Om det ville have været anderledes da hun var yngre? Måske, hvis det var før hun blev så vovsen at leg og andre hunde ikke længere interesserede hende.

    Jeg vil aldrig leve i et hus med 2 hunde af samme køn hvis jeg kunne blive fri.

    Kia kan sagtens sammen med tæver men jeg har set andre husholdninger hvor tæverne har flået hinanden.


  • #51   8. sep 2013 Min venindes ældste tæve var sidst i løbetid for ca. 2 måneder siden smiley

  • #52   8. sep 2013
    Jeg har jo to.. Min hanhund Giz på 3½ og min tæve, Tess på 6 år..

    Begge vovser er genbrugshunde og Giz er den først ankomne.. Tess blev faktisk anskaffet som erstatning for min elskede Roxy, som vi mistede så tragisk..
    Giz egner sig ikke til at være enehund og jeg valgte endnu en Jack, fordi jeg helt oprigtigt ikke kunne se nogen anden race følge med i Gizmo's gear smiley

    Jeg valgte bevist endnu en voksen hund, fordi Giz ikke skulle tilsidesættes, i forbindelse med hvalpetræning, kortere gåture og det generelle hvalpehensyn.. Desuden skulle en hvalp ikke præges af Giz- jesus, så var jeg gået hjemmefra smiley
    Tess og Giz, komplimenterer hinanden perfekt og jeg har glade hunde der trives og nyder hinandens selskab smiley

    Jeg skal ALDRIG, kun ha en JRT igen.. De trives bare bedst i par og hold nu fest de har meget glæde af hinanden...


    profilbillede
  • #53   8. sep 2013 @ TS og hvornår er hvalpen kommet til ???

    Jeg kunne være meget spændt på om situationen ændrer sig meget om en måneds tid .... for her er mine klart hormon ramte fra første løbetids dag og så til stort se på dato 3 måneder frem .....


  • #55   8. sep 2013 Der er vel også racer der egner sig mere til fler-hunde hold, end andre, eller ??

    Ved der er mange der har mere end en skotte, ham jeg møder på mine skovvandringer med Eurasier, har 3 ....

    Ved godt man siger hunde er flok dyr, men er der racer der er bedre egnet til flok end andre .....

    Man skal vel også være obs. på at nogen racer er mere eget køns aggressive end andre, altså er der racer hvor 2 hunde i samme husstand har bedst vilkår for succes hvis det er 2 forskellige køn ..... noget jeg så aldrig ville gide, men det er jo en smag sag og et spørgsmål om at være sig sit ansvar bevidst når tæven er i løb .....


  • #57   9. sep 2013 vi har en basset hound på 2 år, og en fransk bulldog på 2 år.

    Der er kun 4 mdr imellem dem.
    Men vil sige, at man skal kende til racerne og rimelig hundekyndig hvis det skal kunne lade sig gøre med 2 hunde på samme alder.

    Vores er pot og pande.
    Og ja, det er tæver.


Kommentér på:
Erfaringer med to hunde

Annonce