{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

nu er grænsen da nået {{forumTopicSubject}}

dybt grotesk at man ikke må have sine hvalpe tilsalg herinde fordi de er uden stamtavle ........og tilfældigvis racen amstaff .
der er ikke engang trådt nogen lov i kraft og selvom der gør er hvalpe der er født før lovlige .
jeg troede dette var et hundegalleri og alle var velkommen ........
men åbenart kun de racer i selv syntes om eller papirløse hunde som ik har mærket muskelhund på sig .

totalt fucket op ....hvis man spørg mig .
i har da bevist at hundegarriet er en gang opblæst pis ..og en gang navlepilleri uden lige .

så fik jeg luft .
i tror i gør noget godt men når folk ikke kan få omplaceret de hvalpe de har eller hunde uden papir ....hvondan mon de så blir solgt ..og mon det gavner de hunde med papir ....det tror jeg ik .

og i kan sige hvad i vil i med tæppetisere
er godt nok skuffet over hundegalliet og deres måde at behandle dyr som allerede er her og aldrig har gjort nogen noget på ....
FØJ siger jeg .


men heldigvis kan jeg da stadig få mine omplaceret .
og har nu kun 4 til salg .
tsk tsk tsk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nu er grænsen da nået
  • #1   9. aug 2009 Kunne du ikke bare skrive i den tråd, der allerede er om emnet?

  • #2   9. aug 2009 Jeg syns tiltaget er ganske fint. Et sted skal man jo starte. At racer som bullterrier, som ikke engang er en kamphund af historie, er på listen er derimod noget **** efter min mening.

  • #3   9. aug 2009 dybt latterligt
    mener jeg


  • #4   9. aug 2009 Hvis det betyder at man kan stoppe mennesker som dig i dit hovedløse avl jah så klapper jeg da i mine små hænder ...

  • #5   9. aug 2009 Der er ingen, der tvinger dig, til at bruge siden her. ;o)

  • #6   9. aug 2009 1 -der er en tråd om emnet allerede

    2. super tiltag fra HG, omend jeg tror de bare annonceres som noget andet (blandinger f.eks.). Men det sender da et klart signal om at den overdrevne avl der er på de racer pt, ikke er noget HG ønsker at være en del af.


  • #7   9. aug 2009 maria -hvor de så osse har forbudt salg af muskelhunde nu;o)

  • #8   9. aug 2009 Og dette var så en salgsannonce eller?

  • #9   9. aug 2009 i øvrigt -at jeg ikke har amstaff/ambull e.l. er altså ikke ensbetydende med at jeg har en tæppetisser. Det var dælme da en underlig måde at konkludere på.
    -ikke at jeg ser noget galt med små hunde, men der findes altså mange andre hunde end muskelhunde og tæppetissere


  • #10   9. aug 2009 Ja, det problem jeg ser i det, er at hundene rent faktisk stadig er lovlige i DK..

    Men ja, Sanne, den udtalelse var også det første jeg tænkte da jeg så dette indlæg.

    Jeg er ikke for avl på tavleløse muskelhunde, jeg tror bare ikke at dette tiltag vil føre noget godt med sig, eller at det vil have en positiv betydning.
    Og derudover synes jeg at HG lægger nogle regler for dagen, som er lidt sære taget i betragtning at af hundene er fuldt lovlige i DK..


  • #12   9. aug 2009 Nu mere latterligt, at nogle mennesker ikke kan se længere end egen næsetip!

    Man påstår man elsker racen Ha.. Næhh hellere gå ind i en debat "Din hund er ikke bedre en min, fordi din har tavle" Alt imens racerne så bliver forbudte, hvis man elsker disse racer, er det så ikke langt bedre at de kan bevares , med stamtavle og bedre kontrol- kontrol som pt er fuldstændigt umuligt at have...

    Hvis man vitterligt elskede disse racer, så man dette tiltag som noget godt, og forhåbentligt noget der kan hjælpe mod et totalforbud.. Når politikere også ser, at andre vil gøre en indsats for at stoppe denne ukontrolleret avl! Og alt ikke ligger på deres skuldre.. Med fælles indsats, kan vi rent faktisk bevare disse racer, og vi kan få lidt ro i befolkningen igen, idet kontrollen bliver meget bedre!

    Jeg er glad for jeg ikke længere skal gå ind og se en annonce:
    "De SKAL væk nu, for jeg skal i fængsel på tirsdag!! "


  • #13   9. aug 2009 jamen så må det jo være alle tavle løse hunde!!

    i ved ingen gang hvad der er i jeres hunde

    så KLAP bare jeres små fine hænder, og lad vær med at se så meget tv ,

    hunde er sku hvad man gør dem til


  • #14   9. aug 2009 M & R -helt og aldeles enig. Og jeg håber da at flere af "jer" (muskelhundeejere) vil hoppe med på vognen og støtte op om ethvert tiltag der kan være med til at gøre det svært for folk at skamavle på de hunde, og sælge dem til højestbydende.



  • #15   9. aug 2009 men ja syns bestemt os der kommet al for meget salg af blandnings hunde,

    men syns bare ikk man kan pege finger af kun muskelhund, for en muskelhund med tavle kan lige så godt bide, som en uden,


  • #16   9. aug 2009 luk nu bare med jeres tavle snak det redder ik en disse vil hundene bide så gør de det i de forkerte hænder .
    men det giver sgu ik en side som hg lov til at diskreminere på denne måde .
    og som sagt kan i disse alt det i vil det beviser bare hvad jeg har sagt det meste af tiden


  • #17   9. aug 2009 Ja jeg blir sgu nok også upopulær på den.. Men jeg hepper altså for det her...
    Hvis der skal være nogen chance for at der ikke kommer et totalt forbud mod de skønne muskelhunde, så er det da sådan noget her der skal til.. !


  • #18   9. aug 2009 Nilleah, NEJ TIL MUNDKURV, JA TIL ANSVAR !.....................prøv nu lige at tage det ansvar for din race som du skriver du vil tage, i stedet for at gå efter andre menneskers blandingshunde.

  • #20   9. aug 2009 Sanne M

    HELT ENIG!!!!!!!


  • #21   9. aug 2009 Og jeg fatter ikke, at nogle mh-ejere gang på gang skyder sig selv i foden....

  • #22   9. aug 2009 lise ø

    jeg ta sku mit ansvar!

    men syns bare ikk i bruger hovedet! hunden stopper sku da ikk med at angribe!

    folk må sku da lære og sælge hundene til de rette ejer, og politikerene må indføre et kørekort!
    så slipper vi for den slags hunde1

    jeg elsker min hund og jeg står til ansvar for den , og ved til en hver tid hvad for en race han erm
    så jeg sidder ikk og piver over noget,

    jeg ser bare sandheden i øjene,

    man kan ikk fjerne nogle tavle løse hunde! så det ALLE!


  • #23   9. aug 2009 Nileah..

    Og du tror selv de uheldige typer der holder disse racer, vil gå til en kennel og betale i snit 8000kr for en hund???

    For jeg har godt nok mine tvivl!


  • #24   9. aug 2009 Linda -ingen betvivler at en stamtavle-muskelhund osse er farlig i forkerte hænder. Forskellen er bare at en tavle-opdrætter i langt de fleste tilfælde er langt mere kritisk med hvem han/hun sælger til, og dermed er risikoen for at hunden lander i forkerte hænder væsentligt mindre.

    Ingen siger jo at hunden i sig selv er dårligere fordi den er uden tavle (og dog, for tavlehundene er trods alt mentaltestede)

    Og det viser sig jo osse at med få undtagelser, så er det muskelhundeblandinger/tvivlsomme importer mm der står for de fleste af de problemer der er med muskelhunde.
    -det er ikke tavlehundene der udgør den største trussel.


  • #25   9. aug 2009 Linda
    Er du helt lukket i for input.. Og bevar nu tonen ik, det gør tingene lidt nemmere at diskutere...

    Forstå nu, at eneste måde at få kontrol med at disse racer ikke ender i forkerte hænder, er at der KUN må avles med tavle, så der kan være en KONTROL med:
    Opdrættere
    Købere
    Avlen generelt

    Feks, skal der ikke flere restriktioner på racen, men på opdrætterne, så de netop tænker sig om 2 gange inden de sælger..

    Og ja, det rammer da nogle af dem der godt har kunne styre dette, men er det ikke bedre, frem for et total forbud??

    Altså, intet med om dem med tavle er bedre end dem uden.... men KONTROL

    Så kan jeg vidst ikke sige det mere tyderligere, og dem der ikke forstår det, vil vidst bare misforstå,,,
    ....

    Michelle, det er der mange seriøse der har forsøgt de sidste 3 år... Men desværre så politikkerne ikke den samme alvor som vi gjorde.. Helt tilbage i 2005 advarede Amerikanerne om amstaffens pludselige popularitet i DK, den ville bide os i røven en dag, og se bare, de fik sørme ret;o/


  • #26   9. aug 2009 nææ, men hvis man indfære et kørekort,

    tror dersværre ikk at ved at stoppe med at salge vores hunde her hjælper,

    tror at man må indføre et kørekort, de vil stadig indføre dem fra poolen og tyskland, lige meget hvad.


  • #27   9. aug 2009 Hold da op, Linda, vil du virkelig disse racer noget godt? Det virker ærlig talt ikke sådan. Prøv dog at se det hele i et lidt større perspektiv!

  • #28   9. aug 2009 ja jeres tavle hunde med avelige lidelser og skevanker er da meget bedre .
    i har tillladt en hvis procent del lige frem af indavl .....ja de blir så fine .......med tavle ....jo



  • #29   9. aug 2009 Nilleah -hvorfor kan man ikek fjerne tavleløse muskelhunde uden at fjerne alle tavleløse hunde? DET kan jeg altså ikke se problemet i.

    Nu er det jo ikek ALLE tavleløse racer der drives rovdrift på i samme grad som f.eks. amstaff. Ej heller er det ALLE tavleløse racer der er voldsom debat om.
    Det har intet med at gøre at tavleløse hunde er dumme, grimme eller syge i hovedet. Det handler om at de hunde der skaber problemerne, for størstedelens vedkommende er blandinger af tvivlsom herkomst (endten fra skrupelløse avlere eller importører eller fra Brian/muhammed der sælger til højestbydende), og at forbyde disse mennesker at annoncere deres hunde her på siden, kan da KUN være et skridt i den rigtige retning.

    Jo jo, der ryger osse harmløse mennesker/hunde med, og det er da ærgerligt. Men vil man de hunderacer deres bedste, så ser man på det store billeder, istedet for kun på ens eget lille hundehold. Og så vil man opdage at det gavner racerne som helhed, selvom det måske skader en selv når man skal af med det kuld hvalpe man har


  • #30   9. aug 2009 Det står jo enhver frit for at oprette en side selv og tillade salg af muskelhunde, så længe det ikke er blevet ulovligt.

    Der må være en del penge at tjene pt. på disse annoncer


  • #31   9. aug 2009 Min hund er uden tavle og syg ... Er heldigvis blevet klogere !! Næste hund er MED tavle med alt hvad det indebærer ...

  • #33   9. aug 2009 ja nu er det jo heller ikke jeres hunde vel så nemt at sidde og snakke og sige det godt klap klap .....
    i tror dette er godt det er det ik .......
    når de ikke har sider at finde ordentlige købere .......hvad sker der så ?
    jeg tror ik i skal regne med det det blir godt for jeres tavlehunde .
    jeg har ik noget imod begrænsinger eller regler men dikreminering er for langt ude
    og ja jer med tavler og for tavler selvfølgeligt er i glade men salget af tavleløse vil altid være der nu kan i bare ikke følge i det mere ....
    bare vent og se


  • #34   9. aug 2009 jaja i snakker med jeres indavls tavler

  • #36   9. aug 2009 ta en tur til ishøj og til taastrup i taastrup gård,

    se hvor meget salg af den race er, de sælger til venner og andre i bolig området, og DISSE hund bliver brugt som KAMPHUNDE!!

    de får vi aldrig stoppet, politiet må træde ind, ellers sker der intet,

    vi kan ikk stoppe salget af tavle løse hunde, der må findes en anden løsning, det jeg ret sikker på.


  • #37   9. aug 2009 sig mig engang, hvad gjorde folk før internettet?

    utroligt at folk er så afhængig af internettet at de ikke kan finde ud af hvad de ellers skal gøre

    iøvrigt bravo HG!!

    jeg har ikke indavlstavler, min hund har en indavlsprocent på 0


  • #40   9. aug 2009 janne h

    nemlig, det jo det, man får jo ikk stoppet salget af tavle løse hunde.


  • #41   9. aug 2009 Linda..

    Jeg har INTET imod tavleløse hunde..
    Men hvad har du af sikkerhed for at den han du parrer din tæve med, ikke har samme bedsteforældre, og der dermed også er indavl?

    Og ja tavleløs avl og dermed salg vil nok altid foregå.. Desværre! For helt ærlig..
    Nævn een uheldig type der smider flere 1000kr efter en hund, som jo er prisen med tavle??

    Jeg forstår ikke at du blir så arrig på andre brugere, det er da ikke dem/os der har indført den nye regel..
    Men ja tror rent faktisk at det vil hjælpe.. Hvis det samtidig blir ulovligt at sælge tavleløse muskelhunde generelt med lov..
    Så håber og tror jeg på at mange af disse problemer vil forsvinde, og dermed kan man slippe udenom et totalt forbud..

    Er det ikke i din races interesse? Og ikke kun din egen mht salg? Eller er du ligeglad med at din race nok snart blir totalt forbudt?


  • #42   9. aug 2009 Linda -med tavlle på hunden kan du trods alt se graden af indavl. Reiki har en indavlskoefficient på (så vidt jeg husker) ca 2%.
    Da racen har været tæt på uddød og derfor er genetisk meget lille, er dette en MEGET lav % og jeg vil garantere at de fleste tavleløse hunde i min race, har en højere indavlsgrad hvis man satte sig til at avle på det.
    Forskellen er bare at du ikke kan se det, da der ikke findes papirer på det. Men det er jo stadig indavl, osse når det ikke kan dokumenteres...

    Og hvad der sker med de hunde der nu ikke må sælges herinde? De sælges da bare på andre sider... JEG er bare glad for at JEG ikke skal se på endnu 100 annoncer hvor Brian efter 2 uger blev træt af at have hund, eller når Muhammed har sit 3 kuld hvalpe på sin tæve der ikke engang er 2 år.
    Og på sigt VIL det gavne hvis ikke de kan sælges nogen steder -de HELT hjernedøde vil stadig drive rovdrigt på deres tæver og sælge til hvem som helst.
    Men den almindelige muskelhundeejer, som vil sin hund og sine hvalpe det godt, og "bare" får hvalpe uden at være inde i sagerne, vil undlade at avle... De kan nemlig ikke komme af med dem, og de har næppe lyst til at aflive 8-10 hvalpe eller beholde dem selv.


  • #43   9. aug 2009 Mod tåber, kæmper selv guderne forgæves...

    Du vil ganske enkelt ikke lytte på lidt fornuft, og bliver ved i dit tavle vs ikke tavle, og indavl og hvad har vi... tsk tsk..

    med en tavle har du i det mindste muligheden for at vælge det fra, det har du skam ikke uden... Men det var et sidespring, slet slet ikke den deabt jeg vil ind på..

    Kom aldrig og påstå at du vil racen det bedste, og du vil kæmpe for den, du er netop en af dem der kører den i sænk.. TAK

    Bare du kommer af med dine hvalpe så er du glad, skidt med at de bliver forbudte!

    Du ser dem simpelhen hellere forbudte, end du skulle ha´en tavlehund.. Tsk tsk igen igen....

    Og så må jeg hellere prøve at holde mig ude af denne tråd, før mit ellers nogenlunde rolige sind får en mindre hjerneblødning!


  • #44   9. aug 2009 Nilleah, NEJ TIL MUNDKURV, JA TIL ANSVAR !

    det ville jeg ellers gerne håbe på


  • #45   9. aug 2009 Linda


    Jeg forstår ikke rigtigt, at du er så meget modstander af "stamtavle-avl".


    Du har jo selv under din egen hund gjort MEGET ud af at forklare dens stamtavle..........selvom du ikke har den...........fordi du manglede 3000 kr.

    Du skriver:

    "hans mor og far har men han har ikke nogen
    hans far er amr.champion(kunne ikke få lov at se hans stamtavle uden at ligge 3000kr og måtte stadig ik få kopi kun se den)

    kopi af morens stamtavle haves.
    (opdrætter niki hansen birkevej 6 randers)

    mor: 12362/2004 amalie kuldnr 201829 brindle/hvid
    far: 13488/2002 soundgaarden canonball b/hv a o

    farfar: 20935/2000 pb`s amstaff charlie louciano brd/hv c o

    farmor:07195/phantasy illusion*s asunshine r/hv c2 o

    farfars far:kbhv98 dkch kbhvo1
    20981/97 perdues hunka blue bull b/b/hv b2 1

    farfars mor:kbhvoo dkch
    14833/99 perdues voodoo princess brd/w d o
    farfars far: intch usach nlch bch lch euv98
    akc rmo88447/01 woods ez diamondback dragon

    farmors mor: nlch euv98
    akc rm101230/05 woods forest ez sunshine

    mor: 04669/2002 dogue brd/hv c o

    morfra: 19416/2000 blanch-o*s hard as steel b/b/hv

    mormor:03666/2002 fatima atletico hv/z d

    morfars far:usach
    akc rmo83135/08 harmony*s benny hill b

    morfars mor:usach
    akc rmo00662/03 babelon

    mormors far:usach rusch
    akc rmo63603 /05 finwar*s little rock

    mormors mor: pkr 31879 bonita wol-staff
    "



    Meget dobbeltmoralsk i mine øjne.

    Og jeg kan KUN se, at det for dig så handler om penge.


  • #46   9. aug 2009 janne

    ja med vi alle ønsker da kun det bedste,

    men man må se sandheden i øjene.

    jeg har en hund uden tavle, men næste gang jeg kommer en hund, er det da helt sikkert med tavle, capone er uden tvil en god og dejlig hund, men man ved da helt bestem hvad ens hund indeholder.


  • #47   9. aug 2009 Også klap herfra til M&R :o)

  • #48   9. aug 2009 Ja, Charlotte, hvor har du dog ret. Det må virkelig være trist. Stående applaus til M & R herfra!!

  • #49   9. aug 2009 stave fejl er gratis om søndagen:)

  • #50   9. aug 2009 Lise

    Kunne ikke have sagt det bedre selv!!!


  • #51   9. aug 2009 FANTASTISK skrevet M&R!!!

    Og Sanne.. ;o)


  • #52   9. aug 2009 Charlotte -tidligere idag så vidt jeg kan se. Der er en anden tråd om det fra HA'erne

  • #53   9. aug 2009 Så så, rolig med de klapsalver, sæt det steg mig til hovedet... ;o)

    Tak for opbakningen;o)


  • #54   9. aug 2009 De arvelige skavanker forsvinder altså ikke bare fordi man holder op med at dokumentere dem.. En hund uden tavle er absolut ikke nødvendigvis mere sygdomsfri end en med.

    Min hund har også indavlsgrad 0% - det ved jeg fordi jeg har tavlen og kan checke det...


  • #55   9. aug 2009 M & R .

    Tror du helt ærligt dk kommer "operation kamphund" til livs uden et totalt forbud?


  • #56   9. aug 2009 Mie H

    Ja, det tror jeg! Før denne race blev popurlær tilbage i 2005, hørte du aldrig om episoder, og der var de der altså også ... Med tavle...

    Derfor der skal kontrol med avlen, hvem der køber disse hunde og hvem der er godkendt til at opdrætte dem..

    Men for at vi ikke skal få langt værre racer til at overtage, er politikkere nød til at fatte at der også skal være kontrol med hvem der køber hund generelt, vi skal væk fra den mentalitet at hund lige pludselig er blevet en alle mands ret..

    Før hen fik man ikke en hund før man var hr og fru dk med villa volvo og så kom vovhunden... Så skarp behøver det ikke være, men der skal være krav til at anskaffe visse hunde. feks over 40 cm.

    Jeg ved feks at Amstaffen ikke længere er så interessant i Gellerup, næhh nu er det Rottweileren, og det er disse tendenser vi skal ha stoppet... Ellers er det altså rigtig rigtig mange hunde der efterhånden skal et forbud imod..


  • #57   9. aug 2009 M & R

    Bliver du ikke snart øm i ryggen.. Altså, med alle de rygklappere folk bliver nødt til at smide efter dig for dine gode indlæg?


  • #58   9. aug 2009 Søster
    Lol.. Og så af at sidde ved denne forbandet puter.. Men tror oz det må være slut nu,har hunde der bestemt ikke sover længe om morgnen:o/) kan jo egentlig heller ikke gøre fra eller til her... Bare den sidste desperate frustation der kommer ud...


  • #59   10. aug 2009 Christina K

    Hatten af for dig smiley


  • #61   10. aug 2009 Charlotte -uha jamen det er sørme osse alletiders grund til at avle. For vi ved jo at har moren ikke det ønskede sind/temperament osv, så er det en super ide at avle på hende, så hvalpene OSSE kan få problemer *suk*

Kommentér på:
nu er grænsen da nået

Annonce