Et par hvalpe spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hejsa
som nogle så igår aftes har jeg fået min dejlige Mastiff hvalp Minnie nu sidste lørdag og det går bare super..
Desværre er hun begyndt at tisse inde om natten. Natten til igår havde hun lavet begge dele inde på min søns værelse, ikke lækkert !!
Så skal lige høre hvad jeg kan gøre ved det?? Hun bliver luftet rigtig meget og hun gør det kun om natten 7.9 13
Vil det være ok hvis jeg tager vand og alt andet spiseligt fra hende om aftenen så hun senest drikker noget klokken 19 eller 19.30 ??
og lige en anden ting Hvordan lærer jeg hende lige bedst at gå i snor??
Hun er en meget stædig.. hun gider ikke gå andet end når det passer hende og hun går SLET ikke hvis hun har snor på.. Skal jeg eventuelt bare lade hende havde snoren på i døgndrift (overdrivelse selvfølgelig) så hun vænner sig til den eller hvordan gør jeg det bedst??
Håber ikke det er for rodet det her og at i kan hjælpe mig.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
Den måde vi lærte vores at bruge snor var at tage den på i haven et par gange om dagen og når vi gik ude på fortorvet. Han fik lov til at gå i sit tempo og den retning han ville(dog ikke ud på vej :-)) når han synes han havde oplevet nok gik vi stille og roligt hjem/ ind, han gik jo ikke så langt. hvis han ikke lige ville gå fordi han var træt så bar jeg ham.
håber det kan bruges...held og lykke med den lille
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.000
Og jeg ville ALDRIG fjerne vandet fra mine hunde .....og da slet ikke i den varme vi har nu......... en hvalp skal lære at blive renlig.... den er ikke født renlig........ så der er ikke andet for , end at stå op flere gange om natten , og gå ud med den..
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 674
Jeg vil prøve det med snoren tak for råd
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 674
Nej kommandoen kan hun allerede den blev hurtigt indlært da vi har et barn hun synes er sjov at tygge i og hun render med sko og andre ting =) så det er der styr på og hun er god til at forstå det.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Eller køb/ lån et bur hvor hvalpen er i om natten og stil væggeuret så den Max skal holde sig 5 timer i starten. En normal hvalp vil ikke tisse hvor den sover.
Husk på at det er en baby og babyer har ikke en stor blære .
Et par hvalpe spørgsmål