snor, mundkurv, forbud? {{forumTopicSubject}}
Vil ikke rigtig starte en debat i det her emne,
men ønsker mere bare at sige min mening, da der er SÅ utrolig mange forskellige meninger ang. muskelhunde.
Har heldigvis selv en staffordshire terrier, så jeg har hørt en del.. men også set en del...
Snor? JA TAK! - Alle hunde burde føres i snor der hvor der er den mindste risiko for at møde andre, både hunde og mennesker uden hunde, da børn heller ikke altid ved hvordan man forholder sig til fremmede hunde..
Mundkurv? - _Hvorfor? - hvis en hund angriber min hund er det da synd hvis den ikke kan holde den anden hund væk og forsvare sig, men skal finde sig i at blive bidt..
Desuden mister hunden da ALT, ved at få mundkurv på når man går, den kan ikke samle en pind op, snuse ordentligt uden duftene bliver vlandet med duften af læder.. hunden bruger jo sin snude og mund utrolig meget (min gør i hvert fald
) så jeg synes det ville være synd og skam hvis Enzo sku fratages den frihed.
Forbud? naaa... kan ikke rigtig sætte mig ind i hvordan det sku fungere, udover at man ikke må anskaffe visse racer, som vi i forvejen har det med rednose osv..
og hvem skal sørge for at det bliver overholdt?
Siger ikke at det ikke ville fungere, men har svært ved at se det ske. folk ved jo også de ikke må køre for stærkt, men alligevel er der nogle der gør det...
heldigvis er der opfundet ting til at nedbringe antallet at fartbillister...
der må være en bedre løsning, jeg kan ikke selv finde på noget. udover at fremtiden må hedde stamtavle og evt en mental-bedømmelse af sagkyndige. og hvis man ikke har papirerne i orden, når man skal til dyrlæge, må dyrlægen ikke konsultere hunden. og hvis man bliver stoppet af politiet uden papirer må de ku give en bøde og kræve hunden bedømt osv på egen regning...
hegn om haven, snor på hunden, træning.....
måske skulle ejerne/køberne også metal-undersøges
Det er en forfærdelig udvikling der er sket med vores hunde... så der skal da helt klart gøres noget.. men jeg tror ikke man kommer nogen vegne, uden at starte med ANSVAR! man skal dælme tage ansvar for sin hund, og kende konsekvenser osv...
Det var bare lige en BLA BLA fra mig
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 10
Men jeg har det bare en på måde, ja, det kan godt være at nogle hunde er aggreasive. Men jeg bliver vred, når jeg hører folk snakke dårligt om muskelhunde i seg selv. For jeg kender et par stykker som har en såkladt 'muskelhund' og den er så kærlig og venlig.
Min mening er ja, der er hunde som ikke er mentalt raske, og lidt for aggreasive, men i de fleste tilfælde tror jeg på, at der er sket et svigt fra ejerens side.
Dette er bare min holdning til tingene.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
snor, mundkurv, forbud?