{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.934 visninger | Oprettet:

Min hund er sindsyg! {{forumTopicSubject}}

Indimellem tror jeg virkelig hun er!

Udover at jeg døjer med at hun gøer ekstremt meget får hun indimellem nogle "anfald" hvor hun bider og er helt overgearet - når jeg siger nej begynder hun at snerre/knurre og prøve at hoppe op i sofaen (hvor hun ikke må være uden at have fået lov). Føler virkelig hun er trodsig og skal finde ud af hvem der lige bestemmer.

Nogle gode øvelser til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er sindsyg!
  • #1   27. aug 2009 Trodsig har næppe noget med det at gøre. Hunde gør hvad der betaler sig.
    -så endten har den før haft succes med den opførsel (overvej grundigt: har den fået leg, opmærksomhed, lov at komme op i sofaen e.l. for det før?) og bliver dermed ved, eller osse forsøger den sig nu, og vil stoppe ret hurtigt når den finder ud af den ikke får noget ud af det:o)



  • #2   27. aug 2009 min gør det samme... ikke gøer.. men det med at flippe ud.. snappe efter bukseben, og ja nogen gange får han fat i mit stakkels ben. Det jeg har fundet ud af virker bedst på ham, er at ignorere ham.. hvis jeg siger nej, så svarer han bare igen med at knurre eller gø.... og hvis jeg ignorere ham, så stopper han næsten med det samme....

  • #3   27. aug 2009 Stimulering & aktivering !
    Så kommer man langt med en stresset hund.
    Ignorer al uønsket adfærd, og beløn al ønsket.


  • #4   27. aug 2009 Øh jo stimulering og aktivering - gerne forslag! Jeg træner med hende men hun gider ærlig talt ikke særlig meget aktivering. Aktiveringslegetøj - nej tak - foder ud over gulvet og søge - nej tak! Hun gider træning, men er kun 7 mdr og dermed er det jo begrænset hvor meget man skal træne ad gangen. Jeg prøver at afholde mig lidt fra lege der gejler hende endnu mere op.

    Det er i øvrigt svært at IGNORERE den uønskede adfærd fuldstændig - når ikke hun kan få sin vilje og komme op i sofaen eller få lov at bide amok på mig så går hun til angreb på min sofa (har dog aldrig haft problemer med at hun har ødelagt noget) og her ønsker jeg at adfærden skal stoppes øjeblikkelig så der siger jeg nej og kigger hende i øjnene til hun holder op.

    Men hun ser bortset fra det helt sindssyg ud hehe - nærmest det hvide ud af øjnene og ørene HELT tilbage smiley


  • #5   27. aug 2009 hvis min er meget slem har jeg sådan en vandsprøjte.. forstøver.. så får han et sprøjt.. og så gider han ikke mere.. den kan han ikke lide.. og det virker..

  • #6   27. aug 2009 Din unge hvalp har ikke godt af at stresse sådan...

    Prøv dig frem med aktivitetsspil, de der pusleting - og sørg for hun er sulten og der er ekstra gode guffer.
    En hvalp der finder på ting selv at tage sig til (de sindssyge af dem) er ofte understimulerede.
    <Deres intelligens blir slet ikke brugt, og så kan de altså blive ret så destruktive.
    Hvad er det ved den alm. træning hun godt kan li´?
    Er det ros, luften, godbidder eller ?


  • #7   27. aug 2009 Hun er absolut ikke madglad (nærmest anorektisk) - hun kigger oftest på sin mad og går så fra den igen. Det eneste tidspunkt hun sådan set spiser er netop ved træning. Men den der med at sørge for hun er sulten kan man ikke bruge med hende. Hun er glad nok for guffer (såmænd også hvis det er hendes mad der bliver brugt).

    Jeg har et Nina Ottosen spil og det har taget rigtig lang tid bare at bruge det lidt - det er det hvor man gemmer guf under små plastik kødben. Men vi er ikke nået ´længere end til at hun peger og jeg åbner. Hun er nærmest ræd for plastik dimserne og de lyde de laver. Har også prøvet med engangsglas på gulvet over en guf og hun lægger sig bare foran det og gør og efter lidt tid gider hun ikke.

    Den almindelige træning (sit, dæk, rul rundt, osv osv osv) foregår inde, ude og hvor vi lige er for at hun vænner sig til at træne forskellige steder. Hun er dygtig til alle sine små tricks og vi tilføjer stille og roligt flere. Hun har lige lært at vente (på at gå ud ad døren, på at spise en godbid osv osv osv).

    Og jo jeg er udmærket godt klar over at en ung hvalp ikke har godt af at stresse og ville da virkelig ønske jeg kunne finde på en måde at aktivere hende bedre...


  • #8   27. aug 2009 Jeg synes også jeg savner lidt "kontakt" med hende - hun følger mig overalt om hun så sover eller er i fuld gang med et ben springer hun op og efter mig hvis jeg går på toilettet eller i køkkenet. Men alligevel kan hun ikke bare ligge hos mig og slappe af og blive nusset - begynder man at nusse begynder hun at bide... Får hun en tyggepind og er pacificeret ja så kan man jo sagtens nusse hende....

  • #9   27. aug 2009 Jeg har læst det her om kønsmodning... tror det passer meget godt på din lille vildbasse smiley Min schæferhvalp er i den første kønsmodningsproces, og han er nærmest helt uregerlig...! Men det går vel over igen... *S*



    7 - 10 måneder
    Fysisk kønsmodningsperiode

    I denne periode bliver hunden fysisk kønsmoden. For hannen betyder det at den begynder at "lette ben" når den tisser, og for tæven at hun kommer i sin første løbetid.

    Dominans får mere tyngde for både hanner og tæver, og hunden prøver atter at kravle op ad rangstigen. Territorialbevidstheden bliver mere udtalt for både hanner og tæver

    Tæven kan blive psykisk ustabil hun kommer i sin første løbetid. I den første del af løbetiden er hun irritabel og afvisende over for hanhunde.

    I løbet af hele denne periode vil hunden optræne sin evne til at stige i hierarkiet, hvilket kan være forbundet med nogle problemer overfor nogle familiemedlemmer.

    Hunden må ikke få succes med at få stimuleret sin dominans. Skulle hunden eks. have erobret børnenes legetøj, og tilsyneladende forsvarer dette med aggressivitet, så undgå konfrontationen. Afled i stedet hunden, byt genstanden med noget bedre, f.eks. hundens eget legetøj eller en godbid. Du kan også give den en kommando, f.eks. "dæk" og på den måde afbryde hundens dominanshandling. Brug aldrig vold, da det kun vil stimulerer hundens dominans og nemt udløser aggressivitet.

    Hunden kan også glemme at være renlig, og begynde at bide ting i stykker i denne periode. Der er intet i vejen med hunden hvis den ændrer sin adfærd i denne periode, det er blot hormonerne der igen spiller ind. Vær opmærksom og vedholden, så undgår du at problemerne udvikler sig til andet og mere end de som regel er.

    Efter kønsmodningsperioden vil der typisk gå lidt tid inden hunden atter er i balance.

    Har du skabt et godt grundlag for samarbejde med hunden, og samtidigt etableret dig som en god flokleder vil perioden ikke syntes at være særligt vanskelig. Har du endnu ikke formået dette, så glæd dig over at denne periode ikke varer så længe.

    Du bør i perioden ikke forvente for meget af hunden i træningsøjemed. Lav de øvelser hunden kender, og koncentrer dig om at vedligeholde disse. Er dit samarbejde med hunden godt, kan du gå forsigtigt frem med nye øvelser, men forbered dig på at hundens indlæringsevne ikke er som den plejer at være. Igen gælder det at du kun skal træne meget moderat med en tæve i løbetid.

    10 - 17 måneder
    Anden rolige periode


  • #10   28. aug 2009 Uha ja det kunne jo godt lyde som det, så må vi håbe det går over.

    Men hun har nu ikke været decideret uregerlig og hun har slet ikke været afvisende overfor hanhunde hehe. Men det er vel heller intet under hun er lidt understimuleret eftersom hun er i løbetid og hun ikke får hilst på og leget med andre hunde. Vi kan heller ikke gå de samme lange ture i skov og ved stranden som vi plejer og sniger os rundt på øde veje hehe.


  • #11   28. aug 2009 Tænkte på med aktivering, at du kan prøve at fylde noget af hendes morgenmad, i en toilet rulle, eller køkkenrulle, lave huller, med tape i enderne, og så give hende den, som aktivering, min hun elsker det smiley .. hun står utålmodigt og venter når jeg finder den frem, og den skal fyldes smiley

Kommentér på:
Min hund er sindsyg!

Annonce