1.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

hvalpe = ofte dårlig mave? hvalpe = ofte dårlig mave?

Ja, nu har jeg så lige et spørgsmål mere, jeg har jo aldrig haft en helt lille hvalp før, så I må lige bære over med mig smiley

Kan det passe, at små hvalpe oftere end ældre hunde har dårlig mave? Altså som i diarré?

Amon får ikke andet end sit royal canin tørkost og så en godbid i ny og næ, når vi træner bruger jeg fiskefrikadelle, men jeg synes godt nok tit han har dårlig mave...

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpe = ofte dårlig mave?
  • #1   25. aug 2009 Både og.. Hvalpe smager jo på alt ligesom små børn og nogle tåler det bare ikke. Men hvis det er meget ofte ville jeg nok tage en afføringsprøve med dyrlægen og få ham tjekket for orm og infekton

• #2   25. aug 2009 nu er han jo kun elleve uger, så det er jo begrænset, hvor ofte jeg har nået at opleve det, men han har haft dårlig mave i sidste uge og var kommet over det, og nu har han det så igen...
    går over til dyrlægen og henter noget zoolack(staves?) imorgen for at se om det hjælper, og om ikke andet skal han jo tjekkes og vaccineres på mandag, så kan jeg jo tage det op med dyrlægen der...

det undrede mig bare, det kom igen så hurtigt efter han lige var sluppet af med det...

• #3   25. aug 2009 Har jo kun erfaring med egen hund - Sakki har KUN haft skidt mave da han var hvalp ....god bedring med ham Karina smiley

• #4   25. aug 2009 Jeg havde en hvalp der fik tilbagevendende dårlig mave... Hun f zoolac, det hjalp men efter få dage kom det igen.. Så fi hun antibiotika mod infektion og det hjalp, men da kuren var slut kom det igen.. dette gentog sig.

Til sidst sendte vi endnu en prøve afsted og denne gang fandt de hage-orme æg i hendes afføring. Den er ikke særlig udbredt og ikke alle ormekure tager den, men hun fik en gang milbemax og vupti - ingen dårlig mave

• #5   25. aug 2009 Nej det er ikke normalt.
    De kan selvfølgelig få lind mave af hvad de går og æder - men som jeg læser det med din hund er der andet og mere galt.

Hvalpe kan få en parasit bla - de kan få infektion i tarmene - osv.. så jeg ville lade en dyrlæge afgøre hvad der evt er galt med din lille hund - så er du sikker

• #6   26. aug 2009 giv ham noget A38 hver dag,så bliver hans mave sikkert fin

• #7   26. aug 2009 Hvis sygdom og parasitter er udelukket, så kan man tage et kig på foderet..
    RC er et godt foder, men ikke alle hunde fungerer på det.
    Vores Taco døjede en del med diarre som hvalp. I starten fik han Josera og siden hen Hills.. Hans mave gik først i orden da vi gik over til at bruge Arion Premium og det mærke har vi så holdt ved..

• natascha s
    natascha s Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #8   26. aug 2009 lav kogte ris bland det med tun og A38. det er hvad en dyrlæge vil kalde skånekost. giv den det et par dage så kommer dens mave i balance igen

• #9   26. aug 2009 Ikke A38!!!

Er det infektion så skal jeg da lige love for det er ren "gift" i maven på en syg hund.

Pas på med de råd der.

• #10   26. aug 2009 A38 er aldrig gift,min dyrlæge har altid sagt brug A38,det styrker de kulture der er i maver

• #11   26. aug 2009 Ja - NÅR hunden ikke fejler noget smiley

• #12   26. aug 2009 Karin har fuldstændig ret, hvis det er en infektion så er A38 ikke vejen frem.. Det kan man bruge hvis hunden har ædt noget adder og bare har tynd mave

• #13   26. aug 2009 jamen tak for de mange indlæg... hans mave er iløbet af dagen idag blevet meget bedre igen, så jeg venter lige med at ta det op med dyrlægen, til vi skal afsted mandag, med mindre der sker en forværring...
    synes bare det er lidt mystisk, med de kan selvfølgelig få dårlig mave som alle os andre, og hvem ved hvad han har stoppet i hovedet ude på plænen smiley

det med skånekosten vidste jeg godt, men synes bare ikke det kan betale sig, hvis det går i sig selv så hurtigt, selvom han får tørkost...

det med hageormene lyder lidt for nasty, men nu må vi se, hvad dyrlægen siger til det mandag...

men endnu engang mange tak...

• #14   26. aug 2009 Held og lykke med din hund

Kommentér på:
hvalpe = ofte dårlig mave?

Annonce