7.312 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tarme der "snakker" Tarme der "snakker"

Hey
Nu er jeg blevet vækket op til flere gange af Ida siden kl. 5,fordi hun er urolig og hendes tarme "larmer/snakker", sådan rigtig højt endda. Hun tripper rundt og vil ud og have græs.

Hendes afføring er helt normal, så det er ikke noget med diarré.

Nu der oplever det samme med deres hunde? Jeg vil prøve og snakke til dyrlæge idag, da det sker rimlig ofte.
Og er godt træt af at blive vækket på den måde smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tarme der "snakker"
  • #1   22. jul 2009 Er hunden ikke blevet undersøgt af dyrlægen, ??

Det vil jeg da forslå, at du får gjordt,

• #2   22. jul 2009 hvis du ellers kan læse har jeg skrevet at jeg vil kontakte dyrlægen!

• #3   22. jul 2009 Luna's mave kommer nogle gange med lyde også.. Og hun spiser meget græs men kaster aldrig op.. afføring er fin og hun har det fint.

Jeg plejer at give hende en god tørret guffer af en art og det plejer at lægge "låg" på

• #4   22. jul 2009 Jeg har også haft en der ofte ville ud om natten og græsse. Han kastede så op og faldt derefter til ro.

Hos min var det er spørgsmål om for meget mavesyre, så jeg måtte sørge for at han ikke fik for tom mave. Jeg fodrede 2 gange om dagen og gav så en skive tørret franskbrød inden vi gik i seng, det hjalp. Et par Mariekiks kunne også hjælpe.

Ingen af delene lyder specielt sunde, men det skulle være nogt tørt, der sugede syren til sig, ikke noget, der stimulerede produktion af mavesyre.

• #5   22. jul 2009 Du kan også nøjes med at give noget foder inden sengetid. Jeg kender to, der har hunde med for meget mavesyre, og de giver bare lidt af den daglige ration hundefoder.. man justerer så selv ind, hvor meget der er nødvendigt

• #7   22. jul 2009 Jeanette - det lyder rigtig meget som Luna.
    Ida får to gange om dagen, nu har jeg obseveret når det sådan set sker, og det er når hun ikke gider at spise til aften.
    Så det er nok syren der er får meget af. For hun får to gange dagligt (OLlivers selected fish).

Har aftalt med dyrlægen at vi prøver at skife foder, så hun altid spiser hendes portioner, i første omgang, Når alt er normalt hos hende ellers.

(1 time med det her om morgen: græs og så ind og sove, når vi står op er hun klar til at spise sammen med hannen, og så kører dagen ellers: leg og hun er helt sig selv)

• #8   22. jul 2009 Hov...Det lyder jo både som Luna og Lene's hund smiley

• #9   22. jul 2009 Dyrlægen sagde - hvis der var noget galt med maven ku der som regel også være noget galt med afføringen, og det er der ikke.
    Hun er ganske normal i opførelse, lige efter "græsningen".

Nu prøver vi foder skifte og ser om hun hellere vil spise det ordentlig

• #10   22. jul 2009 Ja prøv det.. og ellers så prøv at give hende en lille håndfuld foder lige inden sengetid, hvis det er det hersens tom-mav syndrom smiley

• #11   22. jul 2009 Begge mine hunde har lydt sådan, når de har været sultne...

Så jeg tror, jeg ville starte med den teori, og så fodre mere fordelt.

Vores første hund var MEGET småtspisende, så der var problemet faktisk stort. Han holdt os ofte vågne med sine mavelyde.
    Vi gjorde det, at vi gav ham noget lækkert, som vi vidste han ville spise - ofte fik det ham faktisk til at spise en smule, så lydene kunne holde op.

• #12   22. jul 2009 CH - ok men jeg har ikke mulighed for at fodre mere end morgen og aften, da vi jo er på arbejde.

Kommentér på:
Tarme der "snakker"

Annonce