Hunden bider pga lugt ? {{forumTopicSubject}}
Jeg kender nogen der har en labbe/cocker hund. Men den ligner mest en lille Howavart (30 kg) eller en et stort hyrdehundekryds..
Den er 1½ år og har mega knald på.. Den har aldrig været dominerende overfor hunde eller mennesker.
Her forleden gik en fyr den godt kender forbi og rækte lige hånden ud mod Pjevs i forbifarten og gik så videre. Idet hen tager hånden til sig og går videre, snapper pjevs knurrede ud efter hans hånd og markerer med tænderne (ikke bidt hul og ikke smertehelvede, bare stor forskrækkelse både for ejer og vennens side)
Vennen har så en hund som Pjevs absolut ikke kan li' . En meget dominerende hanhund..
Pjevs har aldrig udvist dominerende tendenser imod mennesker og er generelt en livsglad hund der har søde og gode ejere (den har dog ekstremt meget fart på og pigen kan ikke holde den i øjeblikket så det er manden der går med den, men den bliver også sluppet løs og leger godt med andre hunde og kan godt li' andre mennesker ).. Godtnok er han lige 1½ år og der sker jo en masse ting hormonelt..
Kan han ha' reageret fordi at han kunne lugte den hanhund som den ikke kan li' på vennen ? For det at han bare lige stak hånden frem og sagde hej, er jo ikke unormalt når man lige hilser på en hund som man kender godt og pjevs er ikke sådan en hund der viger når man hilser (hilser dog sjældent selv på andre hunde generelt )
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Vi stod bare og snakkede om hvad det kunne være og eftersom at han aldrig har udvist dominerende tendenser før så kunne det måske være lugten ?! .. Men vi var heller ikke sikre..
Men netop derfor hilser jeg meget sjældent på hunde, heller ikke selvom at jeg kender dem. Man ved aldrig med andre hunde og jeg kan sagtens nyde en hund og synes at den er skøn uden at skulle røre.
Kun hvis hunde selv kommer hen siger jeg hej..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Jeg trænede sammen emd et ægtepar, som havde nogle labhanner. Vi havde trænet sammen i adskellige år og der havde ALDRIG været problemer. Så sad vi en dag i græsset og ventede og manden rækker ud efter min hund for at kæle ham (hvilket han havde gjort MASSER af gange før). Hunden reagerer ved at knurre af ham........ WHAT???? Vi var begge lige forbavset, men det samme skete da manden prøvede igen..... Så vi besluttede at han nok bare skulle holde fingrene væk. Men vi var fulde af undren!!
Næste gang til træning skete det samme......... Og nu også overfor konen. Hunden knurrede, kiggede på mig og gik væk.........?????????? Hvad skete der???
Så blev det sommerferie og jeg så ikke dette par før engang hen ad efteråret. Manden var da helt kronraget og de fortalte at han havde kræft..........
Jeg TROR at min sensitive hund kunne mærke på ham at han var syg?? Han vidste det bare ikke selv på det tidspunkt........ Og konen lugtede jo af manden..... Det er MEGET spooky....
Jeg siger selvfølgelig ikke at denne mand har kræft eller noget, men ofte kan hunde føle meget meget mere end vi aner:-)
DET gav i alle tilfælde MIG stof til eftertanke.
jun 2007
Ja det er jo egentlig rigtigt. Måske kan pjevs lugte noget ved ham som ikke stemmer.
Mødte din Golden manden efter ?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Ja, de møste hinanden både til træning og udstillinger og vi holdt lidt afstand. Vi var begge LIDT usikre på hunden. Og det kunne han mærke, så HAN blev usikker.
Konen "lånte" ham en dag og gik VÆK fra mig og så var der ingen problemer. De hyggede sig gevaldigt.
Min eneste forklaring, eftersom hunden ALDRIG knurrede eller noget som helst af andre er, at han har kunnet fornemme at denne mand var syg.....
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Sådan lidt en forskrækket " hvad gjorde du det for" reaktion
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Vi havde engang en Gl. Dansk Hønsehund, Tikki. Han boede på gården, og var rigtig jagt / vagt / familiehund. Han stod som regel ude ved vejen, dog inde på grunden, når der kom forbipasserende.
Den tidligere nabo havde en boxer som Tikki gerne hilste på når de gik forbi. Men ejeren af boxeren ville ikke have at de hilste, så han sparkede som regel Tikki, men der gik længe før nogen opfattede at dette foregik. Først en dag da min far observede det inde fra stalden, blev vi klar over hvad der foregik. Så egentlig fik han nok jævnligt prygl af denne nabo.
En dag min bedste veninde kommer på besøg, har hun så været forbi naboen og klappe boxeren inden. Hun kom minimum 5 dage i ugen, så Tikki og hende kendte udmærket hinanden. Men nu lugtede hun af boxeren, og HAPS så sad Tikki i hendes ansigt så snart hun trådte ind ad døren...! -Tikki kunne lugte boxeren, det er vi helt sikre på, for min veninde og Tikki var rigtig glade for hinanden.
Så jo, de kan garanteret reagere på en lugt!!!
jun 2007
Pjevs har aldrig haft problemer med at folk hilser på ham. Han er på ingen måde tilbageholdende eller reserveret, heller ikke nu mens han er i puberteten..
Og ham der hilste kom ikke bare ud af det blå og parkerede hånden i face på pjevs.. Og ejer fortæller at det først var da vennen havde taget hånden til sig og var ved at gå videre at pjevs bed/markerede..
Så tror altså ikke at det var fordi at han blev overrasket med en hånd lige pludselig, eller bare ikke bryder sig om at blive hilst på på den måde..
Marianne - Ja det lyder jo meget lig som ejer fortæller.....
Så er der måske noget om det...
Ejer siger at han vil prøve at gå ind til vennen og bare overkramme/lege med hans hund så han rigtigt får lugten på sig og så gå hjem og se hvad Pjevs så siger.
Tænker at jeg også kan prøve at ha' lugten på mig, for Pjevs forbinder mig med Laura og det er en super positiv oplevelse når de mødes og leger. Så hvis han reagerer på mig, så må der HELT sikkert være noget om det !
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
Hmmm ... Kan han være blevet forskrækket? Muligt svækkende syn? -Hunde snapper jo når de får et chok.
Hunden bider pga lugt ?