15.615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

At puste hunden i hovedet? At puste hunden i hovedet?

Jeg læste en gang et sted, at grunden til en hund snapper ud efter én hvis man puster den i hovedet, er fordi den finder det ubehageligt. Derfor har jeg altid været med streng, når mine brødre syntes det var sjovt at puste Freyja i hovedet når de legede.

Men er det egentlig sådan det står til, altså at hunden syntes det er ubehageligt? Jeg vil sku heller ikke kunne lide at blive pustet i hovedet, men tænkte at jeg lige ville høre om andre havde hørt den teori.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At puste hunden i hovedet?
  • #1   28. jul 2009 Er det ikke hvis hunden har været slem at man puster den i snuden? Netop fordi det er mindre behageligt for hunden.

• #2   28. jul 2009 Kendte engang en der spurgte hvorfor hunde ikke kunne lide at blive pustet i hovedet, men de hænger gerne med hovedet ud af bilvinduet og får masser af vind i både næse og hoved...

Kunne desværre ikke give et kvalificeret svar, så jeg lytter lige med :o)

• #3   28. jul 2009 Chris
    Jeg puster aldrig Freyja i hovedet hvis hun har været slem. Den metode kender jeg ikke, og lyder heller ikke særlig rar.

• #4   28. jul 2009 Jeg bliver også irriteret hvis nogen puster mig i hovedet.. Eller ligefrem i næsen. Det er da død ubehageligt !!!
    Men jeg kan godt lide at sidde i blæsten fra en ventilator når det er varmt.

Bare lyden af at man puster kan gøre min ene hund sur, så den snapper ud i luften.. Man behøver slet ikke puste på hunden.
    Måske fordi nogen engang har brugt den "opdragelses metode" før jeg fik hunden

• #5   28. jul 2009 coda er helt ligeglad med det! Kender så også en lab som bliver helt vild og legesyg når man puster på ham

• #6   28. jul 2009 Hm.... jeg puster da af og til på Sakki, når der sidder løse hår.
    Det ser han da ikke ud til at ha noget imod.... ;o)

• #7   28. jul 2009 Min den store er faktisk helt pjattet med at blive puste i " næsen" han opsøger det selv..

Og det bedste tidspunke for ham er en go gang morgen ånde. Jo ringer man lugter ud af munden jo beder.. (puste = stille og roligt)
    Derefter er det når man har spist, han slikker ikke omkring munden dufter bare, faktisk lidt hyggeligt, når han "skæg" killer og han ikke lugter for dårligt griner..

• #8   28. jul 2009 til hundetræning i Albertslund, der fik vi at vide, at hvis man puster let på hunden, så ryster den sig... i det den gør det, skal man sige "ryste". Efter et stykke tid kan hunden kommandoen "ryste", hvilket er praktisk efter bad, nede på stranden osv.
    Og jeg var meget meget glad for træningen i Albertslund... men selv gode og kompetente hundetrænere kan jo lave fejl... eller rettere, vi bliver jo hele tiden klogere og udvikler træningen...
    Så et spændende spørgsmål det med at puste...

• #9   28. jul 2009 Hvis hunden ikke kan lide det.... jaaa... så lader man da være.

Men hvis hunden synes det er sjovt..... så kan jeg ikke se noget problem i det......

Man kan jo bare " læse " sin hund.... :O)

• #10   28. jul 2009 Hvis jeg puster på Lasse.... så går han...... så det gør jeg så ikke...
    Hvis jeg puster på Nanna....så tror hun vi skal lege.....og er super glad.

• #11   28. jul 2009 Miss FC ... dén har jeg også hørt i sin tid til træning....i forbindelse med en regnvejrsperiode.
    Pust på hunden - især ørerne - og hunden vil ryste sig....praktisk i vådt vejr før man går ind.
    Sakki ryster sig dog ikke...måske har vi ikke trænet det nok smiley
    Han dutter mig kærligt i stedet ;o)

• #12   28. jul 2009 Vores bryder sig overhoved ikke om det, hun bliver meget overgiret og trækker sig... og de personer der har gjort det ved hende holder hun afstand til men lovre vild og dæmper dem. Derved misforståes hun let, folk tror hun synes det er sjovt. Nøj hvor bliver jeg gal når folk gør det... de bliver nærmest helt flove og forsøger straks at forsvare det... "hun synes det er sjovt"...

Måske skulle jeg prøve at puste dem i hoved og se hvordan de reagere... mon de for den samme oplevelse som min hund gør.

Det kan sagtens være der er hunde der synes det er sjovt men jeg tror mere på at de har vænnet sig til det (det ubehaglig) eller ligesom Gaia bliver misforstået i det. For det virker dælme også til i andres øjene som om hun godt kan li det.

• #13   28. jul 2009 Fandt lige det her ordsprog
    Har du nogensinde lagt mærke til, at din hund bliver rasende, hvis du puster den i hovedet? Men når du tager den med i bilen, stikker den straks hovedet ud ad vinduet.

• #14   28. jul 2009 Vind har ikke dårlig ånde :o)))

• #15   28. jul 2009 haha der var jo noget der

• #16   28. jul 2009 Nogen mennesker kan li at bli aet på kinden - andre ikke
    Nogen ka li at bli kildet - andre ikke

Mon ikke der er lisså stor forskel, når det gælder hunde ?
    Hvis ikke Sakki syns det var fint med et let pust eller to, var han ski da skredet eller reagere som når jeg fx fjerner flåt ;o)

Kommentér på:
At puste hunden i hovedet?

Annonce