8.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Hanhund og løbetid. Hanhund og løbetid.

Min hun hund på 6 mdr. er i løbetid, og vi har en ukastereret hanhund. Han humper stakkels Carla 24 timer i døgnet, der er ingen af os der sover om natten, han nægter simpelthen at lade hende være. I nat prøvede jeg at lukke ham ned i køkkenet og på trods af vi sover på første sal kunne vi stadig høre ham gø og pive helt vanvittigt, mens han var ved at splitte døren ad. Hvad skal jeg gøre for at få noget fred? Det er også synd for Carla at han er over hende hele tiden, hun forstår jo slet ikke hvad der foregår.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanhund og løbetid.
  • #1   31. aug 2009 I skal da bare skille de to hunde ad indtil løbetiden er overstået!

Medmindre I altså vil have hvalpe på en 8 mdr gammel tæve og det er der ikke nogle der er raske i hovedet der ønsker

• #2   31. aug 2009 få ham passet hos en nabo eller andre i mens det virkelig synd for din hun hund hun skal plages af ham. og synd at han har det sådan. han skal ingen mulighed havde for at komme i nærhedes af hende. så må du have snor på ham hele døgnet rundt ellers.

• #3   31. aug 2009 du kan købe løbetids bukser smiley . gjorde jeg inden tøsen blev steraliseret . man kan både købe hel dragt og så sådan nogen * trusser*

• #4   31. aug 2009 Humper hende??? Jamen de er da vel for dælen ikke i samme rum:-O

Skil dem ad omgående. Lige pludselig rammer han altså plet, og så har du en 6 mdr's tæve der er drægtig:o/

Og det du beskriver, er jo sådan det er at have hanhund. Min reagerer heldigvis kun når tæven er højløbsk. Men det er helt normalt at hanhunden hyler, går fra spisen og generelt bare er stresset.
    Så har man en hanhund der er så påvirket af tævens løbetid, så ville jeg vælge at få ham psset et andet sted.

Da Gaia var i løb sidst, lod jeg dem bare skiftens til at være i bur når jeg var hjemme, og reiki blev passet når jeg ikke var hjemme. Om natten sov en i soveværelset hos mig, og en i resten af lejligheden.
    Det fungerede fint. De dage hun var højløbsk blev reiki så passet 24/7 så han slap for det stress det er.

• #5   31. aug 2009 Hun har løbetidstrusser på, og han han heller ikke nå hende fordi hun er så lille så hun bliver ikke med hvalpe. Det der er synd er at hun bliver plaget af ham konstant.

Desuden kunne jeg da aldrig finde på at lade dem humpe løs og få et ups kuld.. :S

• #6   31. aug 2009 Line -løbetidsbukser nytter da ikke. For det første er hunde ganske kreative når der er løbetid i luften, og jeg kender til flere tilfælde hvor sådanne løbetidsbukser ganske enkelt er blevet pillet af eller ødelagt.

Dernæst er det dælme da synes for tæven at hun skal have en hanhund hængende over sig 24/7, og for hanhunden at han skal stresse sådan over det

• #7   31. aug 2009 "fordi hun er så lille så hun bliver ikke med hvalpe." - øh en chi kan altså sagtens være kønsmoden når den er 6 mdr.- Og når den er i løbetid så ER den altså kønsmoden. Så som de andre siger - dels er det synd for begge dine hunde, hvis du ikke skiller dem ad - og dels står du MED GARANTI med et kuld hvalpe om 8 uger, hvis du ikke tager problemet alvorligt her og nu!.

• #8   31. aug 2009 Citat : han han heller ikke nå hende fordi hun er så lille så hun bliver ikke med hvalpe

Det skal du så ikke regne med...
    Jeg har set hvalpe hvor mor var gravhund og far var rottweiler...

Hvilke racer er der da tale om ?? Du har kun chihuahua oprettet, og 2 chi kan sagtens få hvalpe selv om den ene er lidt mindre end den anden..

• #9   31. aug 2009 Det er sgu da dumhed på højt plan det her!

Du har hørt om blomsterne og bierne, ik? Prøv nu at tage situationen alvorligt og vær dit ansvar voksent, og lad din tæve få overstået sin første løbetid uden en hanhund på nakken hele tiden.

• #10   31. aug 2009 løbetidsbukser er beregnet til at at undgå at tæven grisser hvis hun ikke holder sig 110% ren, den er ikke en sikker løsning imod uønskede parringer.

Skal de være i rum sammen, så skal den ene være i et bur af plast eller metal...... stofbure kan en hund nemt bryde ind i eller ud af

• #11   31. aug 2009 OMG.......Tror du seriøst ikke, at din tæve kan blive drægtig fordi hun er lille ??......En hanhund finder ALTID vej uanset størrelsen på tæven.

Du må få ham passet........problemet er jo ikke bare denne ene gang.....du står der igen om et halvt år....

• #12   31. aug 2009 Og her er det så, jeg ikke kan afgøre, om jeg skal grine eller græde!!!!

• #13   31. aug 2009 Okay hold kæft nogle sure opstød der kommer her. Jeg spørg efter RÅD til hvad jeg skal gøre, nogen siger jeg skal skille dem ad og ja det kunne jeg godt selv regne ud, men jeg spurgte for at høre om der var andre alternativer. Han har ikke opført sig sådan den første uge af hendes løb, der var han ligeglad med hende, men siden igår har han været på mærkerne. Jeg har da selvfølgelig tænkt mig at tage affære, men i behøver sgu da ikke høvle mig ned fordi jeg spørg om der er nogen der har andre forslag. Mine hunde er meget glade for hinanden og hun hunden piver hele tiden når han ikke er her og omvendt. så hvis jeg kunne komme uden om at skille dem ad så ville jeg helst det.

Jeg har aldrig før stået i dene situation som denne før, og derfor har man vel lov at være lidt en kegle, jeg har trods alt også et andet liv end lige at være hundeejer, så jeg sidder ikke og googler hunde dit og dat på min computer dag ud og dag ind som visse andre.

1000 tak til dem der kom med et brugeligt og anstændigt svar. Jeg har lige ringet til dyrlægen og han skal kastereres imorgen, det har hele tiden været planen, men pengene er små så ville have udsat det lidt, men eftersom det er så stort et problem bliver de lånt i banken. Han skal så passes hos min mor indtil stormen har lagt sig, og så må vi bare tage den med pivende hunde så længe.

• #14   31. aug 2009 Maiken -den første uge var hun ikke højløbsk, det er hun nu. SKILE DEM AD og det kan KUN gå for langsomt!

Du kan ikke lære hanhunden at han ikke må parre en højløbsk tæve når de går løse rundt i samme rum.

• #15   31. aug 2009 Nu skriver du at hanhunden skal kastreres nu og passes til stormen har lagt sig.. Men vær obs på at der han kan parre med hvalpe til følge i op mod 6-8 uger efter kastrationen ( mener jeg det er)

• #16   31. aug 2009 Michelle - Ja vi sidder ude og køkkenet og han står ude foran døren og skriger og kradser på den. Så de er skilt ad. Min mor kommer inden længe og henter ham. Det er skide synd for dem begge to. Og hele natten har jeg bare ikke lukket et øje, for var jo nødt til at holde øje med dem eftersom jeg godt ved løbetidstrusserne ikke redder ret meget.

• #17   31. aug 2009 Tina og Alex - Det sagde dyrlægen godt. Men jeg håber snart løbetiden er ovre, ellers må han jo blive fortsat passet hos min mor. Problemet er bare at hun også har en hun hund, den er godt nok ikke i løb, men det fatter bisse ikke rigtigt. Den er heldigvis stor så den er bedre til at sætte ham på plads end min hvalp er.

• #18   31. aug 2009 Hanhunden kan og vil stadig parre efter han er blevet neutraliseret... han kan så bare ikke lave hvalpe, men han vil højst sandsynligt parre/jagte hende næste gang han er i løbetid...

• #19   31. aug 2009 hip hip hurra.. endnu en forstående og forudseende hundeejer... JAY

• #20   31. aug 2009 Åhh gud nej jeg banker hoved i bordet nu, ja undskyld..Nejj hvor er det synd for dine hunde at du ikke har sat dig ind i at være en ordentlig hunde ejer. Sorry men det er altså sandeheden, din hund er jo højløbsk nu og dvs hun har ægløsning, dvs klar til parring, dvs kommer han tisselasse ind i tisseåse så kommer der hundehvalpe om 63 dage, da din hund kun er en hvalp, er dette meget uansvarligt af dig, og en sådan ung hund kan ikke aldig selv passe sine hvalpe. Du skal få kasteret din hanhund eller på steriliceret din tæve, du kan ringe til din dyrlæge og få en tid til det. Telefonnummeret finder du i din telefonbog.

• #21   31. aug 2009 evt gi hanhunden en kemisk så i får lidt ro, det hjalp på min efter et par dage.... ang størrelse og lave hvalpe. tessi stiller bagbenene op på kanten af kurven så han kan nå.... snedigt, smiler. i øvrigt er tessi´s mor labrador og far gravhund..... de skal nok finde en måde der gir hvalpe....

• #22   31. aug 2009 Jeg kan da ikke se hvorfor det er synd for mine hunde?? Jeg havde ikke forudset at min hun hund ville komme i løb allerede som 6 mdr. havde læst om det inden og der stod at de kan komme i løb mellem 6 og 10 mdr. og at 6 mdr. er meget tidligt, så det kom helt uventet. Hun har nu været i løb i en uge og vi har holdt nøje øje med dem. Han har slet ikke vist nogen interesse for hende før igår .. Der vendte han som på en 25 øre og ville ikke lade hende være. Så derfor ringede jeg idag og fik en tid til kastration på trods af at jeg ikke har sparet pengene sammen endnu. Og har arrengeret barnepige til ham fra idag. Min kæreste blev hjemme fra arbejde idag for at sørge for der ikke skete noget. Og imorgen bliver jeg hjemme fra skole. Jeg ved ikke hvad i ellers ville have jeg skulle have gjort? Jeg mener jeg er meget ansvarlig, og mine hunde betyder alt for mig. Men jeg har dog ikke haft hund selv før feb. i år, så skal sgu da lige have en chance for at sætte mig ind i tingene. Carla kom mig så i forkøbet med den løbetid, for efter planen skulle bisse være kastreret inden det skete.

• #24   31. aug 2009 Tak skal du ha. smiley Han er også blevet hentet, og Carla ligger og sover her i fars arm, langt om længe .. Men puha nogle snæversynede og sippede mennesker man kan rende ind i her på HG.

• #26   31. aug 2009 Jamen det er hun ikke, for mens han har haft den ide han han ville parre hende, har jeg faktisk ikke sluppet dem af syne. Er jo godt klar over det ikke lige er for smart. smiley

• #28   31. aug 2009 Der er americanske undersøgelser der viser at tidspunktet hvor man kastrerer en han har betydning for hvordan dens mentalttilstand bliver bagefter.
    DVS der er risiko for at hvis hannen er oppe at køre inden den kastreres bliver den fastholdt i det niveau.

Hvis jeg var dig ville jeg finde et sted han kunne være til løbetiden var ovre også vente en måned eller to og derefter kastrere ham.

Det er meget ny viden!

• #29   31. aug 2009 Altså som der længere oppe er skrevet, så vil han opføre sig på samme måde næste gang. På det punkt forandre en kasteration ingenting. Der skal stadig holdes lige så meget øje med dem. Den eneste forskel er nu, at der ingen hvalpe kan komme ud af det.
    Han vil stadig være lige vildt når hun er højløbst og humpe hende lige så meget som han har gjort denne gang.
    Mine forældre har en han som blev kastereret da han var 16 uger tror jeg det var, så der burde jo egentlig ikke være særlig meget hanhund over ham, men han er faktisk en af de værste når tæverne er i løb.

• #30   31. aug 2009 Okay.. Jamen jeg er sgu egentlig lidt på herrens mark, for min mor kan ikke tage ham så lang tid hver gang. Der hvor han var før mig har han fået lov at lave hvalpe, så dyrlægen sagde også at det var derfor han var så ekstrem. Men han mente godt at det kunne hjælpe at kastrere ham,

• #31   31. aug 2009 Ja, det gør det nok ikke bedre, at han ved hvad det drejer sig om. Men ja, det er noget man må lære at leve med når man har en af hver køn.

• #32   31. aug 2009 hun skal jo heller ikke have ham flere end denne ene gang hvis bare du kasterere ham om 2 mdr smiley så det problem løst smiley

• #33   31. aug 2009 Jamen hun kan ikke engang have ham længere end til på torsdag, for der smutter hende og min far på ferie i 14 dage. Og de er de eneste jeg har til at passe ham. Men altså jeg må forhøre mig med dyrlægen. Jeg ringede lge for lidt siden til min mor for at høre hvordan det gik med ham, og hun sagde at han havde været helt rolig hele tiden også selvom hun har en hun hund. Den er godt nok ikke i løb, men den har nogengange parret hende alligevel når vi har været på besøg. Men det havde den overhovedet ikke gjort idag.

• #34   31. aug 2009 hvad gør de med deres hund imens? men ja det er desværre problemer man kommer i når man vælger 2 forskellige køn og ikke har forberedt sig i god tid smiley

• #35   31. aug 2009 Den skal passes ved en af deres venner. Men bisse har´også bare været kastet lidt rundt inden jeg fik ham så har simpelthen så dårlig samvittighed over han ik kan være hjemme. Bare at han er hjemme ved mine forældre nu gør virkelig ondt dybt inde :S Jeg har det ikke godt med de skal være i andres varetægt. Jeg troede sgu ikke at det var noget problem at have to hund af forskellige køn. Det var jo meningen bisse sku være kastreret inden Carla kom i sin første løbetid. Troede der ville komme større problemer hvis jeg anskaffede mig han hund nr. 2 dengang.

• #36   31. aug 2009 bare så du lige er klar over det

hvis han skal kastreres i morgen, så skal han holdes i ro for at stingene ikke går op, og han har stadig sædceller i sig og kan lave hvalpe et stkke tid

• #37   1. sep 2009 Det er jeg sikker på dyrlægen nok skal sætte mig helt ind i smiley

• #38   1. sep 2009 Maiken ja, men det betyder stadig at han i 10-20 dage IKKE kan være hjemme ved din hun hund der er i løb da det ikke holder ham i ro

• #39   1. sep 2009 Hvor lang tid er de i løb?

• #41   1. sep 2009 jeg syndes du skulle begynde at læse om hunde på nettet, søge på alt muligt smiley

de i løb 3-4 uger og i 4 uger må de ikke være sammen med hanner, de bløder i 2-3uger og er ca i højløb en uges tid hvor de ikke bløder, det ihvertfald det det jeg har læst og sådan det har været de to gange herhjemme, har heldigvis fået sterilliseret min hund nu så vi ovre de problemer smiley

• #42   1. sep 2009 Hvordan har den bette mand efter kasterationen ?

• #43   1. sep 2009 mopsejer R - Jeg har skam læst og læst og har brugt oceaner af tid herinde i forummet. Vidste godt de var i løbetid 3 uger, men nu spurgte jeg igen for at være helt sikker. Der er jo så mange meninger om alt ting.
    I må altså ikke tro at jeg ikke går meget op i mine hunde, for det gør jeg. Jeg lever mit liv efter dem, og mine veninder har næsten troet jeg var gået helt fra snøvsen fordi jeg sad og stenede her på hundegalleri hver gang de kom.

Ja i tror det er løgn, man skulle ikke tro at han havde gennemgået en operation idag, da jeg hentede ham var han frisk og glad, og da vi lige var hjemme og vende og han mødte Carla begyndte han bare hvor han slap og var helt oppe og køre. Så jeg kørte ham hjem til min mor igen, og har efterfølgende ringet og hørt, og han render stadig rundt som om intet er hændt. Men fra imorgen ved jeg ikke hvad jeg gør, for der har jeg ingen pasning. smiley

• #44   1. sep 2009 hvad med at prøve at søge herinde efter pasning til ham ?? der er flere gange nogle der hjælper hinanden smiley

• #45   1. sep 2009 Jeg ved ikke om jeg har skrevet det herinde før, men inden jeg fik Bisse i feb. har han været kastet lidt rundt til forskellige familier, hvilket gør at han er ret usikker og stiller jeg voldsomt i forsvar overfor folk han ikke kender. Og jeg er ikke meget for at overlade ham til nogen jeg ikke kender.

Jeg har lige fået afvide at der findes en natur tablet man kan give til tæven der mindsker duften af hende, så det vil jeg prøve.

• #47   2. sep 2009 Jamen altså, der er ingen der kan passe den. Det er jo det der er hele problemet.

• #48   2. sep 2009 Bisse har feber idag, er det pga. kastrationen?

• #49   2. sep 2009 han får antibiotika? så der kan da ik være infektion

• #50   2. sep 2009 Har ikke målt den, for har ikke noget at måle med. Men hans øre er ret varme og snude os. Det har jeg læst er tegn på feber. Men han er skam frisk som en havørn.
    Min mor mente det var forvirring for de her to dage har der været lidt stress. i foregårs sov han hos min mor hun hentede ham efter arbejde, og så igår kom hun med ham og samlede mig op og kørte til dyrlægen, så efterlod vi ham der til om eftermiddagen og så kom han hjem mens jeg havde tæven ude at huset, da min mor så havde fri hentede hun ham igen, og tog ham med hjem, og imorges kom hun og hentede mig og så satte jeg min mor og bisse af i min mors frisør salon og så kørte jeg selv i skole.
    Så det har været meget forvirret for ham, og så er jeg kommet og så er jeg gået igen. Så han var helt vild da han sku med hjem her i eftermiddag.

• #51   2. sep 2009 Jeg har ikke et termometer, men må lige et smut på apoteket.

Ja jeg er også helt ødelagt, men hvad er der at gøre? Alt skal jo passe sammen smiley Men han bliver herhjemme fra nu af. Der er ikke andet at gøre, jeg har fået et bur så når vi ikke er der til at holde øje med ham så kommer en af dem derind. Og min kæreste har taget fri fra arbejde resten af ugen.

Desuden så har det der klofyl hjulpet. Jeg kan mærke en ændring i hans adfærd. Før ville han slet ikke holde op, nu er han faktisk faldet en del ned. Så det kan varmt anbefales, og plus hans ånde ikke kan dræbe mere. smiley

• #52   2. sep 2009 Tak skal du ha. smiley

Kommentér på:
Hanhund og løbetid.

Annonce