{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

MA  o
MA o
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 22

Smadret flåt - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Efter et par dage i sommerhus opdagede vi, at vores lille pus havde fået en flåt ved øret, og en på låret. Da vi var nye i hundeverdenen, var det helt nyt for mig. Så jeg ejede ikke en flåt-fjerner. Jeg smuttede hurtigt i dyrehandlen og fik anbefaldet noget der hedder "safecard" eller lign. Da jeg skulle bruge det gjorde jeg præcist som beskrevet, og ud kom flåten da, men det gjorde hovedet/tænderne ikke! Og det er simpelthen umuligt for os at få ud smiley Så manglede den næste flåt på låret, da den var samme størrelse, som den anden turde vi ikke prøve den anden igen. Så vi kontaktede dyrelægen, som sagde man skam bare skulle putte en ordenlig klat fugtighedscreme på (da det var på inderlåret, hvor der næsten ingen pels er) og lade det sidde i 5 min, og vupti så var den lige til at nulre af. Vi gjorde det så, ventede 5 min, og tog en vatpind for at nulre med, og vupti der røg den sørme af, og glade blev vi. Lige indtil vi opdagede det igen kun var bagkroppen der var røget af! Øv, hvor følte jeg mig som en dum og uduelig hundeejer! Og jeg tør simpelthen ikke pille mere ved det nu. Er der nogen der har erfaringer med det? Kan dyrelægen pille det ud? Og er det en hastesag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smadret flåt - hjælp!
  • #2   16. jul 2009 Det kommer nok en lille bule, men ikke noget af betydning.

• #3   16. jul 2009 Bare hold øje med området og hvis det ikke hæver op, så slå bare koldt vand i blodet....
    Der vil sikkert komme en lille fast "knude" men den vil gå i sig selv igen, men det kan dog godt ta noget tid.....

Det er mere hvis det hæver meget og bliver rødt så skal i en tur forbi dyrlægen...

• #5   16. jul 2009 nej næste gang tager du fat med tommel og pegfinger helt inde ved huden og hiver samtidig med at du drejer an anelse - og vupti - så er flåten ude. Hvis den er for lille til at få fat i - så venter jeg bare en dag - ikke noget at gå i panik over smiley
    Der sker ikke noget ved at du ikke får det hele med - bare hold øje med stedet at det ikke udvikler sig. Der kommer nok en lille bule men det gør der også hvis du får alt med af !

• #6   16. jul 2009 der kan komme betændelse, hvis hovedet ikke kommer med ud. så hold øje med stedet. men for det meste sker der ikke noget ved det.

(link fjernet)

denne tægetang er den bedste synes jeg.
    så kommer hovedet næsten altid ud

• MA  o
    MA o Tilmeldt:
    mar 2009

#7   16. jul 2009 Uh, mange tak for jeres hjælp alle sammen!
    Der er en hævelse der hvor flåt hovedet er tilbage ved øret, men hævelsen er allerede faldet lidt smiley
    På inderlår sidder der også nogle ben tilbage, og jeg har altid hørt at det var MEGET vigtigt at der ikke sad et ben tilbage. Er det også en skråne?

Igen mange tak for jeres hjælp smiley

• MA  o
    MA o Tilmeldt:
    mar 2009

#8   16. jul 2009 Connie kennel nezumi: gud den er smart! Den jeg har er et kort på str. med et hævekort, og det altså ikke praktisk at den skal ligge vandret for at få fat, det er jo ikke altid man kan det, og så duer den tydeligvis heller ikke til små tæger smiley

• #9   16. jul 2009 der sker ikke mere end at der KAN gå betændelse i det. så der er ikke noget farligt i det, bare hold lidt øje.

• #10   16. jul 2009 det kan undre mig lidt at dyrlægen anbefalede ad smørre den ind og nuldre den, det gjorde man i gamle dage. Man har fundet ud af at den kan tømme sit maveindhold i 'værten' hvis den bliver nuldret/drejet rundt, og det giver større risiko for borrelia.

det bedste er en tægetang, koben eller kort, hvad man nu sværger til, vi har en tang, hvor du åbner den ved tryk, sætter den om flåten, helt nede ved huden, drejer ½ omgang, og så slipper den.:-)

du kan i øvrigt rense med klorhexidin på bidstedet, det er med til at sænke risikoen for hævelse/rødme.:-)

• #11   16. jul 2009 Jeg har både koben og kort. Kortet virker på mig men er ubrugelig på Watson fordi han er så langhåret. Kobenet er til gengæld genial til os begge

Kommentér på:
Smadret flåt - hjælp!

Annonce