{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Har brug for hjælp til min søsters hun {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min søster overtog en 7 årig New Foundlænder i lørdags fra en familie der desværre ikke selv havde så meget tid til hende længere og også pga deres søn reagerede voldsomt på hende ved at blive syg.

Min søster og hendes kæreste bor på en gård med deres 2 små børn. Der er godt med plads osv.

Min søster får at vide at hunden kan finde på at åbne døre og at hun kan finde på at stikke af. Det er jo ting der kan trænes væk mener jeg !!

Sagen er så den at lige så snart at de forlader huset for at skulle noget står hunden og skraber på deres hoveddør (hvilket er helt ny) og det falder IKKE i god jord. De beslutter sig så for at når hun skal være alene kan hun være i stalden.. hvilket hun så åbenbart heller ikke kan da hun bryder igennem én træ dør for så at støde på én til som hun beslutter sig for at æde sig igennem.

Det hele her ender i en masse frustrationer hvilket er klart. men det de ikke forstår er at hunden jo godt kan være alene hvor den kom fra men TYDELIGVIS ikke kan det hvor hun er nu.. Hvad er jeres gæt på der kan være galt?? Og hvad søren skal man gøre ved det. ??

Igår skrev min søster til mig igen at de havde puttet hende i bur når hun skulle være alene efter den tur med dørerne i stalden. men at nu var hun også brudt ud af det og havde igen smadret døren i stalden som lige var blevet lavet. Ja burdet stod i stalden smiley

Jeg synes selv jeg giver råd og giver råd men er ved at løbe tør for ideer..

Kom stærkt med jeres hvis i har fået jer tygget igennem det her smiley

Og spørg endelig hvis der er noget der er uklart

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har brug for hjælp til min søsters hun
  • #1   10. jul 2009 Spørgsmålet er om hunden nu virkelig osse kunne være alene hvor den kom fra. Ved de hvordan hunden har været efterladt før? (du skriver jo at den åbnede døre og stak af -var det f.eks. når den skulle være alene? -og hvad har man gjort for at forhindre det?)

Og så kræver en hund ofte lige lidt tid til at falde til i sit nye hjem, før den er helt tryg ved at være alene der.

• #3   10. jul 2009 hej Tina smiley

har den spist en dør mere ?

• #4   10. jul 2009 Min mors hunde kunne også åbne døre, så vendte de dørhåndtagene ned af og lod dem være sådan et år og problemet var løst. De kan evt købe nogle hundegårdselementer og lave en forsvarlig hundegård i stalden, evt med udgang til løbegård.

• #5   10. jul 2009 Elise. ja den havde gjort det igen igår da de kom hjem fra deres tur ud at spise. Der var hun brudt ud af buret og smadret døren igen..

• #6   10. jul 2009 Jeg ved at den åbnede døre når den var alene hjemme hos de andre og så gik den op i soveværelset og lagde sig i deres seng.. de mener den er begyndt at stikke af fordi de ikke havde så meget tid til den mere fordi deres søn var så meget syg

• #7   10. jul 2009 Stakkels hund. De skal starte forfra med alene hjemme træning og så skal de give den mere end en uge at vænne sig til dens nye hjem i. Det er ikke fair bare at lade de være alene når man lige har fået den, slet ikke når den har manglet kontakt i sit tidligere hjem.

At putte den i bur er IKKE nogen løsning, hvis de absolut vil lukke den inde må de bygge en stor og ordentlig hundegård til den...

• #8   10. jul 2009 stakkels hund..............7 år er jo "gammelt" for sådan en stor hund, at skulle skifte hjem i............den er da ulykkelig, den savner sin familie og så det at bliver "forladt" igen når den nye famile går............jeg vil også mene at der skal startes helt forfra med alenetræning så hun oplever at hun ikke er svigtet igen.
    når man overtager en hund ung som gammel burde de ske op til en ferie så man er hjemme hos den nye de første uger og træne den til det nye hjem.
    giv den så meget positiv opmærksomhed som muligt og masser af godbidder til belønning.

• #9   10. jul 2009 willum panikkede også helt vildt lige efter vi havde fået ham når han sku være alene.... det er blevet meget bedre her et år efter og en hundegård rigere, har den været inde hos de andre når den var alene eller ude? den skal ha tid til at falde til og lære sine nye mennesker at kende... håber de finder en løsning så hunden kan falde til og være alene hjemme.

• #10   10. jul 2009 Joan -hvis hunden har problemer med at være alene hjemme (og det lyder det jo til den allerede havde i sit tidligere hjem), så er man osse klar over at det kræver arbejde før den kan være alene hjemme, og så tager man altså ikke ud at spise/på arbejde mm. førend man har fundet ud af hvordan man skal løse hundens problem.

Hvis ikke man har tiden og lysten til denne opgave, så er det ikke den rette hund og man må lede videre

• #11   10. jul 2009 Som mange af de andre også skriver, lyder den som en med alenehjemme problemer og skal som sådan, "gentrænes" i alene hjemme.

Den er et nyt og fremmede sted og man kan ikke bare gå ud fra som en selvfølge, at den med det samme føler sig så tryg at den uden problemer kan alt hvad den har kunnet før.

Jeg overtog selv en gammel hund for et par år siden og den optrænede jeg som med en hvalp og i løbet af få uger, kunne han være alene uden problemer.

Din søster må forstå at de på visse områder skal arbejde med den, som var den en hvalp..

Kommentér på:
Har brug for hjælp til min søsters hun

Annonce