{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Skuffet og ked. {{forumTopicSubject}}

For ca 2½ år siden stod jeg i et dilemma med to goldens som jeg synes vi "svigtede" lidt ved at tage så meget afsted med Gdérne at vi valgte at finde nye hjem til dem, vi var så "heldige" at finde en som ville tage dem begge to, de havde en golden han som de sagde var kastereret så ingen fare der. Vi havde fået to kuld på den ældste og mente ikke hun skulle have flere hvalpe, og dette var slet ikke noget problem.

Hmm der går ikke mere end 4 mdr så ser jeg ved et tilfælde herinde at hun venter hvalpe, kigger lidt nærmere på det og det er så begge tæver som der var sket uheld med, og det var så med egen han. Jeg ringer til konen og spør, og hun nægter først at hun venter hvalpe, og da jeg så siger jeg har set det herinde går hun til bekændelse. Der kommer henholdvis 10 og 7 hvalpe så 17 hvalpe på en gang. Hun lover mig at nu bliver begge piger steriliseret for det her vil hun ikke en gang til.

Synes selv jeg fik en god snak med hende, og gjorde udtryk for at jeg var meget skuffet over løgnen med hannen, og det kunne hun sagtes se. Der går desværre kun 6 mdr så venter hun hvalpe igen, dog kun på den yngste, og jeg henvender mig pænt og siger at nu må hun lige tænke lidt på hunden. Og igen gjorde opmærksom på at jeg troede vi havde lavet en aftale.

Der går ca 1 år og sørme om makrellen igen ikke trækker et kuld på hver tæve. Nu kommer jeg op i det røde feldt og er nok temlig ubehagelig i tlf og det ender faktisk med at hun melder mig til politiet, men rasende var jeg sgu.

Så for at det ikke skal være løgn ser jeg tilfældigt på gul og gratis her for en uge siden at der er hvalpe fra egnen igen, og går ind og kigger nærmere på det, og jo jo den ældste som nu er 7 har da lige fået et kuld med 10 hvalpe her d 1 april. Endnu engang ringer jeg der op, i første omgang præsentere jeg mig for en anden for at høre hvad hun siger om de her hvalpe og forældre, hun fortæller glædeligt at de er HD/AD tjekket hos tidligere ejer, og der kan jeg så ikke holde min kæft igen, og fortæller hvem jeg er. Hun påstår så det er den yngste hun har valgt at få et kuld på, og den ældste er stariliseret, men idag går jeg så ind og kigger annoncer og jo jo det er den ældste som ligger med hvalpene.

Jeg kan slet ikke forstå at det skal være nødvendigt at køre rovdrift på hunde på den måde. Man kan kun sige at hun har da vist fået dækket hendes udgifter på de to piger. Sidder med en harme og en bitterhed, og træder på mig selv over hun fik de to skønne piger.

Jeg ved godt jeg burde ha steriliseret dem inden jeg gav dem væk, men troede virkelig på dette par som kom og kiggede på dem den gang. Jeg er bare så spændt på hvornår det stopper og om det stopper.

Lige lidt galle fra mig, og ved ikke helt hvad jeg vil med indlæget andet end at sige, at hvis du ikke ønsker at din omplacerings hund skal bruges på det groveste så sørg for at få den neutraliseret inden den rejser, jeg har lært på den hårde måde.

Stakkels piger sender jer de varmeste tanker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet og ked.
  • #1   10. maj 2012 av. stakkels dig og stakkels hunde.
    Håber da i det mindste de har det godt ellers og ikke bare lever i en stald eller sådan noget. Lyder jo ikke til man helt kan stole på den person du solgte til.


  • #2   10. maj 2012 Føj for pokker, hun skulle skamme sig. Hun bliver jo ved, hvis ingen stopper hende.
    Har I ingen kontrakt med krav og bod?


  • #3   10. maj 2012 for dælen da !!!
    Håber godt nok der sidder nogle "ejere" nu og har MEGET røde øre - fy for fanden !


  • #5   10. maj 2012 Nej jeg var så dum ikke at lave kontrakt og bod på dem, igen noget jeg har lært på den hårde måde.

    Og nej tror ikke selv de mener der er noget forkert i det, da de jo har dyrlægen med inden over. Er ret glad for at det ikke er min dyrlæge.

    Jeg skammer mig sådan over at jeg gik af med dem, men menter jo selv at det var det bedste og var glad for at de kom samme sted hen.


  • #6   10. maj 2012 En kontrakt uden bod er desværre ikke det papir værd den er skrevet på, hvis alt kommer dertil. Men nej lavede ikke noget på dem, da jeg var meget uerfaren på det punkt, og lige selv havde købt på tavle hunde ( inden for 1½ år uden) så det var ikke noget jeg tænkt i. MEN tro mig lige meget hvad der på noget tidspunkt skal forlade vores hjem bliver med seler og livrem, hvalpe eller andet. Ikke at jeg har planer om at nogen af mine forlader mig før det er sidste besøg hos dyrlægen, men skulle det nogenside ske, er det med alt der kan tænkes på.

  • #7   10. maj 2012 Øv hvor er det synd. Men ja, vi begynder alle et sted, og lærer da heldigvis af vore fejl smiley

    Jeg håber dit budskab trænger ind hos kvindemennesket. Hun kan umuligt have for mange brikker at rykke med.


  • #8   10. maj 2012 Jeg håber også et eller andet sted hun læser dette og sætter sig og tænker bare en lille smule, men jeg tvivler på at der er noget der siver ind desværre.

    Og ja bagklog kan man sagtens være, og som I skriver bliver man klog af skade, og skal love for at jeg har lært lektien. BIG TIME.



  • #9   10. maj 2012 jeg ved ikke hvilken dyrlæge de bruger desværre.


  • #11   11. maj 2012 Ja må sige at et eller andet sted havde de begge været tjent med at få fred istedet for at ligge hos hende og være fødemaskiner.

    Jeg håber at de får lov til at bare være hunde fremover, men har desværre fornemmelsen af at hun bliver ved så længe de kan blive drægtige. Kan jo kun håbe på at hvalpekøbere kan se hvor slidte pigerne ser ud så de trækker sig fra dem, men det er nok ønsketænkning desværre. Ser jeg der kommer flere kuld derfra vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for at sprede budskabet om at folk ikke skal købe hvalpe hos hende.

    Det er lidt sent at gøre noget ved dette kuld da hun kun har 3 hanner tilbage ud af 10 hvalpe. Men om det så virker lidt tamt jeg ikke har andet at gå op i end det, så skal jeg gøre mit for at stoppe hende.

    Tak for alle jeres søde ord


  • #12   11. maj 2012 Man kunne appelerer til interesserede til at spørge til etikken i opdrættet. Og gå igen. Måske hvis nok fravalgte dem det gik op for dem at det er rovdrift de kører.

  • #13   11. maj 2012 Jeg tror desværre at hun vil en hver tid vil påstå at det er første eller andet kuld de har, tror ikke hun har de store skrupler hende der. Men ja helt sikkert noget der kan forsøges

Kommentér på:
Skuffet og ked.

Annonce