1.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hund der bider ud efter kat Hund der bider ud efter kat

Jeg har en Engelsk Bulldog. Vi har haft ham 1 lille års tid efter at have overtaget ham fra en vennepars "skilsmisse". Han er omkring 2 år.

Vi bor på en gård, hvor vi har masser af andre dyr. Heste, andre hunde og katte. Han har ikke noget problem med at omgås andre hunde, omend han godt kan prøve på at være noget dominerende over for vores anden hund, men hun sætter ham på plads, hvis han bliver for meget.

Problemet er, at han somme tider uden nogen som helst provokation eller tilløb pludselig bider ud/angriber vores katte. Det kommer altid meget pludseligt. Han løber aldrig efter dem, gør ikke ad dem. Men så lige pludselig kan han vende sig om og bide efter dem. Heldigvis er kattene jo hurtige på benene, men det bekymre mig, at han har dette træk.
Han er herudover en rimelig velopdragen hund. Han lystre os udemærket. Vi skælder ham naturligvis ud, når vi griber ham i disse episoder.

Men jeg går rundt og er bange for, at han en dag får fat i en af kattene, og hvad der så sker.

Ydermere er jeg gravid og venter en lille til januar. Hvad nu, hvis samme tendenser viser sig her? En baby flytter sig jo ikke bare ligesom en kat. Den tanke gør mig bange.

Er der nogen som har lignende oplevelser med deres hunde eller nogle gode råd til hvad man kunne gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der bider ud efter kat
  • #1   28. jul 2009 En tilføjelse:

Det skal lige nævnes at han hos forige ejer var meget forkælet og alenedyr i hjemmet, så jeg tænker, at det måske kan være en jalosi ting. Selvom han selvfølgelig får lige så meget opmærksomhed som vores andre dyr. Ja måske mere somme tider, da han er ret krævende. hehe

• #2   28. jul 2009 Jeg syntes du skal slå koldt vand i blodet.. En baby kan på ingen måde sammen lignes med en kat.. Hunden er et rovdyr, og har den ikke lært at man ikke rør katte, så ser den dem som et bytte..
    At det så ville være skidt hvis den fik fat i en kat er en helt anden sag... Men du skal ikke være nervøs for babyen.. smiley

• #3   28. jul 2009 Er det ikke bare en normal tendens?
    Jeg har både hund og kat, de kan heller ikke altid enes, det er dog mest katten der er efter hunden.
    Bare vendt, en dag for din kat nok og sætter ham på plads, sådan nogle ting skal gå naturens gang hvis du forstår hvad jeg mener (:

Mht at du venter dig, så er det jo før set at hunde der er ældre end barnet bliver agressive overfor barnet, nemlig fordi den er vant til at få al den opmærksomhed som barnet nu får. Men jeg er sikker på at hvis i stadig giver hunden masser af opmærksomhed og aktivere ham når den lille kommer, skal han nok vende sig til det!

-Og tillykke med graviditeten (:

• #4   28. jul 2009 Vores anden hun, en tæve, gør heller intet mod kattene. Det er også en hund vi har fået fra et andet hjem. Hun er tværtimod den kærligste hund. Hun deler hundekurv med dem, vasker dem. Når vi har killinger går hun helt i selvsving efter at få lov til at være reservemor.
    Så det er noget helt andet at opleve vores anden hund aggresiv.

Jeg ved godt, at jeg måske er overbekymret - men det ligger nok til gravide smiley MEN tanken om at han en dag får fat i en af kattene, eller måske vores kommende barns kanin el. marsvin. Det har jeg meget svært ved at acceptere, selvom hunden er et "rovdyr" fra naturens side som Maria skriver...

• #5   28. jul 2009 Er MEGET uenig i Threses måde at gør det på! Syns det er yderst forkert at true eller vappe din hund med noget som helst, specielt en fluesmækker med strøm i. AV! Havde jeg været hunden havde jeg nok bidt fra mig, og det ville være fair hvis den gjorde! Behandel din hund som du selv vil behandles! For pokker da!!

Jeg er chokeret ...

• #6   28. jul 2009 Threse: Det er da klart den ikke tør!
    Hold da op ....
    Lad dog naturen gå sin gang, katten kan altid stikke af (da den er meget hurtigere end en hund) og kravle op hvor hunden ikke kan nå den.
    -Hunde jagter katte som katte jagter mus. Katte kan dog også jagte hunde ... Hvorfor slå hunden fordi den følger sit instinkt?
    Som du selv siger slår din kat fra sig, hvorfor sku du så også gøre det???

Tror virkelig ikke på fysisk opdragelse!! Ja det er muligt jeg er pædagogisk, fik selv et par lap eller flere som barn, og det har ikke hjulpet på min opdragelse! Tværtimod er jeg bange for personen som gjorde det!
    -Skal hunden være bange for sin ejer? Eller skal hunden være ejerens bedste ven? Bedste venner er da ikke bange for hinanden?
    Og tro mig, din hund vil ALDRIG glemme det dask, på det punkt er hunde og menneskers psyke ens. Man fortrænger, eller husker emd had ...
    Held og lykke med din hunds opdragelse fremover. Håber ikke fordi at den forsvare sig en dag, selvom den burde.

• #7   28. jul 2009 Selvfølgelig skal man være voldsommere overfor nogen racer. Zenta kom da også ned og ligge da hun som hvalp nappede i armen. Men at slå, det ku jeg aldrig gøre.
    Det handler om at hunden skal overgive sig, og blive lavere i hierakiet. En hund overgiver sig når den sænker hovedet og kigger væk, eller ligger sig på ryggen. Tvinger du hunden i gulvet, ligger dig ind over den og stirre på den er det nok! så gør den det helt automatisk.

Gætter jeg rigtig stak din hund bare af da den fik et dask. hvem har så vundet? hvem er højeste rang? den med smækkeren, eller den der løber hurtigst???

Kommentér på:
Hund der bider ud efter kat

Annonce