{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

barf til schæfer hvalp {{forumTopicSubject}}

hexi er blevet hooked på barf og spiser nu...det gik ikke så godt med Eukanubaen eller Rc, hun gad det ikke i længden og jeg kunne ikke bare lade hende ikke spise....

Barfen er god, har fået hjort, kød, kalkun og indmad og komaver....mums....synes bare ikke forhandleren gav besked hvordan lige præsis med schæfer racen....bytyder det noget?

Hvordan fodrer i med barfen ( sammensætningen).

Er der nogle af jer som er gået over til tør kost efter barf? og hvilket mærke?

Jeg skulle af med 500kr ( og det var med rabat) til 14-15 dages fodring, men hun spiser altså kun 500gram om dagen......( 12 uger gammel) Synes det er lidt for dyrt!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barf til schæfer hvalp
  • #1   22. jul 2009 Har du ikke fået lavet en foderplan til lige netop din hund?

    Ang prisen, så kan man jo, når man er ved at have fået styr på fodringen, købe hos slagtere o.l. så det bliver lidt billigere


  • #2   22. jul 2009 nej det har jeg ikke fået laver...købte det hos RHM i Roskilde

    han havde det på nettet1

    Skal man bare tage over til en slagter og spørger dem?


  • #3   22. jul 2009 Det er forholdsvis dyrre at barfe hvalpe end voksne hunde, men det passer sikkert meget godt.
    En hvalp skal til den er ½ år ha ca 10 % af sin vægt, og det næste ½ år skal den ha ca 5 % af sin vægt, og når den har den størrelse den skal ha som voksen, så skal den ned på ca 2-3 % af sin vægt i kød.

    Om det er den ene eller den anden race er der ikke den store forskel i..


  • #4   22. jul 2009 Monika -i første omgang ville jeg få lavet en foderplan til hunden af nogen der ved hvad de snakker om (en mulighed kunne jo være barfklinikken i glostrup)

    Det er jo vigtigt at hunden får sine behov dækket, SÆRLIGT når det er en hvalp der er tale om.
    Det er ikke nok at den får noget den kan holde sul på kroppen af. Den skal jo gerne have de rigtige vitaminer og mineraler, ikke vokse for hurtigt osv.
    Så rødfør dig med nogen med forstand på det, så i kan få lagt en plan til netop din hund.

    Når så det er gjort, kan du sagtens bare købe kød på tilbud i brugsen, købe større mængder hos slagter (som du så oftest selv skal pakke) osv.


  • #5   22. jul 2009 Jeg vil give michelle ret på det punkt... jeg får lavet foderplan til begge mine og har derefter en aftale med en slagter... smiley til når jeg er mere inde i det... smiley

  • #6   22. jul 2009 Jeg syntes også det er lidt dyrt hvis du har fået 7 -7½ kg for 500 kr.

    JEg køber alt mit foder hos Dansk Barf Center, jeg gir ca 30 kr pr kg.
    -og så er der nogle kødtyper der er lidt billigere..


  • #7   22. jul 2009 Min slagter tager mellem 10 og 18 kroner pr kilo for okse, hest og lam.

    Fisk fåes hos en lokal fisker eller efter aftale med en forhandler også til billige penge.

    Fjerkræ køber jeg i supermarkeder og vildt sørger min jæger nabo for smiley

    Jeg har aldrig fået lavet en foderplan hos en forhandler, men talt med erfarne råfodrere og prøvet mig frem, justeret op og ned indtil jeg fik det ønskede resultat smiley

    Om det er en schæfer eller anden mediumstor hund er egentlig underordnet, det vigtige er at hvalpen ikke vokser for hurtigt og samtidig får opfyldt sine behov.


  • #8   22. jul 2009 Jeg har lige inviteret dig ind i en af barf grupperne..

  • #10   22. jul 2009 jeg fodrer med noget jeg synes er rigtig godt og nemt. det er profpet barf. der er 5-6 varianter af kød som alle er fuldkost. dvs dine hunde f¨år hvad de skal selvom du kun brugte den ene slags. jeg varierer da mine spiser de alle prod mned største velbehag. derudover får jeg selv fat i lammekallun hos min slagter samt rigtig gode ben, men alt det kan man også købe der hvis ikke man ønsker at gøre den indsats selv. det kan varmt anbefales og gør barf til en let ting.

  • #11   22. jul 2009 Husk at når du barf fodre, kan dine børn nemt blive smittet med salmonella via hunden!!!!!

  • #14   22. jul 2009 Tror nok IKKE at risikoen er SÅ lille!!!!!

    (link fjernet)


  • #16   22. jul 2009 Hej pia hvad er propet barf? og hvor kan det købes?

Kommentér på:
barf til schæfer hvalp

Annonce