{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

DKK VS. DRU (chihuahua) {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have mig en skøn lille chihuahua omkring februar måned næsten år(ja je er i god tid). Defor vil jeg spørge, om man anbefaler en af disse klubber frem for den anden, når nu at jeg kun skal bruge vapsen til familiehund og ikke på udstilling med den. Nogle siger at DRU's hunde, eller mange af dem ikke er racetypiske og defor er de slet ikke på DKK niveau, mens andre siger nøjagtigt det samme om DKK, og det er til at blie helt forvirret af.:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK VS. DRU (chihuahua)
  • #1   4. sep 2009 Det eneste jeg ved er at hunde i DRU ikke skal udstilles før end man må avle på dem, og det KAN jo give nogen hunde der ikke er racetypiske..

  • #2   4. sep 2009 Jeg ville aldrig selv købe andet end DKK. Alt andet er for mig bare det næstbedste. Man får ikke alt i DKK, men man får ikke noget de andre steder, som man ikke også får i DKK.

    I mine øjne er der ingen grund til at vælge andet end DKK... det skulle da lige være at spare lidt penge, men i min bog er det absolut en sekundær ting, når man skal udvide familien.


  • #3   4. sep 2009 ja og nogen hunde skal i dru godkendes mht hd osv før man kan avle på dem hvad dkk ikke forlanger...

    Du skal ikk etønke racetypisk men sundheds mæssig og der kan all evøre lige gode


  • #4   4. sep 2009 Jeg har en DRU hund og synes han er ganske racetypisk og utrolig dejlig.... Han kommer fra en super godt sted:o)......

    MEN som sagt i DRU skal man ikke ha avlsgodkendt hundene før man kan avle på dem, det synes jeg er mega dårligt!!!!!.....Der synes jeg meget bedre om DKK's regler.......



  • #5   4. sep 2009 dkk er den eneste fci godkendte klub, og den eneste som efter min mening er noget være. det er folk som er blevet smidt ud ad dkk som har startede dru..

  • #6   4. sep 2009 Fordi racen som helhed ikke har sundhedsmæssige avlsrestriktioner i DKK betyder det jo ikke at nogle opdrættere ikke tester:-) Så må man jo på jagt efter en opdrætter, som tester for alt relevant for racen:-).

    Men JEG kan også kun anbefale DKK:-)


  • #7   4. sep 2009 Jeg vil nøjes med og skrive DKK.


  • #8   4. sep 2009 Ja jeg siger også DKK

  • #9   4. sep 2009 Uha det er svært, når det er ved at være op over... Har sådan set sat mig fast på at det foreløbig skal være hos kennel-enemark, hvor jeg virkelig føler at min mavefornemmelse er rigtig god, hendes vapser er med DRU.. Derfor synes jeg at det skulle være rart at høre hvad folk mener om de to klubber imellem, det jeg kom i snak nede i den lokale hundeforretning idag om netop dette:-)

  • #11   4. sep 2009 Det er lidt sjovt, for på hendes hjemmeside er der en chihuahua standard fra FCI.
    Og DRU er ikke medlem af FCI


  • #12   4. sep 2009 J&S -hvad er dog det for noget hø du skriver? DKK har skam HD-krav. De er bare racespecifikke og ikke afhængig af hundens størrelse.

    Og man kan altså godt få en hund der er både sund OG racetypisk. Men behøver ikek vælge endten eller.

    DRU har i øvrigt ingen krav til chi'er så jeg har svært ved at se hvad HD har med sagen at gøre?

    Jeg kender ikke DKK's krav til chi'erne udover at jeg er ret sikker på de skal udstillles.
    JEG ville vælge at købe et sted hvor man osse tjekker for PL hvis ikke det er et krav. Og jeg ville vælge DKK, for så kan man nemlig via hundeweb tjekke sundhedsresultaterne


  • #13   4. sep 2009 maj-Britt -langt de fleste klubber bruger FCI-standarderne, så det er der såmænd ikke noget underligt i

  • #14   4. sep 2009 Maj-Brit, derfor kan de vel godt følge en FCI standard

  • #15   4. sep 2009 Pernille - du skal bede om dokumentation for at begge forældrene er undersøgt for patella lux med resultat 0/0

  • #16   4. sep 2009 Linnea -det er jo ikke helt ligyldigt med tavlen. For tavlen har jo stor betydning for hvilke muligheder man har med hunden fremover, og hvad ens klub kan tilbyde en.

    SÅ jeg synes nu det er en RIGTIG god ide at undersøge hvad de forskellige klubber kan tilbyde, og så vælge en opdrætter fra den klub man mener passer en bedst.

    Og så er der jo lige det med hundeweb -det synes jeg altså taler meget kraftigt til DKK's fordel.


  • #17   4. sep 2009 michelle...har dkk krav på fks mops og fransk bulldog skal hd testes før man avler på dem??for så er det vist noget nyt det skal man fks i dru..så hvad mener du med sludder??selvfølig vil nogle teste alligevel ligesom nogen i dru alligevel udstiller og kun avler på noget racetypisk selvom det ikke behøves

    Nogle er måske ligeglade med om deres familie hund har en lille fejl i form af øre eller tænder ...men hellere ser efter en rask hund med super sind...heldigvis er vi jo forskellige og heldigvis er der købere til hunde med fejl også godt det ikke er sådan med os mennesker før vi må få børn tænk hvis man blev fundet ikke egnet til forældre fordi man havde flyve øre


    Jeg havde en hvalpe kunde der havde ringet i dkk og spurgt mht dru ,,der fik hun svaret nej køb aldrig med dru tavle det er noget møg hvorpå gjorde hun det samme i dru og der fik hun det svar at dkk hunde var fine hunde...DET fik hende til at vælge en dru hund

    Det er nu sådan at herinde er langt de fleste dkk freaks,,jeg har selv spurgt på mange franske bulldog hvalpe og mange steder med dkk tavler bliver de desværre ikke hd testet selvom det er en lille hund er det altså ret vigtigt,,i mine øjne.det var så mit sludder:-))


  • #18   4. sep 2009 j&s -du skriver i dit tidl indlæg at DRU har krav om HD og det har DKK ikke (du nævner ingen racer) og det er noget sludder. DKK har HD-krav på rigtig mange racer. Det bliver blot ikke afgjort af størrelse men af race.
    Hvad DKK har af krav på fransk og mops aner jeg ikke, jeg interesserer mig ikke for de racer.

    DRU har ingen krav om øjenlysning på nogen som helst racer -skønt mange racer faktisk HAR problemer med øjnene.
    Dru tester for HD -og det er det. Ingen andre sygdomme er der mig bekendt restriktioner omkring i DRU

    Og nej, det er ikke for at nedgøre DRU. men det er altså noget sludder, når du skriver at DKK ikke har HD-krav.
    Og nu spørges der i denne tråd til Chihuahua. Og for chi'es vedkommende er HD altså ikke lige det første jeg tænker på.


  • #19   4. sep 2009 michelle du har ret mht chihuahua jeg gav nu også bare et eksempel til havd de forskellige klubber havde af krav da der blev spurgt om dkk var bedre end dru derfor stilte jeg de ting frem..........

  • #20   4. sep 2009 J&s -og det er osse fint nok. Men så skal du jo sørge for at det du skriver osse er rigtigt. Det er ikke nok at skrive "DKK har ikke hd-krav";o)

  • #21   4. sep 2009 nej dte har du ret i,,men det var nu ikke ment sådan

  • #24   4. sep 2009 Søren -og tavlen gør det jo netop nemmere at se på forældre, bedsteforældre osv bagud og til siden;o)

  • #26   4. sep 2009 Søren -tavlen fortæller hundens ophav (og JA man kan kræve DNA-test ved tvivl om rigtigheden af det der står i tavlen). Når man kender hundens ophav, er det nu engang nemmere at finde ud af hvordan sundheden (og andre ting) ser ud;o)

  • #28   5. sep 2009 Søren -det er jo slet ikke det jeg skriver. Jeg skriver at tavlen gør det nemmere at undersøge sundheden på linierne på den hund man ønasker at købe... hverken mere eller mindre.
    Hvis du læser hvad jeg skriver, så har jeg faktisk ikke skrevet noget som helst om hvilke hunde der er sundest eller om præmier (nu er en tavlehund altså andet end antallet af præmier den har vundet)


  • #29   5. sep 2009 Findes der andet end DKK?

  • #30   5. sep 2009 søren vil give dig ret i den måde dit første indlæg er skrevet på

  • #31   5. sep 2009 Jeg havde en DRU-chihuahua, og da hun døde købte jeg en DKK-chihuahua.
    Jeg føler jeg får mere for pengene i DKK.
    De har en advokat ansat til at varetage købers interesser.
    De har en database www.hundeweb.dk hvor du kan se indavlskoefficient på forældrene, se hvor mange kuld moren har fået, se om der er lavet patellaattest m.m.

    Når det er sagt, så synes jeg at DRU-udstillingen jeg besøgte var mega-hyggelig, hvor udstillingerne er noget større i DKK, der kommer også folk fra udlandet, så det er ikke ualmindeligt at der stiller 50 korthårede og 50 langhårede op! Hvilket jo nok gør konkurrencen større.

    Alle andre stamtavler end DRU og DKK ville jeg personligt holde mig fra, de andre er små klubber, som ikke bliver regnet for ret meget, har jeg indtryk af.


  • #32   5. sep 2009 jeg har været MEGET uheldig med DRU.
    Men jeg kender til kennel enemark og kan STÆRKT anbefalle dem. De gør utrolig meget for deres hunde, og man kan altid få hjælp hos dem om der skulle være noget.
    Om jeg var i din situation ville jeg heltsikkert vælge kennel enemark. det er kvalitet, hele vejen igennem smiley


  • #33   5. sep 2009 Min afdøde hund kom fra et forfærdeligt sted og den havde DRU stamtavle.. smiley

    MEN min lille nye chi er fra et fantastisk sted og har så OGSÅ DRU... At jeg tør tænker i sikkert... Men det handler ikke om DRU eller DKK... Det handler om opdrætteren...

    Jeg har de gange jeg har haft spørgsmål, kontaktet DRU hvor jeg venligt og imødekommende, er blevet mødt med svar på alle mine spørgsmål.

    Også på henvendelser på mail har jeg fået positiv respons fra DRU, men har aldrig fået svar på mine henvendelser pr. mail fra DKK...

    Det er nok alt i alt en smagssag. smiley

    Pøj pøj med den lille ny. *S*


Kommentér på:
DKK VS. DRU (chihuahua)

Annonce