586 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Brugshunde folk:-) Brugshunde folk:-)

Jeg vil gerne hører fra dem af jer herinde som har brugshunderacer og hvad I laver med dem:-)
Altså hvis I gider fortælle hvad I laver i løbet af dagen og måske ugen, hvis der er ting i ikke laver hver dag:-)

Grunden til jeg spørg er fordi jeg selv har en hund med KÆMPE aktivitets niveau:-)
Så kunne godt bruge lidt inspiration, for gåture alene er SLET ikke nok:-)

Håber I gider hjælpe:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugshunde folk:-)
  • #1   22. jul 2009 Race : Tervueren ( belgisk hyrdehund)

Gåture hver dag.. Afhængigt af vejret 1 time-3 timer
    Spor 1-2 gange om ugen
    "til træning" 1 gang om ugen DcH kl.- A lydighed
    "til træning" 1 gang om ugen konkurrence agility
    Feltsøg 2-3 gange om ugen
    Fodersøg på plænen.. Når det er tørvejr.. Hver dag
    Alm lydighedstræning.. Korte sekvenser a 5-10 minutter hver dag et par gange om dagen.
    Søgning efter the gemt i huset... Måske i en bog på en hylde ( se video)1-2 gange om ugen
    Lære nye tricks.. Når jeg finder et sjovt trick.. Feks at hente noget bestemt til mig .. Er det praktisk bruges det hver dag.. " må jeg få snoren" Se video...

• #2   22. jul 2009 Tina&Alex: tusind tak:-) det gir lige lidt at tænke over..Vil rigtig gerne lærer hende forskellige ting i dagligdagen,f.eks at hente snoren

• #3   22. jul 2009 :o)
    Hun henter forresten også mine klip-klapper til mig... jeg bruger dem som sut sko hjemme, og glemmer dem nogle gange på 1. sal... Så sender jeg Dess op efter dem :o)--- Det er smart synes jeg.. Især fordi jeg har lidt bækkenløsning i forb. med graviditeten, så trapper er ikke det bedste for mig.
    Hvis jeg taber noget... Mine nøgler feks, så behøver jeg slet ikke sige noget... Hun kommer springende og samler dem op til mig..
    Hvis jeg sidder godt i sofaen og ikke kan nå fjernbetjeningen, så henter Dess den til mig.

Hmmmm... begynder efterhånden at forstå hvorfor jeg er lidt for tyk *GGG*

• #4   22. jul 2009 Haha sejt:-) hvordan lærer du hende det?? Diva er amstaff/boxer blanding, så hun er jo en ANELSE hyper:-)

• #5   22. jul 2009 Hmm.. Ja hvordan lærer jeg hende det ???

Jeg starter med at lære hunden apport... Dvs. hente og aflevere en given genstand.
    Belønningen for afleveringsdelen skal være en million værd for hunden.. Ellers er der ingen pointe i det fra hundens synspunkt.
    Jeg starter med bløde ting, som ikke inviterer til en rusketur..
    Feks en gammel læderpung.
    det er også den jeg bruger i starten, når jeg "taber" noget.. Hunden ved jo at det giver belønning at aflevere pungen, og det kan den kun hvis den samler den op.. TA DAAA..
    Hunden samler pungen op når du taber den..

Så kopler man en kommando på.. Det kunne jo være " pung" " få pungen" eller lignende.
    Så går man videre til en ny ting man gerne vil have hunden henter og afleverer.. men husk at træne pungen stadigvæk.

Bløde ting er nemmest... Ting som nøgler er svære.. De er ikke rare at have i munden. Sæt evt en plast brik eller læder lap fast i nøgleringen, så de er nemmere at få fat på.

Hvis jeg taber noget hunden IKKE må tage, så skal jeg være hurtig til at stoppe hende... Feks batterier vil jeg ikke have hun samler op.. Tænk hvis hun sluger dem.

• #7   22. jul 2009 Dejligt du føler det kan bruges Carina.
    Det her var jo bare en super kort beskrivelse.. Det er vigtigt at lægge vægt på belønningen.. Det må gerne tage nogle minutter at belønne hunden. Det minimerer nemlig risikoen for at hunden finder belønning i at ruske og ødelægge eller løbe væk med den genstand hunden skal hente... Og så er hele formålet ødelagt.. Hvem gider at få sine ting ødelagt..

Jeg er feks ikke nervøs ved at lægge en 1.000 kr. seddel et sted i haven og derefter bede min hund finde den..
    Jeg VED hun finder den og jeg VED hun afleverer den i hel tilstand

• #8   22. jul 2009 Jeg træner i PH Politihundeforening.

Vi træner i praktiske opgaver, det er spor, gerningsstedsøg, rundering i skov, fabrikshaller/byggepladser mm.

Stop af figurant, og alm. lydighedsøvelser, fri ved fod, apportering, halsgivning på kommando, spring, dækøvelse og cykeløvelse.

Jeg få en til at lægge et 1000 m. lang spor, med knæk og genstande,og gerningsted her får jeg også en til at lave det, så det er fremmede der lægger spor og gerningsted.
    Lydighedsøvelser kan jeg selv klare uden hjælp,

• #10   22. jul 2009 Man kan putte godbider ind i hansken, pengepung, så bliver hunden rigtigt interseret i den genstand.

• #12   22. jul 2009 Carina : Ja du bytter med hendes bedste legetøj, som hjertens gerne må ruskes og trækkes i ... men kun hvis hun er forsigtig med pungen. ( eller sådan gør jeg med min hund)

Min hund får altid bolden.. den er hun helt syg med..
    men hun har kun bolden når hun er god til træning.. Det er ikke noget der bare ligger fremme, for så mister den værdien

• #14   22. jul 2009 Vi gør faktisk bemærkelsesværdigt lidt med vores hund. Han har en gudsbenådet tænd/sluk knap :o)

Han bliver trænet i IPO/BHP. Det træner han de fleste uger 3 gange om ugen.
    Det vil sige, at han træner lydighed og forsvarsarbejde de dage, og så spor udover det. Det er lidt forskelligt, hvor meget spor han går på en uge. Nogle uger slet ikke, nogle tre spor på en uge.

Han får en smule lydighedstræning hver dag - ti minutter eller sådan noget.

Det var træningsdelen. Resten af tiden går faktisk med småting. Lidt leg, hygge og nus, lidt fodersøg eller andre former for hygge-søg. Han har heldigvis ikke det store behov for at blive aktiveret for at være træt, når bare han træner.
    Gåture - det gør vi ikke det store i... Det er ihvertfald ikke noget, der tæller særligt i det store regnskab.

Jeg tror vi er heldige med vores hund, når det kommer dertil ;o)

Kommentér på:
Brugshunde folk:-)

Annonce