Løbetid... {{forumTopicSubject}}
Har undersøgt lidt omkring løbetid og kan forstå at små hunde kommer i løbetid før store hunde (min er kommet i en alder af 6½ måned) og at løbetiden varer ca. 3 uger og at de kan bløde i 3-14 dage - passer det ikke meget godt?
Hvor længe skal jeg holde hende fra andre hunde? Sørger for at informere folk om at hun er i løbetid, har hende i snor og undgår områder med løse hunde. Men synes også det er lidt synd for hende, hun er vant til at lege med andre hunde i løbet af ugen - kan man evt. arrangere at hun kan lege med andre tæver der kan med tæver i løbetid? Er selvfølgelig også lidt ked af at vi ikke kan komme til hundetræning...
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Andre tæver kan de altid lege med. Hvis de parrer hinanden for meget, kan det være nødvendigt at skille dem ad.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
den første uge er den mindst kriminelle, men hun lugter sikkert så godt at hun ikke vil være til at stå for.
det er stor forskel på hvor længe de bløder - og blod har ikke noget at gøre med at det er der de kan parres, tværtimod bløder de som regle mest i den første uge
mange tæver bliver lidt underlige når de er i løbetid, så måske hun ikke er særlig interesseret i at lege i de uger
spørg der hvor du går til hundetræning om hvad deres regler er omkring at komme med løbsk tæve
der hvor vi træner, må vi komme til almindelig lydighed i hele perioden, men til rally-O og agility, må de ikke komme, når de er højløbske eller bløder meget.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 112
Hvornår kommer tæver ca i løbetid? Tilde (Rottweiler) er lige knap 10 mdr, og er ikke kommet i løb endnu - er det normalt?
Jeg har aldrig haft en stor (tæve) hund før, og ved jo der er forskel på store og små hunde!
På forhånd tak. . .
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 112
Løbetid...