4.879 visninger
|
Oprettet:
Købe hund på afbetaling {{forumTopicSubject}}
Jeg kan simpelhen ikke tage det seriøst.
Hvad er jeres mening om dette? og ville i selv købe en hund på afbetaling eller sælge en på afbetaling???
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 166 Svar: 1.237
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Jeg køber aldrig noget på afbetaling..
det eneste jeg tager lån til at købe er bil og hus.
Og nej jeg ville heller aldrig sælge på afbetaling
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
At anskaffe sig hund koster penge og mere end det og købe den.
Har man ikke har penge til hunden hvad så med dyrlægeregninger , foder , forsikring og hvad der ellers kommer.
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 84
Jeg har aldrig nogensinde hørt at man købe en hund på afbetaling!.. Hvad nu hvis hunden blir syg og skal til Dr.Dyr det kan sagtens koste kassen!..
JEg vil da ALDRIG nogensinde sælge EN HUND og slet ikk en amstaff PÅ afbetaling..
Og slet ikk til en ung på 19 år..
Blir sgu en smule harm!!!!
Der er massere af hunde til salg til 500 kr i GoG og dba
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 64
det er noget sludder, at man ikke kan tage det seriøst.. - hvorfor?
jeg gav selv omkring 30000 for min hest, og jeg betalte ham SELV i en alder af 16 år..
det er en perfekt mulighed, for en familie der måske ikke står med 1000 kr i hånden, som gerne vil have en racehund. det er ikke ensbetydende med, at de ikke har råd til dyrlæge, mad m.v..
eller vil I hellere have, de køber en blandingshund? det er mange af jer, jo også så meget imod..
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 72
JEG VIL KUN AFBETALE EN HUND DER JEG ER EN AF DE MANGE MENNESKER DER IKKE HAR PENGE TIL AT KØBE HUND FOR, DET SKAL JO OGSÅ KUNNE LØBE RUNDT NÅR MAN HAR KØBT HUNDEN DERFOR JEG SKRIVER AT JEG KUN VIL AFBETALE, JEG KAN GÅ AF MED 1000KR OM MÅNEDEN.
PLZZ ER DER IKKE NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG ???
PS. HAR IKKE BIL ELLER KØREKORT SÅ DEET SKAL HELST VÆRE PÅ SJÆLLAND ELLERS KAN VI MØDES PÅ EN STATION SÅ KAN JEG TAGE TOGET
PÅ FORHÅND TAK
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 64
jun 2006
Har du penge så kan du få.... har du ingen så må du gå....
Men at man forventer positiv respons på sådan en annonce er rimelig naivt
jun 2009
og når man så har pengene tage en snak med en go opdrætter som så kan tag en seriøst.
Men det er jo bare min mening.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Nej afbetaling af en hund er i mine øjne no go. Man kan spare op ...
jul 2009
Håber sgu godt nok adlrig du får en hund. Sårn som du er i din mund, hvordan vil du så ikk være over for hunden hvid den havde lavet noget!...
Du skulle skamme dig!!!!!!
jun 2009
jul 2009
500 kr for mad til den forsikring, træning, dyrlæge, osv!...
jul 2009
Har du altiod gjort, jamen pigebarn hvor er ALLE dine hunde så henne nu??
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
jun 2006
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 98
Har man ikke penge til at batale det fulde beløb. så er det ikke en a mine amstaff hvalpe man skal købe.
Jeg bruger ihvertfald 2.000 kr om mrd. på bare min hund. kan man kun undvære 1000 kr. om mdr. så tror jeg skam din hund kommer til at gå glip af rigtig meget.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg har nemlig købt hund på afbetaling...
jun 2009
har du brugt 9 mdr til at betale hunden af?
Jeg kan forstå hvis man gøre over 2 gange... det kan måske accepteres,
men 1000 kr om mdr. på en race der koster omkring 10.000 kr.
jun 2009
haha den var go.
Og når man ikke vil havde hunden mere så kommer peter og henter den igen.
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 202
aug 2006
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Og når du bagefter laver et indlæg som det du kommer med i tråden her?
Så er det da ikke så underligt at du bliver opfattet som useriøs og en smule barnlig.
Brug da hellere tiden på at argumentere fornuftigt for din sag - hvis du kan.
Du skriver i din annonce, at du har penge på budget kontoen fordi de stadig trækker dertil som da du havde hund.. var det så ik en idé at bruge dem på at køb én nu, som ikke var på afbetaling.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Kan ikke se hvad der skulle være galt i dette.
mar 2007
"Hvad der kan accepteres må være op til køber og sælger."
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
Jeg ved ikke, om man nødvendigvis bliver en "useriøs" hundeejer af at købe på afbetaling - til gengæld synes jeg man er useriøs på andre punkter, men det er så bare min holdning.
aug 2006
Det ER lige før det grænser sig til det komiske *GG*
jan 2006
Kan slet ikke se hvorfor en evt. aftale mellem en opdrætter og køber kan få folk sådan op af stolene.....
jun 2009
Fordi det er det tydligvis ikke i denne situation.
Føst og fremmest er det en amstaff hun søger på afbetaling.
Jeg tror ikke det havde bekymret mig li så meget hvis det havde været en mindre race. og ikke en "kamphund" som jeg mener man skal ha stor viden til og købes med DKK stamtavl.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
I dette tilfælde, er det jo helt vanvittigt, og jeg håber ved gud, at ingen sælger en hvalp til denne bruger.
(By the way, du har fået en udstemme herfra, for din ubehagelige tone og dit utrolige grimme sprog. Man skulle tro at et menneske kunne formulere sig ordenligt efter 9. klasse, men det er åbenbart ikke tilfældet.)
aug 2006
Her er problemet jo ikke, at der er behov for afbetaling, men nærmere det, at det står skrevet.
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
..det da så useriøs holdning til at anskaffe sig et dyr,,,
..jeg læser den som der er noget der skal nåes før det forekommende forbud blir ved lov og en realitet her i DK !
Sikke travlt visse folk har! ..en hurtig handel på hovedbanegården! ... og sikke dog en useriøs holdning at ha til det at anskaffe sig hund!
jeg må sige.. jeg er lige så målløs som du.. " søger chihuahua"
mar 2007
aug 2006
Jeg er ked af det, men der er altså ingen sammenhæng mellem ens evner som hundeejer og ens måde at betale på :O))))
Man KAN godt være vidende og alligevel have behov for en afdragsordning *GG*
nov 2008
Men igen: Det må jo i sidste ende være op til køber og sælger, og hvis de begge har det fint med det så for min skyld ingen alarm, men derfor kan man jo godt have sin egen holdning til tingene
jun 2006
De omstændigheder og aftaler køber og sælger måte lave vedkommer ikke mig, men jeg synes stadig det er dumt at afbetale på "småbeløb" til ting, der ikke er strengt nødvendige..
Har jeg ikke råd til at købe det jeg vil have, så må jeg spare op.
jan 2006
Eller også er der nok med glæde en hundehandler der giver kredit og så får køber en tvivlsom hund.
Kan slet ikke følge den foragelse der er over køber som spiller med helt åbne kort her....
mar 2007
nov 2008
Du har ret i, at der er andre muligheder. Det var også derfor jeg skrev, at der ikke var nogen grund til at gøre det nemmere end højst nødvendigt.
apr 2006
..og måske også en indspørgen til hvad man vil med hunden.. og i hvilke "kredse" man bevæger sig i..
Kontrollen vil bestemt være meget højere end en hurtig "hovedbane handel" ...*S*
aug 2006
Er det rigtigt forstået?
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.812
jun 2006
Pigen kan være både sød og ansvarlig og en fornuftig hundeejer.. det er jo ikke til at se, men umiddelbart er første tanke " Åhh nej... Endnu en kandidat til forsiden"
Håber jeg tager grueligt fejl, for det påvikrer også mig og min hund hvis det er sådan det forholder sig.
nov 2008
Se bl.a. følgende ordvalg:
"Jeg er blevet opdraget..."
"...for mig har det altid været.."
"...her taler vi (i mine øjne)..."
"Jeg tror..."
"...derfor kan man jo godt have sin egen holdning til tingene"
"Min grundholdning er..."
Jeg kan og vil ikke udtale mig på andres vegne, men som nævnt tidligere er det vel tilladt at have sin egen holdning til tingene (det er jo et debatforum?). Jeg prøver tilmed at forklare, hvor min holdning kommer fra samt give et eksempel på, hvorfor jeg synes, det er et problem. Til gengæld kan jeg ikke tolke ud af dine indlæg, hvorfor du mener, hvad du gør, udover du tilsyneladende er uenig med mig (og det må du selvfølgelig også gerne have lov til at være)
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.524
Det er da fint at sige at folk må spare op og hvis de ikke har råd til at betale 10.000,- for en hund ad én omgang (som de hunde jeg interessere mig for koster), hvad så med dyrlægeregning osv. Men hvis folk skal spare op i x antal mdr. for at samle de 10.000,- til indkøbet af hunden sammen, betyder det jo også at de næppe heller har 10.000 kr. stående ved siden af til uventede, store dyrlæge regninger. Og når hunden skal til dyrlæge, så skal den jo til dyrlæge og så nytter det jo ikke noget at man lige skal bruge 5-10 mdr. på at spare op først...
Så på trods af at vi hurtigt kan blive enige om at indkøb af hund, er den mindste udgift ved at have hund, så syntes jeg ikke rigtig at agumentet om at hvis man ikke har råd til at give x antal tusind i én bataling for hunden, har man heller ikke råd til at have hund, holder ;o)
Vedr. den konkrete sag, kan vi dog godt blive enige om at det lyder fuldstændigt tåbeligt... :o(
jan 2006
Langt de fleste hunde jeg har mødt fra et bestemt internat, der er ikke lavet noget særlig "benarbejde", der har det været nok folk har have.....
Ligesom flere af dem aldrig har fået det såkaldte opfølgende besøg i hjemmet
aug 2006
Jeg har det sådan - som jeg indledningsvis sagde - at måden der betales på må være en sag udelukkende mellem køber og sælger.
Dette siger INTET om køberens (eller sælgerens forøvrigt) evne til at holde hund, om hvorvidt der er råd til at holde hund, om købet er etisk forsvarligt, om køberen er ansvarlig eller ikke ansvarlig. Det siger faktisk ikke noget som helst om andet end måden, der er betalt på.
Jeg synes det er rigtig fint at mange vælger denne måde at handle på fra. Det er en personlig sag. Og det er det også, hvis man vælger at gøre det på den måde.
apr 2006
De udlevere ikke "bare" hunden til hr, eller fru hvemsomhelst! .. og slet ikke i disse tider .. med den meget omtale ved disse muskelhunde.. er de bestemt meget obs!
Og jeg ved.. de har flere hjemme tjek.. ja selv uventet besøg .. kender jeg til er gjordt derfra...
Hvilket jeg finder så fint og utrolig kompetent håndtering med hvad de har med at gøre....
så det gør mig da ked..det ikke forholder sig sådan på alle internater !
jan 2006
Det var faktisk dem jeg hentydede til*S*
apr 2006
Hvad du har af dårlig erfaring om stedet...
Jeg kan blot fortælle om den viden jeg har om stedet.. og det er bestemt posetivt!
Mener forøvrigt de er en af de sidste steder de overhovedet vil påtage sig opgaven at vidreformidle de omtalte muskelhunde... hvilket i sig selv må være et kæmpe ansvar at ta.. som internat!
jan 2006
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Det eneste tidspunkt hvor jeg overhovedet kunne finde på at spørge en opdrætter om jeg kunne afbetale:
Hvis jeg var afklaret med at søge ny hund, og HUNDEN "desværre" bare var der NU, så jeg ik havde nået at spare op, men banken siger nej til at låne mig.
Vedr omtalte annonce, så er den da ik henvendt til nogen reg opdrætter - altså pigebarnet mener vel ca 3 mdr a 1000????
nov 2008
Jeg tvivler dog på, vi når til enighed på dette punkt, så måske vi bare skal lade den ligge der?
aug 2006
At det er folks helt personlige valg hvordan de betaler de varer de køber - hunde, fjernsyn, biler, huse, både eller stereoanlæg. Det kan vi vel godt være enige om.
Og vi kan vel også godt være enige om, at man faktisk godt kan have styr på tingene selvom man ikke betaler kontant?
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 42
jeg ville da mene at man godt kan have en hund uden at have 10000 eller 12000 i lommen, men tror også man først ville finde den hund man vil have og så snakke med personen der sælger om man kan finde ud af noget hvis det er.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
hun er godt nok kun 18 eller 19 men synes stadig at dig der har startet dette forum lige skulle tage en slapper du kan da skrive til hende i stedet for t lave et forum om hvor meget du synes det er latterligt du kan da være ligeglad med hvordan hun prøver at få en hund . hvis du ikke vil sælge hende en så lad dog vær med at skrive til hende det er da klart at hun skriver sådan som hun gjorde altså selvfølgelig behøver hun jo ikke at skrive alle de bande ord er ikke selv fan af dem men sådan snakker man som regl når man prøver at forsvare sig, der er ingen af jer eller mig der ville synes det ville være sjovt at blive udsat for det i har gjort ved den pige i dag !
- jeg kan sagtens forstå jeres bekymring men det er lidt voldsomt ..
det var bare min mening ... fortsat god aften
Købe hund på afbetaling