{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Foder der giver sul på sidebenene? {{forumTopicSubject}}

Jeg har svært ved at holde sul på min cocker da han er meget aktiv og kræsen samtidig.
nogen der har et råd til fodring, der findes så meget slanke mad men synes ikke jeg kan finde noget der virker modsat ?

han får orijen og lakseolie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder der giver sul på sidebenene?
  • #1   11. jul 2009 Man kan give dem sådan noget high energy foder, har lidt det samme problem med min hanhund.

  • #2   11. jul 2009 Jeg kunne ikke få Beauty til at ta på, og det gik mig i DEN grad på at jeg kunne mærke hendes hofter og rygrad osv. selv om dylle sagde at hun var Ok bare en af de "slanke hunde", men så købte jeg Olivers foder til hyber aktive hunde og hældte olie over, "det har jeg gjort hele tiden" hun ELSKER olie *S*
    Men det korte af det lange er at hun pludseligt top på og fik en flot krop, ikke or tyk, men nu kunne man ikke mærke hofterne og rygradden mere, det kunne ikke ses at hun var tynd i forvejen pga. hendes pels som ligesom står ud fra kroppen, hvor imod hendes lidt halv tykke søster har en pels der ligger ned som normalt på de fleste hunderacer.

    Du kan maile til Olivers el.ringe, så ved de lige nøjagtigt hvilket mærke du har brug for, de er søde og yderst hjælpsomme, så jeg kan kun anbefale dig at prøve det.
    Og¨så får du jo fodret leveret lige til døren, ja de bære det skam også ud i køkkenet el,hvor du nu vil ha det..*Smiler*

    Held og Lykke med din vaps.


  • #3   11. jul 2009 Olivers har jeg prøvet for ca. 4 år siden men vores hunde blev så kedelige i pelsen og gad ikke spise det, vi har dog ikke prøvet det til aslan ham har vi kun haft siden november, måske olivers har lavet noget andet foder siden dengang?

    - jeg har luret lidt på acana sport og agility, men ved ikke om det virker fedene, er også lidt træt af at bestille foder hjem min kræsne hund ikke gider spise, jeg har efterhånden ret så meget stående ude i garagen *GG*


  • #4   11. jul 2009 Ja det forstår jeg godt, det er synd at du bor så langt væk ellers ville jeg gerne ha købt lidt af alt det du ikke selv kan bruge. ;o))
    Men det ville blive dyrere end at købe et super godt foder her i KBH. selv hvis det sku sendes.*Ss*


  • #5   11. jul 2009 Olivers er rigtig godt til aktive hunde, synes jeg.

    Cassius er på det almindelige Adult-foder, og vi mærkede i høj grad, hvor energirigt det er, da han skulle ligge stille i forbindelse med en skade.

    Vi kunne slet slet ikke få ham så langt ned i foder (og stadig holde ham bare nogenlunde mæt) at han ikke fik for meget sul på kroppen.

    Som Chiki skriver, er der brandgod service i det firma, og de vil helt sikkert guide dig, hvis du ringer.
    Hvis hunden generelt fungerer på Olivers, så kan man også dække dens næringsbehov vil jeg mene.


  • #6   11. jul 2009 Har du prøvet Royal Canin Energy 4800???

    Jeg har samme prøblem med min den ene GD, men han har enrmt sart mave, så han kan ikke tåle det højenergifoder. Så jeg bruger Hokamix's oksekøbspulve og deres koldpressede nøddeolie (skin & shine) ud over det får han Royal Canin gigant


  • #7   11. jul 2009 Der er også den muligehd at bruge kallun over dens normale foder, de elsker det, og smatidig kan det også få dem til at spise mere af deres normale foder, da de jo vil have alt hvad der smager bare lidt af kallun.

    Og, ja, man skal passe på med high energy foder, i hvert fald skal man være obs på, at de ikke bare får normal ration af det, som hvis det havde være alm, så kan de få protein forgiftning. Men ellers er det super godt, især når man har en småt spisende hund .


  • #8   11. jul 2009 Hej
    Nej energi 4800 har jeg ikke prøvet, hvordan med kræsne hunde og det?

    jeg var lige inde på olivers og det ser ud til de har et foder til hunde som min, tror også man kan få tilsendt prøver næsten gratis, sådan så det ihvertfald ud - kanon løsning for mig.


  • #9   11. jul 2009 Rikke, Olivers har i år ændret produkterne, så der er mere kød, og kulhydrater fra bedre kilder.

    Cassius fungerede godt på det gamle Olivers, men endnu bedre på det nye, synes jeg.

    Det er faktisk mere energirigt end det gamle - han er næsten på 100 g. mindre mad om dagen nu i forhold til før han blev skadet.


  • #10   11. jul 2009 Lykke, proteinforgiftning af højenergifoder? Det har jeg ikke hørt før.

    Det handler jo meget om hvad der giver mere energi i foderet, og er det proteiner, så hvilke proteiner, det er.


  • #11   11. jul 2009 Ch: hvis du tager RC, så er der ved high energy foderet 32% proteiner i, mod 26 i alm adult foder. jeg har hørt det fra en fodermand.

  • #12   11. jul 2009 tror at det, der er "beregnet" til at give energi i foderet, er den øgede fedtmængde, måske kombineret med lidt forhøjet protein indhold. Der er jo 30% fedt i high energy, mod 17 i den alm.

  • #13   11. jul 2009 Hej.

    Jeg har en meget kræsen og aktiv Border Colliehanhund på 2 år, som jeg har prøvet alt på.
    Jeg giver ham siden 2 uger tilbage et foder som hedder Markus Mühle . Det er et koldpresset barffoder.
    For første gang i sit liv har han spist to gang om dagen, og han har taget på i vægt. Maven har det fint, og pælsen skinner!
    Foderet indholder:
    Kalkun, kylling, majs, brune ris, hjortevom, risspirer, hjorteben, majsspirer, rodfrugter, roefibre, og fisk. Vegetabilske olier fra hørfrø, solsikke, raps samt laksolie (Omega-3 & Omega-6). Special tilpasset urteblanding, æggeblomme, alger incl. mikroalger, sporelementer og vitaminer - alt sammen koldpresset ved max. 43°C.

    Tilsat "ActiCell" - exotisk frugtblanding:
    Johannesbrød, ananas, banan, papaya, kirserbær (acerola) æble, pære, blåbær, mango og hindbær.

    Typisk analyse:
    Råprotein 25%, råfedt 10,5%, råaske 7%, råfiber 3,3%, kalcium 1,3%, fosfor 1,0%, natrium 0,39%, magnesium 0,18%, kalium 0,69%. Kcal 367/100gr.

    Sporelementer/kg:
    Jern 200mg, kobolt 1,0mg, mangan 48mg, selen 0,25mg, kobber 10mg, zink 65mg, jod 1,6mg.

    Fremstillet uden brug af genetisk modificerede organismer (GMO), væksthormoner og antibiotika. Fri for BHA/BHT og ethoxyquin

    ------------------------------------------------

    Jeg kan varmt anbefæle det.


  • #14   11. jul 2009 Selvom at jeg fodrede min med højenergifoder ( og hun blev absolut ikke motioneret på højt niveau ) så blev hun ved med at være tynd. ( hun spiste alt for lidt )

    Til sidst prøvede jeg at råfodre hende og efter en måned var hun oppe på max af hvad hun burde veje for hendes størrelse...
    Hver gang jeg putter mad i skålen, danser hun nu rundt om mine ben og kan slet ikke vente..


Kommentér på:
Foder der giver sul på sidebenene?

Annonce