{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

hvalpe tisseri, hvor ofte ???? {{forumTopicSubject}}

Ipsen på godt 13 uger er nu endelig af med sin blærebetændelse. Men hvor ofte tisser jeres hvalp i den alder.... Det går fint nok om dagen, men om aftenen er hun et mareridt af ind og ud...

Hun tisser typisk ca kl 18.30 når hun har fået mad, så sover hun tit en time derefter hvorefter hun selvfølgelig kommer ud igen, det er helt fint, men så er hun damp ca 2 timer derefter mlm 19.30 og 21.30 der skal hun typisk ud igen 2 gange i den periode, og så igen selvfølgelig inden sengetid ved 23-tiden... Nogle gange er der endda en ekstra gang...

I aftes fx var hun ude som beskrevet 4 gange indtil kl 21.30, så sov hun og på et tidspunkt flyttede hun sig men lagde sig igen, jeg opdagede så senere at hun da havde tisset en mega tår uden jeg havde opdaget det...

Så ca 5 gange mlm 18.30 og 23, jeg synes det er meget og synes ikke vi laver andet end ud ind hele aftenen.

Jeg synes hun er begyndt at drikke mere, men er jo glad for at få urinvejene skyllet godt igennem, men hun er begyndt at komme over på Orijen, nogen erfaring med om de drikker mere på det foder.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpe tisseri, hvor ofte ????
  • #1   6. sep 2011 tja jeg synes ikke det lyder helt forkert at den skal ud så meget... jeg vil hellere gå ud en masse ekstra gange og så få dem hurtig renlige som lige at springe en gang over smiley

    min mors sidste lhasa apso hvalp som tog i nt hjem igår var faktisk allerede ved at være renlig men den kom også ud hver gang den havde: Sovet, spist drukket og leget... de sidste par dage gik den selv til døren og gav et lille piv fra sig når den skulle ud og så er det med at være hurtig uanset hvad man laver smiley


  • #2   6. sep 2011 ok, det "sjove er jo bare at om natten kan hun holde sig ca. 8-9 timer, og om formiddagen er der et uheld på 5 timer, og ligeledes er der længere imellem tisseriet om eftermiddagen, men om aftenen går det helt galt... Men ok må jo bare holde ved.

    @Christina, 2 timer når de er lidt ældre, men hvad er lidt ældre, hun bliver 14 uger på fredag altså 3½ måned, og hun kan bare ikke holde mere end en time om aftenen. Vi har prøvet at distrahere hende med lidt leg når vi synes hun lige har været ude, og det kan gå 5-10 minutter men så er det hun så bare lige pludselig sætter sig, der kommer ikke meget men lidt... Tænker kunne hun da bare holde 2 timer der mlm. 19.30 og 21.30, så man kunne lege, og så kunne hun tisse inden hun tager en lur og så komme ud inden vi skal i seng...

    Men må jo træne videre.... Har aldrig haft en hun der tog længere 2-3 uger om at fatte pointen, hun virker slet ikke til at fatte det, når vi stor roser udendørs så kigger hun bare som om hun tænker "hvad har I gang i"....


  • #3   6. sep 2011 vi er ude hver 2 time, og efter spisetid er det 3 gange han er ude, hvis ikke han har leget for vild så skal han ud en ekstra gang.... det med at de kan holde sig lang tid om natten, er ligesom med os mennesker, hvor kroppen går i dvale...:-)

  • #4   6. sep 2011 Man kan som tommelfinger-regel sige, at hvalpen skal ud: Når den har spist, leget og sovet.. :o)

  • #5   6. sep 2011 Jo, det med hendes blærebetændelse har da helt sikkert også sat tingene lidt tilbage, men stadig er det værst om aftenen, og det jeg tænker er at blærebetændelsen jo ikke har siddet i "hjernen" og det er som om hun bare ikke lige fanger pointen med den der dør der skal passeres før man MÅ......

Kommentér på:
hvalpe tisseri, hvor ofte ????

Annonce