{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Bliver 1. hund overset? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan jo ikke lade være med at gå og drømme om at få en til hund, men lige når jeg drømmer allermest om hvor dejligt det ville være med 2 hunde, så popper de negative spørgsmål op i hovedet. Sådan nogle spørgsmål som: Vil hunden man har inden, føle sig overset? Føler man, at man får meget mindre tid til den første hund? Bliver den overset? Vil det være bedst at droppe ideen om en hund nr. 2, for hundens skyld?

Det er egentlig svært at skrive alle de spørgsmål ned, men de fortæller lidt om hvad det er jeg frygter. Nemlig at man kommer til at miste meget tid med sin første hund og at det vil gå ud over den på den dårlige måde. Selvfølgelig ved jeg godt, at noget tid mister man, for der bliver jo to hunde der skal afsættes tid til, men hvordan har I der har fået hund nr. 2 og som ellers har haft første hund alene i 2-5 år først? Føler I at I har mistet "noget" med den første hund? Eller er det blevet lykken at få 2 hunde? Kan man elske dem begge lige højt? Ja selvfølgelig kan man det *S* Men alligevel ;o)

Er det en god idé først at passe en anden hund inden man tager den endelige beslutning om nr. 2 hund? Bare for at se om det går ud over ens hund på en negativ måde og om det vil være godt få ens hund at få en ven :o)

Jeg håber nogle er med på at snakke hund nr. 2, også selvom jeg nok ikke lige foreløbig får hunden nr. 2 ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver 1. hund overset?
  • #1   7. mar 2006 ........Jeg lure lige med, skal selv have en hund mere når det er muligt og vil da gerne læse andres erfaringer med dette smiley

• #2   7. mar 2006 Karina: Ja nemlig :o)

Hvilken vil du gerne have og har du planer om hvornår? I nærmeste fremtid?

• #3   7. mar 2006 Jeg kan kun sige at jeg gør mig de samme tanker som dig, lige når jeg er helt sikker på at jeg vil ha en hund mere, kommer tvivlen, vil Luna overhoved sætte pris på en hund mere? jeg gør det jo også for hendes skyld.
    Men der kommer i hvert fald til at gå et års tid, så jeg kan nå at tænke over det lidt endnu.

• #4   7. mar 2006 Og har du selv sådanne tanker? ;o)

• #5   7. mar 2006 Vicky: Godt man ikke er den eneste *S* Man tænker jo sommetider at nogle springer bare tilbage og de er sikre på at det er det rigtige valg. Jeg har tænkt over det her i 2 år, tror jeg ;o)

• #6   7. mar 2006 Racen er på plads (har 2 favoritter), men tidspunket bliver når jeg flytter et andet sted hen......her må kun være 1 hund pr. lejemål, så jeg tør ikke anskaffe mig 1 mere *S*

• #7   7. mar 2006 tja passede en hvalp i en overgang og pablo blev deprimeret og ville ik snakke med mig eller ligge hos mig. han blev næsten lige glad og da vi afleværede hvalpen tilbage blev han sig selv igen. men tror bare det er en tilvænings sag og vi havde den kun en weekend ca.
    tror det er forskælligt for hund til hund. men syntes du ska prøve en uges tid og se hva der sker....

• #8   7. mar 2006 Jeg har også tænkt meget over det, Luna elsker at være sammen med min mors hunde, men bare ikke hjemme hos os, enten bliver overbeskyttende over sine ting eller osse ligger hun sig og ser depri ud. Jeg går ud fra at hun vil vende sig til at der var en hund mere, men hvad nu hvis hun ikke gør? jeg vil jo ikke ha en depri hund:(

• #9   7. mar 2006 Karina: Hvilken? Er nysgerrig ;-P

Kisser: *GG* Der kan være noget om det ;o)

Christina: Det er næsten så jeg bliver nervøs for at Mille vil reagere. At man "mister" sin hund ;o)

• #10   7. mar 2006 Misja voksede jo op med hendes pap-onkel sputnik og aldrig har jeg set 2 hunde trives så meget i hinandens selskab - så jeg er som sådan slet ikke i tvivl om susses.

Men klart at der er ting at overveje og tage hensyn til, tænker jeg.

Men den tid - den glæde smiley

• #11   7. mar 2006 Karina: Ja :o) Forhåbentlig den glæde ;o) Går og håber på at nogle skal have passet deres hund, så jeg kan se hvordan det går *G*

• #12   7. mar 2006 ja ska snart flytte til noget støre og vil gerne prøve igen, han var meget glad for hende vi passede og tror med tiden var han blevet god igen er kan godt få sine mærkelige trip engang imellem men som sagt syntes jeg du skulle prøve først med a de mødes inden du køber den og tager den med hjem tror det vil give en anden reaktion..

• #13   7. mar 2006 En Risensnauzher eller en Akita Inu, enten den japanske eller den amerikanske udgave - tror måske nok det kunne blive den amerikanske da det er gået op for mig at de danske/skandinaviske linier, ikke er helt så store og "kvapsede" som de amerikanse linier jeg har set.

• #14   7. mar 2006 Christina: Ja... Det er nok en god ide ;o)

Karina: Det er jo også dejlige hunde *S*

• #15   7. mar 2006 Har 2 stk. der har slet ingen problemer været. (de er godt nok mor og søn) men de nyder hinandens selskab utrolig meget. Kan godt mærke at de kæmper lidt om opmærksomheden - men bestemt ikke på en negativ måde. Nærmere, hvem kan charme mest.

Det er lidt ligesom med børn - med nr. 1 har man en masse tid og overskud.. når nr. 2 så kommer, så skal de dele. MEN, det er der ingen der har taget skade af. Se det som om, at jeres hund får en bror eller søster. kan kun se positivt på hund nr. 2.

• #16   7. mar 2006 Rikke - jaaa, jeg tror de har det jeg søger og ønsker hver i sær.... og resten må jeg jo bare tæske ind i dem.....ggs..

• #17   7. mar 2006 Jeg har jo lige fået nr. 2 om må sige at det er gået over alt forventning, de er simpelthen så glade for hinanden , og synes ikke det tager meget mere tid. Og tror bestemt ikke Zubin føler sig overset :o)) han har ihvertfald ikke reageret negativt hvis jeg eks. har siddet med Nemo ... :o))

• #18   7. mar 2006 abby - ja den kan jeg godt husk med sputnik og misja - hver morgen når de fik lov at komme op i sengen fyldte store massive sputnik hele pladsen ved siden af mig..... tjaaa, så lagde misja sig da bare oven på mig - for se hende det skulle jeg altså *SS*

• #19   7. mar 2006 har man tid,råd og overskud ,ja så er det det bedste du kan gøre.der vil altid være en overgang i begyndelsen hvor den 1 hund skal se den nye an,når de så har fundet og fået rangordenen på plads,vil du opleve hvor meget glæde de har af hinanden.hunden er af natur et flokdyr og de nyder hinandens selskab,de giver hinanden noget vi mennesker alligevel ikke kan.men det er en god ide at læse om hundes inbyrdes instinkter fra vildhunden.man kan nemlig i en god mening komme til at fejltolke deres adfærd,og derved skade mere end gavne. held og lykke.

• #20   7. mar 2006 Abby: Det er jo dejligt at høre :o)

Maria: *GG* Godt du hører efter ;o)

Hvis jeg fik en nr. 2, så tror jeg også jeg ville lufte dem hver for sig for det meste og træne dem hver for sig :o) Mille skulle nok også have lidt ekstra opmærksomhed hvis det var, men ville det være nok? ;o)

Tove: Dejligt at høre *S* Godt med positive indlæg. Dem er der jo vist godt nok flest af ;o)

• #21   7. mar 2006 Karina.

ja, det er utroligt som de får møvet sig ind *SS*

Hjemme hos os, er det nærmest en ren slikke konkurrence.. se mig se mig se mig *GG*

• #22   7. mar 2006 Abby - LOOOOOOOOOL - lige præcis..... dejlige hunde *S*

• #23   7. mar 2006 Marianne: Tak. Jeg ved jo godt at man siger det er naturligt og godt få dem at være flok, men Mille er jo meget "min pige". Vi er næsten uadskillelige (mange har det jo sådan med deres hunde), og jeg vil jo nødig at vi mister det *S*

• #24   7. mar 2006 Rikke - det vil jeg da forvente at gøre bare en lille smule, da sputnik var her var han mange gange den hun fulgte og søgte og det synes jeg da er meget naturligt - jeg tager mig jo ikke af hende 24 timer i døgnet, men laver mine egene ting hvor hun måske gerne vil have kontakt ind i mellem....... det kan hun så søge og få hos en artsfælle smiley

• #25   7. mar 2006 Karina: Det kan der være noget om *SS*

• #26   7. mar 2006 Nå jeg tror jeg vil ud at gå med Løven *S* Kigger lige ind igen, hvis der skulle være kommet flere svar på banen ;o)

• #27   8. mar 2006 Vi får hund nr. 2 på fredag. Diesel har altid været utrolig sød og forstående overfor andre hunde. Vores overbo har en lille rotte (sorry en ruhåret gravhund) -og de hygger SÅ meget....hvis vi fodrer Diesel og rotten er ude så går den lige til fadet og Diesel trækker sig tilbage -uden at blive led....lidt træls nogen gange for så må vi bryde ind -hehe.
    Også indenfor er der ingen problemer, han vil aller helst ligge i ske med den nye hund end alene....så vi glæder os virkelig meget til den lille ny.
    Men jo -vi har da haft samme overvejelser, men udfra den erfaring vi har med Diesel og andre hunde er vi blevet enige om at gøre et forsøg smiley
    Men vi vil også sørge for at Diesel ALDRIG vil blive overset.... smiley

• #28   8. mar 2006 Havde Abby alene i 4 år før vi fik Nilsson.. I starten synes hun han skulle videre i systemet, men vænnede sig hurtigt til ham... Nu er det noget af det bedste vi har gjort for hende... Efter ham får hun rigtig lov til at være hund....
    Og vi har aldrig overset hende...

• #29   8. mar 2006 Tine og Mette: Skønt at høre endnu en god erfaring :o) Og Tine: Tillykke med den lille ny, når den flytter ind *S*

• #30   8. mar 2006 Nu skal jeg jo selv ha en hund mere om 8 uger ca som de fleste jo nok ved ;o)
    Jeg er slet ikke i tvivl om at det kommer til at gå fantastisk godt!
    Daisy kommer ikke til at føle sig overset. Hun kommer stadig til at få lige så meget opmærksomhed/kærlighed som hun altid har gjort! Hun kommer ud og træne som hun plejer, gå lange ture osv osv...
    Det kan selvfølgelig godt være hun bliver lidt jaloux lige i starten over at der pludselig er en hund mere, men at føle sig overset, det kommer hun ik til :o))
    Da vi havde Lucky de dage han var stukket af, var Daisy rigtig glad for at ha en at lege med. Det gjorde ikke noget at Lucky kom op i sofaen og putte. Så kom Daisy jo bare op til "far" i stedet, eller også lå hun bare på den anden side af mig og puttede der :o))
    Selvfølgelig kan vi ik ha en GD i sofaen *GGG*
    Men de behøver heller ikke være i sofaen for at få opmærksomhed/kærlighed.
    Jeg har ihvertfald kærlighed nok til 2 dejlige hunde og jeg glæder mig som en GAL! :o))

Kommentér på:
Bliver 1. hund overset?

Annonce