3 hunde i lille hus {{forumTopicSubject}}
Er det bare mig der synes det er uforsvaligt at have to store hunde+en ny hvalp der også bliver stor. (den ene hund er lab/schæfer blanding, den anden en berner senne og den lille hvalp også en berner senne som er datter af den store) i et lille 2 vær. hus med meget lille have til. Den ene har aldrig lært at gå i snor og det er opgivet at lære hunden det samt de ikke går til hundetræning og har aldrig gjort det. til tider sker det de tager til stranden med hundene ellers er det mest havetur.
er det mig der er forkert på den, eller hva? er det ikke synd for hundene???? for det er det i mine øjene og lever ikke op til hundenes behov velfærd!!!!
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg synes det er trist at de ikke går ture med deres hunde. Men kan ikke se at husets størrelse er et problem
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
sep 2008
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Det kan sagtens gå, vi går een lang tur om dagen på mellem 1-3 timer(nogle gange også små ture oveni) og resten af tiden står døren åben ud til haven. Mine hunde leger sammen og jeg er sammen med dem, de leger med kaninen, de får børsteture, er med hos naboerne og får besøg af andre hunde. De har det rigtig godt og er glade :o)
Der er mange der tror at fordi hjemmet er lille så kan man ikke ha' hund fordi den ikke har plads nok. Men jeg er nu snarere af den mening at jo mindre hjem jo mere kommer hunden ud og oplever.
En hund har lisså stort behov for at komme ud som vi mennesker har,,og det uanset hjemmet's størrelse ;o)
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
Jeg bor i en 1 værelses lejlighed med Buller, og lejligheden er 33kvm. Han er en ældre herre (10 år), men på trods af det - så er jeg ude med ham hver dag i en 3-4 timer af gangen. Ud over det får han også lov til at ligge ude på græsset i en lang snor. Vi har ikke en descideret have, så det er endnu mere vigtigt at han kommer ud på tur. Når han kommer hjem fra tur er han som regel træt oven på oplevelserne og lægger sig til at sove i nogle timer. Og ellers laver vi små næse øvelser indenfor og udenfor.
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
sep 2008
Jeg mener bare ikke man lever op til de behov en hund har når der ikke er plads til dem og de er urolige indenfor fordi der ikke bliver gået nok med dem dagligt, trænet (aktiveret) og især fordi det er så store hunde.
Håber bare at de husker at kastere faderen til den lille tævehvalp eller sterilisere tæven, så der ikke kommer hvalpe af far og datter når hun først kommer i løbetid.
3 hunde i lille hus