780 visninger
|
Oprettet:
15. dec 2008 Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
bliver sgu ked af det... {{forumTopicSubject}}
Ja kommer så gående med min egen hund, og ca. 2 meter væk, står der er en fyr med sin hund.
Hans hund kigger nu på min, og han giver den en lussing.. jeg får et chok... og hunden kigger igen... og endnu en lussing.. og det gør han 4 gange, mens jeg går forbi.
Jeg har det helt dårligt nu, da jeg ikke sagde noget til ham.... ved godt jeg burde have gjort det.. jeg er normalt ikke typen der holder sig tilbage... men fik simpelthen et chok... og ja han var ikke lige typen, som man sagde noget til... men burde have gjort det... sådan en idiot..
aug 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 95
undskyld mig - men man slår altså ikke sin hund??!
Jeg får lyst til at give HAM en lussing nu .. han kunne også få et spark i skridtet med på vejen (xD)
stakkels hund
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Men så kunne han bruge øjenkontakt og godbidder..
Sådan idiot!!
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Tvivler på at den nogensinde havde fået en hundekiks.. desværre... og øjenkontakt arbejdede han ikke med...
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
men i skal ikke sige, at nogen gange er en flad hånd den bedste måde at fortælle hunden at det helt galt det der.
kan godt være jeg bliver kimet ned af alle jer mennesker, som ejer sådan nogle små selskabs hunde. Men når man skal lære en jagt hund, ikke at evt æde sine katte. har en flad hånd aldrig nogensinde skadet på nogen måde
dec 2008
Man skal fandme ikke slå sin hund.. og slet ikke i hovedet... hvad fanden er det for en indstilling... og jeg er ikke ejer af en selskabshund.. eller jo det er han.. men nok ikke den slags som andre vil sige er en selskabshund..
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 293 Svar: 3.477
dec 2008
vi har selv en jack russel og ruhåret hønse hund. jeg hader når folk begynder og menneskelig gøre hunde, for det er de ikke. og det har de ALDRIG været brugt til, de har altid været brugt som et værktøj. men nu er det blevet sådan at de skal avles til at være grimme med alt for små hoveder og snude som sidder oppe i panden på dem. det vil jeg sige er synd for en hund. at den får et slag lære den bare, at det gør den ikke igen
dec 2008
aug 2009
Læs dog ordene "Jeg får LYST"
der står ikke "det virker!"
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Ikke at behøve slå en hund har intet med menneskeliggørelse at gøre - snarere tværtimod. Hunden fatter jo ikke hvad den har gjort galt.
Jeg har aldrig ejet en selskabshund, men har haft jagthund, molos/vogter og hyrdehund. Ingen af dem behøvede jeg lægge en hånd på for at makke ret (og molossen var en kravle-på-væggen hund)
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
aug 2009
det var skam bare for at han kunne få lidt af sin egen medicin (:
dec 2008
en konsekvens handling, som hunden forstår.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Jeg har nemlig selv læst på HG at det virker når man har sådan en race....jo-joooo....
aug 2009
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Hvorfor overhovedet have en hund, hvis du bare ser den som et redskab, man kan slå hvis det ikke makker ret. Det er sgu da et levende væsen, og det har ikke selv valgt dig som ejer! Og JA, det er sgu da klart hvis den ikke tør gøre det igen, for den er da bange for dig nu, og hvad fedt er der ved at have en hund der er bange for en?
Hvorfor ikke lære hunden det på en ordenlig måde så i kan have et samarbejde, og ikke et forhold hvor den er dit instrument, som skal frygte at blive tyraniseret, hvis det gør noget forkert?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.235
dec 2008
det i sidder og bævler løs om, er alt det i læser om hunde opdragelse. min hund er ikke bange for mig, den har den respekt for mig, og ser den som sin leder. mine hunde er også familie hunde, og de har aldrig lidt skade.
dec 2008
louise s din hund har et banan formet hoved,det var racen ikke avlet til at have. det er faktisk et fremavlet handicap i har givet hunden, for at det skal se godt ud. det sku da mere synd?
feb 2009
Okay, så vores bullterrier, som er den mest stædige og ''vil-døve'' hund er ikke en rigtig hund, af den simple grund, at vi ikke er fysiske overfor den?
Den er da 100x gange mere stædig end en hvilken som helst jagthund, men det giver mig da ingen grund til at slå den.
okt 2004
Du mener at en Hønsehund der bruges til jagt ikke tager skade af en "flad" hist og pist - korrekt?
Jeg siger, på en lidt bagvendt facon, at de jægere jeg kender med den type hunde, har fået ganske glimrende jagthunde uden at bruge KLASK eller andre håndfaste "korrektioner" der udarter sig som unødvendige (unødvendige fordi du kan opnå et langt bedre samarbejde og en langt bedre respekt fra din hund, uden brug af håndflade mv.) og i mine øjne, overgreb der ikke føre respekt og samarbejde med sig.
Og så lad venligst være med, Henrik, at tro at du ved hvordan jeg oplære og opdrager min/e hund/e - for du gætter med sikkerhed ikke de nuancer jeg gøre brug af!
feb 2009
*Helle og barylerne *
Ja åbenbart. Jeg kan da godt se,at jeg hellere må begynde at slå ham lidt ;O) jeg vil jo så gerne have en rigtig hund!
- ironi kan forekomme - i store mængder.
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
Elskede min lille franskmand og havde det helt vildt dårligt bagefter, for som sagt er det ikke noget jeg bruger.
Få dage efter havde vi besøg af en adfærdskonsulent, som jeg flovt fortalte om min reaktion...hendes var : "Skide godt...så lærte han da, at DER gik han over stregen".
Var selv ret overrasket over hendes svar, men ja, det hjalp jo heller ikke noget at blive ved med at bebrejde mig selv !!
Desværre havde han så lidt respekt for alle andre end mig, at vi ikke kunne beholde ham og han kom til at bo hos et racekyndigt par, der ikke havde kunne få deres franskmand med fra Frankrig(de var derfra), da de flyttede til DK et par år før.
mar 2009
Men altså klart...jeg synes da slet ikke det giver mening at slå hunden op til flere gange, bare fordi den kigger...og ja, eftersom han skulle gøre det flere gange, hjalp det jo heller ikke.
dec 2008
hunden skal vide hvem der bestemmer, og sådan har det altid været. i må hygge jer og være meget forarget over min opdragelse af hunde.
dec 2008
helt i orden at du bliver lidt personlig og siger min hun er sådan lidt et misfoster... og lidt ødelægger tråden.. men fint fint...
Jeg er stadig imod at slå en hund..og det var det tråden handlede om.. men jeg har min hund fordi jeg kan lide den..og forventer skam ikke noget fra din side... tillykke med du tror at din hund tror du er leder...
Og jeg har ikke købt min til udstilling eller lign... den er skam bare en helt alm. hund.. og bliver behandlet sådan... men ikke med slag...
dec 2008
feb 2009
Der er skam andre måder at få hunden til at vide hvem der bestemmer, end at være fysisk overfor den.
Og syns du skal passe på med at smide om dig med personlige bemærkninger, om ''misfostre'' og ''kamphunde'' når du ikke engang selv kan tåle tiltale på din forældede måde at opdrage levende væsener på.
okt 2004
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 11
Det er utroligt at folk ikke kan se hvor forkert en opdragelse de giver deres hund.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg synes at det er sødt at du tilsviner andres hundes udseende som om det er et argument for din måde at holde hund. Der er ikke behov for en psykolog, men måske kunne du prøve at åbne en bog og prøve at sætte dig ind i hundens motivation så du kan træne den til positiv adfærd i stedet for at være fysisk over for den når det modsatte sker.
Evt noget med klikkere. Det er meget meget let hvis man gider bruge lidt tid på at sætte sig ind i det.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Virkelig voksent - NOT !!!!!
mar 2009
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Det er jo altid let at være klogere end alle andre, så slipper man for at finde ud af at man tager fejl og med den opdragelsesform du anvender kan jeg godt de det ville være øv at indse hvor dumt det er.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Som ny hundeejere for mange år siden, trænede jeg også med hårde metoder, men jeg er da heldigvis blevet klogere. Grunden til at jeg skiftede træningsmetode? Ganske simpelt fordi jeg får meget bedre resultater ved at arbejde med drift og motivation - at hunden arbejder for mig fordi det er noget den vil og ikke fordi den frygter konsekvensen hvis den ikke gør det.
PS. Ikke at en hunds udseende har noget som helst at gøre med træningsmetoder, men antager man, at hundene nedstammer fra ulven, så er min Belgiske Hyrdehund endda tættere på den oprindelige kropsform end en Hønsehund, så vi er altså også nogle uden "misskabninger", der træner uden tvang og fysisk straf.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Vi stiller nemlig med glade tillidsfulde arbejdsivrige hunde, der ikke forventer andet end ros og kærtegn.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Jeg kan garantere dig, at i den jagtforening, hvor jeg har trænet, nemlig Ringsted Jagtforening, bliver hundene ikke trænet med vold og magt!
Ingen af mine trænere ville acceptere en sådan fremfærd fra en hundefører.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Tjahh, jeg har kun en lille hund og 4 store, og jeg er stadig dybt uenig i din udtalelse!!!!
bliver sgu ked af det...