{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe hund på afbetaling
  • #1   9. sep 2009 kommer helt and på hvem køber er men det skulle være en jeg kende ikke en fremmet

• #2   9. sep 2009 Kan heller ikke tage det seriøst...
    Jeg køber aldrig noget på afbetaling..
    det eneste jeg tager lån til at købe er bil og hus.

Og nej jeg ville heller aldrig sælge på afbetaling

• #3   9. sep 2009 Nej jeg ville ikke sælge en hund på afbetaling. Og havde jeg ikke pengene til en hund ville jeg ikke købe den.
    At anskaffe sig hund koster penge og mere end det og købe den.
    Har man ikke har penge til hunden hvad så med dyrlægeregninger , foder , forsikring og hvad der ellers kommer.

• #4   9. sep 2009 Hehe skulle netop til at oprette sårn en tråd:o))¨

Jeg har aldrig nogensinde hørt at man købe en hund på afbetaling!.. Hvad nu hvis hunden blir syg og skal til Dr.Dyr det kan sagtens koste kassen!..
    JEg vil da ALDRIG nogensinde sælge EN HUND og slet ikk en amstaff PÅ afbetaling..
    Og slet ikk til en ung på 19 år..
    Blir sgu en smule harm!!!!
    Der er massere af hunde til salg til 500 kr i GoG og dba

• #5   9. sep 2009 jeg har købt min hest på afbetaling.. jeg afdrog på ca ½ år..
    det er noget sludder, at man ikke kan tage det seriøst.. - hvorfor?
    jeg gav selv omkring 30000 for min hest, og jeg betalte ham SELV i en alder af 16 år..

det er en perfekt mulighed, for en familie der måske ikke står med 1000 kr i hånden, som gerne vil have en racehund. det er ikke ensbetydende med, at de ikke har råd til dyrlæge, mad m.v..

eller vil I hellere have, de køber en blandingshund? det er mange af jer, jo også så meget imod..

• #6   9. sep 2009 Ku godt finde på at købe på afbetaling, men ville ikke sælge da jeg ik stoler på folk jeg ik kender smiley

• #7   9. sep 2009 Dette er taget fra en annnce:

JEG VIL KUN AFBETALE EN HUND DER JEG ER EN AF DE MANGE MENNESKER DER IKKE HAR PENGE TIL AT KØBE HUND FOR, DET SKAL JO OGSÅ KUNNE LØBE RUNDT NÅR MAN HAR KØBT HUNDEN DERFOR JEG SKRIVER AT JEG KUN VIL AFBETALE, JEG KAN GÅ AF MED 1000KR OM MÅNEDEN.

PLZZ ER DER IKKE NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG ???

PS. HAR IKKE BIL ELLER KØREKORT SÅ DEET SKAL HELST VÆRE PÅ SJÆLLAND ELLERS KAN VI MØDES PÅ EN STATION SÅ KAN JEG TAGE TOGET smiley

PÅ FORHÅND TAK

Jeg kan simpelhen ikke tage det alvorligt. Købe hund på afbetaling på en tog station.

Og hvem hvad er det for nogen personer der kan gå med at at sælgere en hund til sådan en person, som sikkert vil få problemer med dyrlæge regninger osv.

• #8   9. sep 2009 1000 = 10000

• #9   9. sep 2009 Ja ja.. At en ønsker at købe er jo heldigvis ikke ensbetydende med at en anden vil sælge..

Har du penge så kan du få.... har du ingen så må du gå....

Men at man forventer positiv respons på sådan en annonce er rimelig naivt

• #10   9. sep 2009 Altså jeg mener bare går man og tænker på at anskaffe sig en hund. så hvorfor ikke spare de 1.000 kr. op hver mdr.

og når man så har pengene tage en snak med en go opdrætter som så kan tag en seriøst.

Men det er jo bare min mening.

• #11   9. sep 2009 Tror så også at det betyder at hunden ej heller bliver forsikret og om et par mdr. har vi en tråd om en syg hund og en ejer der ikke har råd til at få hunden i behandl.

Nej afbetaling af en hund er i mine øjne no go. Man kan spare op ...

• #12   9. sep 2009 Så godt du..

Håber sgu godt nok adlrig du får en hund. Sårn som du er i din mund, hvordan vil du så ikk være over for hunden hvid den havde lavet noget!...
    Du skulle skamme dig!!!!!!

• #13   9. sep 2009 Hos leasy kan man købe på afbataling og de bringer os ud.

• #14   9. sep 2009 JA spar du de 1000 kr om mdr eller sæt 2500 kr af om mdr. så kan du se om du overhovedet har råd!...
    500 kr for mad til den forsikring, træning, dyrlæge, osv!...

• #15   9. sep 2009 HMM du skriver dette her: jeg synes det er latterligt det her jeg er seriøs med at jeg vil købe en hund på afbetlaing det har jeg altid gjort--

Har du altiod gjort, jamen pigebarn hvor er ALLE dine hunde så henne nu??

• #16   9. sep 2009 Rikke jeg tænkte det samme!?

• #17   9. sep 2009 Søger chihuahua : Ja.. Og peter kører ikke før den virker ( er renlig og lydig )

• #18   9. sep 2009 Jeg vil ALDRIG sælge en af mine hvalpe på afbataling.

Har man ikke penge til at batale det fulde beløb. så er det ikke en a mine amstaff hvalpe man skal købe.

Jeg bruger ihvertfald 2.000 kr om mrd. på bare min hund. kan man kun undvære 1000 kr. om mdr. så tror jeg skam din hund kommer til at gå glip af rigtig meget.

• #19   9. sep 2009 Aw, jeg er vist en useriøs hundeejer.

Jeg har nemlig købt hund på afbetaling...

• #20   9. sep 2009 *CH* Tavlemafioso !

har du brugt 9 mdr til at betale hunden af?

Jeg kan forstå hvis man gøre over 2 gange... det kan måske accepteres,

men 1000 kr om mdr. på en race der koster omkring 10.000 kr.

• #21   9. sep 2009 Tina og Alex N

haha den var go.

Og når man ikke vil havde hunden mere så kommer peter og henter den igen. smiley

• #22   9. sep 2009 Ak ja, den ungdom :o))

• #23   9. sep 2009 Hvad der kan accepteres må være op til køber og sælger.

• #24   9. sep 2009 Straw'B: I stedet for at gå helt grasat og blive vred, så prøv lige at tænk lidt over hvordan du virker når du laver en sådan annonce...?
    Og når du bagefter laver et indlæg som det du kommer med i tråden her?
    Så er det da ikke så underligt at du bliver opfattet som useriøs og en smule barnlig.
    Brug da hellere tiden på at argumentere fornuftigt for din sag - hvis du kan.

Du skriver i din annonce, at du har penge på budget kontoen fordi de stadig trækker dertil som da du havde hund.. var det så ik en idé at bruge dem på at køb én nu, som ikke var på afbetaling.

• #25   9. sep 2009 Hvorfor skulle man ikke kunne betale for en hund i 3-5 rater hvis opdrætter mener det er til det rigtige hjem ?

Kan ikke se hvad der skulle være galt i dette.

• #26   9. sep 2009 Men som CH skriver
    "Hvad der kan accepteres må være op til køber og sælger."

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #27   9. sep 2009 Jeg tror, det er et spørgsmål om grundlæggende værdier. Jeg er blevet opdraget til at vide, at man ikke nødvendigtvis kan få dét, man vil have, lige når man vil have det, så for mig har det altid været en naturlig ting at spare sammen til man har penge nok. Der kan naturligvis være visse ting, man er "nødt til" at optage lån til, men her taler vi (i mine øjne) ting til over 100.000 kr - dvs. primært bolig og bil - og ikke TV, computere, heste eller hunde.

Jeg ved ikke, om man nødvendigvis bliver en "useriøs" hundeejer af at købe på afbetaling - til gengæld synes jeg man er useriøs på andre punkter, men det er så bare min holdning.

• #28   9. sep 2009 Man kan uddrage rigtig meget ud af, hvordan man har betalt sit kæledyr :o)))

Det ER lige før det grænser sig til det komiske *GG*

• #29   9. sep 2009 Jamen hvis folk hiver kassekreditten op for at købe hund, så er det jo nøjagtigt det samme.....

Kan slet ikke se hvorfor en evt. aftale mellem en opdrætter og køber kan få folk sådan op af stolene.....

• #30   9. sep 2009 ***René** *

Fordi det er det tydligvis ikke i denne situation.

Føst og fremmest er det en amstaff hun søger på afbetaling.

Jeg tror ikke det havde bekymret mig li så meget hvis det havde været en mindre race. og ikke en "kamphund" som jeg mener man skal ha stor viden til og købes med DKK stamtavl.

• #31   9. sep 2009 Afdrag har jeg intet imod som sådan, men jeg er nu større "fan" af at man sparer op, og så har det fulde beløb, når de skal købes hund.

I dette tilfælde, er det jo helt vanvittigt, og jeg håber ved gud, at ingen sælger en hvalp til denne bruger.

(By the way, du har fået en udstemme herfra, for din ubehagelige tone og dit utrolige grimme sprog. Man skulle tro at et menneske kunne formulere sig ordenligt efter 9. klasse, men det er åbenbart ikke tilfældet.)

• #33   9. sep 2009 Jeg synes det er et miskmask at lave en generel diskussion ud fra en konkret sag, der ovenikøbet er kopieret ind her.

Her er problemet jo ikke, at der er behov for afbetaling, men nærmere det, at det står skrevet.

• #34   9. sep 2009 hvordan kan man dog forsvare at sælge til en sådan person?
    ..det da så useriøs holdning til at anskaffe sig et dyr,,,
    ..jeg læser den som der er noget der skal nåes før det forekommende forbud blir ved lov og en realitet her i DK !
    Sikke travlt visse folk har! ..en hurtig handel på hovedbanegården! ... og sikke dog en useriøs holdning at ha til det at anskaffe sig hund!
    jeg må sige.. jeg er lige så målløs som du.. " søger chihuahua"

• #35   9. sep 2009 Straw'B: Jeg synes ellers jeg skrev pænt til dig og stillede spørgsmål som du burde kunne svare på, men det vælger du at lade være med? Eller hva

• #36   9. sep 2009 HOV - min afbetalte schæfer er også med DKK-stamtavle :o)))))

Jeg er ked af det, men der er altså ingen sammenhæng mellem ens evner som hundeejer og ens måde at betale på :O))))

Man KAN godt være vidende og alligevel have behov for en afdragsordning *GG*

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#37   9. sep 2009 ***René** *> Jeg tror en af grundene er, at der alt andet lige også må være større sandsynlighed for impulskøb, hvis man ikke skal gøre sig den "ulejlighed" at spare eksempelvis 10.000 kr. op, og med alle de hunde, der ses til salg alle steder, så er der vel ingen grund til at gøre det nemmere end højst nødvendigt at føje flere til salgs-listen?

Men igen: Det må jo i sidste ende være op til køber og sælger, og hvis de begge har det fint med det så for min skyld ingen alarm, men derfor kan man jo godt have sin egen holdning til tingene smiley

• #38   9. sep 2009 Der bliver spurgt om jeg ville købe eller sælge på afbetaling.. Og dertil er svaret nej..
    De omstændigheder og aftaler køber og sælger måte lave vedkommer ikke mig, men jeg synes stadig det er dumt at afbetale på "småbeløb" til ting, der ikke er strengt nødvendige..
    Har jeg ikke råd til at købe det jeg vil have, så må jeg spare op.

• #39   9. sep 2009 I bund og grund kunne personen gå til et internat og købe hunden for måske 1500...

Eller også er der nok med glæde en hundehandler der giver kredit og så får køber en tvivlsom hund.

Kan slet ikke følge den foragelse der er over køber som spiller med helt åbne kort her....

• #40   9. sep 2009 Rene: Jeg tror ærligt talt det er måden bag annoncen, ik så meget afbetalingen folk er forargede over?

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#41   9. sep 2009 ***René** *> Jeg vil så sige, at jeg i mine udtalelser forholder mig til startindlægget i denne tråd, og min holdning er den samme uanset, om der er tale om det indledende spørgsmål eller den konkrete annonce. Min grundholdning er, at man sparer op til ting, man har brug for/lyst til.
    Du har ret i, at der er andre muligheder. Det var også derfor jeg skrev, at der ikke var nogen grund til at gøre det nemmere end højst nødvendigt.

• #42   9. sep 2009 René: .. jeg ville da langt mere ønske vedkommende fandt hund fra internat... hvis pengene er så små.. da der trods alt er en god kontrol til hvilke hjem hundene får.. og en vidre kontrol ved hjemmebesøg.. og lign. samt om vedkommende overhovedet er indforstået med en hund SKAL til kontrol hos dyrlægen,,, hvilket der også skal være økonomi til ....
    ..og måske også en indspørgen til hvad man vil med hunden.. og i hvilke "kredse" man bevæger sig i..
    Kontrollen vil bestemt være meget højere end en hurtig "hovedbane handel" ...*S*

• #43   9. sep 2009 Line - når du skriver MAN, så mener du, at du har retten til at definere hvad det er rigtigt og forkert at gøre både for dig og for alle andre?

Er det rigtigt forstået?

• #44   9. sep 2009 Har du ikke råd til hunden, har du ikke råd til at forsørge den.

• #45   9. sep 2009 I det her tilfælde er det annoncens ordlyd mere end det er princippet om afbetaling....
    Pigen kan være både sød og ansvarlig og en fornuftig hundeejer.. det er jo ikke til at se, men umiddelbart er første tanke " Åhh nej... Endnu en kandidat til forsiden"
    Håber jeg tager grueligt fejl, for det påvikrer også mig og min hund hvis det er sådan det forholder sig.

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#46   9. sep 2009 *CH* Tavlemafioso !> Jeg har vist indtil flere steder gjort opmærksom på, at det er min holdning og min alene (+ dem der evt. måtte dele den naturligvis).
    Se bl.a. følgende ordvalg:
    "Jeg er blevet opdraget..."
    "...for mig har det altid været.."
    "...her taler vi (i mine øjne)..."
    "Jeg tror..."
    "...derfor kan man jo godt have sin egen holdning til tingene"
    "Min grundholdning er..."

Jeg kan og vil ikke udtale mig på andres vegne, men som nævnt tidligere er det vel tilladt at have sin egen holdning til tingene (det er jo et debatforum?). Jeg prøver tilmed at forklare, hvor min holdning kommer fra samt give et eksempel på, hvorfor jeg synes, det er et problem. Til gengæld kan jeg ikke tolke ud af dine indlæg, hvorfor du mener, hvad du gør, udover du tilsyneladende er uenig med mig (og det må du selvfølgelig også gerne have lov til at være) smiley

• #47   9. sep 2009 Jeg syntes heller ikke at jorden går under fordi man måske er nød til at betale en hund af to eller tre omgange, hvis køber og sælger kan blive enige om det, så er det jo fint.

Det er da fint at sige at folk må spare op og hvis de ikke har råd til at betale 10.000,- for en hund ad én omgang (som de hunde jeg interessere mig for koster), hvad så med dyrlægeregning osv. Men hvis folk skal spare op i x antal mdr. for at samle de 10.000,- til indkøbet af hunden sammen, betyder det jo også at de næppe heller har 10.000 kr. stående ved siden af til uventede, store dyrlæge regninger. Og når hunden skal til dyrlæge, så skal den jo til dyrlæge og så nytter det jo ikke noget at man lige skal bruge 5-10 mdr. på at spare op først...

Så på trods af at vi hurtigt kan blive enige om at indkøb af hund, er den mindste udgift ved at have hund, så syntes jeg ikke rigtig at agumentet om at hvis man ikke har råd til at give x antal tusind i én bataling for hunden, har man heller ikke råd til at have hund, holder ;o)

Vedr. den konkrete sag, kan vi dog godt blive enige om at det lyder fuldstændigt tåbeligt... :o(

• #48   9. sep 2009 Annette B

Langt de fleste hunde jeg har mødt fra et bestemt internat, der er ikke lavet noget særlig "benarbejde", der har det været nok folk har have.....

Ligesom flere af dem aldrig har fået det såkaldte opfølgende besøg i hjemmet

• #49   9. sep 2009 Line, mener du jeg bør forsvare mig?

Jeg har det sådan - som jeg indledningsvis sagde - at måden der betales på må være en sag udelukkende mellem køber og sælger.

Dette siger INTET om køberens (eller sælgerens forøvrigt) evne til at holde hund, om hvorvidt der er råd til at holde hund, om købet er etisk forsvarligt, om køberen er ansvarlig eller ikke ansvarlig. Det siger faktisk ikke noget som helst om andet end måden, der er betalt på.

Jeg synes det er rigtig fint at mange vælger denne måde at handle på fra. Det er en personlig sag. Og det er det også, hvis man vælger at gøre det på den måde.

• #50   9. sep 2009 René ; .. det gør mig da ked at høre... jeg ved at bla, Rødovre dyreinternat gør et godt stykke arbejde i at se folk an før et dyrekøb.. er der feks. andre hunde i familien skal der prøvekøres en periode for at se om hundene kan sammen..
    De udlevere ikke "bare" hunden til hr, eller fru hvemsomhelst! .. og slet ikke i disse tider .. med den meget omtale ved disse muskelhunde.. er de bestemt meget obs!
    Og jeg ved.. de har flere hjemme tjek.. ja selv uventet besøg .. kender jeg til er gjordt derfra...
    Hvilket jeg finder så fint og utrolig kompetent håndtering med hvad de har med at gøre....
    så det gør mig da ked..det ikke forholder sig sådan på alle internater !

• #51   9. sep 2009 Annette, rødovre har bestemt ikke været fejlfri tidligere, men det lyder da godt hvis der er rettet op på det derude.....

Det var faktisk dem jeg hentydede til*S*

• #52   9. sep 2009 René: dine udsagn må stå for egen regning!
    Hvad du har af dårlig erfaring om stedet...
    Jeg kan blot fortælle om den viden jeg har om stedet.. og det er bestemt posetivt!
    Mener forøvrigt de er en af de sidste steder de overhovedet vil påtage sig opgaven at vidreformidle de omtalte muskelhunde... hvilket i sig selv må være et kæmpe ansvar at ta.. som internat!

• #53   9. sep 2009 Du bemærkede vel jeg skrev tidligere...

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #54   9. sep 2009 Afbetaling - en sag mellem køber/sælger

Det eneste tidspunkt hvor jeg overhovedet kunne finde på at spørge en opdrætter om jeg kunne afbetale:
    Hvis jeg var afklaret med at søge ny hund, og HUNDEN "desværre" bare var der NU, så jeg ik havde nået at spare op, men banken siger nej til at låne mig.

Vedr omtalte annonce, så er den da ik henvendt til nogen reg opdrætter - altså pigebarnet mener vel ca 3 mdr a 1000????

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

#55   9. sep 2009 *CH* Tavlemafioso !> Det er helt op til dig selv. Jeg synes bare ikke, dine oneliners bragte ret meget konstruktivt til debatten. Når du så samtidig bad mig uddybe, fandt jeg det ret naturligt at vende den rundt.
    Jeg tvivler dog på, vi når til enighed på dette punkt, så måske vi bare skal lade den ligge der? smiley

• #56   9. sep 2009 Er der så meget at være uenige om?

At det er folks helt personlige valg hvordan de betaler de varer de køber - hunde, fjernsyn, biler, huse, både eller stereoanlæg. Det kan vi vel godt være enige om.

Og vi kan vel også godt være enige om, at man faktisk godt kan have styr på tingene selvom man ikke betaler kontant?

• #57   9. sep 2009 er annoncen blivet slettet?

jeg ville da mene at man godt kan have en hund uden at have 10000 eller 12000 i lommen, men tror også man først ville finde den hund man vil have og så snakke med personen der sælger om man kan finde ud af noget hvis det er.

• #58   9. sep 2009 jeg synes ikke at der er noget galt i at pigen vil have en muskelhund når hun har haft en før som hun skriver så godt annoncen tidligere, hun ligger jo kortene på boret der er jo ingen der siger at den hund hun vil have SKAL koste 10.000kr det er der jo ikke mange der kan overkomme jeg har selv afbetalt min lille dreng over 8 gange af 1500kr og jeg synes sku det er dejligt at der en masse søde opdrætter der gider det.
    hun er godt nok kun 18 eller 19 men synes stadig at dig der har startet dette forum lige skulle tage en slapper du kan da skrive til hende i stedet for t lave et forum om hvor meget du synes det er latterligt du kan da være ligeglad med hvordan hun prøver at få en hund . hvis du ikke vil sælge hende en så lad dog vær med at skrive til hende det er da klart at hun skriver sådan som hun gjorde altså selvfølgelig behøver hun jo ikke at skrive alle de bande ord er ikke selv fan af dem men sådan snakker man som regl når man prøver at forsvare sig, der er ingen af jer eller mig der ville synes det ville være sjovt at blive udsat for det i har gjort ved den pige i dag !

- jeg kan sagtens forstå jeres bekymring men det er lidt voldsomt ..

det var bare min mening ... fortsat god aften

Kommentér på:
Købe hund på afbetaling

Annonce