Har brug for hjælp til min søsters hun {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min søster overtog en 7 årig New Foundlænder i lørdags fra en familie der desværre ikke selv havde så meget tid til hende længere og også pga deres søn reagerede voldsomt på hende ved at blive syg.
Min søster og hendes kæreste bor på en gård med deres 2 små børn. Der er godt med plads osv.
Min søster får at vide at hunden kan finde på at åbne døre og at hun kan finde på at stikke af. Det er jo ting der kan trænes væk mener jeg !!
Sagen er så den at lige så snart at de forlader huset for at skulle noget står hunden og skraber på deres hoveddør (hvilket er helt ny) og det falder IKKE i god jord. De beslutter sig så for at når hun skal være alene kan hun være i stalden.. hvilket hun så åbenbart heller ikke kan da hun bryder igennem én træ dør for så at støde på én til som hun beslutter sig for at æde sig igennem.
Det hele her ender i en masse frustrationer hvilket er klart. men det de ikke forstår er at hunden jo godt kan være alene hvor den kom fra men TYDELIGVIS ikke kan det hvor hun er nu.. Hvad er jeres gæt på der kan være galt?? Og hvad søren skal man gøre ved det. ??
Igår skrev min søster til mig igen at de havde puttet hende i bur når hun skulle være alene efter den tur med dørerne i stalden. men at nu var hun også brudt ud af det og havde igen smadret døren i stalden som lige var blevet lavet. Ja burdet stod i stalden
Jeg synes selv jeg giver råd og giver råd men er ved at løbe tør for ideer..
Kom stærkt med jeres hvis i har fået jer tygget igennem det her
Og spørg endelig hvis der er noget der er uklart
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og så kræver en hund ofte lige lidt tid til at falde til i sit nye hjem, før den er helt tryg ved at være alene der.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 321
har den spist en dør mere ?
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 674
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 674
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
At putte den i bur er IKKE nogen løsning, hvis de absolut vil lukke den inde må de bygge en stor og ordentlig hundegård til den...
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
når man overtager en hund ung som gammel burde de ske op til en ferie så man er hjemme hos den nye de første uger og træne den til det nye hjem.
giv den så meget positiv opmærksomhed som muligt og masser af godbidder til belønning.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hvis ikke man har tiden og lysten til denne opgave, så er det ikke den rette hund og man må lede videre
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Den er et nyt og fremmede sted og man kan ikke bare gå ud fra som en selvfølge, at den med det samme føler sig så tryg at den uden problemer kan alt hvad den har kunnet før.
Jeg overtog selv en gammel hund for et par år siden og den optrænede jeg som med en hvalp og i løbet af få uger, kunne han være alene uden problemer.
Din søster må forstå at de på visse områder skal arbejde med den, som var den en hvalp..
Har brug for hjælp til min søsters hun