{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

Aflivning ?? {{forumTopicSubject}}

Måtte desværre aflive min dejlige labrador Emma i går morges. Hun blev 12 år og 5 mdr.

Hun var virkelig skidt. De sidste tre uger gik det ned af bakke men aftenen før var hun frisk som en havørn.

Der blev taget alle test på blod for en uge siden. Og de viste intet. Og stærkt hjerte og ingen andre tegn udover en smule infektionstal der var forhøjet.

Jeg bad dem køre en borrelia test som vi så ventede svar på. Da der var gået en uge havde vi ikke fået svar endnu, men i går morges var hun så svag at hun ikke kunne gå næsten . Helt vildt
Bleg i tandkød og øjne og tunge.

Jeg kørte afsted med hende og hun var meget stille på bagsædet .

Ingen nervøsitet ved dyrlægen og meget dygtig lod hun sig undersøge. Dette var ikke normalt.. hun kunne ikke lide at være der normalt..
Hun var dehydreret og manglede blod.. hun havde blødt en smule ud af næsen og var begyndt at hoste lidt et par dage inden. Og hendes mave hævet samt ingen appetit.

Dyrlægen sagde de ikke havde fået svar på borrelia test endnu men at hendes tilstand var kritisk. De ville lave et scanne eller røntgen af hendes mave da der var væske i hendes lunger og hun var oppustet i bugen og havde hævede lymfekirtler lige pludselig.

Det var ufattelig så hurtigt det gik nedad bakke...en skide uge.. ingen andre skavanker udover slidte hofter og uklare øjne.. stakkels hund. Dyrlægen sagde det ville koste 10.000 inden operationen alene... det har vi ikke råd til... hun rådede mig til at indse at det var på tide at sige farvel...

Jeg valgte at tage hende med ud på græsplænen i solen ved lægen og lade hende aflive der mens jeg nussede hende..

Det var meget udramatisk men super hårdt...

NU kommer min store ærgelse... hvad nu hvis det bare var borrelia og hun kunne have været medicineret.. ville det have været fint og kunne hun have levet et par år endnu?? Det er jo nok naivt... Men tvivlen er der... lægen sagde det nok var kræft i maven... Men nu er jeg helt smadret over muligheden og tvivlen for det... ?????? Symptomerne stemmer næjavtig for borrelia...spørgsmålet er om det var det bedste for hende.. ingen ved om hun ville have været omkommet i smerter inden vi fik svar... ingen ved om det bare var et flåt bid eller om det var meget værre... det gør så ondt indeni at jeg ikke vidste besked....

Elsker og savner dig gamle Emma.

Hvad havde i gjort ?? Havde i fulgt lægens råd eller stillet tvivl ? .. gal det gør ondt... skal aldrig have hund igen med den smerte det giver...og afsavn ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning ??
  • #1   19. aug 2016 Jeg ville slet ikke være i tvivl om at aflivning var den rigtige løsning. Den største kærlighedserklæring man kan give sin hund, er at sige farvel i tide.

    Men jeg er ked af at i har mistet jeres dejlige hund.


  • #2   19. aug 2016 åh det er svært .... men det jeg vil sige er at mange hunde denne sommer har været syge enten fordi de har været i direkte kontakt med dræbersnegle, eller slikket på/spist græs hvorpå der har været snegleslim ....

    min ene hunds opdrætter har en hanhund der har været møgsyg 2 gange og det lyder lidt som det du beskriver


  • #3   19. aug 2016 Hun fik en flot alder, og ja nogle gange skal man tage det frygtelige valg. Tænker det var den rigtige beslutning, så hun ikke skulle lide mere.

  • #4   19. aug 2016 Åh nej.... og så er hun væk nu ?? man tænker jo sit... fulgte lægens rod da hun sagde det var meget skidt med hendes tilstand ??????

  • #5   19. aug 2016 Det gør mig ondt for dig smiley
    Jeg har stået i samme situation med en hund, som ingen vidste hvad fejlede. prøver var taget og sendt til Tyskland. Men han lå hos dyrlægen med over 40 i feber, så til sidste valgte jeg at give ham fred. Iøvrigt viste prøverne fra Tyskland ingenting, da de ankom ugen efter, så jeg er glad for at jeg kunne gøre ham en sidste tjeneste at få fred. Men ja, det er SINDSYGT hårdt smiley Til gengæld får man SÅ meget i de år man har hunden smiley


  • #6   19. aug 2016 hvis det er mig du spørger om hun er væk nu ?? så nej det er en hanhund og han er nu i sin anden penicillinbehandling som skal være ekstra lang ....om det så hjælper ved jeg ikke ...

  • #7   19. aug 2016 Lyder som det samme næsten.. ingen svar på alle blod tests. Men hun var godt nok skidt ????

  • #8   19. aug 2016 Hvil i fred gamle tøs.
    Jeg ville aldrig bebrejde mig selv eller have dårlig samvittighed over at putte en hund i graven med så flot en alder.

    Sæt du dig hellere ned og smil over det liv du har givet hende smiley


  • #9   19. aug 2016 Nej... det var min egen der er væk.. og jeg stillede tvivl om valget jeg tog ?? tænker lægen ikke ville foreslå det hvis ikke det var slemt.

  • #10   19. aug 2016 Tak Johnny. Det gav lidt ro...

  • #11   19. aug 2016 Uanset om det var borrealia, så ville det nok have været en hård kamp at komme tilbage, og måske ikke en vindende kamp, og så ville du nok siddet endnu mere bedrøvet over at have trukket det ud. Jeg kan heller ikke kæde blod ud af næsen sammen med borrealia, så jeg ville også tro på kræft.

    Du har taget det helt rigtige valg synes jeg. Jeg synes ikke at man for alt i verden skal holde en gammel hund i live.


  • #12   19. aug 2016 Du gjorde det helt rigtige, jeg havde gjort nøjagtig det samme. Uanset hvad hun fejlede, viste du hende respekt og kærlighed ved at forskåne hende for lidelse og smerte!


  • #14   19. aug 2016 12½ år er en super fin alder for en lab. Jeg havde helt sikkert også aflivet min hund, sådan som du beskriver hende og efter samråd med dyrlægen.


  • #18   19. aug 2016 Hvor er i søde.. det beroliger mig lidt... jeg savner hende så meget og synes jeg hører hende nogen gange... det er så mærkeligt at hun ikke ligger og snorker ved siden af min seng... og rutinerne er helt væltet.. gåture og mad tid og den glade hund når man kommer hjem.... hunde er virkelig menneskets bedste ven... R. I.P Emma.

    PS... vis nu de andre hunde i himlen hvordan man griber en tennisbold på tyve meters afstand. Selv med grå stær.??


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #21   20. aug 2016 12½ er en flot alder for en hund i en størrelse. Det lyder som om din hund også vidste at det var ved at være tid, og at det måske var derfor aftenen før var en frisk en. Så i kunne nyde den aften sammen. smiley

    Min mands gamle hund besluttede sig et par dage før at det var slut for at de skulle på en af turene fra da han var yngre. Hofterne havde ikke tilladt den længde tur et godt stykke tid, men han ville ligesom.
    Jeg tror at hunde ved sådan noget bedre end vi gør og at din hund har sat sine kræfter ind på dig.

    Hvil i fred smiley


  • #23   20. aug 2016 ænk det hjælper at dele det med folk man ikke kender.. tak skal i have.. i er gode mennesker at i gider tage jer tid...

    Dem jeg kender der ikke har hund forstår slet ikke sorgen.


  • #25   20. aug 2016 i har en ny kattekilling som hun lige nåede at blive venner med på 14 dage, vi har haft kat før så de var gode sammen, men det er ikke det samme.. de er jo så selvstændige og logrer og hilser ikke på samme måde når mankommer hjem.. det at have hund er egentlig en underlig egoistisk ting, men de er bare så indlevende og hjertevarme de kære kravl... altså hunde

  • #26   20. aug 2016 Du gjorde det rigtige ! Du lyttede til dyrlægen, og sagde farvel på det rette tidspunkt, i stedet for at trække pinen ud. Respekt for det !
    Det gør så forbandet ondt at miste, men der kommer et tidspunkt, hvor du vil tænke tilbage på din elskede hund, med stor glæde, over alle de gode timer i har haft sammen. Stort trøstekram herfra.


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #31   21. aug 2016 Hvis hun kunne snakke, ville hendes sidste ord have været tak. Det er så hårdt, men det bedste man kan gøre for dem, at give dem fred i tide. Jeg kunne desværre ikke finde ud af det med min elskede barndomshund, så da han endelig fik fred var det i allerhøjeste grad på tide.

  • #32   21. aug 2016 Præcis Claudia smiley Hellere lidt for tidligt end lidt for sent. Jeg ville aldrig bebrejde mig selv over at have lagt min hund i graven en smule for tidligt med så flot en alder. Man skal huske på at skavanker bliver kun værre og værre over den alder. Så i stedet har man muligvis sparet sin hund for en masse smerte.

    Min søster havde også svært ved at sige farvel til vores barndoms hund, så hun "tvang" min far til at trække det alt alt alt for langt ud. Hun blev næsten 14 år. Jeg var sgu ked af det og sur når jeg kom og besøgte min far og hunden og så hvilken tilstand hun var i på sine sidste dage.


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #33   21. aug 2016 Ja, for hver gang hunden viser et lille tegn på smerte kan du være sikker på at den har skjult 100 andre tilfælde for dig.

Kommentér på:
Aflivning ??

Annonce