Deprimeret lille mops.. {{forumTopicSubject}}
Min mor døde for ca. 3 uger siden, min hun har boet hos hende i næsten 2 år, da jeg fik hende da jeg boede på kollegie, hun bor så hos mig fast nu. Min mor er så lige død, og Ingeborg er så evig træt og ked af det. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? jeg går lange ture med hende, tager hende med til vandet osv.. Det hjælper lidt at være sammen med andre hunde, men det er hun jo desværre ikke hele tiden. Burde jeg anskaffe mig en hund mere? så hun måske kan live lidt op, mens der stadig er lidt "hvalp" i hende, kan det mon give hende lidt energi igen? har overvejet en han, måske en fransk bulldog, da de til tider er noget mere energiske end mops? Håber i vil komme med nogle meninger.
For jeg begynder også snart at blive ked af det, når jeg ser min hund sådan.
Knus fra en bekymret mor.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Tror du ikke at hun "bare" kan mærke din sindsstemning? Du må da være uhyggelig ked af at have mistet din mor og det kan hun mærke?
Det er MULIGT at en hund mere kunne hjælpe hende, men DU skal også have overskuddet til en hvalp i huset. Og HVIS du vælger en hanhund, skal du lige gøre op med dig selv, hvad du vil gøre, når Ingeborg kommer i løbetid.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 21
Efter hun kom ud til min mor, blev hun bare som min mor.
Det kan godt være det er min sindsstemning, men jeg var forberedt, hun levede med lungekræft i 5 år, så jeg synes det er velfortjent fred hun har fået. Det er hårdt sagt, men det er med hjertet på det rette sted.
Jeg er klar til en hvalp, for jeg vil gøre alt for at min lille hund får det godt
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
nov 2007
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
måske det er grunden til der 'ikke er nok hund i hende'
taget fra profil
26/11-2007 ..
I dag er ingeborg blevet opereret for navlebrok.
alt gik fint og hun har det godt, men vil nu helst ligge under dynen og putte med Lena. Det kan vi godt li' da
28/11-2007 ..
I dag er ingeborg lige blevet løbet, så venter spændt på om der eventuelt er nogle små mobser på vej
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
nov 2007
Nok kan det være arveligt, men det er overhovedet ikke sikkert.
det var så lidt hun havde, og hun var kun et år gammel.
Men det var slet ikke det mit spørgsmål gik ud på, jeg har heller ikke selv valgt hun skulle parres, jeg fik hende af min gamle "pleje" familie, men de ville have en hvalp for hende. Så det er da klart vi har prøvet, der har været dyrelæge og det hele, fordi de ville have hende ingimeneret, hvis hun ikke selv ville. Så tror ikke i behøver puste jer sådan op over en harmløs ting som navlebrok, for sådan fik dyrelægen det ihvertfald til at lyde...
nov 2007
nov 2007
nov 2007
En hund med så stor personlighed, som er så følsom.
Hun har lagt ved min mors fødder gennem hele hendes sygdom, så det er klart. Men det er så osse bare det eneste hun har lavet hos min mor, for min mor kunne ikke holde til de lange ture osv, og hun ville slet ikke gå de lange ture eller noget, når en hun elskede havde så ondt.
Så er det klart at jeg vil gøre noget ved det nu, mens jeg måske stadig har muligheden og kan redde det. Spørgsmålet er bare hvordan? er hundetræning for sent, da hun snart er 3 år? er det osse for sent at give hende makker, fordi hun er i så vante omgivelser, hvor det kun handler om hende, hende og hende? Jeg kan ikke tage på ferie, ikke fordi hun ikke kan blive passet nogle steder, men ligeså snart jeg er væk mere end et døgn bliver hun så ked af det, spiser ikke- drikker ikke - sover bare. Et eller andet må der jo være galt med hende?
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
En hund er ikke sund og rask - fordi dyrlægen bare siger det!!!!!
En mops kan bære på så mange arvelige defekter som:
Dårlig hofter ( dette kan ikke ses med det blotte øje) men kræver hoftefotografering for HD status.
Entropien - som er en øjensygdom som tit og ofte rammer mops og som er arvelig - kræver øjenundersøgelse!!!
Hemivertibra - En rygsøjlelidelse, som næsten altid har dødelig udgang for hvalpene - kræver igen røngten af ryggen!!!
Demodex - En arvelig hudsygdom som rammer ca mellem 70 - 80 % af mops og som er meget arvelig!!!
Hjertescanning med henblik på om hunden har et for stort hjerte!!!
Patella - løse knæ. rammer også tit mops!!!
Hvis du stadig tænker på at få hvalpe på din hund og vil gennemfører alle disse test - skal du regne med mellem 15.000 - 20.000 kr.
Men jeg kan høre på dig, at din uvidenhed omkring opdræt skinner igennem og at du blindt stoler på en dyrlæge som skulle give udsagn om hundens sundhedsstatus, blot ud fra det klininske - vor herre bevares!!!!!!!
nov 2007
Jeg har set mops fejle forskellige ting og min hund har ingen af de symptomer det er helt sikkert!!!!
Hun får sundhedstjek + alle vacciner osv.
Jo, har set det med skæverygradde, og jeg ved at det kan give slid osv.
Men så længe alle min tjek er holdt ved lige osv. hvorfor fanden så ofre 15.000 - 20.000 når det er en ting som lige er forekommet mere eller mindre? hun har været doven siden hun kom ud til min mor, men det har da ikke en skid at gøre med om hun har det skidt? det er fordi det er det hun har vænnet sig til, fordi hun netop var syg og det kunne hun mærke?
Så den plakat du lige fik stillet op der, var da helt hen i vejret
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Hvis du påtænker at avle, så burde du have sat dig ind i de ting. Længere er den vel ikke??
jan 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 47
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Jeg sender de varmeste følelser til dig omkring din mors død.
Jeg håber du tager dig tiden til at læse om hundesprog. Hunden har tydeligvis passet på din mor mens hun var syg da den bestemte i flokken...det gør den også ved dig. Jeg synes bestemt du skal lære og fratage den det ansvar det er at være flokleder.
nov 2007
Overvejer hundetræning og nogle øvelser herhjemme.
selvfølgelig skal hun tjekkes, hvis det bliver ved.
Tog ud til dyrelægen i dag, og han sagde IGEN at hun er meget følsom og hun er sådan af sind og hun er ikke den første han har oplevet sådan. Altså jeg elsker min hund, ingen tvivl om det - men hvorfor skulle jeg dog bruge 15.000 - 20.000 på sådan nogle vilde tjek og så få at vide at hun ikke fejler noget som helst af det?
Jeg og min familie er meget rolige anlagt og stresser ikke herhjemme eller for den sags skyld omkring hende, og det kan også påvirke hende til at være så stille og rolig, som hun nu er.
Jeg er sikker på hun kommer op igen, mit spørgsmål var bare om en "makker" var en idé til hende.. Hun fejler intet fysisk!
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
nov 2007
Men har fået en masse links mht. hundesprog, træning og øvelser som jeg ihvertfald vil drage nytte af nu
nov 2007
nov 2007
men de fleste af vores bekendte har store hunde eller hvalpe som ikke er så gamle endnu.
Men her i Esbjerg, er der et samlingssted hvor folk kommer med deres hunde om formiddagen og efter arbejde, tror vi prøver at tage derud her en af dagene
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Deprimeret lille mops..