{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.652 visninger | Oprettet:

Hvilket foder giver i jeres mops? {{forumTopicSubject}}

Ja nu af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig og vide hvad i fodrer jeres mops med. Jeg har selv en mopshvalp, så hun får noget royal canin hvalpefoder til "minihunde".. Hvad giver i jeres både voksne og hvalpe smiley

Jeg kunne nemlig godt være interesseret i at skifte foder til noget der er lidt større, da de stykker der er i det foder jeg har er meget meget små, så hvis jeg ikke bløder det op sluger hun dem og får dem i gal hals smiley

Så lad mig høre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder giver i jeres mops?
  • #1   4. okt 2010 Jeg bruger Royal canin pug 25, et specielt foder til mops. Royal Canin har tænkt meget over udformningen af foderet som er stjerneformet og dette gør at mopsen bliver nødt til at tygge det i stedet for at sluge det. Jeg kombinere det så med hills vådfoder ved siden af. Du kan skifte over til voksenfoder når din mops er 6 - 7 måneder gammel.

  • #2   4. okt 2010 Jeg brugte også RC da tulle var hvalp men hun slugte det desværre også bare og efter nogle måneder gad hun ikke røre det mere og jeg måtte skifte.. prøvede andre ting men endte med OLIVERS fish som hun er glad for og nuhar brugt ihvertfald et år eller mere uden at blive træt af det.. køber det ved en forhandler kun 20 min fra mig så det dejlig let smiley



  • #3   4. okt 2010 Her et link til det foder jeg bruger. Det er anbefalet af min opdrætter, med flere års erfaring. Vi er rigtig glad for det, og har ikke de store problemer med fældning.
    Hvalpefoder er små stykker, men jeg hælder altid koldt vand over om aftenen og så i køleskabet. Så er der mad til næste dag.( afmålt ).
    Nogle af de tørre piller, bruger jeg i aktivitets kugler, eller på græsset.

    http://www.regalpetfoods.dk/pl/Puppy_Bites_53.aspx


  • #4   4. okt 2010 Jeg lader det altid bløde op i vand. Men er rimelig sikker på hun har bedre af nogle større stykker så hun kan lære at tygge det. De stykker er virkelig virkelig små, også for hende, men kom gerne med nogle flere anbefalinger smiley

  • #5   5. okt 2010 Jeg bruger wolfsblut. Jeg går højt op i, at der ikke er korn eller tilsætningsstoffer tilsat og ej heller BHA, som der blandt andet er i RC og mange andre typer foder.

    Wolfblut er i forskellige varianter og forskellige størrelser, men Samson har aldrig haft problemer med at tygge dem - og har endnu aldrig fået tandsten, dårlig mave eller dårlig ånde. Og så ryger der kun ganske lidt ud i den anden ende - 1-2 gange om dagen.


  • #6   5. okt 2010 jeg bruger til min mopshvalp Royal Canin junior til "minihunde", men jeg overvejer kraftigt at skifte til noget andet, måske Orijen, som er et foder uden bi- og bindeprodukter men med rene råvarer...

  • #7   5. okt 2010 Min mops sluger også sit mad og derfor giver jeg ham aldrig mad i skål. jeg skifter mellem at sprede mad i natur/stuegulv, træne og give ham i en aktivitetsbold. Ellers har jeg også set inde på siden 4hotdogs at man kan købe en "bold" til at ligge i skålen så hunden ikke kan sluge maden uden at tykke smiley

  • #8   5. okt 2010 Man skal være opmærksom på at bløder man deres foder op får de jo ikke brugt og dermed renset tænderne som er en af de gode egenskaber ved tørfoder.. så det ikke altid så godt..
    Så hellere aktivere sin hund med maden.
    I foderbold, andre ting som flasker, toilet ruller, små bøtter hvor man sætter det under osv.. der er rigtig mange gode måder .
    Man kan også sprede det ud på gulvet/terassen/græsset så hunden skal lede lidt mere efter det så tager det også længere tid at spise ..

    Hvis man vil opløse det i vand skal man virkelig huske at altid have flere slags ting liggende hunden kan gnave i- vi har gerne 2-4 kødben liggende, gnav stænger, de der tørret øre osv.. for at hunden bruger sine tænder meget i løbet af dagen..
    Små hunde har ofte flere problemer med tænderne end store og derfor skal man være extra opmærksom med det..



  • #10   5. okt 2010 mopseejer R
    Jeg har altid opblødt noget af foderet, efter anvisning fra opdrætter, som jeg selvfølgelig har tillid til smiley
    Vi har ingen problemer med tænder. Men sørger selvfølgelig også for, at der er tyggeaktivitet, med ben, træning og aktiviteter...det er klart smiley


  • #11   5. okt 2010 Nu er min Hugo godt nok kun 75 % mops, men jeg råfodrer smiley

  • #12   5. okt 2010 Lulu er lidt over et år, og har altid fået Barf.

    Hun får tørfoder ved siden af,men det gider hun ikke have smiley


  • #13   5. okt 2010 Vi bruger Royal Canin pug 25 til vores 1½årige mops Hugo.

    Det har vi været glade for, både fordi Hugo gider spise det, og fordi han har nemmere ved at tygge det, pga. udformningen.

    Andet fodder vi har prøvet er svært for ham, at spise. Han moser mest bare rundt med det på gulvet, fordi det ryger ud af munden på ham igen. Så Royal Canin herfra smiley


  • #14   5. okt 2010 Jeg gik over til Barf sidste år, og Laban elsker det. Derudover får han Hokamix og olie som tilskud. Han har ikke haft problemer med allergi, dårlige ører, pelsmider eller mopsebumser siden, så det bliver vi på. Jeg får det leveret til døren og det kræver bare temmelig meget plads i fryseren, men ellers er det nemt.
    Af godbidder bruger vi tørret kyllingefilet i små hapser. Han gider absolut ikke spise nogle andre slags. De er bare fobistrede dyre, men nu laver jeg dem selv. Skærer filetten i tynde skiver banker dem ud med kødhammeren, så ind i ovnen i to timer på 100 grader på noget bagepapir.


  • #15   5. okt 2010 Susanne S:
    Det lyder smart! tror bestemt det var nogle godbider Benson ville kunne lide. Men hvor længe kan de så holde sig når de er lavet?


  • #16   5. okt 2010 Jeg bruger forresten eukanuba. Har prøvet det til mops fra royal canin, men det er simpelhen alt for dyrt, også gider Benson ikke spise dem smiley

  • #17   5. okt 2010 Samsonitten M:
    Hvor køber du det mad henne? Uden er på nettet?
    Og ved du om de har smagsgarati, det er jo et dyrt mærke?
    Samt kan det virkelig holde sig frisk? jeg tænker 15kg, tager jo alligeverl et stykke tid at spise for en lille mops


  • #18   5. okt 2010 Vi bruger Royal Canin mini adult. Milo spiser det ved velbehag, men stykkerne er ret små. har også overvejet at skifte, men syntes det er en jungel at finde rundt i.

  • #19   5. okt 2010 Charlotte: hvor længe har du haft mopse? nu kommer tandproblemerne som tandsten osv ikke ret tit i hundens første par år men efter en årrække..

    Og igen selvom èn person ikke har oplevet problemer ved sin hund så viser statistikkerne jo desværre at risikoen er stor ved små hunde for tandproblemer smiley

    Derfor er det langt bedre at forebygge end at skulle behandle senere..



  • #20   5. okt 2010 (link fjernet)

  • #21   5. okt 2010 Mopseejer R.....Det er jeg klar over, altså at forebygge, og min hun elsker at bruge sine tænder, med kødben, oksehuder og forskelligt tørfoder hver dag!

    Det er rigtigt, at det er min første mops, så der har jeg ikke den store erfaring. Men det går jeg så sandelig ud fra min opdrætter har styr på, og det er hendes råd jeg følger smiley

    Men nu handler det jo ikke om mig....og vi kan kun være enige om, at man skal forebygge dårlige tænder....



  • #22   5. okt 2010 Skal lige nævnes, at jeg har haft hund i 38 år, så der er da lidt erfaring smiley

  • #23   5. okt 2010 Det heller ikke for at sige noget dårligt Charlotte det bare for at gøre opmærksom på vigtigheden i det både fordi jeg har fået det banket ind med skeer af andre mopse ejere der har haft mopse mange år og dyrlæger der har advaret mig og vil bare dele den information fordi det synd for dyrene hvis de skal lide af tandsten..
    og mange giver ikke deres små hunde gode rå kødben osv de skal kæmpe med og så står de med problemet hvis de også opløser deres tørfoder .. det ikke så heldigt jo..



  • #24   6. okt 2010 Helt enig.... smiley

  • #25   6. okt 2010 Carina - jeg køber 2 kg ad gangen via www.healthfood24.com og så er det pludselig ikke så dyrt smiley

    Ved ikke om de har smagsgaranti, men jeg kan da godt give dig lidt smagsprøver smiley


  • #26   6. okt 2010 Jeg var faktisk ikke klar mops let fik tandsten.
    Jeg har med mit fode gået ud fra at benson skulle kunne tygge dem og at kødprocenten skulle være høj.
    Men nu når i siger det lyder det jo logisk nok.
    Benson får dog både oksehudsben og kalkben osv. Det hjælper vel også i kampen mod tandsten?


  • #27   6. okt 2010 Når vi nu er ved tandsten, hvad syntes i så om Dentalstix? Milo får en ca hver 2. dag og har gjort det siden han var hvalp hos sine tidl ejer. Da vi overtog ham fortsatte vi med det og så børster vi tænder på ham hver 14. dag ca. Han har meget fine tænder, om det så er Dentalstix som gør det eller hvad det ved jeg ikke.

  • #28   6. okt 2010 Samson får et marvben eller et råt ben 1 gang om ugen og har endnu kun en lille smule tandsten på højre hjørnetand, som kan skrabes væk. Han har aldrig haft mere og har heller aldrig haft dårlig ånde eller brug for en tandrensning.

  • #29   6. okt 2010 de der dentalstick giver jeg ikke noget for, de er jo vildt bløde og jeg tror simpelthen bare det er et salgstricks for at tjene penge på godtroende hundeejere.. det bedste er efter min mening rå ben de kan gnave i og derfor har jeg det altid herhjemme fordi jeg tror på det er det bedste.
    Jeg køber da også noget der svare til dentalstick som bare er hårdere og tykkere i Rema1000 hvor er der er 5-6stk i en pakke til kun 8 kr det vildt billigt og Tulle elsker dem.. men jeg tror da også det feder lige som alle andre godbider.. derfor er det ikke ret tit- hvorimod rå kødben nok ikke rigtig feder for det jo nærmest bar knogle og meget lidt kød.. smiley

    Det bare min tanke også fordi dyrlægen sagde til mig da jeg fik min hund at jeg lige så godt kunne spare pengene på alle de ting og købe en masse rå kød ben/knogler fx i bilka , ved slagteren osv og have i fryseren og gik hende nogle engang imellem..



  • #30   6. okt 2010 Hvor længe kan godbidderne holde sig?? hmmm tjaa...herhjemme holder de ikke så længe..he he... vi klikkertræner jo, og så går der en hel del til. I gamle dage var tørring af kød jo en af de få opbevaringsmuligheder man havde, så der skulle ikke være nogen problemer med at have dem liggende nogle måneder, man skal bare sørge for at de er helt tørre og afkølede før man lukker dåsen til. Jeg har sådan nogle tablettørrerer, som man kan få sammen med vitaminpiller og sådan, dem putter jeg ned i dåsen sammen med godbidderne.

  • #31   6. okt 2010 Det kunne da være jeg skulle prøve at lave sådan nogle også.
    Jeg træner også med Benson, han har bare en tildens til at syntes mine godbider er kedelige smiley
    Pånær når det er laksebider eller kogt lever.


  • #32   7. okt 2010 Man kan købe tørrede kyllingeguffer i nogle dyrehandlere, men de er forbistret dyre. Så jeg laver dem selv, men måske kunne du prøve at købe en pakke og se om Benson er lige så vild med dem som Laban er.
    Jeg klipper dem i små stykker med en havesaks.
    De har dem i Valby på Toftegårds Alle lige ved Valby Langgade


  • #33   7. okt 2010 Her et prisforslag fra min forhandler på de godbidder, kan også fås med laks.
    Det kan nok kun betale sig, når man alligevel køber foder. Så er der gratis udbringning.

    www.regalpetfoods.dk/pl/Godbidder_Kylling__129.aspx


  • #34   14. dec 2010 Vores Mops får det samme som de store, Orijen og det fungerer han SUPER på... Det er altså et super lækkert foder og jeg er glad for vi prøvede det af =)

Kommentér på:
Hvilket foder giver i jeres mops?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce