{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

råd og forskellige svar {{forumTopicSubject}}

syntes der er mange her inde som skriver ang deres hunde der har det dårligt eler siger underligt.. men personlig mening om dette er fin nok at man spørge her inde..Men jeg kan simplehen ikk forstå folk herinde om vil råde og vejlede hundeejere om hva det evt kunne være.. syntes det forvirre mere end den hjælp man gerne ville have hvis ens hund er syg. derfor ville jeg mener at til disse tråde at man svare at de skulle søge dyrelæger medmindre man er det.. hvordan har i det med det?? ps. intet dårligt om dem som har disse tråde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd og forskellige svar
  • #1   21. jul 2009 syntes da godt man kan sige om man kender noget til problemet....

    ...men syntes under alle omstændigheder at hvis man er bekymret for sin hun skal man da søge dyrlæge også selv om man har en ide om hvad problemet er smiley


  • #2   21. jul 2009 Hvis man melder sig ind i et forum som dette er det netop for at modtage og give råd.

    Man skal selvfølgelig ikke give råd om alt for komplicerede ting, men hvis en hundejer kan give råd om små ting, fordi de selv har prøvet det, og har snakket med en dyrlæge om det, kan jeg ikke se problemet.

    Generelt synes jeg der er alt for mange der panikker, og skaber sig over at man giver råd... Det er ikke altid nødvendigt at betale kassen for at komme til dyrlæge hvis andre kan fortælle hvad der er galt fordi de har prøvet det samme, og hvis man ikke mener rådet kan bruges til noget så kan man jo ringe til dyrlægen!


  • #3   21. jul 2009 siger heller ikke at man ik kan snakke om at man kender til det.. smiley mener bare at det er at tage dyrelægernes arb de er trods alt udd til dette.. råd og evt ples pleje sys jeg da her helt fint her inde.. hvis du forstår

  • #4   21. jul 2009 Jeg forstår, men igen der er ingen grund til at panikke hvis andre har prøvet det samme...

  • #5   21. jul 2009 Personligt kan jeg finde på at rådføre mig her i forum med mindre alvorlige ting.. Jeg har været på galleriet nogle år, og jeg kender flere brugere hvis mening og råd jeg sætter pris på; andre bliver sorteret fra - uanset hvad rygtet er, så HAR jeg en hjerne selv ; )

    Spørgsmål som

    hvad er godt til urolig mave
    hvad bruger i som forbinding
    kan man rense med ...
    hvordan behandles øjenbetændelse/forhudsbetændelse
    mindre skrammer på poter

    Jeg kan sagtens selv behandle min hund for milde sygdomme, og i de tilfælde jeg ikke selv kender svar - spørger jeg, og sorterer i svarne..

    Men jo, der ER grænser for hvad et forum kan gøre - og er det akut så spilder jeg ikke min tid på forum, jeg ringer til dyrlægen..

    Husker en hvalp med opkast i 4 dage, en hund med brækket ben, en hund der var fuldkommen apatisk og havde været det flere dage.. DYRLÆGE..



  • #6   21. jul 2009 Ja hvis det er opkast gennem længere tid, og diverse akutte ting, vil jeg heller ik sige man skal spørge herinde men bare ringe..

  • #7   21. jul 2009 det er ligesådan nogen ting jeg mener.. men nu er der en herinde som har en hund som siger underligt.. og så der sendt link til hva det kunne være.. der mener jeg bare at nu har jeg selv set den at det også kunne være nogen lunge problemer da min hund selv siger sådan når han har haft kungebetændelse. så sys jeg bare det forkert at sende et link om den siger sådan for det er bestemt ikke farligt for hunden.. nu ved jeg ik hvordan kennel hoste lyder da min aldrig har haft det men ville næsten tror det også kunne være det.. derfor mener jeg at der er mange ting det kan være. og vi har dyrelæger til det samme.. smiley

  • #8   21. jul 2009 Bella slog sin tå i weekenden. Kunne se hun havde ondt og tog til dyrlæge(selvom det var på en søndag :=)) Hun havde brækket tåen, så er glad for jeg ikke ventede..

  • #9   21. jul 2009 det var mig der sendte linket.....

    syntes man må hjælpe så godt man kan når nogen beder om hjælp.....men dyrlægen skal da altid rådspørges ved problemer som bekymre en....det gør jeg da i hvert fald selv!


  • #10   21. jul 2009 det kan man da ik altid vide.. nogen tager måske meget let hen over det..

  • #11   21. jul 2009 Hvis de gør det er det nok ikke mit link til you tube der forhindre dem i at gå til dyrlægen med deres hund....

  • #12   21. jul 2009 ahh det jo heller ikke det jeg er ude i.. jeg er ude i at man ik bør gøre sådan for det kan være mange andre ting.. men som sagt min mening..

  • #13   21. jul 2009 jeg gør mig på ingen måde til dr. dyr men tænker at de ligesom jeg godt kan lide at have en ide om hvad det kan være før jeg kontakter dyrlægen (tage lidt forskud på løjerne).....sådan har jeg det i hvert fald ( men det er jo også bare mig ;-P )

  • #14   21. jul 2009 ja nemlig.. jeg kunne ik selv finde på det.. spørg kun dem jeg har 100 tillid til herinde og der er kun en. ud a så mange.. og kun fordi man kan snakke racen sammen

  • #15   21. jul 2009 Katrine O
    Jeg forstår ikke helt din pointe....folk som søger råd og vejledning (andres erfaringer) om et bestemt problem, leder da ikke efter en masse mennesker der skriver .....>>søg dyrlæge...søg dyrlæge<<.
    De leder formodenligt efter andre som har haft eller kender til problemet?
    Jeg forsikrer dig at hvis der er den mindste smule tvivl om hvor alvorligt skavanken er skal de nok blive tæppebobmet med >søg dyrlæg'er<<


  • #16   21. jul 2009 min point her er at VI IKKE er dyrelæger... kom ik og sig at hvis jeg skrev en tråd herinde nu om at min hund hoster meget og især når han er oppe og køre at jeg ik får afvide det er kennelhoste... eller det andet som der er skrevet om.. lige før man næsten skulle gøre det for at se.. jeg bliver bare harm over det.. for personligt så ringer jeg ALTID til min dyrelæge hvis der er noget jeg ik selv ved hvad er..

  • #18   21. jul 2009 så ville jeg nok finde en ny dyrelæge

  • #19   21. jul 2009 Jamen....folk ved da godt at vi ikke er dyrlæger herinde....det er andres erfaringer de søger.....

  • #20   21. jul 2009 Katrine: Jeg har faktisk tænkt på noget af det samme tit, men jeg har undret mig over hvorfor folk skriver herinde i stedet for at tage til dyrlægen med det samme. Jeg er en af dem der altid skriver (hvis det er alvorligt) "Kontakt dyrlægen". Det er trådopretteren (hundens ejer) der har ansvaret, ikke de søde og rare mennesker der prøver og hjælpe. Jeg syntes også altid at folk skriver kontakt dyrlægen.

  • #22   21. jul 2009 det kræver bare en dyrelæge som gider tage sig tid og sådan en har jeg heldigvis for det da... og i telefon kan jeg snakke med hende i 20 hvis jeg har brug for det..

  • #24   22. jul 2009 Jeg kan ikke se noget forkert i at spørge til råds herinde, hvis den ikke ligefrem ligger og raller, det er klart at hvis hunden virkellig er alvorligt syg, så kører folk da for pokker til dyrlægen, i stedet for at bruge kostbar tid på at spørge herinde(formoder jeg), synes da også tit, at der bliver rådet til at kontakte dyrlægen.

  • #25   22. jul 2009 Det kommer altså an på hvad folk søger råd om..
    Jeg forstår ikke dem der feks. skriver : Min hund har krampe og fråde om munden.. Hvad kan det være ?... Der var jeg j røget afsted til dyrlægen med det samme...
    Eller min hund kaster blod op...

    Jeg har spurgt efter folks mening vedr. min hunds skade.. Hun fik et ret grimt sår, der naturligvis blev syet ved dyrlægen.. var faktisk til dyrlæge med hende 8 gange på 2 mdr. pga. den skade..
    Men jeg syntes ikke rigtig det ville hele, og havde taget nogle billeder undervejs i forløbet.
    jeg spurgte herinde om folk syntes det helede okay...
    det var faktisk rart både at blive beroliget lidt og have nogen at dele bekymringerne med


Kommentér på:
råd og forskellige svar

Annonce