{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Løbetid... {{forumTopicSubject}}

Har undersøgt lidt omkring løbetid og kan forstå at små hunde kommer i løbetid før store hunde (min er kommet i en alder af 6½ måned) og at løbetiden varer ca. 3 uger og at de kan bløde i 3-14 dage - passer det ikke meget godt?

Hvor længe skal jeg holde hende fra andre hunde? Sørger for at informere folk om at hun er i løbetid, har hende i snor og undgår områder med løse hunde. Men synes også det er lidt synd for hende, hun er vant til at lege med andre hunde i løbet af ugen - kan man evt. arrangere at hun kan lege med andre tæver der kan med tæver i løbetid? Er selvfølgelig også lidt ked af at vi ikke kan komme til hundetræning...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid...
  • #1   18. aug 2009 Du kan selv se det... den første uges blødning plejer ikke at være et problem, men er det for nogle. Det er meget forskelligt, hvor meget tæver dufter og derfor forskelligt, hvir længe de skal holdes fra hanhunde. De er oftest højløbske omkring dag 10-15, så der skal de i hvert fald ikke i selskab med hanner (også dette svinger fra tæve til tæve)

Andre tæver kan de altid lege med. Hvis de parrer hinanden for meget, kan det være nødvendigt at skille dem ad.

• #2   18. aug 2009 jeg synes, du mindst skal holde tæven væk fra hanhunde i alle 3 uger - ikke fordi der kan ske noget i alle ugerne, men da du ikke ved hvornår din tæve har ægløsning, så er du næsten nød til at gøre det på den måde.

den første uge er den mindst kriminelle, men hun lugter sikkert så godt at hun ikke vil være til at stå for.

det er stor forskel på hvor længe de bløder - og blod har ikke noget at gøre med at det er der de kan parres, tværtimod bløder de som regle mest i den første uge

mange tæver bliver lidt underlige når de er i løbetid, så måske hun ikke er særlig interesseret i at lege i de uger

spørg der hvor du går til hundetræning om hvad deres regler er omkring at komme med løbsk tæve

der hvor vi træner, må vi komme til almindelig lydighed i hele perioden, men til rally-O og agility, må de ikke komme, når de er højløbske eller bløder meget.

• #3   18. aug 2009 Super tusind tak. Hun er heldigvis mere eller mindre sig selv og kan slet ikke mærke det på hende. Kun når vi er ude og gå og hun er begyndt at stå på forben når hun skal tisse (markere går jeg ud fra) og så liiiiige skal tisse lidt alle steder i forhold til normalt hvor hun tisser 1-2 gange smiley

• #4   19. aug 2009 Det lyder som om der er nogle der har forstand på det herinde smiley Så jeg vil lige komme med et tilægsspørgsmål. . .

Hvornår kommer tæver ca i løbetid? Tilde (Rottweiler) er lige knap 10 mdr, og er ikke kommet i løb endnu - er det normalt?

Jeg har aldrig haft en stor (tæve) hund før, og ved jo der er forskel på store og små hunde!

På forhånd tak. . .

• #5   20. aug 2009 Henriette: Ja, det er ikke ualmindeligt, men løbetiden er nok ved at være på trapperne :o)

• #6   20. aug 2009 Ja det var også min tanke at det nok var oppe over - så tak for det smiley

Kommentér på:
Løbetid...

Annonce