696 visninger
|
Oprettet:
mere end 1 hund {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en lille chihauhua han på knap 4 mdr. Da jeg er blevet skudt i racen, vil jeg gerne have en mere. Ville derfor hører ad om det ville være bedst med en tæve eller en han ? Da jeg nødig vil stå i en situation senere, hvor jeg bliver nødt til at skille mig af med en af dem
Håber i kan hjælpe
kh Amalie
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Egentlig mest fordi du vil stå med 2 ungehunde lige pludselig, og tro mig.. unghunde kan være SÅ irriterende, at du får lyst til at smide dem ud af vinduet nogen gange, *G*
- Så synes faktisk, du skal vente o.o
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Kønnet tror jeg såmænd er ligemeget, du skal bare være opmærksom på at det kan være lidt bøvlet med en han og en tæve i løbetid
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
MEN...hvis du kastrerer din han, kan du sagtens få en tæve(det er virkelig hårdt at høre på en hylende hanhund, som VIL til tæven, når hun er i løbetid.....og avl er en mega stor mundfuld !!
Jeg vil dog anbefale dig at vente et par år, så din han bliver voksen !!
- 2 hvalpe på en gang, tør jeg ikke anbefale nogen *rødmer*
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Jeg har selv fire - tre tæver, og så den nyeste "addition" til familien - min papmors lille yorkshireterrier han.
Man kan have alle køn sammen, men den "sikre" løsning er han/hun, hvis den ene af dem er neutraliserede (sterillisation/kastration), så der ikke sker ups'ere, og fordi det ellers er synd.
mere end 1 hund