Liste over kamphunde...! Liste over kamphunde...!
Hej.
Da der er en del snak om en såkaldt forbudsliste over kamp- og muskelhunde som regeringen har lavet vil jeg høre om der er nogen som har et link til denne... Har ladet mig fortælle at Engelsk Bulldog er derpå, hvilket for mig er fuldstændig uforståeligt!!!!!!
Hvis nogen har et link til selve "lovforslaget" fra regeringen eller hvad det er vil jeg også gerne have det...
MVH
Volle (ejer 2 engelsk bulldogs)
maj 2009
Følger: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 31
Den stiller jeg mig temmelig uforstående overfor
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Har i hvert fald ikke set den, kun dem fra diverse internet sider der har stoppet salget
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 7
Ja det er lige så uforstående at fransk bulldog skulle komme på.
Men hvis den liste ikke er lavet endnu må man vente og se tiden an...
Hvis engelsk er på vill jeg helt klart kæmpe med liv og sjæl for at få den af - den eneste grund til at der kommer sådan en liste er helt klart mediernes pres...!!!! Medierne skriver artikler så snart en hund som de betegner for muskel/kamp hund bider et menneske - hvilket absolut også er forfærdeligt og ikke må ske, MEN de nævner intet når det er andre hunde såsom schæfer, golden retriever, labrador, gravhunde osv... Det er det jeg virkelig ikke kan tolerer ved debaten som kører i medierne for tiden...!!!
En ting er HELT sikkert: ingen racer kan siges fri for at bide!!!
.. og ja. Selvfølgelig er der forskel på om det er en Amstaff eller en gravhund. Men igen, alle store hunde racer kan gøre en del skade på mennesker hvis de ser rødt...!!!
Så et opråb til politikerne herfra mig er ganske klar:
INDFØR HUNDETILLADELSE...!!!!
Hvor svært kan det være????????
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Har også set lister hvor både boston og manchester terrieren optræder. Og den gængse hvor både fransk og engelsk bulldog er på.
Det er virkelig langt ude.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
den skal så vidt jeg har forstået ozo på listen, samt dogoen som jo er avlet til jagt.
shæfferen er ozo nævnt da der har været en bidepisode i nyborg og hos det bolig selskab er shæfferen nu forbudt.
men volle jeg er helt ening med dig i at der skal indføres hundetilladelse og det skal være for ALLE hunde
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 7
Som du selv skriver så Har den været.... Det er fandme mange mange år siden og den var noget anderledes dengang af udseende.
Derfor er det mig uforstående.
Men det virker som at denne såkaldte liste ikke er kommet endnu officielt så man må vente og se...
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
Liste over kamphunde...!