{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.493 visninger | Oprettet:

Hævet bagben, vil ikke støtte - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg skriver da jeg ikke er sikker på hvad der er galt med min Amerikanske Staffordshire terrier, Micko, og søger råd til hvad jeg skal gøre.

i weekenden hævede hans højre bagben helt vildt op, han ville ikke støtte på det og trak det bare helt op under sig selv hvis han bare stod stille, jeg lod ham så få noget ro i den tro at det nok var en overbelastning da han havde været ude og lege godt tidligere på dagen, hævelsen forsvandt også langsomt og jeg tænkte at så havde jeg nok haft ret og at der ikke var mere

Så idag da jeg havde været ude med ham og min mors mands hund (vi var lige på et lille visit) begyndte han at halte igen, og nu er den helt gal igen med min lille dreng, han vil ikke støtte eller noget og ligger og jamrer lidt over det.
Jeg snakkede så med en ven om det som siger at det kunne være noget tilbagevendende væskesamling, som en af hans venners hund også havde haft, men den var blevet aflivet pga det (lyder det ikke lidt voldsomt?)
Jeg undrer mig bare over det, det er det samme ben også og han har ikke været ude og tumle eller andet, bare gået.
er der nogle der har en ide?
Under alle omstændigheder kommer den lille mand til dyrlægen i morgen i håb om at han kan fortælle hvad det er.

på forhånd tak.
venligst ingen spydige bemærkninger, jeg vil bare gerne gøre det bedst muligt for Micko og spørger derfor til råds

Iben & Micko


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet bagben, vil ikke støtte - HJÆLP
  • #1   29. jul 2009 iben N

    Det lyder da ikke godt. Men jeg ville lige rige til vagtdyrelægen og høre om du skal vente eller ej, når en hund halter har den mange smerter og hvis benet hæver, så er der bestemt noget helt galt, jeg ville ikke vente, jeg ville køre til det nærmeste dyrehospital.


  • #2   29. jul 2009 Jeg havde ikke ventet, men var kørt til døgnvagten med ham... en amstaff der tydeligt viser at den har ondt, har altså seriøst ondt.. kunne være ledbåndet der er røget i knæet, forvridning af knæet, eller noget helt trejde..

  • #3   29. jul 2009 vil give shaila ret

    ring til dyrlægen og hører af hva de siger.
    uha bare det ikk er noget slemt da smiley


  • #4   29. jul 2009 Jeg synes altså godt, at du kan vente til i morgen med at ringe.

    Kan du se (ved ikke hvad farven hundens hud er), om det er rødt, hævet, ildelugtende, spændt, øm? Det er de klassiske tegn på betændelse.

    Væskeansamling kan afhjælpes med en stram forbinding, men vær forsigtig med det, da det heller ikke må være for stramt.


  • #5   29. jul 2009 Kan han evt ha´ trådt på en hveps så der stadigvæk sidder en brod i poten??? For så hæver det jo voldsomt op, men fortager sig, men gør stadigvæk ondt... Prøv at tjekke fusserne rigtig rigtig grundigt...
    Pøj pøj med ham...


  • #6   29. jul 2009 Du søger råd til hvad du skal gøre :

    - Søge dyrlæge OMGÅENDE !

    Dén hund har smerter og at du kan se til ved at trække tiden ud, forstår jeg ikke.....


  • #7   29. jul 2009 det er helt væk idag og han render rundt og leger med den anden hund der er her som var intet sket, hverken halter det mindste eller noget og var endda så fræk at man godt lige kunne snige sig op i mors seng her til morgen :S
    Det var selve låret, men han var ikke øm omkring det, jeg mærkede hele hans ben igennem, og tjekkede også poten fra top til tå for at se om han måske havde noget siddende der.

    Nybagt hunde-mor:
    Da han har været hævet før hvor det er gået i sig selv ville jeg se om det forsvandt igen, og jeg havde alligevel igen chance for at komme nogle steder midt om natten.

    Ringer dog alligevel lige til en dyrlæge og får ham checket idag, hvis det er noget han ikke kan tåle eller noget der har sat sig i benet vil jeg vide det så jeg ved hvad jeg skal gøre.


    Skal nok lige give en besked når vi har hørt fra dyrlægen
    Og tusind tak for jeres henvendelser alle sammen,

    Iben & micko


  • #8   29. jul 2009 Så kom vi igennem.
    Jeg har en tid til ham i morgen tidlig kl 9, dyrlægen mente godt det kunne vente, og så skal han muligvis i røngten så vi kan se om der skulle være nogle skader, stakkels lille hund smiley

    Kryds fingre for os!


  • #9   29. jul 2009 Jeg krydser fingre tæer og alt hvad der ellers kan krydses:)))
    Pøj pøj med drengen, det skal nok gå det hele:)


  • #10   29. jul 2009 God bedring til ham smiley

  • #11   29. jul 2009 molly m.... what. det er da ikke noget man bare gør uden at vide hvad der er galt, og er man ikke vant til at forbinde et ben kan det gå galt... come on altså

  • #12   30. jul 2009 øv øv øv smiley
    så kom vi hjem fra dyrlægen, han har desværre fået konstateret HD, men en forholdsvis mild grad..
    Og oveni det er han bedøvet og vælter rundt når han prøver at gå, stakkels dreng, han forstår det slet ikke, men han tog det virkelig pænt derinde og ligger og sover ved mor nu..



  • #13   30. jul 2009 Øv da hvor træls... Men det er da positivt det er en mild grad... Så må i bare sørge for at skåne hans ben...

Kommentér på:
Hævet bagben, vil ikke støtte - HJÆLP

Annonce