{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Et par hvalpe spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hejsa

som nogle så igår aftes har jeg fået min dejlige Mastiff hvalp Minnie nu sidste lørdag og det går bare super..

Desværre er hun begyndt at tisse inde om natten. Natten til igår havde hun lavet begge dele inde på min søns værelse, ikke lækkert !!

Så skal lige høre hvad jeg kan gøre ved det?? Hun bliver luftet rigtig meget og hun gør det kun om natten 7.9 13

Vil det være ok hvis jeg tager vand og alt andet spiseligt fra hende om aftenen så hun senest drikker noget klokken 19 eller 19.30 ??

og lige en anden ting Hvordan lærer jeg hende lige bedst at gå i snor??

Hun er en meget stædig.. hun gider ikke gå andet end når det passer hende og hun går SLET ikke hvis hun har snor på.. Skal jeg eventuelt bare lade hende havde snoren på i døgndrift (overdrivelse selvfølgelig) så hun vænner sig til den eller hvordan gør jeg det bedst??

Håber ikke det er for rodet det her og at i kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et par hvalpe spørgsmål
  • #1   11. aug 2009 Dengang min var hvalp tog vi vandet væk omkring kl.22 og sidste aften tur var så kl. ca.23, han har aldrig lavet noget om natte, det var kun den første nat han ækkede mig kl. 4 om morgen ellers sov han indtil kl ca 6.00 om morgen og der skulle vi alligevel op.

Den måde vi lærte vores at bruge snor var at tage den på i haven et par gange om dagen og når vi gik ude på fortorvet. Han fik lov til at gå i sit tempo og den retning han ville(dog ikke ud på vej :-)) når han synes han havde oplevet nok gik vi stille og roligt hjem/ ind, han gik jo ikke så langt. hvis han ikke lige ville gå fordi han var træt så bar jeg ham.

håber det kan bruges...held og lykke med den lille

• #2   11. aug 2009 Tjaaa.... så må du jo ud med hvalpen et par gange om natten..... havde du regnet med , at en lille hvalp kunne holde sig hele natten...

Og jeg ville ALDRIG fjerne vandet fra mine hunde .....og da slet ikke i den varme vi har nu......... en hvalp skal lære at blive renlig.... den er ikke født renlig........ så der er ikke andet for , end at stå op flere gange om natten , og gå ud med den..

• #6   11. aug 2009 De første 7 nætter har hun været renlig og har bare sovet og hun er ikke van til at blive luftet om natten fra kennels side af og de har aldrig lavet noget inden for med mindre de kom for sent op.. altså menneskerne

Jeg vil prøve det med snoren tak for råd smiley

• #7   11. aug 2009 Rotterne : Mange tak for det lange og gode svar.. Hun sov ved os om natten til at starte med altså i soveværelset men efter det er blevet så varmt vil hun hellere sove på badeværelset da klinke gulvet er koldt og selvom jeg normalt ikke vil have en hund på mit badeværelse er det bare noget hun har fået lov til da hun tydeligt har det bedre derude.

Nej kommandoen kan hun allerede den blev hurtigt indlært da vi har et barn hun synes er sjov at tygge i og hun render med sko og andre ting =) så det er der styr på og hun er god til at forstå det.

• #9   11. aug 2009 Du kan evt tage vandet fra den ved sengetid,men tror nu ikke det har meget effekt. Men eller skal den have adgang til vand.
    Eller køb/ lån et bur hvor hvalpen er i om natten og stil væggeuret så den Max skal holde sig 5 timer i starten. En normal hvalp vil ikke tisse hvor den sover.
    Husk på at det er en baby og babyer har ikke en stor blære .

Kommentér på:
Et par hvalpe spørgsmål

Annonce